Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook

Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să ajusteze de urgență proiectul Centurii Suceava ca să protejeze șoferii de riscul coliziunii frontale cu peretele sensului giratoriu supranumit "Zidul Morții"!

Centura care supratraversează DN17 este susținută chiar de "insula" giratoriului, nu de pilele unui pasaj, așa cum ar fi fost normal. S-a executat un cilindru cu diametrul de 80 de metri și înălțimea de 5 m, cu două segmente de drum care duc drept în zid.

Proiectantul a vrut să micșoreze costurile cu structurile de beton și CNAIR a aprobat "soluția". Însă economia s-a risipit după ce pe 16 martie a cincea victimă a fost sacrificată pe acest altar al incompetenței și nesiguranței rutiere.

Ce se poate face ușor și fără mari bătăi de cap? Reconfigurarea unghiului bretelelor de intrare (vezi desenul), instalarea de parapete în stânga vehiculelor, marcaje reflectorizante de avertizare, atât orizontale cât și verticale, catadioptri și asigurarea unei iluminări optime a zonei.

Mai grav este că nu vorbim de un caz izolat, singular, ci avem o problemă de sistem. Auditul de siguranță rutieră ar trebui făcut de specialiști în ergonomie și psihologie la volan, care înțeleg cum percep șoferii drumul în diferite condiții (ziua, noaptea, vreme nefavorabilă), cum gândesc și cum reacționează ei în funcție de numeroși factori.

Este nevoie de implicarea acestor experți încă din etapele de pregătire (studii de fezabilitate), iar opinia lor ar trebui să fie literă de lege la fazele de proiect tehnic și detalii de execuție.

În plus, este obligatoriu ca normativele rutiere învechite să fie revizuite cu o abordare centrată pe șofer, nu pe profitul antreprenorilor sau pe ușurința în aprobare a funcționarilor blazați din CNAIR. Normativele care permit construirea unor veritabile ziduri ale morții pot fi legale, dar sunt criminale!








ovicor

Aceasta varianta nu rezolva doar problema sigurantei circulatiei, ci si a fluentei in sensul giratoriu, adica ai acea distanta in care te-ai lamurit daca masina iese sau isi continua drumul in sens, de multe ori nemaifiind nevoie de reducerea drastica a vitezei sau de oprire. Sensul fiind pe sol, nu-i nevoie de parapeti inalti ca la Prahova, deci vizibilitatea creste si timpul de reactie deasemenea.

cristi5

#4277
O giratie similara in Italia, unde niste bretele ale unui drum (pare-se local) intra perpendicular. Dar drumul principal nu e sustinut de un  cilindru ci un terasament cu panta lina. Cei care intra tare in giratie au sanse sa scape urcand pe panta...

https://goo.gl/maps/mAZ64ZxBRaG2

voicul

Acțiune de amploare a polițiștilor rutieri din UE. Toate radarele sunt scoase pe străzi - VIDEO

Timp de 24 de ore, poliţiştii din toată Uniunea Europeană sunt mobilizaţi pentru oprirea şoferilor care circulă cu viteză prea mare. Operaţiunea a început la miezul nopţii. Radarele scoase pe străzile din Bucureşti şi din restul ţării au înregistrat deja sute de infracţiuni.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/actiune-de-amploare-a-politistilor-rutieri-din-ue-toate-radarele-sunt-scoase-pe-strazi-1107899

nirolf

#4279
Și rezultatele:

Peste 480 de permise de conducere, reţinute de poliţiştii rutieri în urma acţiunii Speed Marathon

QuoteÎn acţiunea Speed Marathon au fost angrenaţi peste 1.560 de poliţişti rutieri, care au acţionat în 737 de puncte, anunţă Poliţia Română.

Aceştia au controlat peste 13.000 de autovehicule şi au aplicat aproape 8.190 de sancţiuni contravenţionale.

De asemenea, 481 de permise de conducere au fost reţinute în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce.

Astfel, pe DN 7, în localitatea Dragodana, a fost depistat un bărbat, în vârstă de 28 de ani, care circula cu viteza de 106 km/h şi cu o îmbibaţie alcoolică de 0,76 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a fost condus la cea mai apropiată unitate sanitară pentru recoltarea de mostre biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei. În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii prevăzute şi pedepsite de articolul 336 alineatul 1 Cod penal.

