Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

Nu ai văzut limuzine cu șofer?  Alea cu crezi ca se închiriază?

voicul

Black Cab in B.

Adica sa evite autorizatia pentru transport de persoane de asta sunt la varianta de "inchiriat cu sofer"?

Ionut

DOCUMENT Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate

Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând taximetriștilor colaborarea cu dispecerate autorizate de PMB, prin reluarea unui proiect de regulament privind organizarea și executarea serviciului public de transport local în regim de taxi într-o formă identică celei din ianuarie 2018, când inițiativa municipalității a fost semnalată de către Profit.ro.

"Pe teritoriul Municipiului București, serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toți transportatorii autorizați și nu se pot executa decât de dispecerii de taxi autorizați de Autoritatea de Autorizare a Primăriei Municipiului București", se arată în proiectul de regulament, care va fi supus la vot în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB) din 6 septembrie. Practic, prevederea ar interzice folosirea unor aplicații dezvoltate independent de firmele de taxi cu dispecerate, gen Clever Taxi sau Star Taxi, instalate de taximetriști arondați companiilor tradiționale de taxi, de pe care clienții pot face comenzi la mai multe firme de taxi. Vor putea funcționa, astfel, doar aplicațiile online ale companiilor autorizate de taxi, care au și dispecerat, clienții trebuind să-și instaleze, probabil, în viitor, mai mult aplicații pentru a putea avea acces la mai multe firme de taximetrie când fac comenzi.

Profit.ro

Ionut

Clever Taxi critică noua încercare a Primăriei Capitalei de a interzice aplicaţiile de taxi: Am iniţiat o plângere formală la Comisia Europeană cu privire la regulamentul PMB. România riscă intrarea în procedura de infringement

Decizia Primăriei Capitalei de a supune la vot regulamentul privind derularea activităţii de taxi în Bucureşti expune România unui risc major de a intra în procedura de infringement, în condiţiile în care Comisia Europeană investighează proiectul, care contravine flagrant practicilor europene, precum şi modalitatea lipsită de transparenţă în care a fost adoptat, au declarat reprezentanţii Clever Taxi. "Regulamentul pe care Primăria Capitalei îl propune nu este susţinut de niciuna din părţile direct afectate şi contravine legilor naţionale şi directivelor europene. Clever Taxi va continua să facă toate demersurile legale necesare la nivel naţional şi european pentru a apăra un serviciu care realmente a modernizat, revoluţionat şi aliniat la standardele europene piaţa de taximetrie din România".

ZF

Ionut

Actul prin care Primăria Capitalei încearcă din nou să interzică aplicațiile de tip Clever Taxi sau Star Taxi, impunând colaborarea cu dispecerate autorizate, scos pentru a doua oară de pe ordinea de zi

Proiectul de hotărâre privind regulamentul de transport în regim de taxi, prin care transportatorii sunt obligați să aibă servicii de dispecerat, a fost scos joi de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Regulamentul este unul controversat, pentru că, deși nu în mod clar, interzice aplicațiile de transport taxi alternativ, care nu au astfel de dispecerate. Proiectul a mai fost pe ordinea de zi a unei ședințe din luna martie a acestui an, fiind scos atunci din dezbatere pentru a aștepta modificările la Legea taximetriei din Parlament. De această dată, regulamentul a fost amânat pentru dezbaterea de la ședința ordinară a CGMB care va avea loc la sfârșitul lunii septembrie.

Profit.ro

Ionut

Sondaj: 8 din 10 români ştiu cel puţin un serviciu de car sharing şi aleg această variantă pentru amabilitatea şoferilor, siguranţa şi modul de conducere al şoferilor

Serviciile de car sharing sunt o opţiune cunoscută în mediul urban, iar 8 din 10 români cunosc cel puţin un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions, desfăşurat online, cele mai cunoscute branduri fiind Uber (75%) şi BlaBlaCar (34%).



ZF

Ionut

Studiu: 8 din 10 români cunosc serviciile de car sharing. Dacă e disponibil, 5 din 10 nu îl folosesc

Serviciile de car sharing sunt o opţiune cunoscută în mediul urban, dar există încă o reticienţă în a apela la acestea, reiese dintr-un studiu al iSense Solutions.

Serviciile de car sharing sunt o opţiune cunoscută în mediul urban - opt din zece români cunosc cel puţin un astfel de serviciu, arată un studiu iSense Solutions, desfăşurat online, pe românii din mediul urban. ,,Cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii rămâne Uber, de altfel şi primul jucător intrat pe piaţă: 75% dintre români declară că au auzit de Uber, în timp ce 34% au auzit de BlaBlaCar, 26% de Taxify şi 13% de Black Cab", se mai menţionează în studiu citat.

Cu toate că le sunt cunoscute, un sfert dintre românii care au aceste servicii disponibile în oraşul lor le evită din cauza lipsei de încredere, pe când o mică parte dintre ei (10%) nu o fac, pentru că nu pot comanda prin apelare telefonică sau pentru că tarifele sunt prea mari (11%).

