Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bacovia

#4305
In RO masinile cu volan pe dreapta sunt pericol public din nshpe motive. Dar probabil cel mai important e golania soferilor romani.

Asadar, daca ti-ai adus masina din UK si ai inmatriculat-o in RO, trebuie sa faci dovada ca esti apt sa conduci asa ceva. In caz contrar e considerat condus fara permis.


TibiV

Quote from: alexd on May 02, 2019, 11:37:17 AM
Dar s-ar putea introduce o lege care sa te oblige sa ai permis de UK sau alta tara unde se conduce pe stanga - atata timp cat esti la volanul unei astfel de masini.

Quote from: nenea_hartia on May 02, 2019, 06:31:48 PM
^ Și în contrapartidă ăia ți-ar interzice să circuli cu permisul românesc dacă mergi cu mașina ta să le vizitezi țara.

Nu, dimpotriva, propunerea lui alexd ar fi asa: cand te duci in UK cu masina ta cu volan pe partea stanga o poti conduce linsitit, pentru ca ai permis eliberat de o tara "de dreapta".
In schimb un englez nu va avea dreptul sa imprumute masina de la tine si sa o conduca, pentru ca el are permis "de stanga"... ;)
Daca vrea sa o conduca, atunci sa treaca Canalul si sa isi ia carnet corespunzator dintr-o alta tara "de dreapta".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

Pai si cu inchirierile de masini cum facem?
Orice sofer poate conduce o masina cu volan pe dreapta, daca circula pe partea stanga. Problemele apar cand volanul este la marginea drumului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bacovia

Aici vorbim strict de situatii izolate, cand un englez inchiriaza masina in RO. Se pot face derogari pt serviciile de rent a car.
Pt astia oricum nu-mi fac griji. La cum se conduce in RO fac ochii cat cepele si conduc prudent.

Si nu cred ca e la fel sa conduci pe partea stanga sau dreapta. E vorba de reflexe, sensuri giratorii, cum te asiguri, etc. Nu poti trece de la una la alta rapid, fara acomodare.


dr4qul4

Am un coleg care a lucrat in Cipru 1 an. In 2 zile se acomodase. Problema nu e pe ce parte conduci, ci doar sa ai volanul aproape de axul drumului.
Imagineaza-ti ce vizibilitate ai intr-un sens giratoriu, sau cand intri pe autostrada, si tu stai pe locul pasagerului. Eventual sa mai ai si pasageri in spate, sa nu te poti uita prin luneta.
Daca interzici inmatricularea masinilor cu volan pe partea gresita, si statele mai vin si cu masuri ca cea luata de Italia (masina tb inmatriculata unde ai domiciliul), atunci ai rezolvat in mare masura aceasta problema.
Vizitatorii vor putea conduce linistit masina prin acea tara. Dar localnicii nu o vor mai putea face.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

bacovia

Io-s total de acord cu interzicerea inmatricularii masinilor cu volan pe dreapta. Dar mi se pare greu de implementat atata timp cat suntem in UE sau cat UK e in UE.


bacovia

Si mai e o chestie. Multi baietasi le lasa cu nr de UK. N-au asigurari, nu platesc taxe, etc.

TibiV

Din pacate, chiar si dupa Brexit vor mai ramane in UE tari cu circulatia pe stanga/volanul pe dreapta... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#4314
In Italia, daca ai nr de Romania si rezidenta acolo, te lasa fara numere si platesti o amenda de mai bine iti vinzi masina. Noi nu putem lua aceeasi masura? Suntem in alt UE?
La RAR, nu te accepta cu faruri "de UK". Au aparut imediat binevoitori care iti inchiriaza (+montat-demontat-montate inapoi cele de UK) faruri regulamentare.De ce nu se poate interzice si volan "de UK".

PS. Din Cipru si Malta nu aduce nimeni masina in Romania. Transportul cu ferry-ul costa foarte mult si oricum preturile (cel putin in Cipru) sunt mai mari ca la noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Ca asa a spus Curtea de Justitie a Uniunii Europene atunci cand polonezii au vrut sa faca asta, dar au pus problema in mod gresit...

CJUE a decis ca interzicerea inmatricularii masinilor cu volan "pe invers" limiteaza libera circulatie a marfurilor (automobile) in UE.
Nu sariti in sus... Acelasi motiv a fost folosit de CJUE si atunci cand a interzis taxa de prima inmatriculare/poluare/timbrul de mediu in Romania, lucru care i-a bucurat pe foarte multi romani...

Evident sa sunt spete diferite, dar nu junt judecator la CJUE si nici avocat - eu va spun esenta...

Iar eu cred ca englezii au fost smecheri...
Cand s-au prins ca Regatul s-ar putea umple de Logan-uri SH cu volan pe stanga, au preferat sa iasa din Uniune. Acum ii doare la bumbita de deciziile CJUE...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

La ITP dacă ai parbrizul ciobit în raza de bătaie a ștergătoarelor ești respins pe motiv de vizibilitate.

