High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Banena

#750
Petitie Europeana pentru HSR:
QuoteConnecting all European capitals and people through a high-speed train network

Momentan in Romania au semnat doar 3.2% din totalul necesar.

https://eci.ec.europa.eu/035/public/#/screen/home

QuoteObjectives
We want to connect all European capitals through high-speed railway lines. We are calling for the European Commission to make a proposal for a legally binding act to establish a European high-speed train network as quickly as possible. This means linking up the existing high-speed railway networks and building high-speed lines where these do not yet exist.

QuoteThreshold: To be successful, a European citizens' initiative has to reach one million statements of support as well as minimum thresholds in at least 7 countries.

Momentan are 16747 semnatari din 1 milion necesari. Data limita e pana pe 30.05.2024 (1 an de cand s-a listat petitia)
Vizitez *aproape* zilnic peundemerg.ro din 2015

frunzaverde

Petitiile sunt niste chestii absolut inutile. Sunt efectiv "ne facem ca ne intereseaza".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

poate nu totdeauna or fi inutile petițiile, dar HSR-ul mi se pare o decizie economică și când înlocuiești deciziile economice cu hotărîri politice sună într-un anumit fel. Pe care, l-am mai văzut dealtfel :)

TibiV

Quote from: frunzaverde on June 25, 2023, 05:08:05 PMPetitiile sunt niste chestii absolut inutile. Sunt efectiv "ne facem ca ne intereseaza".

 :lol:

Sau spus foarte pe sleau: "Show me your money!"

Petitiile NU tin loc de finantare.
Cantitatea de bani in lume (si in UE) este limitata, dorintele si visele - "no limit"...
Comisia poate intreba foarte simplu: "N-avem bani in structura actuala de proiecte. La ce vreti sa renuntam? "Name it" si daca ceilalti "stakeholders" sunt de acord, vom analiza..."

Basca... Pentru Romania mi se pare cam inutila. Ai nostri se simt jigniti daca ii silesti sa-si dea jos posterioarele din masina personala si sa se "inghesuie" intr-un mijloc de transport in comun, cu multi "nespalati"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


frunzaverde

Din ce bani? UE n-are si chiar daca ar avea, Ungaria nu primeste. Romania nu are bani (din cauza strategiei idioate) sa schimbe un macaz la intrarea in gara Brasov, de se intra si se iese de aproape 5 ani cu 15 km/h din toate directiile.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

trebuia să facă și ei conversație :)

pasadia

Dar nici macar in articol si nici in comunicatul oficial nu e specificat HSR-ul. Deci zero.

carutasul

păi doar n-o să spună presei că au discutat despre rețeta de kurtos pentru viitorul blog de bucătărie. "Vorbe, nu fapte", omul n-a greșit :)

shift2rail

^ pe surse, e confirmat ca s-a discutat despre TGV (sic, citeste LGV) Bud-Buc, Grindeanu a participat la pranzul celor doi leaderi maximi.
Proiectul e scos periodic de la sertar, nu il vad realizabil decat cu un PNRR 2.

dan tm

Ce TGV? ce PNRR2?

unde naiba sa bagi TGV intre Romania si Ungaria? ce orase  cu potential avem noi?

pe partea română mare viteza se traduce adeseori chiar 100km/h care este viteza mare fata de viteza actuală.

dumbravaandrei

Il baga pe traseul Bechtel si 30 de ani scapam de grija lui  :D

shift2rail

Detalii despre intentii, via hotnews (subl mele):

"Într-adevăr, România, prin PNRR acum modernizează linia Oradea-Cluj, dar asta înseamnă o modernizare care ridică viteza la 180-200 de km/h, dar nu înseamnă linie pentru tren de mare viteză, asta ar însemna o nouă construcție și aici Orban propunea să se gândească la o tehnologie europeană, cu francezii, fiindcă sunt cei mai buni în Europa și dacă ai găsit tehnologia, ai și parteneri care aduc tehnologia, e mai ușor să găsești și finanțare, dar asta înseamnă un orizont de timp de un deceniu, cel puțin, dacă suntem serioși și trebuie să fim. Nu se poate promite de la o zi la alta, fiindcă trebuie să faci proiectul, apoi trebuie să cauți tehnologie, finanțare, execuție, durează, dar dacă nu ai un deziderat, nu ai un proiect mare, sigur că nu se va realiza niciodată".

pasadia

Are Vinci o tehnologie si o finantare de nu o sa vedem HSR nici in 2100 si ceva...

cristi5



Quote from: shift2rail on July 20, 2023, 04:13:57 PMDetalii despre intentii, via hotnews (subl mele):

"Într-adevăr, România, prin PNRR acum modernizează linia Oradea-Cluj, dar asta înseamnă o modernizare care ridică viteza la 180-200 de km/h, dar nu înseamnă linie pentru tren de mare viteză

link? A scris hotnews de 180 km/h pe Cluj-Oradea? Ce fumeaza oare?