Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

adiarc

trebuie toti cei implicati sa-si faca datoria ...... inclusiv politia rutiera sa aiba alta atitudine si sa treaca de la "cauza accidentului a fost viteza excesiva neadaptata condițiilor de drum ",la a vedea si nenumăratele hibe ale infrastructurii rutiere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Hai sa va pun o intrebare (retorica, dar relativ simpla):

Pe toate autostrazile exista indicatorul cu SOARE 130 / PLOAIE 80.

Daca imi da cineva un singur exemplu de sofer amendat pentru ca a condus pe ploaie cu mai mult 80+10=90 km/h, atunci eu  ma duc la DRPCIV si imi predau benevol permisul...

Da, indicatoarele alea sunt doar "informative".
Dar atunci la ce palaria mea mai dam bani pentru ele?!....
(Din cate stiu, nici BiseriCA CAtolica nu a lamurit treaba cu sexul ingerilor/ingeritelor...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Ca le-au montat, e OK. Nu-s numai romani care merg pe autostrazi, trebuie informati si strainiii care-s vitezele pe unde merg ei (semnul de la granita nu-i asa de detaliat si nici n-ai timp sa-l studiezi prea bine).
Ce ma nedumereste pe mine e cum au ajuns la minunatii 80 km/h pe ploaie. 80? Sorry, chiar asa proaste nu-s autostrazile nici macar la noi.
A, ca reduci viteza local, in zone in care se mai aduna apa si e pericol crescut de acvaplanare, e o chestie, da' sa pui pausal 80 km/h si sa te astepti ca cineva sa respecte viteza aia, e utopie.

kitsune

#4248
Quote from: vancouver on March 01, 2019, 03:18:36 PM
In loc sa avem un singur sistem de canalizare, asa cum il stim cu totii din orasele mari, in care se varsa si apa menajera, si apa pluviala. Dar na, acele sisteme s-au facut acum 100 de ani, cand eram inca mai inteligenti  :|[/b]
Pluviala și canalizarea menajeră (stormwater vs wastewater) trebuie să fie separate, altfel, la o ploaie mai puternică, ori se inundă stația de epurare, ori se revarsă "turkish delight-ul" în stradă. Și nu cred că vrei să fii pe stradă când se întâmplă asta. Ar fi o nouă interpretare a expresiei cu "hits the fan", în cazul ăsta fiind vorba de ăla de la radiator  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

90% din indicatoare îs degeaba. Dacă nu cunoşti drumul ai toate şansele să faci buba. Ce mă disperă cel mai mult îs cele temporare lăsate acolo după ce se termină lucrările. Şi culmea, toate îs cu restricţie la 40. Sau cele cu drum denivelat. Ori e drumul ca'n palmă, ori îs cratere de rupi maşina, semnul ăla e prezent.

N-am văzut pe nimeni să meargă cu 80 pe ploaie. Dar e şi aia cu un scop cred. Cel mai nasol e când te depăşeşte unul din scurt. Toată apa şi jegul îti vine în parbriz. Nu am înţeles niciodată de ce se fac aşa de în scurt depăşirile la noi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Quote from: TibiV on March 01, 2019, 03:30:51 PM
Solutia cred ca merita discutata mai pe larg in topicul destinat si care a fost creat tot de tine: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1324.0

Pai normativele se refera la viitor din cate stiu.

Or noi avem o "baza instalata" de jde mii de capete de pod si capete de parapet care sunt dezastre care asteapta sa se intample sau asteapta sa se repete.

