[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

^
Cred ca ar putea fi folosita cu exceptia zilelor de meci. Insa cine ar fi cei care pleaca cu masina din parcare atunci cand urmeaza meci? Poate doar daca ar fi o chirie de genul 5ron/ora incepand cu 10 ore inainte de meci pana la 2 ore dupa meci. Eu zic ca un tarif de 50 ron/10h ar incuraja lumea sa isi mute masina. iar daca te prind de 2 ori consecutiv, sa se dubleze de fiecare data (similar cu amenzile in Australia unde cica daca ai luat amenda pentru depasirea vitezei la interval mai mic de 6 luni, a doua se dubleaza, daca iei inca una in mai putin de 6 luni, iar se dubleaza, la fel si in weekend prelungit, toate amenzile pentru soferi se dubleaza).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cristi N

Cheia e la PMB, ei trebuie sa scoata la inchiriat parcarea stadionului, pana acum nu i-a interesat, vedem, poate de acu incolo.

TibiV

Mut discutia aici, mi se pare locul potrivit...

Quote from: Fred on October 19, 2020, 11:42:49 PM
Quote from: voicul on October 19, 2020, 08:29:15 PM
Motiv: poate strada era facuta parcare de primarie.
Faptul ca ceva e facut de o autoritate publica, locala sau nationala, nu inseamna ca e neaparat corect sau bine. Primariile au facut o gramada de lucruri rele in Romania, in special cand e vorba de constructii autorizate aiurea, derogari de la planuri sau constructia de parcari in spatii verzi sau direct pe bulevarde. Parcarea e o problema a proprietarilor de masini...

Mai oameni buni, ce este atat de de greu de inteles?!?!...
Bucurestiul nu isi permite nici macar 1 (un) loc parcare (la sol) pe apartament!

Pur si simplu NU EXISTA atata spatiu in oras pentru toate masinile pe care toti bucurestenii la doresc....

O TAXARE LA SANGE si implicarea hotarata ("determined" - in engleza, ca de la o vreme nimeni nu mai vorbeste limba romana...) a "hingherilor de masini" ar fi singurele solutii pentru haosul generalizat din oras...

Mi se pare absurd ca nimeni nu se plange de "tarifele prea mari" la inchirierea locuintelor din Capitala, dar toata lumea "se da lovita" de tarifele pe locurile de parcare, de lipsa acestora (la sol, preferabil gratuite...) sau de cunatumul prea mare al "saltarii" masinilor parcate anapoda...

Vrem masina pentru noi, pentru nevasta si (cat de curand) pentru "copilul" care a facut 18 ani si are dreptul la carnet?....
OK, dar atunci nu stam "la bloc"!!!...

(Imi da mana sa vorbesc... Avem 4 masini, si 3 locuri de parcare in curtea casei.... Una sta "la trotuar", dar fix in fata portii noastre. De asta nu as mai accepta niciodata "traiul la bloc" - de la certurile pe "asta consuma gaze tot timpul", la "asta nu are loc de parcare de la primarie"....)

Anyway...
Orasul este cumplit de dezechilibrat dpdv urbanistic...
Chiar si acolo unde se construiesc cartiere noi "in plin camp", acei "domni dezvoltatori" construiesc  blocuri cu 30-50 de locuri de parcare la 100 de apartamente.
Evident, bagand niste plicuri "groase" (foarte groase, cred eu...) in buzunarele celor care aproba "legal" astfel de mizerii...

In general, urbanismul in Romania este "prada libera" pentru "derogari" si "actualizari".

Pe de alta parte, ca sa fiu "nesuferitul de serviciu", trebuie sa marturisesc ca NU AM NICI O MILA pentru cei care cumpara (oriunde in Romania) un apartament "ieftin", si apoi se plang ca "primaria nu le face parcare/alimentare cu apa/canalizare/retea de gaze"

Le doresc minimum 30 de minute sa iasa din "Favelă"...
Nu este o rautate inutila...
Este vorba pur si simplu despre miile (poate zecile de mii) de "cumparatori" care accepta sa se mute in cartiere fara parcari, fara strazi de macar 7 metri latime, care pot "viziona" in direct cate alunite are vecina/vecinul de peste drum, drum pe care masina de pompieiri NU are acces.... Toate astea nu fac decat sa incurajeze "tunurile imobiliare".

Iar Bucurestiul este, din acest punct de vedere, cel mai oribil exemplu...
"Dar daca se poate in Capitala, de ce sa nu se poata in restul tarii / si la noi"?!.....

