Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Revine haosul în organizarea taxiurilor pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni)

Pasagerii care ajung pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, mai pot plasa comenzi pentru taxi la doar trei aparate touch-screen (Clever Taxi şi Nord Taxi) din cele şapte existente, în condiţiile în care marile companii tradiţionale de taxi, membre COTAR, refuză să mai ia comenzi şi au oprit aparatele special instalate în zona de sosiri a aeroportului.

ZF

Ionut

Uber anunţă că a atins un milion de utilizatori. Mesajul legat de Ordonanţa ce va schimba regulile

Uber a anunţat că a depăşit un milion de utilizatori în România,la peste trei ani de când a fost lansat, numărul utilizatorilor crescând, în contextul în care Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere un proiect normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transport

,,Am devenit o parte importantă din sistemul de mobilitate al oraşelor mari, alături de transportul în comun şi de taxi. Vom face tot ce ţine de noi să continuăm să oferim în România un serviciu sigur, transparent şi de încredere, aşa cum facem în alte peste 600 de oraşe din 77 de ţări. Susţinem cu tărie o reglementare progresistă a serviciilor noi, de tip ridesharing, şi suntem încrezători că autorităţile vor decide să încurajeze progresul tehnologic", a declarat Ncioleta Schroeder, general Manager, Uber România.

Clever Taxi consideră că proiectul de act normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi va afecta 800.000 de cetăţeni şi 20.000 de şoferi de taxi, în urma interzicerii aplicaţiei.

,,Considerăm că Ordonanţa de Urgenţă pentru modificarea Legii taximetriei nu reflectă dorinţa cetătenilor şi a soferilor, iar totodată nici nu este aliniată normelor europene, răspunde doar cerinţelor unei asociaţii care se declară a fi reprezentativă. Clever Taxi răspunde zilnic nevoilor a peste 800 000 de cetăţeni din peste 20 de oraşe din România şi oferă o modalitate de lucru modernă şi eficientă pentru 20 000 de şoferi. Oamenii şi-au arătat constant sprijinul pentru aplicaţia noastră, iar cel mai recent moment a fost acum 2 luni, când peste 40.000 de mii de oameni au semnat în primele 48 de ore petiţia pentru Bucureşti Smart City. Ei îşi doresc o soluţie rapidă şi sigură de a găsi o maşină, nu de a avea 10 aplicaţii instalate în telefon sau de a aştepta la un număr de dispecerat", arată un comunicat al companiei.

Ministerul Dezvoltării a lansat în dezbatere publică un proiect normativ care prevede autorizarea aplicaţiilor mobile pentru organizarea de transporturi, urmând a fi interzise transporturile tip taxi efectuate înafara zonelor de autorizare, efect ce ar putea fi resimţit de reţele ca Uber sau Taxify, dar care interzice şi aplicaţii precum Star Taxi şi Clever Taxi.

Viitoarea Ordonanţă de Urgenţă conţine şi stabilirea fără echivoc a interdicţiei taxiurilor de a efectua transport public de persoane în regim de taxi sau de a staţiona în vederea efectuării a unor astfel de transporturi în interiorul unei localităţi, alta decât localitatea de autorizare, prin eliminarea din norma juridică a expresiei ,,în mod permanent".

De asemenea, proiectul de ordonanţă ,,îşi propune să dea claritate sancţiunii prevăzute în textul Legii nr.38/2003, astfel încât se creează posibilitatea sancţionării respectiv a combaterii activităţilor ilicite de transport fără a se deţine autorizaţie taxi valabilă", prin eliminarea din textul normei juridice a expresiei ,,în mod repetat", precizează iniţiatorii proiectului.

ZF

cristi5

#197
Doua politice dar bune. Multe orase mari au interzis Uber back and forth, sa vedem dinamica in Romania... Dar sa folosesti statia radio ca pretext in epoca digitalizarii, nu am mai auzit. Bine ca nu folosesc injuratura taximetristului.

http://m.ziare.com/stiri/firea-statia-si-aplicatia-1515230-font1

Nu imi place personajul dar intrebarea "ce facem daca cei ce folosesc uber iau masina" e o tema de discutii interesanta. Din acel milion poate cateva sute de mii o fac zilnic...

http://m.adevarul.ro/news/politica/ponta-despre-uber-doamna-dancila-faca-exercitiu-imaginatie-despre-insemna-bucuresti-cei-merg-munca-foloseasca-masinile-proprii-1_5b097b30df52022f756f30a5/index.html

voicul

Eu cred ca UBER i-a deranjat cel mai tare pe cei de la ANAF, pentru ca au platit taxe cat toate companiile de taxi din B.
Cei de la ANAF lucreaza la stat, deci nu lucreaza "la muncit".
Deci ANAF probabil cere cel mai vehement interzicera aplicatilor moderne!

rizzuh

Quote from: Ionut on May 25, 2018, 06:41:06 AM
marile companii tradiţionale de taxi, membre COTAR, refuză să mai ia comenzi şi au oprit aparatele special instalate în zona de sosiri a aeroportului[/b]

Le urez faliment placut. O sa se duca mult mai multi calatori la Uber.

dr4qul4

Sa iei tu Uber de la otopeni. Pe langa faptul ca trebuie sa te cari cu bagajul in parcare, mai platesti si 3 lei/km dupa primii 15 km.
Daca taxiul e undeva la 40-50 lei cu tot cu spaga, la Uber costa 60-70 lei. Bineinteles, la estimare nu apare. Te mai si taxeaza ca nu ai pus omuletul unde trebuie pe harta.

Si Uberul nu plateste taxe nici macar cat o companie mare de taxi. Se lauda ei ca platesc dar realitatea ii contrazice. Sa publice OP-urile catre trezorerie, si mai vorbim dupa. Nu sa ne abureasca pe noi calculand ce ar trebui sa plateasca " partenerii" lor care de cele mai multe ori sunt scutiti de tva si au angajati part-time.
Firmele de taxi nu apar ca platitori deoarece si ele lucreaza tot prin colaboratori. Colaboratori care platesc taxe grele la stat, mai ales acum dupa obligativitatea contributiilor sociale la cel putin nivelul salariului minim.
Asa ca va rog sa ma scutiti de rahatii de la Uber (cei din conducere, nu soferii) care in alte tari folosesc numai soferi cu licenta de transport persoane si isi controleaza soferii, iar la noi lucreaza cu oricine se nimereste, si cu toate junghiurile de masini.

PS. Soferul de la accidentul din Ungaria care transporta persoane fara autorizatie nu cumva folosea o aplicatie asemanatoare? Pb un bla bla car? sau chiar ati pus botul cum ca el nu facea transport de persoane ci doar a fost " mai milos" si "s-a dus dupa niste prieteni". Faptul ca avea o masina 8+1 era doar o coincidenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

#201
Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Sa iei tu Uber de la otopeni.

Mai usor cu tupeul. Daca esti curios, cu exceptia a 2 ocazii (cand am luat autobuz, respectiv taxi), am folosit exclusiv Uber pentru drumul de la si catre aeroport in Bucuresti. Ultima data a fost luni, 28 - vezi a doua poza de mai jos.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Pe langa faptul ca trebuie sa te cari cu bagajul in parcare

Parcare care este peste strada de unde stau taximetristii. Adica 10 metri de mers pe jos. Asta pentru ca nu au voie sa intre in fata terminalului de sosiri decat taxiurile. Vai doamne, ce mult ai de carat bagajul.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
ai platesti si 3 lei/km dupa primii 15 km.

Doar daca folosesti UberX, care este ieftin; la UberSELECT nu platesti in plus pentru distanta > 15 km. Iti urez mult noroc sa gasesti vreun taxi cu tarif sub 3 lei / km la aeroport, sunt rare cazurile. Asta daca mai ai cum sa-l comanzi...

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Daca taxiul e undeva la 40-50 lei cu tot cu spaga, la Uber costa 60-70 lei. Bineinteles, la estimare nu apare. Te mai si taxeaza ca nu ai pus omuletul unde trebuie pe harta.