Dacă ai volanul la perete e ok. Cum vine asta?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mircea

Decizia CJUE poate fi lejer respectată și, în același timp, adaptată local. Da, ca principiu, e injust să nu poți vinde o mașină second hand din Cipru, Irlanda (sic, brexit) în România, dar să poți să vinzi ciorapi second hand ( e vorba despre libertatea mărfurilor, persoanelor, etc în cadrul UE). Hai să respectăm dreptul de a înmatricula o mașină adusă dintr-o țară UE cu volan pe dreapta, cu condiția ca în următoarele 2-4 luni de la înmatriculare, muți volanul unde trebuie! Nu ai mutat? Se radiază automat, fără drept de reînmatriculare. Nu poți să zici că ți s-a limitat dreptul de a (puncte de suspensie care înlocuiesc contra argumentele).
Iar ca simplu pasager prin țara respectivă nu e nevoie să înmatriculezi mașina acolo. Ar fi mai mult decât absurd și complet în afara discuției.
Se poate rezolva simplu, problema e că nu se vrea, deoarece e o măsură profund nepopulară. Iar așa ceva, într-o țară extrem de needucată ca România, e un risc imens politic. "Mai bine să moară proștii pe șosele decât să creadă că le-ai luat ceva".
PS: Mașinile înmatriculate în RO dar cu "domiciliul în Italia" e o discuție la patru dealuri mai încolo și orice încercare de a pune pe picior de egalitate subiectele e falsă din start.

dr4qul4

In acest moment nu poti inmatricula o masina cu faruri de anglia.
Asta cum nu incalca principiul liberei circulatii a marfurilor?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#4319
Hm. In practica comerciala avem o vorba cu valoare de tabu. Ea spune asa: daca una dintre caracteristicile esentiale ale unei marfi difera atunci vorbim despre o alta marfa sau de doua marfuri diferite. O singura caracteristica diferita e suficienta, singura conditie e sa fie esentiala. Iar farurile sint o caracteristica esentiala a masinii. Culoarea masinii, spre exemplu, nu.
Inca: incadrarea vamala e identica indiferent de pozitia volanului masinii deci nu violezi nici un soi de principiu de libera circulatie a marfurilor dar violezi altele, daca e sa ne ascundem dupa principii: cel al sigurantei cetatenilor, spre exemplu. Sau cel al dreptului omului de a-si pune volanul unde pofteste. Sau cel a dreptului omului de a circula pentru unde doreste, pe oricare parte, eventual stind pe burta cu spatele la volan! E un drept inalienabil, nu-i asa?  :D Si se poate cobori mult mai jos de-atit cu argumentatia pe dupa tufele principiilor!

Daca filozofam cu ciocanul vorbim degeaba. Principiul liberei circulatii a marfurilor este exact ce spune ca este, un principiu si nimic altceva. E bun insa pentru a fi pus in practica comerciala e nevoie de felurite norme. Trebuie cit mai putine si cit mai clare cu putinta insa trebuie, si ele sint prezente in practica avind sau nu aplicabilitate in cazul in speta.
Pentru ce vorbim noi, "englezoaice" la masinile noi lucrurile sint rezolvate direct de producator odata cu omologarea de tip a masinii (valabil pentru orice autovehicul cu drept de circulatie pe drumurile publice. Pe cele private e strict treaba ta, n-ai decit sa-ti iei orice masina poftesti, nimeni nu-ti poate interzice insa te plimbi cu ea la tine-n curte sau pe drumul tau privat) si nu trimiti spre import produse care stii ca nu sint conforme cu standardele teritoriului comercial pe care doresti sa-ti vinzi marfa. E ca si cum ti-ai trage in glont in picior.
La englezoaice second hand insa exista multi importatori fie comerciali fie indivizi care-si aduc masini de pe alte piete din EU (sau de aiurea). Aici autoritatile (RAR in primul rind) pot impune cu usurinta standardele locale care culmea, exista si sint clare. Deci e vorba nu de violarea vreunui principiu cit de nobil, liberal/libertarian si de european ar parea el ci pur si simplu despre Law Reinforcement. Trei norme mari si late, farurile, oglinzile si cum bine-a spus Johann stergatoarele. Atit si nimic mai mult. Exista pentru primele doua, pentru a treia e treaba de citeva saptamini de birocratie. Iar CJUE sa faca bine sa-si revizuiasca decizia pentru ca e pur si simplu proasta, au judecat strict cu actele in fata fara sa priveasca la consecintele pe sosele. O asemenea decizie putea fi luata de un HC 90 sau de un ceas cu cuc, nu era nevoie de oameni cu pregatire juridica inalta pentru o timpenie ca asta.

Comercialmente si APIA ar trebui sa aiba aici un interes comun pe tema asta cu autoritatile romanesti desi ei bat mai tare toba pe alte subiecte mai profitabile pentru ei. Masura nu poate fi populara comercial si e riscanta politic insa in opinia mea ar trebui sustinuta de API.
APIA treaba si interesele lor. API e in multe feluri interesele noastre.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.