Revoltator....

Pur si simplu ideea de "derogare" imi zbarleste parul....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

De acord cu tine dar am o mentiune legat de utilitati. Anul asta s-a legiferat ca racordarea la gaz si electricitate se face gratuit si in 90 de zile de la obtinerea autorizatiei de construire pentru bransament. Sunt curios care va fi solutia in zonele unde nu exista retea de distributie.  :zen:

hvm

^+1

total deacord. Stiu situatie in iasi unde acum vreo 8 ani, spatiul verde a fost prezentat si ca spatiu verde si ca parcare atunci cand s-au luat autorizatiile. In fiecare proiect a fost in functie de necesitati. Acum e spatiu verde. Nici nu avea cum sa fie altfel pentru ca e un deal cu o  inclinatie de ~40%. In complexul respectiv au fost construite 3 blocuri de 48, 12 &12 apartamente care au in total un numar de 27 de locuri de parcare: 20 la cel de 12 etaje, si 9 la cele 2x P+2.

Acolo si-au cumparat niste prieteni apartament. Cand a venit evaluatorul de la banca (si-au luat prin prima casa) a dat drumul la apa in chiuveta si a mers in strada principala (ca in fata blocului nu exista strada la ora respectiva) sa vada daca curge apa in canalizare. Nu ii vedea sa creada ca e conectat blocul la canalizare.

In final cele 9 locuri de parcare au fost vandute si, fiindca cei din blocuri nu au vrut sa cumpere ca sunt prea scumpe: 1500E, acum se bat pe alte 4 locuri in strada, si isi zgarie masina cu cheia ca a prins altul locul. Doar prietenul meu si inca unul a cumparat, toate celelalte au fost cumparate de vecini de la alte blocuri care au fost construite recent prin zona.

La mine la bloc unde stau sunt 5 scari de 10 etaje (5x40 apartamente) si 6 scari de 4 etaje (6x16). Si e vorba de blocuri construite in 80-85. In total avem 26 de locuri de parcare marcate si inchiriate pe viata. si inca vreo 40 de locuri "pe unde apuci".

PS: Abia astept sa imi fac casa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

paulmare

https://alephnews.ro/guvern/jos-masinile-traiasca-revolutia-parisul-taie-jumatate-din-locurile-de-parcare/

La noi oare ar avea cineva curaj sa faca asta ? daca ar fi pusa cat de cat la punct infrastructura de transport public ?

voicul

Ca idee: si in B a inceput origanizarea parcarilor.
NU la nivel de jumatate, ci proabil la 2 - 5%, dar s-au eliminat niste locuri de parcare pentru fluidizarea traficului.
1 exmplu: Obor spre Ferdinand - cam vreo 100 de locuri (nu stiu numarul exact, dar e un numar consistent)

roata

#727
^^
Deocamdata in Bucuresti problema cea mai mare acum nu o reprezinta locurile de parcare legale (care sunt oricum putine, raportat la numarul de masini), ci parcarea ilegala.
Faptul ca nu e voie sa parcheze intr-un anumit loc, nu ii impiedica totusi pe o groaza de soferi sa parcheze acolo.
Intai sa se rezolve aceasta problema, dupa aia sa ne gandim la masuri radicale de desfiintare a locurilor legale.

Sincer sunt curios cate exemple sunt, ca numar si ca potential de transformare in spatiu verde, de locuri de parcare legale in Bucuresti care pot fi desfiintate.

Nu cred ca e vorba de "cine va avea curajul" sa aplice o masura "revolutionara" (ca sa folosesc termenul cu iz rosu din articol) - ci de prioritizarea masurilor si de cat de aplicabile sunt in orase complet diferite.
De exemplu in cazul Parisului, inainte sa se ia aceasta masura, nu cred ca aveau o problema cu parcatul ilegal de aceeasi gravitate ca in Bucuresti.

Nu voi sta sa compar aici confortul, siguranta sau flexibilitatea transportului cu masina personala vs. transportul in comun, dar nu pot sa nu observ ceva - se vorbeste tot mai mult despre incurajarea folosirii transportului in comun prin descurajarea masinilor.
Mai pe scurt, este foarte greu sa se vina cu argumente concrete de raport confort-siguranta-flexibilitate pro transport in comun, asa ca se recurge ca descurajarea masinii prin orice mijloace. Ori masina a fost inventata si a capatat succes tocmai pentru ca lumea doreste/a dorit sa isi faca viata mai usoara. Altfel ar fi disparut in negura timpului ca "un alt mijloc de transport esuat".