Totodată, pe DN 2, în afara localităţii Racoviţeni, judeţul Buzău, a fost depistat un autovehicul condus de o femeie în vârstă de 24 ani, ce avea viteza de 190 km/h.

În municipiul Bucureşti, pe Calea 13 Septembrie, poliţiştii Brigăzii Rutiere au depistat un bărbat ce conducea un autovehicul care avea o viteză de 139 km/h, pe un sector de drum unde limita maximă admisă este de 50 km/h.

Ionut

România continuă să stea cel mai rău în UE la raportul dintre populația totală și numărul deceselor în accidente rutiere



În țările UE au murit 25.000 de oameni în accidente rutiere în 2018 și, deși față de 2010 scăderea este de 21%, suntem departe de obiectivul stabilit atunci: înjumătățirea numărului deceselor într-un deceniu. România stă în continuare cel mai rău la raportul dintre populație și numărul celor care mor în accidente pe șosele, în timp ce Regatul Unit și Danemarca sunt exemple pozitive, cu indicatori de peste trei ori mai buni decât România.

În România au murit pe șosele aproximativ 1.700 de oameni anul trecut, ceea ce înseamnă o medie de 96 decese/un milion de locuitori, cea mai mare valoare din UE. Deși numărul de victime este foarte mare, trebuie precizat că a scăzut față de acum un deceniu (de la 2.800 în 2009).

Hotnews

pasadia

#4281
Partial continuare la dilema de aici.

Cateva informatii despre schimbarea limitarilor de viteza pe sectorul DN1 dintre Codlea si Persani, de prin luna iulie incoace:

1. limitare de viteza (60km/h) in zona din preajma District Persani, plus interdictia de a depasi pe un sector pe care exista aceasta permisiune inainte, plus un mic sector cu pararepti de plastic pe mijloc

2. limitare de viteza (70km/h) la capatul liniei drepte de dupa coborarea Dealului Persanilor

3. limitare de viteza (60km/h) pe a doua portiunea in care drumul este 2+1 intre Codlea si Vladeni

4. extindere si totodata reducere a limitei de viteza (de la 60km/h la 50km/h) pe o scurta portiune de dupa Codlea (dupa intersectia cu drumul spre strandul Codlea)

5. limitari succesive de viteza (80km/h, apoi 50km/h, apoi 30km/h) pe prima portiune de 2+1 de dupa Codlea insotita de montarea unor parapeti mediani de beton si extinderea zonelor in care depasirea este interzisa.

6. limitare de viteza (50km/h) pe portiunea dinspre zona Piscu Cainelui si podul peste paraul Geamana (in trecut pe anumite portiuni din acest sector era permisa si depasirea, acum e interzisa)

Modificarile 1-5 au fost facute in vara trecuta si pot fi studiate si pe istoricul Street View, modificarea 6 e mai de prin iarna. Tot in vara a mai exista o modificare pe car eo notez cu 7, insa la ea s-a renuntat rapid in urma unui accident si a presiunilor puse de "antreprenori"

7. montarea unor parapeti mediani pe axul drumului pentru a impiedica virajul la stanga la intersectia cu un drum local ce asigura accesul spre niste balastiere

Una peste alta stiu ca:
- aceste modificari ar trebui, teoretic, sa creasca siguranta in trafic
- decizia este luata, in majoritatea cazurilor, dupa ce au avut loc accidente grave, poate chiar decese
- procesul de a imbunatati siguranta, inclusiv prin asemenea modificari, ar trebui sa fie unul continuu

Dar senzatia mea este ca:
- nu exista nici o analiza profunda a cauzelor acelor accidente si a sigurantei rutiere pe asemenea sectoare de drum
- DRDP / Politia aleg optiunea usoara, aceea de a interzice, desi in mod normal ar trebui sa fie interesate sa studieze si eventual sa implementeze solutii mai complexe (largiri de drum / acostament, largiri de drum prin adaugarea de benzi suplimentare pe portiuni de urcare, corectare traseu drum, mai ales in zona unor viraje prea stranse, asigurarea accesului spre drumuri locale prin benzi dedicate celor care efectueaza manevra de viraj la stanga, etc...)
- rezultatul final este de a starni frustrarea soferilor, in nici un caz de a contribui la calmarea acestora.

ps: Nu, nu am luat nici o amenda. Dintr-un motiv simplu, radarul politiei rutiere nu sta decat in zona 4 dintre cele mentionate mai sus, o zona arhicunoscuta oricum pentru prezenta lor. Dar evident, nu mint spunand ca am respectat aceste limitari, deseori chiar am fost luat prin surprindere de aparitia lor si probabil am si trecut prin zonele respective fara a le baga in seama de cateva ori.

ps2: modificari similare face DRDP-ul de Brasov si pe alte sectoare de drum, dar parca nu atat de multe. Dupa cum stiti, un sector bun din DN13, zona Padurea Bogatii, a fost limitat la 60km/h in urma cu cativa ani, iar pe DN11, in zona Popasului Caprioara (intre intersectia cu DN10 si Lunca Calnicului) in ultimii ani succesiv a fost interzisa depasirea (apoi s-a revenit asupra deciziei, iar acum e interzisa doar pe o scurta portiune) si s-a limitat viteza (80km/h pe o portiune, mai degraba justificabil prin starea proasta a carosabilului).

TibiV

#4282
Quote from: Cristi N on April 07, 2019, 11:38:03 AM
QuoteÎn dimineața zilei de 7 aprilie 2019, în jurul orei 4:00, s-a produs un eveniment rutier pe Autostrada A2, km 79, calea 1 (Bucureşti-Constanța). Din relatările celor care asigură paza utilajelor de pe sectorul respectiv de autostradă ( în această perioadă au demarat lucrări de reparații ale sistemului rutier), un şofer care se pare că era sub influența băuturilor alcoolice, nu a respectaexplict semnificația semnalizării rutiere de deviere a traficului rutier, a intrat prin aceasta, a acroşat finisorul şi s-a răsturnat peste o freză și un compactor.
Mai frate, ala nu era "sub influența băuturilor alcoolice", ala era beat manga!...
Sa explic...
Sambata, 6 aprilie, am plecat dis-de dimineata intr-o excursie cu autocarul spre Dobrogea.
La ora la care am trecut prin zona respectiva era prea intuneric ca sa pot fotografia, dar cred ca toti cei de pe forum inregistram automat (macar mental) orice lucrare...
Ei bine, sambata dimineata am remarcat ca lucrarile pe Calea 1 erau intre km 74 si km 83 (Calea 1, deci sensul spre Constanta...). Am notat special bornele kilometrice ca sa va povestesc la intoarcere...
Duminica  am trecut iar prin zona pe drumul de intoarcere...
M-am uitat dupa utilajele arse (intre timp citisem pe forum despre eveniment, netul 4G merge perfect chiar si la Jurilovca ;) ) dar nu le-am observat (sper ca fusesera evacuate deja)...

Deci daca trotilatul ala a facut "buba" la km79, va dati seama cat a mers ca bizonul?!?!....  :o

Va pun doar 3 poze de duminica, pe la 18.30, de pe sensul spre Bucuresti, ca sa intelegeti cat de indiot a fost baiatul ala....
Vedere in urma, spre Constanta (eram pasager intr-un autocar...)

Spre Bucuresti...

... si iar inapoi spre Constanta
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: pasadia on April 08, 2019, 01:38:05 PM
... senzatia mea este ca:
- nu exista nici o analiza profunda a cauzelor acelor accidente si a sigurantei rutiere pe asemenea sectoare de drum
- DRDP / Politia aleg optiunea usoara, aceea de a interzice, desi in mod normal ar trebui sa fie interesate sa studieze si eventual sa implementeze solutii mai complexe (largiri de drum / acostament, largiri de drum prin adaugarea de benzi suplimentare pe portiuni de urcare, corectare traseu drum, mai ales in zona unor viraje prea stranse, asigurarea accesului spre drumuri locale prin benzi dedicate celor care efectueaza manevra de viraj la stanga, etc...)
- rezultatul final este de a starni frustrarea soferilor, in nici un caz de a contribui la calmarea acestora.

Un pic off...

