News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cristiano

CEL MAI BINE AR FI:
Toate strazile din zona centrala  si bulevardele mari sa fie cu plata;
Marcate cu alb (fara plata) si albastru (cu plata) minim 50% din strada sau bulevard;
Plata sa nu se  faca la incasatori, doar prin SMS, aparat cash si card, aplicatie;
Riverani abonament, taxarea in functie de zona, centru 5 lei/h, 30 lei/12h si 50lei/24h;
Parcarea ca tarif sa fie mai mica in subteran/etajata decat cea stradala;
Zilnic Politia Locala sa verifice daca au achitat parcarea, amenda 250 lei.
Crearea a mai multor locuri de parcare si un transport public mai bine dezvoltat si civilizat, eu as pune Politia Locala sa amendeze calatori care nu isi achitat calatoria! :)

Ionut

Crezi ca poti SA NU MAI FOLOSESTI MAJUSCULE? Nu esti mai convingător daca le folosesti abuziv. Dimpotrivă.

rota

#707
Park&Ride Cora Pantelimon


Powered by API/PUM imgur uploader
Până la sfârșitul lunii septembrie, tramvaiul 55 va circula normal, cu întoarcere la nodul intermodal de sub park&ride.Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

adelante

#708
Cum ar fi fost ca in loc de acoperisul ala sa fie un teren de sport deasupra? Ar fi fost mult peste nivelul Voluntari, Ilfov, ne-am fi dus undeva prin Cluj, mult prea scarry pentru mindset-ul nostru. Ati vazut cum si unde se fac parcarile la Cluj, nu? nu e vreo Elvetie ceva acolo, e doar bun simt si cativa neuroni: se fac cu un design si se fac in cartiere aglomerate, unde chiar e nevoie. As vrea sa stiu si eu cine vine din Cernica sau din Pantelimon (oras) si isi lasa masina acolo ca sa ia acel incubator de bacterii numit 55 (ma refer strict la caroserie) care merge ok doar pana la intrarea pe Iancului, pe Iancului are niste semafoare de iti sta mintea in loc (desi sina e refacuta) iar pe Pache si Calarasi stim cu totii care e situatia. Nu isi lasa oamenii masina la Straulesti unde ai ditamai magistrala de metrou si vezi in vagoane oameni la costum, de ce si-ar lasa cineva masina ca sa ia 55 unde tabla tramvaiului are straturi de jeg, oamenii sunt aia pe care vi-i inchipuiti iar sina pe Calarasi iti face rau la stomac fizic, nu e vreo figura de stil. Asta apropo de parcarile pe care vrea sa le faca Nicusor in jurul Bucurestiului: nu de acolo trebuie inceput, ala e abia pasul 2, trebuie inceput din oras, din centru, cu parcari subterane pe Edgar Quinet, Walter Maracineanu, Piata Revolutiei (le stiti, alea de sunt luate-n gura de toti primarii de minim 10 ani) si abia apoi continuat spre periferie. Si apoi am avea 2 alternative firesti in orice economie de piata: platesti de-ti sar capacele pentru confortul de a nu te da jos din masina; sau.. lasi frumos masina in P&R, iei metroul si iti protejezi bugetul. Si ca ultima idee, chiar si cei care ar face parte din ultima categorie, adica cei mai economi, nu ar lasa masina in P&R Cora fiindca ar pierde timp cu 55-ul iar timpul inseamna bani deci pur si simplu nu e fezabil nici ca varianta de economisire, nici ca varianta mai rapida iar despre confort..

