Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ranger

Cred ca asteapta ca ursul sa zboare ca Cucul si sa nu mai fie nevoie de ecoducte

dr4qul4

Ieri pe la pranz, pe DN7 la Tartasesti o vulpe a traversat  prin fata mea. A avut nevoie de 2 secunde sa traverseze un DN foarte circulat la ora aceea, intr-o zona unde frecvent se merge cu peste 100 km/h, cu 4 benzi si parapete new jersey pe mijloc.

Asa ca nu vor avea probleme in a traversa "la nivel"  DN68A dupa ce traverseaza ecoductul peste A.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#122
Un rind de intrebari, usor retorice:
1- avem o aminare cit malu' pentru LD in Dealul Soimus din cauza de lilieci la semnalarea unor "organizatii de mediu". Acum pare ca nu sint acolo lilieci. Cine sint "organizatiile de mediu" responsabile cu semnalarea liliecilor, cu nume si prenume, organizatiile zic, dar si semnatarii unor, banuiesc petitii care vor fi instiintat ANPM Hunedoara/Deva de prezenta liliecilor si de necesitatea protejarii lor/mutarii lor pe alte amplasamente? Daca o asemenea petitie va fi existat, care au fost masurile propuse pentru protejarea liliecilor, care au fost amplasamentele alternative propuse, cind au fost propuse si de ce au fost propuse locatiile?
2- care le sint pregatirea si competentele in materie acestor "organizatii de mediu"? Inca: cine si sub ce motiv a luat in considerare opiniile lor? A vazut cineva vreun act scris de una sau de alta dintre parti?
3- ANPM Hunedoara prin reprezentanta d-na Georgeta Barabas chiar n-a putut sa trimita/roage/contracteze naibii 2 speologi de la cluburile din zona (Deva, Hunedoara, Abrud) sa vada ce si cum acolo?
Intreb si eu dupa 30 de ani de speologie
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

#123
Sunt intrebari foarte bune... pentru ANPM. Parerea mea e sa intrebi acolo.

In legatura cu faptul ca nu sunt lilieci: daca mi-amintesc bine, pestera-tunel e acum inchisa. De curiozitate, oare unde ar fi trebuit sa duca tunelul?

Aceleasi intrebari sunt poate relevante si pentru castorii care au aparut pe Mures.... si apoi au disparut (?)... Erau tot in zona dealului?

NGC

Quote from: Io on November 07, 2017, 01:15:35 AM
Un rind de intrebari, usor retorice:
1- avem o aminare cit malu' pentru LD in Dealul Soimus din cauza de lilieci la semnalarea unor "organizatii de mediu". Acum pare ca nu sint acolo lilieci. Cine sint "organizatiile de mediu" responsabile cu semnalarea liliecilor, cu nume si prenume, organizatiile zic, dar si semnatarii unor, banuiesc petitii care vor fi instiintat ANPM Hunedoara/Deva de prezenta liliecilor si de necesitatea protejarii lor/mutarii lor pe alte amplasamente? Daca o asemenea petitie va fi existat, care au fost masurile propuse pentru protejarea liliecilor, care au fost amplasamentele alternative propuse, cind au fost propuse si de ce au fost propuse locatiile?

Liliecii au fost confirmati acolo. Vedeti acest mesaj din 2016 unde am prezentat pe larg problema.

dr4qul4

#125
Daca maine auziti de un urs la Bucuresti, sa nu va mirati.
Pana acum a fost semnalat in Topoloveni, Gaesti, Corbii Mari, Lunguletu si Balteni.



Oare s-au inmultit? Sau cifrele au fost umflate de vanatori asa cum sugerau unele ONG-uri ?

Poate fi impuscat, dar doar pe domeniul unde a fost numarat. Adica pe undeva prin Arges. Asta daca e acelasi urs. Posibil sa fie mai multi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

wifi

@NGC "atunci o fi ceva adevar acolo, nu?"

Ma intreb dece nu pot sa treaca ursii peste ecoducte, pentru ce s-au construit? Nu crezi ca localnicii au mai multa stiinta de numarul ursilor din zona decat strainii? In Olanda nu sunt tuneluri pt. ursi, nu sunt nici ursi. In Germania la fel, nu am vazut nici macar ecoducte, insa circula fara restrictie de viteza (cu unele exceptii). Vine din Austria in 2006 un urs in Germania, i-au dat numele de Bruno, a fost imediat impuscat. Gasesti informatii prin presa. Vin sa ne invete ce si cum cu natura. Mai degraba sa se studieze impactul facut de hotii de lemne, taie padurile in nesimtire, aia nu-i bai.

