News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Hotnews l-a citat pe Orban cu acea declaratie aprox despre modernizarea la 180p km/h, evident in realitate vor fi max 160 km/h pe Cj-Oradea.




cristi5

Bine, ce fumeaza Orban bacsi nu mai intreb.

Dar parerea mea este sa nu mai discutam acessta basina romano-maghiara cu HSRul care deja are vreo 20 de ani si tot fasaie. Cand apare macar o licitatie de SPF eu zic ca putem posta.

shift2rail

Ce e diferit de data asta e ca discutia s-a purtat la nivel foarte inalt-premieri- in trecut proiectul era mentionat en passant la nivel de secretar de stat, cel mult ministru.

Cu SF-ul de 100 mil euros ptr HSR Buc-Cj-Oradea ne ameninta MT de aproape 2 ani, dar nu transpira nimic din cladirea vis-a-vis cu boschetii GdN.

misiekwas

Lăsați, Orban spune o grămadă de chestii și pana nu este nimic semnat trebuie sa fie tratat ca un pr ieftin. În plus, proiectul ar fi chiar dăunător pentru căile ferate în România în starea lor actuala, pentru ca ar fi înghițit toți bani pe care ar fi avut vreodată cfr pentru orice. 120-160 peste tot și după când ajungem acolo peste 40 de ani, putem sa discutam.

dan tm

Nivel foarte înalt?
o fi fost la etaj.
au discutat doi habarnisti mai ales în domeniul feroviar pe partea română si doi obraznici care profită de habarnistii in cauză, pe partea maghiară.

Mai tîrziu unu a facut misto ...
practic ei nu vad Ardealul ca un UAT românes, parcă asa a zis.

TGV o sa fie cînd o sa fie Ardealul UAT maghiar?
 
cred ca discutia despre TGV in tara care modernizeaza Malaxe care au participat la pogromuri in Al II- lea Razboi Mondial si modernizeaza locomotivele care au inlocuit aburoasele in loc sa cumpere locomotive noi, e ca si cum te- ai duce sa vinzi sare de mare la ocnă.

misiekwas

#770
^^^^ Exact.

În momentul de fata, HSR este lipsit de rost, în orice forma. Afara de costuri ridicole, ar fi pur și simplu o jucărie politică și nimic mai mult. Priorității pe care ar trebui sa se ducă bani sunt (în domeniul de infrastructura, material rulant e alta poveste):
1. Refacerea de linii și aducerea la viteze normale.
2. Electrificare de tot ce se poate (construcția de linie la aeroport Otopeni fără fir a fost una dintre cele mai absurde investiții pe care am văzut)
3. Securizarea de circulatie.
4. Creștere capacitate și cadența de trenuri.
5. Investiția în garii, revizii, infrastructura, capacitatea de intervenție și stoc.

Dupa ce se face asta, putem sa discutam despre HSR. În momentul în care dacă te duci la gara și ai șansa mai mare sa prinzi hepatita c decât trenul, nu avem de ce sa vorbim despre HSR ca un proiect viabil.

frunzaverde

@shift2rail - ce nivel inalt? Un dictator de carton al unei tari falite si fara prieteni, care mai are putin si baga cartele de ratie pentru faina si orez? Sau un politician de cartier, smecheras local, incapabil sa gestioneze deficitul bugetar urias?

Cine va finanta proiectul, zana maseluta, ca UE clar nu - pana nu dispare Orban nu mai pupa Ungaria fonduri UE, iar Romaniei i s-a zis clar ca fantezii coridoriste pe CF si tunele de baza si alte aberatii (nu mai vorbim de HSR) nu vor mai fi finantate de UE...

Sau poate o fi un HSR din ala de la magazinul de jucarii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#772
Quote from: shift2rail on July 29, 2023, 05:06:19 PMCe e diferit de data asta e ca discutia s-a purtat la nivel foarte inalt-premieri

Ti-au spus si colegii dar hai sa sintetizam: Intotdeauna s-a discutat numai la nivel inalt, adica habarnisti care nu stiu ce spun, si care  nici nu au de gand sa faca de fapt nimic pe CF. Dar na, cand se intalnesc, trebuie sa se laude cu ceva "constructiv" la electorat asa ca scot periodic basina HSR.

Tot de 20+ ani vorbesc si de autostrada Bucuresti-Budapesta, inclusiv cand era puscariasul Severin ministru de externe si zicea ca pe ea vor circula "oameni si idei". Dar fiind rutier, e in curs de realizare (si vedem si ce idei circula, orbanisme si aurisme, iliberalisme, noi nu ne vindem tzara, jos imigrantii)

La fel si la Patrulaterul Vestului daca va amintiti. Ziceau "la nivel intalt" ca fac autostrada si tren de mare viteza intre Timisoara-Arad-Oradea-Cluj.  Segmentul lipsa, Arad-Oradea, ramane lipsa pe CF. Pe rutier au tras un SF de DX scump, vedem cum il va finanta nea Bolojan. Desi un CF de campie la 160 ar fi batut tot la viteza si capacitate.

shift2rail

Nou studiu comisionat de DB- impreuna cu, inter alia,  PKP, CD, nu mai spunem cine impresioneaza, din nou, prin absenta- privind o "reteaua metropolitana" HSR in Europa, pana in 2050:

https://clubferoviar.ro/cum-pot-fi-legati-doua-treimi-dintre-europeni-prin-retea-de-mare-viteza-pana-in-2050/

frunzaverde

E un white paper de lobby, nu un studiu real. Si include si Romania:

https://www.deutschebahn.com/resource/blob/10878412/503850eccb9b88646d84c8d921b7b703/Studie_Metropolitan-Network-_A-Strong-European-railway-data.pdf

Dar e intr-atat de nerealist ("carioceala") incat e fix maculatura.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#775
Consider că singura linie HSR viabilă în România este București-Iași, paralel cu traseul actual al magistralelor 700 și 600.
Aproape 400 km, cu speranța că vor fi făcuți cândva în 2 ore.

M-am dezumflat când am citit știrea asta, costurile sunt imense:


A început construcția primei linii de tren de mare viteză din SUA

SUA nu are trenuri de mare viteză și, deși planuri există de zeci de ani, nimic nu a fost dus la bun sfârșit. Luni s-a petrecut un moment istoric, fiindcă a început construcția liniei de mare viteză Las Vegas - Los Angeles. Proiectul costă peste 12 miliarde dolari, vitezele maxime vor fi 300 km/h, iar linia ar trebui să fie gata în 2028.

Compania Brightline West va construi o linie de mare viteză de 351 km lungime între Las Vegas (Nevada) și Rancho Cucamonga (California). Trenurile electrice ar trebui să atingă 300 km/h și să parcurgă distanța în 2 ore și 10 minute. Aceste trenuri de mare viteză NU vor ajunge însă în centrul orașului Los Angeles.

Rancho Cucamonga este o suburbie a orașului Los Angeles situată la 65 km de centrul orașului. Călătoria cu trenul durează 75 de minute, iar cu mașina, 50 de minute, dacă nu este aglomerație.

Compania Brightline West spune că foarte mulți vor alege trenul, fiindcă drumul cu mașina prin deșertul Mojave durează patru ore, iar cu trenul va fi mai rapid. Estimările sunt că vor fi peste câțiva ani 11 milioane de pasageri pe an pe prima linie de mare viteză. În primul an sunt așteptați 6,2 milioane de călători.


https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-27078485-inceput-constructia-primei-linii-tren-mare-viteza-din-sua.htm

https://apnews.com/article/high-speed-train-vegas-los-angeles-brightline-595913ff2fa3d9001fb89bfab4e6c4d2

https://apnews.com/article/bullet-train-vegas-los-angeles-brightline-funding-8ee203c4acc17a1f320f534418532725

https://apnews.com/article/bullet-train-vegas-los-angeles-brightline-funding-f92313a58f6f12636f7801437df29fbe

shift2rail

^in momentul in care moldovenii vor avea TGV Buc-Iasi, presiunea pusa de olteni, ardeleni, banateni, samd ptr a aduce minunea (aka trenul ultra-rapid) si in regiunea lor, ar deveni insuportabila ptr politicieni.

rizzuh

Acel articol este gresit, nu este prima line de mare viteza din SUA, ar fi a treia.

SUA are deja HSR "light" pe Northeast Corridor cu 200 intre DC si Philadelphia, dupa 260 pana la New York.

Iar la HSR "heavy" se lucreaza in California inca din 2015. Ala inca nu e gata si ei spera sa faca din Las Vegas in 4 ani? :lol:

tom_sawyer

#778
Important de rețiunut sunt costurile unei linii prin deșert, deci relief plat ca-n plamă.

rizzuh

Arunca un ochi pe harta topografica, nu e tocmai ca-n palma chiar daca e desert. Coborarea din Nevada spre San Benardino va fi dificila, de la 1000 m altitudine la 150 m.

Exproprierile vor fi mult mai simple in schimb :)