Foarte bun la reducerea accidentelor a fost raposatul-impuscat.
In week-end jumatate dintre masini stateau in "grajd" (pare/impare), deci accidentele scadeau la jumatate.
Astia care au mai multa scoala pot sa scoata o lege "insumati valoarea numerica a literelor de pe placuta de inmatriculare... Atunci cand suma este divizibila cu 3 (sau 7, sau 11, sau 23... ) aveti voie sa circulati!"
(Daca stabilim 31, vor fi la fel multe masini ca la Phenian...)
Voila!
Am crescut siguranta circulatiei rutiere de 3/7/11/23/31 de ori!...

(Nu mai vorbesc ca o ratie de 20 de litri de benzina pe luna va scoate din cap tututor fumurile cu "ne trebuie autostrazi"... Ii dau baiatului aluia de la Suceava doua pipete de benzina, cat sa parcura doar juma' din autostrada lui de 1 metru. Pe restul distantei, sa o impinga! Hai, ca juma' de metru nu e mult!... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Și eu tot puțin off...

N-o să respecte nici dracu restricțiile alea de viteză. Eu pățesc destul de des să fiu "împins" de alții pe DN68A prin sate. Și nu merg ca melcul, am 60 prin sate și 80 în afară. Chiar ieri duminică mi-a aprins un nene cu tirul toate becurile din dotare și claxoane că el se grăbea. Înțeleg că are diagramă și program și mă chinui cât pot să nu încurc, dar totuși... era duminică și eram prin sate.

Pe unde am mers nu am văzut pe nimeni să respecte semnele alea cu numere încercuite cu roșu... Și nu ai cum să le respecti chiar dacă vrei, că faci dop.

@Tibiv, sau să facă benzina 10 lei că ies mai câștigați. Cine construiește mașină să meargă cu accize dă lovitura :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Sa mearga DOAR cu accize....
Cine naiba are nevoie de carburant?!?!....

Lumea uita ca STATELE ii vor jupui mereu pe toti cei din subordine.
Variantele free pentru electrice sunt doar promotii.
Cand ponderea lor va fi suficient de mare (personal, cred ca pe la 15-20% din total) atunci promotiile vor disparea la fel de repede precum au aparut...
Nu de alta, dar inca nu a descoperit nimeni metoda de a produce energie gratis, in cantitati nelimitate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

^ +1
Sunt si eu sigur ca atunci cand nu se va mai folosi combustibil fosil si va fi "totul" electric, acciza din "petrolier" se va muta pe electric.
Nu uitati ca accizele, oricare ar fi ele, sunt o sursa importanta la bugetul de stat.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

bogdymol

#4287
@pasadia

Nu am mai trecut de cativa ani prin zona aia, dar din relatarea ta impresia mea este ca au ales varianta usoara, de a reduce viteza maxima admisa, dar care este in totala contradictie cu soseaua in zonele respective. Nicaieri in lumea asta nu va respecta nimeni restrictii puse aiurea, daca nu vor sesiza nici un posibil pericol care sa justifice asemenea restrictii. Iar in cazul in care se va intampla vreun accident, vinovatul este gasit imediat: "nerespectarea regimului de viteza".

Dupa cum spunea alt coleg de forum mai sus, daca te trezesti tu sa respecti asemenea limitari, vei fi claxonat si flash-uit de nu te vezi de ceilalti conducatori. O asemenea restrictie aduce fix opusul: scade siguranta circulatiei. Ce credeti ca vor face soferii nervosi din spate? Cand nu vor mai suporta sa circule cu o viteza aberant de mica, vor efectua depasiri nesigure!
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Aseara la B1 TV am vorbit vreo 5 minute in direct despre siguranta rutiera. Au dat ei stire despre raportul Comisiei Europene cu niste cifre de siguranta rutiera (morti din accidente) la nivelul lui 2018. Teoretic si azi dau un sincron la Prima TV tot despre acelasi subiect - va intra tot pe stiri diseara, probabil. Mi se pare interesant ca preiau si subiectele astea. Si la Digi24 ieri, in contextul zilei dedicate autostrazilor, s-a vorbit despre asta, s-a amintit ca Romania este fruntasa la mortii pe sosele in UE.