Liliecii sunt o minciuna, nu a gasit nimeni vreun liliac dintro citez specie ocrotita de lege. Nodul de la Soimus, lucrarile de pe la barajul Mintia ar fi fost departe de pestera aia tunel, si totusi, pe o lungime de 10 km a fost retrasa autorizatia de constructie. UMB a fost nevoita sa-si duca si utilajele din zona. Reparatia DN-ului de la poalelele pesterii nu a deranjat, numai autostrada.

laszlo.robert

Wifi. Nu vreau să fiu Gigi contra,dar eu prefer să mai avem urși și peste 100 de ani.Lipsa urșilor din Germania este și rezultatul  acțiunii omului fără premeditare.

wifi

Exact. Nici eu nu vreau sa starpesc ursii, nu o va face nici autostrada. Cei ce nu au, nu pot sa ne invete cum este cu ursi. Dar cine ne ia lemnul din padure? Tot pe la ei se duce. Lipsa autostrazii omoara oameni. Prezenta autostrazii nu omoara ursi. Traversarea se poate face si pe la ecoducte.

horatiu.cosma

#129
Wifi, hai să îți explic puțin cum funcționează lucrurile pe partea de mediu. După stabilirea unui coridor al autostrăzii, cei de la mediu încep să facă o monitorizare în acea zonă, best practice zice că 4 anotimpuri, deci 12 luni (nu se prea respectă la noi, că doar suntem campioni la "heirup"). În aceste 12 luni se culeg informații despre flora, fauna din zonă, comportamentul faunei, culoarele de trecere dintr-o zonă în alta. La finalul perioadei de monitorizare, pe baza datelor culese se începe munca la documentele aferente acordului de mediu, în care se propun soluții care să permită protejarea mediului înconjurător de apariția autostrăzii (panouri fono, garduri de împrejmuire, zone înierbate etc) și soluții care să permită permeabilitatea (trecerea dintr-o parte în alta a autostrăzii) speciilor care migrează dintr-o zonă în alta.

Dimensionarea soluției este direct proporțională cu gabaritul animalului. Spre exemplu pentru șerpi/șopârle/broaște etc se prevăd podețe din alea mici metalice. În plus, poziționarea și tipul acestor soluții este extrem de importantă pentru a reuși să atragă animalele. Unele animale mai sensibile nu trec printr-un tunel îngust de 30 de metri lungime (podeț), au nevoie de ecoducte pentru a reproduce mediul lor natural. Prezenta autostrăzii este un inhibator și combinată cu o serie de soluții neprietenoase poate duce la întreruperea culoarelor de migrație și mai departe la dispariția unor specii. S-a întâmplat acest lucru în Germania, Olanda și acum se investește o căruță de bani pentru realizarea unor soluții de trecere prietenoase pentru animale. Îmi spunea un olandez care se ocupă cu partea asta de soluții de mediu că recent s-a identificat prezența unui animal dat dispărut acum 20 de ani. Nu cred că e cazul să repetăm greșelile celor din vest care acum trag ca să recupereze unele specii pierdute.

Deci, revenind la mesajul tău, nu așa funcționează. Nu arunci un ecoduct undeva și zici că toate animalele care vor să traverseze LD să treacă pe acolo. Culoarele de trecere nu le stabilim noi pentru animale. Zona cu tunelele de pe LD2 este principalul culoar de trecere al mamiferelor mari dintre Apuseni, Poiana Rușcă și mai departe spre Meridionali, asta se poate observa foarte simplu și pe google maps (zona împădurită dintre Coșava și Coșevița). Am văzut și eu urși într-o filmare realizată pe perioada de monitorizare trecând prin pădurea aia, deci mitul localnicului Grindeanu cam pică.

Nu s-a retras nicio autorizație de construire la UMB, reparația DN-ului nu a avut nicio treabă cu peștera, se lucra pe un drum existent, la 20 de metri sub peșteră, autostrada în schimb trece exact prin peșteră, UMB a fost nevoită să își mute utilajele fiindcă a lucrat ilegal cu ele, fără autorizație de construire, nu are nicio legătură asta cu liliecii. Ar fi frumos să te documentezi înainte de a mai emite opinii.

L.E. Gargara asta a naționalismului ieftin preluată de la RTV, A3 și alte astfel de entități cum că "să nu ne zică europenii cum să facem ceva, nu suntem sclavii nimănui, după ce ne iau lemnul ne mai dau și sfaturi" cred că poate rămâne în afara forumului.

GrmmrNzi

Quote from: wifi on March 17, 2018, 08:23:52 AM(...) insa circula fara restrictie de viteza (cu unele exceptii).
Mai precis: "unele excepții" înseamnă circa 25% din total cu limită permanentă de viteză, alte 25% cu limite temporare (la anumite ore, ex. 22-6, sau când traficul o cere, cum este A5 pe lângă Frankfurt a.M. sau A8-est înainte de München - via monitorizare+panouri).

În rest, au zis colegii deja, dacă "vesticii" au făcut greșeli capitale în trecut, nu înseamnă să li se ia exemplu, ci să se învețe din ele. Infrastructura nu este deficitară din cauza cerințelor mai stricte de mediu, absolut binevenite, ci din cauza incompetenței administratorilor. Nu "vesticii" i-au forțat pe cei de la CNADNR să semneze contractul pe LD2 când se știa că există probleme, și nu "vesticii" (nici rușii, nici ecologiștii și nici reptilienii) nu au tărăgănat relicitarea secțiunilor lipsă.

Faza cu pădurile e "argumentul cancer". Este desigur regretabil ce se întâmplă acolo, și într-adevăr are impact asupra mediului, dar asta nu justifică alte greșeli.

cristi5

#131
A fost interesant si argumentul cu vietile oamenilor fata de ale ursilor, dar nu tine. Din pacate vietile oamenilor trebuie sa astepte dupa respectarea legii, si deci dupa functionarii care o aplica. Vedem asta si pe A10. Comisia Europeana nu va plati respectivul sector din LD2 daca nu se respecta acordul de mediu. A incercat tanarul ministru Cuc si a venit de la Bruxelles cu coada intre picioare.

Nici daca ar plati Romania integral autostrada pe acolo, nu e legal sa nu respecti acordul de mediu, nu va semna niciun functionar asa ceva. Ca sa se poata renunta la tuneluri, schimbarile legislative ar fi majore. Spre iesirea din EU (pentru ca daca schimbi legile mediului nu cred ca poti ramanae in EU, ca sunt incompatibile). Din pacate nu e imposibil...

Este insa mare pacat ca  nu se incearca half-profile acolo, pretul la jumatate ar putea grabi lucrurile pentru ca un buget stramtorat ar putea suporta mai usor investitia. Pe de alta parte pe CF sunt prevazute miliarde pe Brasov-Sighisora si 614-Simeria, atat ca au fost pregatite din timp.

Marea bariera la tuneluri este insa situatia de limbo legislativ, deci tot functionarii nostri favoriti. Sunt multe semnale ca CNAIR nu stie ce sa faca mai departe, ba e reziliat ba nu e, ba se pot scoate la licitatie tunelurile (nici nu stiu in ce stadiu, SF, proiect, design&build?) ba nu se poate. Se pare ca functionarii de la licitatii din CNAIR au multa putere si pot bloca atat contracte viitoare cat si cele aflate in derulare (acte aditionale etc). Traim in vremuri in care functionarii sunt mai puternici ca ministrul si uneori consecintele sunt absurde. Ai cu cine, ai cu ce, dar nu te lasa legea sa vrei.

Cu liliecii e cu cantec rau de tot, sunt de acord, pt ca nu erau o specie periclitata deci e greu de inteles. Poate fi o interpretare functionareasca a legii abuziva si anti-cetatean cum am tot avut, sau interese subterane de a schimba traseul pt a evita dealul. Pana la urma SF-ul, cat o fi el de prost, a castigat si e respectat la virgula. Asta e filozofia CNAIR: toate SFurile sunt bune.

wifi

Din cate sunt informat, nici nu prea sunt ursi in regiunea amintita.

Europiu

Quote from: wifi on March 17, 2018, 08:23:52 AM
In Germania la fel, nu am vazut nici macar ecoducte

Faptul că nu le-ai văzut nu înseamnă că nu există. Du-te pe A3 sau pe A8 în zonele care se reabilitează și le vei vedea. A, că nu au fost de la bun început? Dar tocmai ăsta e subiectul de discuție!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GrmmrNzi

Dar poate există lupi, râși, vulpi, cerbi, căprioare etc.

--
PS: și ca să punem teoria conspirației în context, și în vest este foarte greu să mai bagi o lopată în pământ fără să se constituie n-șpe "grupuri de inițiativă" care să fie împotrivă. Pentru că zgomot, pentru că plante, pentru că fluturi, pentru că not în my backyard. Majoritatea exagerate, chiar puerile, dar asta înseamnă democrația.

Apropo de "greșeli" și ca să rămân on-topic, traseul lui A1 la Arad înghesuit între oraș și aeroport e un exemplu clar că nu s-a învățat din trecut (trecutul altora). În vest toți vor acuma să le treacă autostrăzile cât mai departe de case/orașe, pe motiv de zgomot, poluare -> cancer etc., numai în România trage fiecare de ea până la poarta lui. Și numai autostrăzi, cum exemplele aeroporturilor nerentabile o arată (tichie de mărgăritar, altă boală importată din vest; în Germania cred* că sunt circa o duzină de aeroporturi care se întrețin singure, restul gen Osnabruck, Paderborn et co. ar crăpa fără subvenții bugetare).

Nu zic că Arad (sau Piatra Neamț și alte orașe care trag de trasee pe motiv de mândrie locală) să rămână neconectate la rețea, chiar dimpotrivă, dar asta se putea face cu un drum de legătură - ocolind localitățile, cu intersecții denivelate, cu număr de benzi adecvat traficului (1x2 sau 2x2), în orice caz conceput pentru a fi eventual upgradat la DX sau A și prelungit în sud spre Belgrad și nord spre Oradea.

*) poate mă corectează frunzăverde cu cifre exacte :)