Valentin

Ce spui tu se incadreaza foarte bine la o dilema mult dezbatuta, anume, ce a fost primul? Oul sau gaina? Lasand gluma la o parte, astfel de investitii se fac pe termen lung - pregatesti infrastructura dinainte, intr-adevar sunt de acord cu tine ca parcarea ar fi putut avea si alte facilitati, dar in esenta ea este la fel de necesara ca cele din zona centrala. Momentan avem doar tramvaiul 55, dar intr-un viitor vom avea si o statie de metrou moderna (raportata la celelalte statii vechi), care te duce fix in zona 0 (Universitate) si poti sa ajungi repede Nord-Sud, Est-Vest.. Intr-adevar, viitorul pare indepartat, dar in esenta daca pui cap la cap piesele iese ce trebuie. Problema e la punerea planurilor in aplicare.. In mod normal ar fi trebuit sa fie deja facute parcarile in zona 0, dar ani la rand nu s-a facut nimic..Fie vorba intre noi, parcarile astea P&R n-ar trebui sa excluda constructia altor parcari.. adica nu-i opreste nimeni sa construiasca simultan mai multe parcari acolo unde e nevoie..

Lyvyoo

Pana una alta, riveranii fugariti de locala acum un an de pe banda 3 vor avea unde parca sau cel putin pista de biciclete de pe Pantelimon va putea fi eliberata.
Altfel, cine sta in comunele din jur cred ca va considera mai benefic sa lase masina in parcarea parcului Pantelimon sau in curtea Antilopa si sa ia metroul de la statia Pantelimon sau chiar mai bine la Dedeman si sa ia metroul de la Republica sau daca vrea 55 neaparat, sa lase masina in parcarea Brico si sa traverseze.  Cu astfel de alternative la indemana, nu cred ca oamenii vor fi amatori sa plateasca nici 10 lei /zi la Park and Ride. Cand va fi metroul gata la botul calului, probabil ca se vor schimba lucrurile.
Opinia mea este ca aceasta parcare se va umple doar daca politia locala va elibera Pantelimonul de masini parcate aiurea.

oc7avian

Retailerii pot implementa rapid bariere și sisteme de taxare pentru cei care depășesc timpul maxim. Carrefour Orhideea a pus infrastructura în picioare instant ce au apărut clădiri de birouri în jurul său. Doar că nu i-au dat drumul imediat, apoi a venit pandemia..

Nu e în interesul lor să fie folosiți drept Park & Ride

RobertN

"Primăria Municipiului București a anulat licitația pentru realizarea în concesiune a lucrărilor de construcție a parcajului subteran Piața Dorobanți, București, contract estimat la 582,3 milioane de lei, fără TVA, și o durată maximă de 588 de luni (49 de ani). Singura ofertă, depusă de asocierea formată din Alpha Parking (lider) și Interparking France, a fost respinsă de autoritatea contractantă. "Nu a fost depusă nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare, conform articolului 88, litera b), articolului 89, aliniatul (1) din Legea nr. 100/2016 și ale articolului 69 din HG 867/2016. Parcajul subteran uma să aibă un număr de minimum 283 locuri, plasate pe două nivele subterane."

Preluat de aici.

Mulțumesc.

Lyvyoo

Am trimis catre Pol Locala S2 o poza si coordonatele necesare ale unei rable epava din zona mea ce se afla pe o zona de stationare interzisa intre blocuri dar unde se parcheaza caci nu sunt locuri, iar in raspunsul primit zic baietii cam asa: "Cf legii 421/2002 actualizata autoturismul nu poate fi ridicat pentru ca trebuiesc indeplinite mai multe conditii, iar una dintre ele ar fi ca ITP-ul sa fie expirat de cel putin 6 luni, cf noilor prevederi legale".

Stiti cumva daca este in regula aceasta pozitie? Stiam ca e suficienta expirarea RCA-ului alaturi de lipsa elementelor tehnice de circulatie pe drumurile publice. Pai asa fiecare isi poate lasa oricunde epava abandonata  timp de doi ani si 6 luni (ca termen maxim de la inceputul unei ITP) pana sa poata Politia sa il intrebe de sanatate, ceea ce mi se pare absurd.

survola

La autoturismele mai vechi, ITP-ul se face la 1 an.

Lyvyoo

Ok, sa zicem, dar chiar si asa o rabla poate sta pana la un an si 6 luni pe un trotuar sau pe un loc de parcare sau pe o zona de stationare interzisa? Deci faptul ca ai ITP valabil sau nu au trecut 6 luni de la expirarea lui, iti permite sa lasi masina oriunde in B, daca nu blochezi ceva anume...

rizzuh

"rabla" este un termen subiectiv. Cum ai putea sa definesti obiectiv criteriile pt. ca o masina sa devina o rabla? Pai unul (foarte bun) ar fi sa nu mai corespunda tehnic, adica sa nu aibe ITP valabil (cu o perioada de gratie - poate omul este plecat / nu are timp / nu are bani - 6 luni mi se pare suficient).

Daca este o zona de stationare interzisa cheama politia (normala, nu locala) pt. amenda si eventual ridicare. Asta se face indiferent ca este rabla sau nu ;)

Cristi N

#717
Politia locala Sector 2 efectiv refuza sa munceasca, prin 2019 le-am trimis o sesizare cu 15 autoturisme abandonate din cartierul Tei. Sesizarea continea tot: poza, numar de inmatriculare, data ultimului RCA si fara RCA valabil nu poti face itp, practic le facusem 90% din treaba. Raspunsul lor a fost asta:



Pana la urma putem sa citim ce scrie in lege si vedem daca au interpretat cu rea intentie legea sau nu:

QuoteArticolul 2
În sensul prezentei legi, următoarele notiuni se definesc astfel:
a) vehicul fără stăpân - vehiculul de orice categorie, fără plăcuță de înmatriculare sau alte marcaje oficiale ori înmatriculate în străinătate, staționat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deținător legal este necunoscut;
(la 29-06-2020, Litera a) din Articolul 2 , Capitolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din LEGEA nr. 97 din 26 iunie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 560 din 26 iunie 2020 )
b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale de cel puțin 6 luni, al cărui proprietar sau deținător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condițiile legale pentru a circula pe drumurile publice.
(la 29-06-2020, Litera b) din Articolul 2 , Capitolul 1 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din LEGEA nr. 97 din 26 iunie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 560 din 26 iunie 2020 )
Articolul 3
(1) Pentru vehiculele în privința cărora exista indicii temeinice ca ar fi fără stăpân sau ca ar fi abandonate, aflate pe domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, agenții constatatori din aparatul propriu al consiliului local, împuterniciți de primar, precum și agenții aparținând organelor de poliție vor întocmi procese-verbale de constatare.
(2) Cu ocazia întocmirii procesului-verbal, agentul constatator va afișa o somație pe caroseria autovehiculului, prin care solicită ridicarea acestuia de pe terenul aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, în termen de 10 zile.
(la 27-07-2006, Alin. (2) al art. 3 a fost introdus de pct. 1 al art. unic din LEGEA nr. 309 din 12 iulie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 24 iulie 2006. )
(3) La împlinirea termenului prevăzut la alin. (2), primarul va dispune, la propunerea organului constatator, inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportarea și depozitarea autovehiculului și a bunurilor aflate în interiorul acestuia, prin grija agentului constatator, într-un loc special amenajat de către autoritățile administrației publice locale.

In citat sunt amintite niste modificari din 2020, ele au fost initiativa lui Catalin Drula si au scurtat termenele initiale si/sau au adus niste clarificari facand mai usoara declararea unui autovehicul ca abandonat sau fara stapan. Citatul de mai sus contine aceste modificari.

voicul

Dar totusi mai ridica masina ... nu stiu exact pe ce criterii.
Vin si pun de vreo 2-3 ori hartie in geam (in cam 2 luni+) si dupa masinile dispar.

Probabil la un moment dat, pe baza sesizarilor, misca si ei ceva.

Hef

Aseara, la o tura cu bicicleta, am ajuns si pe la stadionul national. Acolo este o parcare de toata frumusetea, total nefolosita. Iar la intrarea dinspre Basarabia nu ai loc de masini sa intri sau sa iesi.

Nu se poate face ceva in sensul de a putea fi folosita de cei ce locuiesc in zona?