Nu am fost taxat niciodata ca nu am pus omuletul bine pe harta. By default vine in parcareaa sosiri, asa ca nu vad de ce l-ai muta. La Uber costa 60-70 lei doar la ora de varf, in rest este mai ieftin. Plus ca primesti si conditii mai bune in masina, nu ai sanse de 80% (scos din burta) sa dai peste o rabla. Uite si dovada:



22 lei / 17 km = 1.3 lei / km, tarif de baza. Se mai adauga 3.35 lei pentru ultimii 2 km, adica 1.7 lei / km. Deci ultimii 2 km au fost 3 lei / km.
Masina a fost o Skoda Octavia noua, diesel + DSG, cu orice dotare ti-ai dori, mai putin scaune de piele. Nu mi se apre mult 32 lei, tot atat plateasm si pentru taxi, dar aveam sanse mari sa merg cu un Logan din 2005 cu juma' de milion la bord si "reviziile" facute la nea' Ion.



Aici am luat UberSELECT, nu am mai platit in plus pentru ultimii 2 km. Vine 3 lei / km + taxa de parcare de la aeroport. Masina a fost Volkswagen Passat din ~2008, la fel cu orice dotare, avea inclusiv piele, masina era foarte bine intretinuta - la fel de confortabila ca a mea noua, chiar daca avea 10 ani.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Si Uberul nu plateste taxe nici macar cat o companie mare de taxi. Se lauda ei ca platesc dar realitatea ii contrazice. Sa publice OP-urile catre trezorerie, si mai vorbim dupa.

Pe bune? Uber plateste impozit pe profit si TVA. Ce alte taxe ai vrea sa plateasca? Soferii nu sunt angajatii lor. Bineinteles ca incearca sa-si reduca scriptic profitul cat mai mult, ca sa plateasca impozit mai putin, dar asta face orice companie. Bun venit in lumea reala. Sa nu-mi spui ca firmele de taxi sunt niste ingerasi si platesc cu toata inima cat mai multe taxe...

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Nu sa ne abureasca pe noi calculand ce ar trebui sa plateasca " partenerii" lor care de cele mai multe ori sunt scutiti de tva si au angajati part-time.

Soferii lor pot avea SRL sau PFA. Sunt 2 cazuri:

  • SRL - platesc fie 1-3% impozit pe venit, fie 10% impozit pe profit. Daca au salariati (adica soferii), ca sa nu-si ia banii doar prin dividende, platesc si contributiile pentru salarii.
  • PFA - platesc 10% sanatate, 25% pensie si 10% impozit. Fiecare are alta baza de calcul, nu este procent din profit, dar asta nu e important acum. Astea sunt taxele.
Daca soferii sunt platitori de TVA (putin probabil), isi pot deduce TVA-ul din combustibil si cheltuielile cu masina, asa ca vor plati 19% din costul timpului - adica ce le ramane lor in mana, inainte de alte taxe.
Daca nu sunt platitori de TVA atunci nici nu isi pot deduce TVA-ul platit de ei, asa ca statul pierde cei 19% din costul timpului. Scutirea de TVA este valabila pentru toti contribuabilii cu venituri sub un anumit plafon, iar astfel de scutiri exista peste tot in Europa, ca sa stimuleze micile afaceri, mai ales pe cele care nu au cheltuieli din care isi pot deduce TVA (ex. servicii).

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Firmele de taxi nu apar ca platitori deoarece si ele lucreaza tot prin colaboratori. Colaboratori care platesc taxe grele la stat, mai ales acum dupa obligativitatea contributiilor sociale la cel putin nivelul salariului minim.

Adica aceleasi situatii ca mai sus, 1 sau 2. Adica, exact aceleasi taxe pe care le plateste compania Uber si soferii Uber.

Asta daca nu fac evaziune. Cat de des ai primit bon fiscal pe taxi? Ai cerut tu sau l-a emis soferul de buna voie? Sunt foarte frecvente cazurile cand taximetristul iti cere o suma fixa sa te duca undeva, nu porneste taximetrul, pe banii aia nu plateste nicio taxa, ii intra direct in buzunar. Uber are toti banii fiscalizati - primesti factura pentru fiecare cursa, plata se face cu cardul bancar (doar recent au introdus posibilitatea sa platesti cash - nu am folosit).)

