Infrastructura rutieră și protecția mediului

Started by StefanCelMare, October 26, 2016, 11:12:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Asta oficial.

Nu vreti sa stiti cate camioane (in special din Est) au DPF off, bormasina bagata in filtru, emulatoare de AD Blue si alte inventii.

Din pacate.

shift2rail

^Proportiile 15% vs 5% se refera la emisii de gaze cu efect de sera (CO2equivalent).

 Nu am date despre distributia noxelor vehicule usoare vs vehicule grele- poluare propriu-zisa, NOx, SOx, etc,- pp ca raportul se echilibreaza inspre camioane deoarece ruleaza exclusiv pe diesel.

pasadia

De la o postare de Facebook

https://www.facebook.com/groups/935070904086342/?ref=share

Am ajuns la acest articol semnat de cei de la Milvus

https://milvus.ro/o-problema-pentru-care-nu-exista-solutii/?fbclid=IwAR1bBM9KjHQjtzHw38LTgNc-lWS0OhEa6hIn9QFiM-dyjRriOeghYu8phjA

Știu, multi de aici de pe forum strâmbă din nas când aud de AM (măcar dacă am fi siguri că e făcut pe bune!), dar poate e cazul să conștientizăm că impactul circulației auto e mare și se manifestă în multe forme.

alin2pas

Un amănunt care mie mi se pare relevant apara în articol:
QuoteSe pare că pe sectoarele de drumuri care au în imediata proximitate a lor fâșii continue de tufe și aliniamente dense, care ajung la cca. 3 metri înălțime, numărul păsărilor lovite de mașini este mai scăzut. Acestea forțează păsările pe o traiectorie de zbor mult mai înaltă reducând posibilitatea coliziunilor.
Vi s-a întâmplat să vă iasă noaptea pisici sau iepuri în fața mașinii? De multe ori când animalele sunt surprinse în câmp deschis în lumina farurilor se blochează și se opresc în mijlocul drumului, pentru că nu mai găsesc o scăpare. Acele tufe și aliniamente dense ar constitui și un adăpost și refugiu natural pentru ele. Pe altă parte, acele tufe mai absorb din poluarea produsă pe drumuri și ar mai putea opri zăpada adusă de viscol în zonele deschise (bine, poate că nu vor fi și iernile viitoare la fel de călduroase ca iarna aceasta). În plus, acele tufe și arbuști nu ar fi un pericol pentru șoferii care scapă mașina de sub control și ies în decor (motiv pentru care în multe zone s-au tăiat copacii de pe marginea drumului) și de acolo nu se pot rupe crengi periculoase pentru participanții la trafic în condiții de furtună sau de vânt puternic.

dr4qul4

Sau pur si simplu, animalele lovite in curbe sunt proiectate in lateral, in afara "zonei lor de masurare".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

        """Se pare că pe sectoarele de drumuri care au în imediata proximitate a lor fâșii continue de tufe și aliniamente dense, ....""" aș completa cu "altceva": posibilitatea de-a apare în fața ta un animal de talie de la mică la medie, dacă nu mare (căprioară sau chiar cerb).... Și atunci îi bai, mare bai.... Mergeți către Arad (cel puțin) de la nodul Ilia, pe valea Mureșului, DN 7, sau prin alte zone colinare, să vedeți splendoare de animăluțe, ce pasc în limita benzii de asfalt printre tufe; abia acum când s-a schimbat puțin relieful cu lucrările de la calea ferată, pe anumite locuri, li s-a stricat "arealul tradițional" motiv pentru care acestea apar în alte locuri, unde înainte nu erau.....
      Un abator de animale ad-hoc: parapeții mediani, din beton..... O barieră prin care sau peste care multe animale nu pot trece, dar ale căror cadavre rămân pe loc până ajung șaormă tăbăcită de roți, sau sunt date deoparte de plugul de zăpadă (asta dacă ninge), însă în majoritatea cazurilor numai scurgerea timpului le înlătură și ai niște "tablouri" cu piei tăbăcite, coaste descărnate, cranii rânjite.......

     """ Proportiile 15% vs 5% se refera la emisii de gaze cu efect de sera (CO2equivalent).""" La modul pamfletar aș propune ca tările cu vulcani activi să fie taxate la sânge pentru poluare..... Sau să li se interzică vulcanilor activitatea ...... ;)  ;)  ;)

StefanCelMare

#396
Câte ceva pentru cei care sunt mai deschiși la minte și vor să înțeleagă de ce e necesar să planificăm lucrările majore de infrastructură ținând cont de biodiversitate (ex. făcând pasaje pentru animale, montând panouri fono-absorbante, etc).
În linkul de mai jos se explică conceptul de meta-populație, și de ce construcțiile realizate de om pot duce la colapsul unor populații de animale, deși par că afectează doar punctual unii indivizi.


De asemenea, în clipul de mai jos, se explică de ce crearea de obstacole noi (fie că sunt drumuri intens circulate, sau garduri electrice de exemplu) duce la creșterea numărului de conflicte între specii (omul e și el o specie, să știți):


Recomand canalul dacă vreți să înțelegeți mai bine fundamentele științifice din spatele atât de hulitelor (de către unii) studii de mediu.