Poate ar fi mai interesant de colectat aceste "puncte negre" (confirmate sau nu) si puse pe o harta dupa tip (cap de pod, capat de parapete, alte configuratii ale drumului care "atrag" accidente), si aflat de la politie numarul de victime.


cristi5

Poate va mai amintiti accidentul de pe mareata centura cu trecere la nivel a Jiboului. Azi a venit sentinta (cu suspendare)

Quotetrei dintre pasagere murind pe loc după ce au fost proiectate în afara maşinii

asta nu spune nimeni: cele 3 fete din spate nu purtau centura. Sunt curios daca a fost inclus macar in rechizitoriu.

https://adevarul.ro/locale/zalau/Soferita-provocat-accidentul-patru-morti-jibou-si-a-recunoscut-vinovatia-pedeapsa-negociat-procurorii-1_5c7cee5d445219c57eddbddd/index.html

adiarc

totusi...nu ai ce sa cauti cu sentinte cu suspendare cand ai omarat oameni...sau "doar" un om...este aberant si nimic nu poate scuza asta...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

bgd77

Nu e o sentinta. Doar s-a incheiat un acord de recunoastere a vinovatiei cu procurorii iar acum dosarul va ajunge la Judecatorie, care va decide daca pedeapsa negociata e ok:

QuoteAcordul de recunoaştere a vinovăţiei a ajuns pe masa magistraţilor Judecătoriei Jibou, care urmează să se pronunţe cu privire la pedeapsa negociată de procurori şi inculpată.

MarcoPolo

Pe langa ca e foarte periculos, cred ca este si ilegal ca:
1. Masinile firmei contractate sa asigure paza pe autostrada sa circule cu 10 km/h pe banda de urgenta;
2. Politistul sa sara in mijlocul autostrazi cu un baston reflectorizant in mana si sa opreasca masini pe banda de decelerare.
Ce parere aveti? Se poate face ceva sa se evite astfel de situatii in viitor?

Ionut

Astăzi la 16.30 sunt în direct la TVR la emisiunea "Europa mea". Vorbim de subiecte din agenda europeană, printre care și politica europeană în materie de siguranta rutieră și ce face și ce NU face CNAIR legat de asta.

Ionut

API pe Facebook

În 2017, Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) a furnizat celor de la CNAIR o analiză privind creșterea siguranței rutiere în România. Printre altele, BIRD cere să se rezolve de urgență punctele negre: zonele unde au deseori loc accidente mortale.

În acest sens, s-a lansat la finalul lui 2017 o licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, dar s-a anulat la începutul lui 2018 din lipsă de participanți și nu s-a reluat nici până astăzi.

Am răsfoit caietul de sarcini ca să înțelegem de ce nimeni nu a dorit să participe. Ei bine, CNAIR a solicitat să se analizeze 150 de puncte negre, dar pune la dispoziție o listă de doar 138. Celelalte vor apărea ulterior, dar nu se știe nimic despre ele, iar proiectanții nu știu ce să oferteze.

În plus, studiul de fezabilitate (SF) va fi făcut în funcție de soluțiile tehnice aprobate ulterior de CNAIR. Păi, dacă soluția de rezolvare a unui punct negru va fi dată de câțiva stâlpișori puși pe mijlocul drumului, SF-ul va costa X lei. În schimb, dacă CNAIR va aproba un nod denivelat complex, prețul SF-ului (studii topografice, geotehnice, acord de mediu, avize) va fi probabil de 10 ori mai mare. Așadar, este imposibil să depui o ofertă exactă.

Corect ar fi ca oficialii CNAIR să prevadă din start cerințele tehnice concrete care trebuie cercetate în detaliu. Dar asta presupune muncă și profesionalism. Cu atitudinea "nu știm ce vrem, nu vrem să muncim, las' că vine privatul să facă totul în locul nostru", licitațiile vor muri din fașă.

nenea_hartia

^ Aici cred că ați exagerat puțin. CNAIR și intersecții denivelate??? Caietul de sarcini e clar și fără să se scrie explicit în el: stâlpișori din PVC, New-Jersey din plastic, deja turtiți și uzați, insule de ,,calmare" a traficului din beton, prost semnalizate și prost marcate, eventual și câteva sensuri giratorii noi, construite la 10 metri de alte sensuri giratorii existente. :lol:

Și, de ce nu, câteva indicatoare explicite care să înlocuiască soluțiile de rezolvare a problemelor:






TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)