Trebuie construite cat mai multe parcari subterane in Bucuresti, dar care sa fie destinate 95% catre locuitorii din zona. Astfel vor disparea multe din parcarile "din spatele blocului" sau "de pe trotuar" de suprafata, care pot fi intr-adevar ulterior inlocuite cu iarba si copaci. Investitia ar fi una majora, dar si tarifele pot fi crescute. Stiu exemplu unde parcarea pe an costa undeva la 50 de lei, ceea ce este efectiv frectie la picior de lemn. Daca aceste tarife ar fi, sa zicem, de 5-7 ori mai mari, poate ar incuraja autoritatile sa le mute in subteran pe marea majoritate, dar sa si ofere un pret rezonabil pentru locatari.

Si inca o masura la care trebuie sa ne gandim, pana la desfiintarea locurilor legale, ar fi sa nu se mai dea autorizatie de constructie pentru cartierele rezidentiale noi care nu respecta legea privind numarul de locuri de parcare/numar de apartamente sau sanctionarea severa a celor care le convertesc dupa ce aceasta a fost obtinuta. Si de asemenea sanctionarea retroactiva a celor care au dat semnatura pe autorizatiile blocurilor care nu au respectat aceasta lege din start.

voicul

Solutii sunt. Cine plateste? Nimeni.

Locuri subterane putem sa facem cu zecille de mii. Pret estimativ = cu mp de apartament = cam 1000 de euro - 10.000 de masina. Pret masina achizitionata - 3000 de euro.
- Stai boss ca o pun pa trotuar sa vaza si vecii bijuteria pa care o detin eu!

Car-sharing e singura salvare.

dr4qul4

Nu exista masura unica ce poate fi implementata. Trebuie cate putin din toate. Unii mai radicali cred ca pot interzice masina complet. Complet fals.
Pentru parcari, prima masura care ar trebui luata ar fi ca parcarile de resedinta (care sa coste minim 50 lei/luna) sa fie inchiriate doar pe timpul noptii sau zilei. In afara intervalului orar, oricine sa poata parca la liber. Verificarea sa se faca pe internet. Nu stii sa folosesti netul? te duci la primarie si consulti listele. Sau intrebi un vecin.
Cei care vor parcare 24/24 sa aiba taxa crescuta exponential.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

As sugera si mai radical in legatura cu parcarea de resedinta. Sa dispara conceptul de "loc platit". Exista zone de parcare de rezidenta, unde achizitionezi un permis de parcare, cu cost diferential in functie de cat de aglomerata e zona. Oricine are permis de parcare poate sa parcheze pe orice loc din zona respectiva. La anumite intervale orare unde sunt locuri libere (e.g. in timpul zilei), zona de parcare devine ceva de genul:

Luni-Vineri
Parcare doar rezidenti Zona P1 19:00-08:00
Parcare Rezidenti Zona P1 + Parcare cu plata xlei pe ora 08:00-19:00

E un sistem mult mai flexibil, evita senzatia de entitlement cu "locul meu" si aloca mult mai bine o resursa rara. Angajati inspectori de parcare ai primariei, cu un telefon cu camera care sa patruleze si sa amendeze abuzurile (inteleg ca aici exista o complicatie cu cadrul legislativ, dar nu mi se pare o problema insurmontabila).

dr4qul4

perfect de acord cu mentiunea ca intervalul orar ar trebui sa fie la alegere (unii lucreaza noaptea..). De fapt am zis si acum ceva timp acelasi lucru. Nu inchiriezi un loc anume, ci dreptul de a parca in zona de resedinta. Problema e ca atunci trebuie sa faci un sistem mult mai complex, in care sa nu mai existe deloc parcare gratis.

Propunerea mea de mai sus ar putea sa fie pasul 1. Varianta cea mai simpla de impementat. (cu siguranta nu cea mai buna). Este frustrant sa ai treaba undeva, sa vezi zeci de locuri libere, dar sa nu poti parca pe ele...pentru ca poate sa vina "proprietarul". Pentru ca desi inchiriaza locul pentru 5 lei/luna unii se cred stapani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Fred

Locurile de parcare pot fi licitate. Pana la urma suprafata aia de teren e un bun comun (al primariei), deci poate fi valorificata in cel mai bun sens pentru locuitori la cel mai bun pret pe care il pot obtine. Da, unii nu o sa isi permita o resursa foarte limitata, dar pana la urma asta e si ideea, sa descurajeze masinile in zonele unde nu exista parcari. Se pot construi din banii respectivi cateva parcari subterane, daca se umplu cu banii respectivi se pot face mai multe, daca nu se umplu nu se mai face nimic.

Daca s-ar ridica masinile parcate neregulamentar, o chestie perfect legala si normala, s-ar rezolva incet-incet problema. Ar putea sa inceapa cu statiile de autobuz, trecerile de pietoni (si 15 metri inainte de ele, ca sa existe vizibilitate catre trecere) si trotuarele, ar fi un inceput de civilizatie, restul le pot amenda. Ar trebui de fapt sa ridice toate masinile cu numar din alta localitate pentru ca nu le poti amenda daca soferul nu e prezent, dar le poti ridica. Pe cele din localitatea respectiva le pot amenda, Politia Locala e in subordinea primariei si primaria are acces la numerele de masini si proprietari pentru ca sunt inregistrate pentru impozit.


thefrenzybudgeter

#733
Problema cu parcarile din Bucuresti nu tine doar de parcari. Masinile parcate ilegal si nevoia tot mai mare de locuri de parcare legale este doar un simptom al unei probleme mari: TRANSPORTUL PUBLIC

La cat de mare a ajuns problema, si vedem cat de mare este prin numarul imens de masini. Cred ca 7-8/10 persoane active din oras are o masina ceea ce este imens.

Problema trebuie atacata pe doua planuri.

1. Cresterea capacitatii transportului public cate mai rapid posibil ca sa preia persoanele ce vor renunta la masina - metrou + tramvaie + troleu.
2. Regandirea liniilor de tramvai si convertirea liniilor de autobuz in linii troleibuz ca feedere pentru tramvai/metrou.
3. Refacerea cailor de acces in cartiere.
4. Cresterea graduala a costului parcarii rezidentiale - fara loc rezervat cum a spus @dr4qul4 dar cu un ceas ca in poza si verificat + sesizari de catre cetateni a masinilor parcate ilegal.
5. Eliminarea completa a parcarii pe bulevarde, inelul 2 ( Seseau Stefan cel Mare, Mihai Bravu, Oltenitei, Viilor, Panduri, Grozavesti, Orhideelor, Nicolae Titulescu ), inelul 3 ( Crangasi, Strada Brasov, Luica, Nicolae Grogorescu, Doamna Ghica samd ).
6. Impartirea pe zone de acces si de preturi ale parcarilor.
7. Denivelarea completa a inelului 2 prin pasaje ( in zona stadionului Dinamo, Iancului si pe restul inelului ) - acesta ar trebuii sa faca transferul masinilor intre zonele de acces in interiorul inelului 2.
8. Parcari subterane pe zona inelului 2 acolo unde exista spatiu.
9. Trecerea la maxim 2 benzi pe sens pentru toate bulevardele si inelele de acces.
10. Ridicarea masinilor/amenzi drastice pentru parcarea ilegala ...si multe alte masuri.

Niciodata nu vor fi indeajuns de multe locuri de parcare, nici subterane, nici la suprafata. Singura solutie este constrangerea numarului de masini prin marirea duratei petrecute in trafic ( rute mai lungi pana la punctele de interes daca alegi sa conduci ). Daca oamenii ar avea o optiune in transportul public care face 20 minute iar daca alegi masina faci 40 de minute ...incet incet oamenii vor face tranzitia la transportul public.






Powered by API/PUM imgur uploader



Punctele de culoarea bleu - intersectii ce vor fi anulate/blocate.
Liniile de culoare mov - iesirile permise.
Linia verde - strada colectoare.

Daca limitam punctele de conflict se poate mentine o fluenta mai mare plus multi soferi datorita faptului ca vor trebuii sa pargurga o distanta mai mare ca sa iasa din acea zona ...vor renunta la utilizarea masinii in favoarea transportului public.

Pe toate aceste stradute rezidentiale se poate calma traficul prin diferite metode.

Pana nu diminuam numarul de masini ...putem construi zeci de parcari subterane ca tot nu vor fi indeajuns.


Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

Sincer, asta sa fie ultima noastra grija. Daca sistemul de transport public in Bucuresti ar avea o pondere modala asa mare, ai cumpara lejer mai mult material rulant.