[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lyvyoo

De fapt cred ca e nevoie de amendarea legii prin care localii au acces la datele personale, caci acea decizie a Inaltei Curti le interzice printre altele sa acceseze baza de date a Politiei si sa identifice soferul unei masini, asa incat amenda se da doar in prezenta lui, din cate mi-a zis un politist local. Si cum actualul ministru a spus ca nu-i convine actualul statut al localilor  cu salarii mari si legitimitate incerta, probabil se lucreaza la o legislatie mai ampla in privinta lor, asa ca va mai tine pana sa poata da amenzi, cred.
Aici e decizia Inaltei Curti - https://legestart.ro/iccj-politistii-locali-nu-pot-amenda-soferii/

Cristi N

#751
Decizia ICCJ se refera la altceva, ea clarifica faptul ca localii nu au dreptul sa ceara propietarului autovehiculului sa comunice cine l-a parcat la momentul respectiv, bine, ei cer dar nu au cum sa te sanctioneze daca nu ii bagi in seama. Treaba e reglementata de 2 acte

- OUG 195/2002 - aka Codul Rutier
QuoteConstituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice:
[...]
14. necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus.

si Legea 61/1991, art. 2
QuoteConstituie contravenție săvârșirea oricăreia dintre următoarele fapte, dacă nu sunt comise în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracțiuni:
Alin. 31
Quoterefuzul unei persoane de a furniza date pentru stabilirea identității sale sau de a se prezenta la sediul poliției, la cererea ori la invitația justificată a organelor de urmărire penală sau a organelor de ordine publică, aflate în exercitarea atribuțiilor de serviciu;

Localii se folosesc de baza de date ANAF - Impozite Locale, asa afla cine e propietarul unui anumit autovehicul chiar daca are domiciliul in alta localitate. Si sunt de acord cu opinia actualului ministru atata timp cat localii sunt la cheremul primarilor de parca  toti sunt niste Pristanda din piesa O scrisoare pierduta.

AndreiB

#752
Ok, fair point, Politia locala nu e chiar crema cremei. Dar nu inteleg de ce nu se poate simplifica procedura, indiferent cine constata ca e o masina parcata ilegal (in Londra sunt angajati ai primariei, nu politisti de nici o culoare):

1. Masina este parcata ilegal - asta poate sa constate oricine, cu dovada, dar sa zicem ca doar politistul local cu atestatul xyz (whatever - clarificat). Se face o poza si se emite o amenda care se trimite electronic catre whatever baza de date detine nr. de inmatriculare si spune ca autoturismul cu B 01 BOU e parcat ilegal in data 01.12.2020 pe Strada Parcarea nu e Gratis. Necesita integrare cu baza de date in telefonul cu aplicatia care proceseaza amenda si cu care face poza politistul local. Eventual de curtoazie se poate lasa si un bilet in parbriz - va informam ca ati parcat ilegal si in termen de 5 zile va sosi amenda. Posibilitate de apel la www.imicerscuze.ro/bucuresti etc.
2. Baza de date emite amenda proprietarului masinii, cu toate formalitatile in vigoare - proprire conturi in caz de neplata etc.
3. Eventual un proces de apel/declaratie pe proprie raspundere ca era alt sofer etc.

Zero interventie umana (in afara de procesul de apel), zero birocratie, efect maxim pentru urbanism.

Cristi N

Raspunsul e pentru ca nu se doreste. Daca poti amenda propietarul si nu soferul ai scapat de toate belele, cheia e sa vrea Parlamentul sa modifice legea actuala.

thefrenzybudgeter

Ei daca vrei sa gasesti motive ca sa lasi soferii sa parcheze ilegal bine mersi gasesti, daca vrei sa opresti acest fenomen la fel de simplu este.

In multe tari cum spui si tu Andrei vine administratorul parcarii ( nu conteaza cine ) pe scuter, bicla, pe jos samd ...verifica pozitia masinii in conformitate cu parcarle legale ale localitatii, face cateva poze din mai multe unghiuri cu ajutorul camerei integrate ale aplicatiei ce inregistreaza data, ora, minut, secunda pozei, pozitia acesteia prin GPS cu masina, cu tot cu nr. de inmatriculare si iti emite din aparat o amenda faina laminata ( cum sunt POS - urile ) ce o lasa in parbriz cu toate detaliile.

Pe mai departe amenda pleaca electronic in casuta ta postala electronica ( cea a proprietarului ) cu toate detaliile, poze samd. Ai timp de obicei cam 30 de zile sa platesti si daca nu, se pun penalitati de cam 10% din amenda si aia este. Mai poti negocia cu administratorii un calendar de plati in rate daca esti mai sarac in baza de date a fiscului dar de plata NU SCAPI PANA NU MORI ...SI NICI ATUNCI..

Nu conteaza cine "face" amenda fiindca de obicei sunt privati ce administreaza parcarile pentru un comision. Amenzile sunt de ordinul a 100 euro. Spre ex in Danemarca si tarile nordice poti colecta mai multe amenzi in aceiasi zi pe acelasi loc de parcare daca locul de parcare este cu limita de timp.

Daca tu ai parcat la ora 10, ai pus ceasul din parbriz la indicand ora 10 si limita este de 1h si vine sa iti verifice masina la ora 11:20 si masina este tot acolo pac o amenda grasa. Si nu il intereseaza de cnp, nume samd ci numarul masinii. Daca in 4h (sau cat este limita pentru amenzile ulterioare ) masina este tot acolo pac inca o amenda faina. Pana te inveti minte.

