News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

și iau și mașina în tramvai :)

AndreiB

#647
Pe termen lung trebuie sa evoluam spre o proportie mai mica de oameni cu masini intramuros. Orasul vechi + cartierele dormitor nu pot sustine la o asa densitate un stil de viata suburban dpdv al mobilitatii. In acelasi timp, densitatea mare si distantele mici il fac ideal pentru mersul pe jos + transport in comun.

Problema este de fapt parcarea, care e taxata mult sub valoarea normala. Spatiul public este o resursa foarte valoroasa - a inchiria 15m2 pe 50 de lei pe an este o subsidizare majora, si duce la problemele actuale.

Taxata parcarea de resedinta la un nivel normal (pe zone, nu locuri dedicate ca acum), taxata real parcarea in centru si tendinta de crestere nesustenabila a masinilor pe cap de locuitor se modereaza.

carutasul

Ceea ce spui e perfect adevărat. Problema e că asta se poate face în timp ( și e vorba de mai multe acțiuni concertate, de la restructurarea transportului în comun la impozite și taxe). Cu un pic de noroc lărgirea se termină la anul. Deci ce facem într-un orizont de zece ani până când, să sperăm, se mai rezolvă din problemele menționate; o să avem o bandă permanent ocupată? îi forțăm să își parcheze mașinile în Bragadiru? Probabil că o soluție ar fi găsirea unui teren (probabil pe lângă stadion) și amenajarea lui ca parcare rezidențială cu taxe din ce în ce mai mari în fiecare an - sau altă formulă care s-ar putea inventa- care să nu îi afecteze prea mult pe actualii proprietari dar să descurajeze creșterea numărului de mașini.

paullie

Lânga stadion, din ce stiu eu, nu ai sanse de parcare. Terenul este cumparat si vor aprea blocuri. Vor aparea ceva blocuri si pe partea dreapta cum vii dinspre parc pâna in Dedeman.

voicul

In B au tot redus numarul locurilor de parcare in mai multe zone (vezi si pozele mele de mai sus) in timp ce numarul de masini a crescut.

O sa il numim ghinion! Asta este.

Telvanni

Din punctul meu de vedere acum este Raiul pe Pamant in Bucuresti. Sa parchezi unde vrei si cum vrei este in alte parti ale globului de neinteles, la noi inca se poate.
Desi sunt beneficiarul acestui rai, afirm ca nu sunt de acord cu el. Nu este treaba Adminitratiei Locale sa ne asigure loc de parcare pentru cazanele noastre.
Eu vad undeva intre 500 si 1000 de euro taxa anuala pentru un loc de parcare de la ADP care nu ar trebui sa fie pe trotuar cum sunt foarte multe acum in Bucuresti.


dragos76

Păi la o adică dacă îți cumperi un apartament care are loc de parcare inclus, deja dai cu ceva mii de euro în plus, nu? Dacă cineva se mută în o locație nouă, fără să aibă loc de parcare asigurat, deși știe că are nevoie de mașină, doar din considerent "nu îmi pasă, lasă că mă descurc, de ce să fiu fraier să dau X euro în plus", păi atunci scuze, să își asume consecințele.
Da, de acord că trebuie crescute taxele cerute pentru locurile închiriate de primărie la un nivel mult mai apropriat de realitate, și la o adică de prețurile de pe piața "privată". Pentru categorii defavorizate, de genul pensionari cu venit sub X lei, se pot asigura reduceri. O să mi se răspundă că nu sunt oricum destule locuri de parcare pentru câte mașini sunt. Eu aș zice că ar merita o soluție doar cei care stau în același loc și au aceeași mașina de peste 10 ani. Sunt convins că pentru ei necesarul ar fi relativ suficient. Oricine și-a cumpărat mașină sau s-a mutat mai recent de perioada asta, din  păcate cade în categoria "nu îmi pasă, mă descurc etc...." și ar trebui să își asume consecințele.

TibiV

Quote from: AndreiB on June 10, 2020, 01:55:14 PM
Problema este de fapt parcarea, care e taxata mult sub valoarea normala. Spatiul public este o resursa foarte valoroasa - a inchiria 15m2 pe 50 de lei pe an este o subsidizare majora, si duce la problemele actuale.
+1

@carutasul,
+1 si la tine...

Dar este imposibil "să nu îi afecteze prea mult pe actualii proprietari dar să descurajeze creșterea numărului de mașini."

Mai oameni buni, uitati-va in datele statistice publicate de UE...
Buciurestiul depaseste cu mult alte capitale europene la densitatea populatiei (si este muuuult sub alte capitale la spatiul verde/cap de locuitor).

Doar ca alte capitale europene nu au fost silite sa creasca densitatea pentru "a face loc culturilor agricole", asa cum a fost Bucurestiul pe vremea impuscatului....

Mi-am trait primii 30 de ani de viata in ceea ce acum este cunoscut drept "Cartierul Titan", dar care pe vremea cand eram doar un copil se numea (in mare parte) comuna Dudești-Cioplea...
Tot ceea ce vedeti acum de la Dristor pana la Piata Titan era in urma cu 4 decenii un cartier de case - destul de instarite, caci "cioplenii" erau mari agricultori/legumicultori.
Din 70 au inceput demolarile "la hectar", asa cum a fost mai tarziu cu cartierul Uranus.
Si asa a fost "ridicat" cartierul Titan.

Care initial a fost foarte mishto, aerisit, cu multa verdeata (ma rog, nashpa pentru cei care am fost "demolati" in cele din urma").
Dar pe la mijlocul anilor '80, cand 'impuscatu o luase razna rau de tot, "s-a decis" (impersonal... cine o fi avut ideea?...) sa se mareasca "gradul de utilizare a terenurilor".
Si daca pana atunci intre doua blocuri existase un parculet/spatiu verde, dintr-o data au ajuns oamenii sa se uite unul la altul, de la 10-15 metri distanta...

Evident, nici o preocupare pentru parcari...
Nici nu era cazul, intr-o perioada in care plateai 25-30% avans (cred...) la Dacie, si primeai masina DUPA 5 ANI (aici sunt sigur)...

Mai oameni buni, intr-un oras cu dernsitatea Bucurestiului, pur si simplu NU ai cum sa asiguri locuri de parcare pentru toti locuitorii de la bloc!...

Iar noile ansambluri rezidentiale agraveaza problema - cu cat sunt mai centrale, cu atat este mai rau...
Ansamblu cu 1000 de apartamente, 700 de locuri de parcare subterane...
Deci 300 raman pe afara....
Nu mai punem la socoteala rude/prieteni veniti in vizita etc.

Pur si simplu orasul "NU duce" dorinta fiecarui locuitor de a avea masina. Sa nu uitamn ca unii au cate o masina pentru fiecare membru al familiei...
Este o hiba de urbanism/planificare istorica, agravata de "foamea" dezvoltatorilor de astazi...

Parere personala: lipsa parcarilor nu va putea fi rezolvata atata timp cat nu "rade" cineva cateva mii de blocuri, si le ofera "la schimb" celor demolati niste terenuri cu toate utilitatile si cu acces usor (inclusibv transport public), dar in afara actualei "limite" a orasului.

Asta ar insemna o "reducere a presiunii" pe actualele "cartiere dormitor"...

Iata o zona (Dristor-Baba Novac) in care NICIODATA nu ar fi trebuit sa fie construite blocuri...
Un mic parc - da. Blocuri - never-ever!
https://goo.gl/maps/wsLymvF1aB23FbKu9
(Este fix zona in care noul sediu al PS3 - Primaria Sectorului 3 - a blocat complet speranta largirii la 3 benzi/sens a Sos. Mihai Bravu...  >:( )

Urbanismul in Bucuresti este un esec de pe vremea impuscatului...
Si din pacate, cu fiecare primar "democrat" care are nevoie de sustinere financiara pentru urmatoarele alegeri, situatia se agraveaza....

Practic, pentru a face față actualelor probleme, ar trebui un "alt împușcat" ... Ș(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

Eu cred ca doar limitarea si scumpirea locurilor de parcare ne va face sa ne gandim de doua ori inainte daca sa ne mutam sau nu intr-o anumita zona sau daca sa ne cumparam sau nu masina.
In urma cu cativa ani cand imi planificam o scurta excursie in Praga, cu masina personala, mi-am dat repede seama ca la hotelurile din centru nu aveai loc de parcare asigurat. Unele nu aveau DELOC, va dati seama? Ca sa pot parca (gratuit) am gasit un hotel modest la marginea orasului dar aproape de o statie de metrou si a fost fantastic.

(In Praga este interzisa parcarea pe trotuar iar acest lucru face orasul extrem de placut)

voicul

#655
Doar in Croatia am mai vazut sa se parcheze aiurea - mai multe pe strada si doar cateva masini pe trotuar.
In rest trotuarul este pentru pietoni.

Din pacate nici un primar nu se impusca singur sa scoata masinile de pe trotuar dintr-o data. Mai o strada, mai un trotuar, in 10 ani se face curatentie.

Dar apropo de Praga: am parcat in zona 2, unde erau si locuri gratutie. Am gasit unul in vreo 10 minute si acolo a ramas masina 3 zile.
Asa sau cum a zis @Telvanni se face parcarea.
Altfel daca nu esti atent dai 5 euro pe 1 ora jumate in Linz, dar la 100 de m de centru.  :D

cezar-mario2012

Sunt destui care au două- trei mașini și folosesc rar una, mai avem o mulțime de pensionari care la fel nu mai ies cu mașină decât o dată pe an...mașini de servici ce nu ar avea ce căuta printre blocuri și aici mă refer la dube.

dr4qul4

varianta cea mai la indemana este sa platesti abonament pentru parcare, dar sa poti parca oriunde gasesti loc. Adica fara loc rezervat.
Pentru zona in care ai domiciliul, taxa sa fie mai mica, ceva gen 1 salariu minim/an.
Daca vrei sa parchezi in alte zone, vei plati taxe mai mari. Sa existe si optiunea de abonament, dar si plata pe zi/ora.
Zonele ar trebui sa fie destul de mari, ca sa iti poti gasi loc in zona de resedinta. Nu gasesti, asta e. Toate locurile sa fie cu plata. Chiar daca nu sunt marcate, tot va trebui sa platesti.
Zonarea se poate face in functie de strazile principale, strazi care sa faca parte din ambele zone (adica sa nu fi obligat sa parchezi doar pe stanga sau pe dreapta)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

punktnet

De ce nu mai bine introdusa taxa de parcare in impozit, ca tot la primarie ajunge. Si de asemenea, interzis prin HCL-uri parcarea pe trotuar, sa nu se mai depinda de guvern
Daca ai clasa mica, platesti mai putin, daca ai limuzine cu pretentii care ocupa jumate de drum, platesti dublu O:-)
Astfel se pot sterge toate marcajele si numerele de pe asfalt care polueaza vizual.
Just kidding.

voicul

Un alt lucru care ar trebuie introdus neaparat obligatoriu la examenul de permis: sa faci parcarea.
Cand nu e loc, toti parcheaza limuzinele pe loc de Smart.
Cand sunt 2 locuri libere in paralel (unul dupa altul), desi el are Smart, el nu e Smart si blocheaza ambele locuri.

Cum reusesc oare?