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
Asa ca va rog sa ma scutiti de rahatii de la Uber (cei din conducere, nu soferii) care in alte tari folosesc numai soferi cu licenta de transport persoane si isi controleaza soferii

Atunci sa fie schimbata legislatia, sa se dea licentele de taxi pe bune, public, la licitatie, nu doar la mafia taximetriei. Sa se puna conditii stricte despre dotarile si starea mecanica a masinilor, vestimentatia si conduita soferilor, sa fie amenzi considerabile si sa se sanctioneze la sange. Circuli cu probleme la suspensie/directie/frane? Amenda 20000 lei + ridicarea talonului si inspectie RAR obligatorie. Vii imbracat in maieu patat de shaorma? Amenda 2000 lei. Nu dai bon fiscal? Amenda 5000 lei.

Sa vezi cum se civilizeaza taximetria. Dar nu se vrea, pentru ca este mai profitabil sa faci evaziune fiscala si spalare de bani cu firmele de taxi ale prietenilor.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
iar la noi lucreaza cu oricine se nimereste, si cu toate junghiurile de masini.

Asta este adevarat pentru taxi, dar nu si pentru Uber. Am 23 de cuse cu Uber, nu foarte multe, dar in nici un singur caz nu am nimerit o rabla. Cea mai veche masina a fost o Dacia Logan primul model, insa era bine intretinuta, nu trancanea nimic, nu avea pic de rugina, motorul torcea ca o pisica. Era pe gaz. Soferul avea ~25 ani, foarte amabil si imbracat in camasa si blugi.

La a doua cursa nimerit un tip mai dubios, dar pana la urma a fost doar vorbaret. Nu mai retin ce masina avea, dar era decent intretinuta si confortabila, nu o cazatura.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 03:18:51 PM
PS. Soferul de la accidentul din Ungaria care transporta persoane fara autorizatie nu cumva folosea o aplicatie asemanatoare? Pb un bla bla car? sau chiar ati pus botul cum ca el nu facea transport de persoane ci doar a fost " mai milos" si "s-a dus dupa niste prieteni". Faptul ca avea o masina 8+1 era doar o coincidenta.

Pana acum nu a confirmat nimeni. Presupun ca rudele victimelor ar fi spus pana acum daca a fost o cursa prin BlaBlaCar.

dr4qul4

Eu am 23 de km pana acasa! Asadar este mai scump ca taxiul. Niciodata nu am platit mai mult de 2lei/km atat spre OTP cat si de la OTP. Folosesc Clever si gasesc mereu taxi.

Licentele de taxi se atribuie la fel in toata lumea civilizata. Lume civilizata care obliga uberul sa plateasca taxe ca orice alta companie de transport.
Prefer sa merg cu un taximetrist care detine un atestat pentru transport persoane si sa pot reclama la opc daca am o problema, decat sa merg cu unii care se cred soferi profesionisti.

Daca nu ai auzit la stiri ca folosea Bla Bla Car rezulta ca "era milos". Imi place cum gandesti. :lol:


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Deci dupa 15km UBER isi majoreaza tariful?
Din ce vad eu 1.3 (cel de baza) la 3 ron?

dr4qul4

#204
Da. Dar la estimare nu-ti arata. Doar la final iti dispar banii!
Am inteles ca i-a reclamat cineva (unde nu stiu ca nu ai unde sa-i reclami) si ca vor include si in estimare.

Iar daca mergi mai mult creste la 4 lei/km. Si au si alte taxe ascunse: te pot taxa daca intarzii mai mult de 2 minute de cand ajunge masina si daca nu respecti punctul de intalnire sau de drop-off (ambele mi s-au intamplat in Londra)
De pe site-ul lor pentru Romania mai aflam si ca:

QuoteAstfel, prețul minim pe care îl vei plăti pentru o cursă uberX în București devine 10 lei, în timp ce o cursă UberSELECT te va costa minimum 12 lei.
- exista un tarif de anulare de 6 sau 8 lei (daca nu te intarzii mai mult de 5 minute se anuleaza)
- În plus, dacă mergi cu UBER în afara orașului vei achita un tarif extern de 10 lei (dacă mergi din Zona 1 în Zona 3 sau din Zona 2 în Zona 4), sau de 25 de lei (dacă mergi din Zona 1 în Zona 4


uite ce scrie aici   unde gasim si un link  catre siteul uber.com din care nu mai intelegem nimic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

E regula din "Kapitalism" asta: cu cat iei mai mult cu atat sa platesti mai mult!  :lol:

rizzuh

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 07:00:51 PM
Eu am 23 de km pana acasa! Asadar este mai scump ca taxiul. Niciodata nu am platit mai mult de 2lei/km atat spre OTP cat si de la OTP. Folosesc Clever si gasesc mereu taxi.

Eu am fost in situatia in care trebuia sa iau taxi de la aeroport, pentru ca nu era nicio masina Uber in apropriere, iar pe automate nu am gasit decat cu 3 lei / km.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 07:00:51 PM
Licentele de taxi se atribuie la fel in toata lumea civilizata. Lume civilizata care obliga uberul sa plateasca taxe ca orice alta companie de transport.

Doar ca noi nu suntem in lumea civilzata.

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 07:00:51 PM
Prefer sa merg cu un taximetrist care detine un atestat pentru transport persoane si sa pot reclama la opc daca am o problema, decat sa merg cu unii care se cred soferi profesionisti.

Toti dubiosii au acel atestat, atestat care nu are nicio valoare din cauza asta. Ala e doar o alta "hartie".

Quote from: dr4qul4 on May 30, 2018, 07:00:51 PM
Daca nu ai auzit la stiri ca folosea Bla Bla Car rezulta ca "era milos". Imi place cum gandesti. :lol:

Inteleg ca nu ai auzit de Art. 4 din NCPP, "Prezumtia de nevinovatie". Este bine ca nu toti gandesc ca tine.

dr4qul4

De fapt sunt unul care cred neconditionat in prezumtia de nevinovatie. Spre deosebire de altii care se bucura de orice inculpare pe motiv ca "nu conteaza ca nu a facut acum, sigur e vinovat de altceva".
Insa in cazul asta avem un sofer care face live pe fb in timp ce conduce un minibuz 8+1. Si care intra pe contrasens din proprie initiativa si omoara alti 8 oameni.
Mai vinovat de atat nu are cum sa fie. Asta daca nu cumva ne spui ca acel videoclip este fals.

Posibil sa nu fi folosit nici o aplicatie ci doar telefonul sau vreo postare pe fb pe vreun grup de romani din afara. Dar a facut exact acelasi lucru ca orice utilizator-prestator de aplicatii de ridesharing: transport neautorizat de persoane. Aplicatiile nu fac altceva decat sa usureze gasirea clientilor.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 02:43:57 PM
Quote from: Ionut on May 25, 2018, 06:41:06 AM
marile companii tradiţionale de taxi, membre COTAR, refuză să mai ia comenzi şi au oprit aparatele special instalate în zona de sosiri a aeroportului[/b]

Le urez faliment placut. O sa se duca mult mai multi calatori la Uber.

Intre timp se pare ca s-au decis ca "e buni" si banii clientilor de pe Otopeni!

Eu am vazut 7 din 7 functionand azi (adevarat ca nu am chemat unul, ca nu aveam nevoie).

Ionut

Uber lansează un buton de panică pentru clienţi

Compania Uber a introdus o serie de măsuri de siguranţă pentru clienţi, care sunt disponibile momentan doar în Statele Unite, potrivit NBC. Compania de tehnologie a lansat aceste măsuri marţi, printre care se numără şi aşa-numitul ,,buton de panică". Butonul le permite clienţilor să contacteze poliţia, ambulanţa sau pompierii prin intermediul aplicaţiei, iar în anumite zone aplicaţia va comunica coordonatele GPS către cei care se deplasează la urgenţă. CEO-ul Uber a anunţat aceste modificări în luna aprilie. Acestea sunt disponibile momentan doar în Statele Unite şi în India.

ZF