Aproape jumătate (47%) dintre românii care au auzit de car sharing din oraşele în care aceste servicii sunt disponibile le-au şi utilizat: 40% dintre ei au apelat la Uber, 10% la Taxify, 8% la BlaBlaCar şi 3% au folosit Black Cab. Uber este şi serviciul cel mai des folosit, dintre cei care utilizează servicii de car sharing, 68% apelează cel mai des la Uber, în timp ce 11% folosesc cel mai des Taxify, 8% BlaBlaCar, iar 3% BlackCab.

Cele mai importante motive pentru care românii din mediul urban apelează la servicii de car sharing sunt: amabilitatea şoferilor (86%), siguranţa (85%), modul de conducere al şoferilor (81%) şi posibilitatea de a comanda printr-o aplicaţie (80%). În acelaşi timp, pentru românii care folosesc car sharing cele mai importante aspecte la care ţin sunt reprezentate de: siguranţa acestor servicii (76%), posibilitatea de a comanda prin aplicaţie (74%), curăţenia maşinilor (74%), amabilitatea (74%) şi modul de a conduce al şoferilor (73%).

,,Românii apelează la car sharing şi pentru experienţa avută în timpul accesării serviciilor. Putem spune că românii care folosesc servicii de car sharing sunt consumatori maturi, care apreciază şi experienţa accesării unui serviciu şi nu se uită exclusiv la costul financiar", afirmă Andrei Cânda, Managing Partner al iSense Solutions.

Dintre românii care utilizează servicii de car sharing, 49% au plătit cash, 30% au plătit cu cardul, iar 22% au plătit atât cash, cât şi cu cardul. Cei care plătesc cu cardul o fac pentru că le este mai comod, suma se extrage automat (84%), nu trebuie să aibă bani cash asupra lor (52%), plătesc un preţ fix, fără să fie nevoie să lase bacşiş (41%) şi este o metodă de plată sigură (38%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 990 de respondenţi din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare = +/- 3,11%, la un nivel de încredere de 95%.

ZF

elphax

cum au demontat grecii smecheria Uber de inchiriere plus sofer : obligatoriu ca masina "inchiriata" sa plece de la sediul firmei si sa se reintoarca acolo dupa fiecare inchiriere, plus au pus praguri minime de sume pentru inchiriere

Ionut

Noua ,,maimuță" a taximetriștilor. Dispozitivul modern prin care este mărit prețul curselor

Noapte grea pentru taximetriștii din București. Au fost controlaţi la sânge de poliţişti. Celebrul dispozitiv contrafăcut ,,maimuţa", care măreşte artificial costul călătoriei le-a adus amenzi între 1.000 şi 5.000 de lei taximetriştilor puşi pe înşelat clienţi. În total, agenţii au dat zeci de sancţiuni contravenţionale şi au reţinut mai multe certificate de înmatriculare. Câţiva taximetrişti au plecat cu maşina pe platformă pentru că nu aveau autorizaţie de transport public de persoane.

Digi24

voicul

Si Pony si-a marit flota, dar tot mai trebuie :)





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Acţiune pentru verificarea taxiurilor: 145 de sancţiuni şi 24 de taloane, REȚINUTE

Brigada Rutieră a organizat, în perioada 24 - 30 septembrie, o acţiune pentru verificarea legalităţii efectuării transportului public de persoane în regim taxi, în urma căreia au fost reţinute 24 certificate de înmatriculare şi aplicate 145 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de peste 50.700 de lei, pentru abateri de la normele legale. "14 sancţiuni au fost aplicate pentru conducătorii auto care nu deţineau autorizaţie taxi valabilă, dispunându-se măsura complementară a suspendării dreptului de utilizare a autoturismului pentru o perioadă de 6 luni, prin reţinerea certificatului şi plăcuţelor de înmatriculare", precizează sursa citată.

B365

dr4qul4

Adica au saltat Uberistii? sau mai exista taxiuri pirat fara autorizatie? Nu de alta, dar fara aplicatie (uber, taxify, Clever, Star) nu prea ai sanse sa faci vreun ban. poate doar la Gara :)

Si ca sa va dati seama cat de jos a ajuns Uber-ul in Romania.... Taxiurile nu au voie sa aiba mai mult de 10 ani vechime. In schimb la Uber acum se accepta pana la 15 ani. Drept urmare, colaboratorii taxi s-au mutat pe Uber cu Loganurile de peste 10 ani. bineinteles ca le decolanteaza inainte, sa se vada frumos vopseaua.
Chiar si la Uber Select accepta aproape orice masina din 2009.

Asta in timp ce, in Austria de exemplu (unde am mers cu Uberl) sunt acceptate doar masini de maxim 5 ani vechime, si chiar maxim 3 ani pt Uber Select (black la ei), si nu orice junghi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Am mers cu Skoda Octavia 1 (produsa pana in 2004), DAR ca Uber Select !!!
Avea intradevar folie pe geamuri  ???

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

#239
Eu in princpiu prefer TaxiFy in locul Uber pentru ca mai tot timpul au o promotie cu reducere de 40%. Dar in privinta vechimii masinilor e dupa cum ai noroc,  am mers si cu Logan din prima generatie dar si cu Passat GTE. Din punctul meu de vedere atata timp cat masina este in stare tehnica buna si soferul e cu bun simt poate sa fie orice masina.