Amenda nu se da pe numele soferului ci pe numarul masinii. Daca X-lescu ii imprumuta masina lui Y-lescu este treaba lor care cum plateste. Daca vorbim de amenzile de viteza este alta treaba si se merge pe identificarea soferului fiindca pierzi puncte samd dar in rest sistemul este in proportie de 90% la fel.

Si amenzile cam pleaca de la 80-100E la parcari. Si nu se ridica masinile in afara cazurilor in care nu se blocheaza circulatia ...altfel amenzi pana de lecuiesti.


Cristi N

Politistul local nu are prea multe variante de actiune daca vrea sa sanctioneze soferul unei masini parcate aiurea: fie cheama platforma, lucru care dureaza si e ineficient, pazeste masina poate apare totusi propietarul dar si asta dureaza sau lasa in parbriz o nota de constatare si spera ca respectivul va musca momeala. Bineinteles mai e si varianta in care nu face nimic asa cum se intampla de multe ori.

Politistul rutier poate afla toate datele si emite sanctiuni atat pentru parcare cat si pentru necomunicare. Problema e ca sunt cateva zeci de rutieristi pe schimb in Bucuresti si au alte prioritati.

Primaria nu poate modifica cadrul legal dar poate da un instrument foarte bun politistului local: blocatorul de roti sau caracatita. In felul asta se asigura ca respectivul sofer nu scapa nepedepsit si investitia in cateva zeci - o suta de blocatoare nu e chiar mare, plus ca se recupereaza pana la urma din tariful de deblocare care se adauga la amenda initiala.

Modificarea legii de catre Parlament e din alt film si nu cred ca va avea loc prea curand.

dr4qul4

Politia loicala ar trebui sa poata amenda masinile parcate neregulamwntar. Nu incepeti ca nu au carte. Pot face un curs intern pentru asta. Fac poze, si tot ce trebuie si sa le trimita politie nationale daca ei nu pot cere identificarea soferului.
Dar nu doar masinile parcate neregulamentar sunt problema: Ar trebui amenzi si pentru bicicletele si trotinele care blocheaza trotuarele sau  strazile. Sau cei care merg pe sens interzis.
Pe langa drepturi, ciclistii sa inteleaga ca mai au si obligatii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

contador

Quote from: dr4qul4 on November 04, 2020, 11:03:19 AM
Sau cei care merg pe sens interzis.
... lucru care oricum ar trebui sa fie foarte rar daca vom permite circulatia bicicletelor si trotinetelor in ambele directii pe stradutele cu sens unic:







dr4qul4

@elpistolero, daca observi bine acolo avem si amenajata strada pentru circulatia velo.
la noi nu exista nici delimitare , nici marcaje si nici semne. Asta nu-i impiedica pe cei pe 2 roti (multi au si cutie de delivery ca sa ai de unde sa-i agati) sa intre pe interzis sau sa-si lase bicicleta/trotineta in locuri unde incurca traficul (pietonal sau rutier).
Avem nevoie si de parcari pentru biciclete/trotinete. Inteleg ca la Cluj-napoca se vor ridica cele lasate aiurea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Quote from: Cristi N on November 04, 2020, 10:24:33 AM
Politistul local nu are prea multe variante de actiune daca vrea sa sanctioneze soferul unei masini parcate aiurea
Acum cativa ani am primit o amenda de radar (pentru 1 km/h peste limita, 30 de euro parca) din alta tara; mi-a venit acasa, in Romania, prin posta. Daca o primarie de la 3000 km distanta a putut sa afle numele si adresa mea pe baza numarului de inmatriculare e tare ciudat cum de politia locala nu poate.

Cristi N

Ti-au fost aflate datele de catre Politia din tara respectiva, asta poate oricand sa faca si la noi Politia Romana. Politia Locala nu este politie, nu are statutul asta oricat ar incerca ei sa copieze Politia Romana, sunt doar niste angajati ai primariei.

thefrenzybudgeter

"daca observi bine acolo avem si amenajata strada pentru circulatia velo." - pai zic sa amenajam asa ceva strazi ca sa nu mai incurce sa fie cu separati de trafic ...sa vedem, vor fi de acord soferii cand vei taia din benzile auto.?

dr4qul4

Sa inteleg ca daca nu avem parcari amenajate pentru biciclete, este acceptabil sa fie lasate oriunde?
Atunci de ce nu ar fi acceptabil sa lasam masinile oriunde, ca nici parcari pentru masini nu avem destule.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

thefrenzybudgeter

Nu este acceptabil sa fie lasate oriunde, nici bicicletele si nici orice alt mijloc de transport. Ce am dorit eu sa scot in evidenta este dualitatea "sa se faca" dar sa nu ma afecteze pe mine soferul.

dr4qul4

Eu sunt unul din cei care sesizeaza prin aplicatie cand vede pe cineva parcat "mai nesimtit decat ceilalti". Nu suport soferii care parcheaza in golul de la intrarea intr-o parcare, pe coltul strazii de nu poti face dreapta, pe spatiile pietonale (de obicei cu scos bolardul) sau care o lasa pur si simplu pe avarii "5 minute".
Asa ca nu m-ai nimerit.
Bine, nu sunt un sfant, si in lipsa de solutii (cu plata sau fara, chiar si la 1-200 m distanta) parchez in rand cu alte zeci de masini, chiar daca acolo e un semn de interzis. Ba mai mult, la magazinele mari o las mai "la dos", unde sunt nenumarate locuri libere, ca sa nu ma chinui sa o pun perfect drept.

PS. Aici vorbim de parcari. Pt piste si benzi unice...exista topicuri dedicate  ;)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist