[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

Daca se reintroduce poligonul clasic la examinarea pentru permis, nu mai dau astia nici 10% din cate dadeau pana acum
Just kidding.

johnny777

#661
@dr4qul4

Salutare!
:lol: :lol: :lol: Si ce crezi ca ar face Municipalitatea in acest caz.... la ce evidente au si transparenta ar vinde mai multe abonamente decat locuri de parcare disponibile ... logic ...sa vina banu' la buget...apoi vor vedea ei cum o scalda si pe asta.

Parerea mea cred ca prima solutie si cea mai eficienta ar fi cresterea pretului inchirierii locului de parcare de resedinta. Sa fie la aceeasi paritate cu cele de la smart parking (acolo daca nu ma insel e undeva la 200-300 lei/luna)...dar nu se vrea, ca alesii locali isi vor pierde votantii (cei >50 ani care stau in acelasi bloc de 20 de ani, bineinteles cu loc de parcare platit si care folosesc masina o data la 2-3 luni ...in cele mai multe cazuri multi dintre ei din punct de vedere al starii de sanatate nici nu ar mai avea drept de condus).
Chiar daca s-ar gasi un primar vrednic sa faca acest lucru, trebuie corelat cu alte fapte:
- cu banii colectati sa creeze alte locuri de parcare (nu imi sariti in cap, stiu ca nu mai sunt terenuri libere pt crearea altor locuri de parcare...cu toate ca se mai gasesc ici colo ...dar stau si ma intreb eu ... de ce nu se modifica unele zone actuale de parcare (unde se permite) sa se faca parcari etajate (daca spatii verzi tot nu se fac ...as prefera sa vad blocuri de masini totusi)
- sa se lase dracu politia locala de dirijat circulatiile (nu ca unii nu ar face treaba buna...dar parca ar trebui sa ii mai scoata din masinile cu radar
si pe grasuneii de la rutiera) si sa se puna pe dat amenzi pt parcari neregulamentare si pe spatii publice
- si cred ca nu in ultimul rand, trebuie sa mai lasam si noi la o parte indiferenta ...si dupa ce parcam, sa mai dam o mica tura in jurul ei si sa ne punem intrebarea magica ..."ba oare ala parcat de langa mine poate sa intre in masina sau sa iasa cu masina la cum am parcat?"

Telvanni

Ma bucura nespus de tare cand vad ca o mare parte din noi ne dorim masuri care ne vor ustura inclusiv pe noi la buzunare si totul in numele "binelui comun". Asta inseamna dpmdv maturitate.

Ionut

#663
Eu tot nu inteleg ce o fi asa greu sa faci parcari in sistem PPP/concesiune sau zi-i cum vrei. Sigur se gasesc doritori, mai ales gandite un pic. Eu m-am mutat la bloc nou si am luat loc de parcare subteran. Confortul este incredibil. Cobor cu liftul la 25 de pasi de masina (am masurat, din lift pana la masina sunt 25 de pasi mici, chiar cu tot cu usi/stanga/dreapta). Fara sa ma ploua/ninga etc. Nu mai caut ca nebunul loc dupa ora 17.30. Plus multe beneficii (daca ai si copil).

Iar locul de parcare a practic gratis. M-a costat 6000 euro+TVA. Dar stau in bloc minim 15 ani, probabil 20 (pana zboara copilul din cuib). Impozitul e neglijabil. Daca impart 35.000 RON la 20 de ani, apoi la 12 luni, imi da 145 RON/luna. Adica vreo 30 euro.

Daca ma gandesc ca in 20 de ani vreau in alt loc si vand, pai chiar ca e gratis. De fapt poate fi vazut chiar ca o investitie, cert e mult mai ieftin decat cand stateam in bloc vechi si ma chinuiam ca nu aveam loc de parcare. De ce e mai ieftin? Pentru ca sunt beneficiile conexe (timp, nervi si chiar benzina - uneori ma invarteam 15 minute in jurul blocului cautand loc).

Acum n-oi fi eu singurul idiot care face un astfel de calcul. Si atunci intreb, de ce dracu nu face primaria locuri de parcare? Nu are bani? PPP. Ca proiectele astea chiar sunt fezabile.

voicul

Locul de parcare cumparat il vinzi sau il folosesti. In ambele cazuri iti scoti banii. Cum de fapt il folosesti si il vinzi la pret mai mare iesi pe foarte profit.
Un raspuns ar fi: prefer sa parchez pe trotuar decat sa dau 50 de ron/luna parcare. Concret 600 ron in buzunarul meu. (am raspuns din perspectiva multor locuitori ai capitalei). Deci PPP ... mai greu.

Ionut

Pai inseamna ca aici gresim: interzici sa parchezi pe trotuar si de-amboulea pe banda 1 (sau mai rau, chiar pe banda 2). Evident, interzici asta DUPA ce faci locuri de parcare civilizate (sub- sau supraterane etajate). A nu se lua exemplul Metrorex cu P&R la Straulesti - acolo trebuie interzisa parcarea aiurea pe o raza de minim 150 de metri in jurul parcarii.

dr4qul4

parcarile in PPP nu vor avea acelasi succes ca parcarile subterane de la blocurile noi. Va trebui sa iesi din bloc si chiar sa mergi o distanta apreciabila pana la locul de parcare.
Plus ca la blocurile noi poti avea si boxa, si atunci mai scapi si de carat baxul de apa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

De acord, dar tot sunt convins ca ies calculele pentru un abonament de... 100 RON lunar, aproximativ.

voicul

Zic ca primul si primul pas ar fi marirea taxei de parcare, de la 60 la 120. Dupa care anul urmator sa mai puna pana la 200.
Daca dai 200 la impozit iti permiti 200 si la parcare (care tot ieftina ar fi).

Au reusit cu planul: 10 ron pe/h in centru. Deci se poate.

oc7avian

#669
^^
Și mie mi se pare genial locul de parcare subteran. Dar aici mai e un cost ascuns: partea aferentă locului de parcare din factura de întreținere. Și asta e câțiva zeci de lei lunar. Locurile subterane în blocurile noi acum văd că au preț dublu, dar bonusul de confort merită banii ăștia. Diferența de preț între unul subteran și suprateran la achiziție e neglijabilă în 20 de ani.

Ionut

E mica. Vreo 25 de lei lunar, cam asa. Merita din plin: masina protejata de vijelii (pomi cazuti, grindina), nu mai dai iarna la lopata, siguranta sporita (antifurt), toate traduse in timp, bani si mai ales nervi economisiti. Costuri mai mult decat meritate, ba chiar daca-ti pica un copac pe masina si trebuie sa platesti din buzunar...

Valentin

#671
E buna ideea de a construi parcari si de a curata apoi (OBLIGATORIU) trotuarele de pe langa. Eu personal as vedea toate parcarile construite subteran, din mai multe considerente. Supraterane as accepta doar in zone deschise (ex: Straulesti) .
Eu am propus mai de mult un subiect de discutie asupra convertirii parcarilor dintre blocuri in parcari subterane, iar la cota 0 sa fie realizat spatiu verde + locuri de joaca, etc.
Si vin cu un exemplu pentru a se intelege mai bine ideea mea..

Aici e o discutie mai complexa, dar un SF facut calumea ne-ar putea lamuri (d.p.d.v. al costului, etc.). Constructia unor astfel de parcari, realizate in anumite puncte logic alese, ar trebui sa aiba suficiente locuri de parcare pentru X blocuri din imprejurimi (unde X este ales functie de locurile de parcare, nivelurile parcarii, etc.). Pentru a evita discutii in cazul unor parcari cu mai multe etaje subterane(sa zicem, ipotetic, 3,4) cei care stau mai departe de parcare au locurile la nivelul -1, iar cei care stau la 2 pasi la nivelul -4 eu zic ca asa ar fi cel mai corect. Dupa constructia parcarii (care ar putea avea probleme cu utilitatile, dar nu imposibil de rezolvat), parcarile de la cota 0 devin zone verzi + locuri de joaca (inclusiv parcarea de la Farmacia DONA din poza postata de mine, locurile fiind mutate in subteran). Eu zic ca in felul asta s-ar rezolva o parte din problema parcarii, se poate implementa un sistem digital de abonament, ce se poate plati si online, iar in acelasi timp va creste suprafata "verde" (chit ca nu s-ar putea planta anumiti arbori/copaci din cauza planseului, tot va fi mai bine, mai ales vara..)

Evident, aceste parcari subterane nu se fac una langa alta, se fac in functie de locul disponibil, personal as face si sub gradinite/scoli, mai exact sub terenurile de sport in aer liber (sunt scoli cu  suprafete mari de teren in aer liber), in felul asta (subteran) terenurile se si modernizeaza cu ocazia asta, iar cei din jurul scolii si chiar pentru profesori (unde e cazul..) vor fi locuri de parcare...


E o intreaga discutie la mijloc, cat costa o astfel de constructie, ce probleme ar putea intervenii care sa creasca costul constructiei, etc. Dar nu cred ca opreste primaria sa faca un SF calumea pentru asa ceva.. Iar pe bulevarde, banda 1 de parcari transformata in pista de biciclete+ latimea ramasa adaugata la latimea trotuarului. Si punctual ar trebui realizate locuri de debarcare/imbarcare speciale(lipsesc cu desavarsire..)

kitsune


Zic ca primul si primul pas ar fi marirea taxei de parcare, de la 60 la 120. Dupa care anul urmator sa mai puna pana la 200.


@voicul, 60 lei pe an?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Pelicanul

Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

kitsune

#674
Înseamnă că noi în Constanța suntem boieri cu loc de parcare rezervat cu 170 lei 200 lei pe an.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence