Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Păiii, la placa de atenționare a drumului cu denivelări pe acei 49 de km, s-ar potrivi de minune și una cu "radar"....... :hm:

gruiarew

Drum aglomerat e maximă. Celălt e doar temporar 😁
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mircea

Azi iar a fost cineva pe contrasens pe autostradă. A început să fie o normă dacă nici nu mai trece de categoria "presă locală". Care e diferența între unul beat pe DN și un amețit ( sau o amețită) care merge pe contrasens pe autostradă?! Cum să dai amendă de 870 de lei și 60 de zile suspendare pentru cineva care merge pe contrasens pe autostradă? De ce nu se suspendă permisul până nu vine cu o dovadă video că o băgat vreo 20 de ore de intrare-ieșire de pe autostradă cu un instructor și să mai dea și examen scris. Poate așa se învață lumea să caște de 2 ori ochii înainte de a intra pe autostradă.

@CNAIR: știu că aveți câțiva șoricei de birou care citesc pe aici. De minim un an vi-a fost atrasă atenția că nu avem șoferi obișnuiți cu autostrăzile și nu ar strica să preluați modelul austriac pentru cei care intră pe breteaua greșită. Pozele alea cu STOP! și FALSCH! Dacă vreți, vă traduc eu pe gratis semnificația lor! Dacă tot nu știți despre ce vorbesc, poftim cu poză https://www.google.com/maps/@48.2035944,16.2234135,3a,75y,254.6h,77.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2mhsBFrk4iutdaa3qMY6hA!2e0!7i13312!8i6656

Acum că ne-am lămurit, până nu mai moare careva, ne mișcăm și noi mai cu talent?!

cristi5

#4263
CNAIR condamnata sa plateasca despsgubiri unui sofer care a lovit un caine pe autostrada. Probabil vor face recurs... Au contestat ca animalul a intrat prin plasa (probabil sustin c-a intrat printr-un nod...)

http://m.ziare.com/stiri/cnair-obligata-sa-achite-despagubiri-unui-sofer-care-a-avut-un-accident-pe-autostrada-deva-timisoara-1553098-font1

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va trebui sa achite despagubiri de 5.269 de lei unui sofer din judetul Hunedoara care a suferit un accident pe autostrada Deva-Timisoara, dupa ce un caine i-a aparut in fata pe carosabil, nu l-a putut evita, iar masina pe care o conducea barbatul a fost avariata.

Accidentul a avut loc pe 6 ianuarie 2018, iar soferul a dat in judecata CNAIR, solicitand daune morale si materiale.

"Dosarul a fost pe rolul Judecatoriei Hunedoara si instanta a dispus ca parata CNAIR sa plateasca contravaloarea reparatiei la autovehicul in suma de 5.269,77 lei si 1.000 de lei daune morale. Impotriva solutiei Judecatoriei Hunedoara, CNAIR a formulat apel. Acesta a fost solutionat de Tribunalul Hunedoara. Instanta a respins, ca nefondat, apelul civil formulat de CNAIR", a declarat luni, pentru Agerpres, purtatorul de cuvant al Tribunalului Hunedoara, Ildiko Glaman.

Potrivit sentintei, reclamantul a sustinut ca in urma accidentului se putea intampla "o nenorocire", deoarece CNAIR nu si-ar fi indeplinit obligatiile pe care le are in ceea ce priveste siguranta rutiera, astfel ca animalul a ajuns pe autostrada din cauza ca in plasa de protectie ar fi fost o spartura.

In sentinta se arata ca CNAIR nu a contestat faptul ca acel caine se afla pe autostrada, ci doar locul pe unde ar fi intrat animalul.

"Or, prezenta unui caine pe autostrada denota ca parata nu a luat toate masurile (...) ca traficul rutier sa se desfasoare in conditii de siguranta, stiut fiind ca viteza maxima admisa pe autostrada este de 130 km/ora. (...) Astfel instanta retine ca parata nu a luat masurile necesare pentru a se evita intrarea unor animale pe autostrada, acceptand in mod tacit ca aceasta stare de fapt poate duce la producerea unor accidente", se mentioneaza in sentinta.

Impotriva hotararii Tribunalului Hunedoara poate fi formulat recurs in termen de 30 de zile de la comunicare.

voicul

Chiar nu inteleg:
1. Cum reusesc sa intre pe contrasens?
2. Cum nu te gandesti sa introci cand vezi ce si cum?
3. Cum de nu folosesti banda de urgenta sau abia DUPA ce scapi de acolo (daca) o sa citesti cum se circula pe autostrazi?!

VIDEO. Amenda primită de o șoferiță după ce a condus pe contrasens pe autostradă

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/video-amenda-primita-de-o-soferita-dupa-ce-a-condus-pe-contrasens-pe-autostrada-1096457

cristi5

^

1. Prin noduri, care nu au separare de sens. Cred ca suntem ultimii din lume care mai construim asa ceva in acest secol. O parte din problema vine din normative care prevad bretele inguste (standard de DN)

2. In toata lunea, sunt dou categorii: cei care au inteles ca au gresit si cei care nu.  Cei mai multi nu

3. Cei care inteleg, se retrag pe banda de urgenta daca pot. Pe ceilalti ii gasesti pe banda 2

Liviu M

Eu v-am mai citat o data pagina nemteasca de pe wikipediaunde se recomanda "falsilor" sa opreasca langa despartitorul de sensuri, sa se refugieze in despartitor si sa anunte politia. Sunt sanse ca ei sa stie mai bine...

JohannDB

#4267
DACĂ PLACA DE AVERTIZARE AUSTRIACĂ..... nu este apărată de "drept de autor", deși prin asemănare/sau (cu) minime modificări ale "originalului" austriac, acestă "avertizare" ar fi mult mai bine, dacă nu la fel de bine, recunoscută de cât mai mulți, ar putea arăta cam așa..........
       Și eventual o altă placă adițională sub ea, dacă nu se poate integra în grafica plăcii mari, cu inscripția LA STÂNGA - CONTRASENS !!





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Mesajul presedintelui TISPOl, Paolo Cestra, privind centurile de siguranta

In saptamana 11-17 martie, ofiterii de politie din 28 de tari din Europa efectueaza verificari privind centurile de siguranta. Pasagerii care nu poarta centura de siguranta vor primi o penalizare. Actiunea face parte dintr-o operatiune la nivel european, coordonata de TISPOL. Pe langa faptul ca se asigura ca centurile de siguranta sunt purtate, ofiterii vor verifica, de asemenea, utilizarea sistemelor de siguranta pentru copii si a castilor compatibile pentru motociclistii.

"Folosirea unei centuri de siguranta este o operatie rapida si simpla; este, de asemenea, o modalitate extrem de eficienta de reducere a consecintelor unei coliziuni. De aceea, este impotriva legii sa nu purtati o centura de siguranta. Nu este o chestiune de alegere personala, ci este obligatorie pentru soferi si pasageri de pretutindeni. Pe langa alegerea legala, purtarea unei centuri de siguranță este, de asemenea, alegerea sigura. Centurile de siguranta reduc riscul de deces cu 45% pentru soferi si ocupantii scaunelor din fata. Acestea reduc, de asemenea, riscul de vatamare grava cu 50%. Totusi, exista inca soferi si pasageri care, din diferite motive, nu utilizeaza o centura de siguranta. Mulțumim marii majoritati a soferilor pentru pentru decizia corecta de a-si maximiza protectia prin purtarea intotdeauna a centurii de siguranta. Ii indemnam pe soferii care doresc sa riste sa conduca fara centura de siguranta sa-si asume responsabilitatea pentru propria lor siguranta si pentru siguranta calatorilor lor. La urma urmei, utilizarea centurilor de siguranta este singura metoda cea mai eficienta de reducere a deceselor si ranirilor grave la coliziuni cu autovehicule."

In Romania, actiunea Seatbelt (actiunile Politiilor Rutiere din Europa, vizand purtarea centurilor de siguranta de catre ocupantii masinii), va fi coordonata de Directia Rutiera din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane, se va desfasura pe intreg teritoriul tarii, pe drumurile publice, politistii rutieri fiind in teren, pentru aplicarea masurilor legale in caz de nerespectare a legislatiei in domeniu.

T-Times.ro


JohannDB

Apropo de foliile ce acoperă ce vrei și ce nu vrei la mașini.....
    Poate citește careva din factorii de decizie:
         Foliile sau vopsirea blocurilor optice spate.....respectiv stopuri, frână, semnalizare !!
         Din păcate am văzut în ultima vreme o "recrudescență" pe șosele a unor autoturisme, ce au "stopurile spate" tunate... Înfoliate sau suflate cu lac ce le face mai puțin vizibile.... Prin această "manoperă" se dă o tentă  închisă și mult mai puțină transparență, fapt pentru care pe timp de zi devin greu vizibile, iar cu soarele pe ele nu se mai văd deloc.... Ce să mai zic noaptea când, tot așa nu știi ce ai în față din cauza asta.....
         Ar trebui ca Poliția Rutieră să se aplece și asupra acestul lucru, la fel ca și pentru utilizarea proiectoarelor de ceață atuncă când NU SUNT CONDIȚIILE necesare.... Cum face "rutiera" din Ungaria, de exemplu; te agață imediat pentru astea !!

gruiarew

Și mai e o serie de "tunați" ce merg doar cu pozițiile. Să nu mai zic de ăia ce au un far pe o parte și un proiector pe alta. Prin oraș am parte tot mai des de "ninja". Noaptea, fără nici un licurici aprins.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dragos76

Că nu ești atent și uiți să îți aprinzi farurile în oraș, sau că nu verifici dacă ai vreo defecțiune e una.
Dar dacă intenționat tu aprinzi doar poziții + proiectoare de ceață, că "ești șmecher", e deja mult mai grav. Sau faza asta cu foliile.

Cristi N

Presupun ca prezenta cailor pe o autostrada reprezinta o problema de siguranta rutiera.


Dominik

You're in Steelers Country