[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Valentin

panzer, cei ce stau in zona pot solicita abonament pentru rezidenți fara rezervare. Practic poți să parchezi pe oricare loc.

Și acum, la modul cel mai serios, strada asta la care faci referire e la câțiva pași de statia STB Cișmigiu și viitoarea statie M5 și la o distanta decenta de statia de metrou Izvor. Eu mă îndoiesc că absolut fiecare rezident are nevoie de mașină cu adevărat și nu poți spune că nu ai alternative. La limita vorbim de zona centrala, fara supărare, dar când alegi sa locuiești în centrul unui oraș trebuie sa ți asumi că nu va fi ieftin și în mod normal nici mașină sa o ți într-un loc de parcare doar al tau.

panzer

^ Merci AndreiB. E bine sa ramana pentru ceilalti varianta oficiala.
QuoteSchimbarea domiciliului nu constituie una din situaţiile prevăzute de lege ce duc la necesitatea solicitării unui nou paşaport.
Eu am fost insa urecheat de politistul roman de frontiera. Pasaportul era pe alta localitate iar CI si masina pe Bucuresti.

dr4qul4

de ce i-ai da CI-ul unui politist de frontiera, daca i-ai dat deja pasaportul? 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer


AndreiB

Data viitoare arata-i site-ul si spune-i sa go whistle.

oc7avian

Revenind la subiect, e foarte bine că până la 11pm se plătește. Sunt două tipuri de cerere:
  • oamenii care vin la muncă ziua
  • oamenii care vin la terase seara

Ambele puneau presiune pe locurile de parcare și, evident, șansele de a găsi loc de parcare aproape erau mici. Adică nu era echitabil. Pentru a experimenta ce înseamnă gratuit după anumite ore, recomand haosul din Brașov.

Aș taxa și weekend-ul fără stres, apropo. Chiar dacă cererea e oricum mai mică.

Ce va fi foarte interesant e ce concluzii putem trage după: găsim străzi unde abia mai parchează 2 mașini toată ziua? Hai să extindem spațiul pietonal că e risipă. Dacă se menține direcția asta o să avem foarte multe surprize plăcute legate de acest oraș.

La o plimbare scurtă prin zonele unde încă nu se intrase masiv cu reorganizarea deja era mult mai aerisit. Multe locuri libere unde și înainte era cu plată, dar nu găseai nicicum.

Dar mai e de lucru. Lângă intrarea de la parcarea de la Inter se parchează pe trotuar, deși au redus tariful la 30lei/24h. Pomană pentru treabă o zi prin centru!

panzer

#1491
Viziunea majoritatii, este aceea a cuiva care nu locuieste in zona, ci doar vrea sa aiba access la institutiile fie de stat fie private din zona ultra-centrala (sa ii spunem Scenariul 1), zona 0 cum o numesc ei. Si aici sunt perfect de acord cu voi toti. Arata civilizat, e normal sa trebuiasca sa platesti.
Mai mult: foarte bine ca s-au mobilizat si impotriva parcariilor ilegale. Nu stiu de ce le-a luat 32 de ani, dar asta este alta problema.

Eu ma refer la un Scenariul 2: staduta din zona 1, cu blocuri comuniste de 10 nivele + cateva case scapate de mania comunistilor, chiar in spatele unor mari cladiri de birouri. Nu este nici o institutie de stat, e zona clar de locuit.
Politia a pus Acces Interzis cu exceptia riveranilor, dar masinile de DB si Iasi nu pot fi riverani. In mintea mea, toti care ignora acel semn sunt parcati ilegal. Abuz nepedepsit de nimeni.

Nu va plictisesc cu detalii. Am vrut sa subliniez ca sunt cazuri diferite, in aceeasi zona Centrala. Cititi comentariile mele prin aceasta prisma, nu referitor strict la str Gutenberg.

@oc7avian, stim ca esti mai in tema decat noi ceilalti, cum au rezolvat problema jurisdictiei? PMB intra peste Sectoare? Sau stradutele astea multe sunt in administrarea lor? Merci mult.

oc7avian

Legat de Scenariul 2, știu că în Sectorul 6 au fost tensiuni când au zis că aplică regulamentul, în care locul e disponibil doar mașinilor de București, nu se pot subînchiria etc. O să urmăresc cu atenție când chiar vor intra în pâine (acum cred că încă distribuie codurile QR ce trebuie puse în parbriz).

Legat de jurisdicție nu am studiat să văd situația, dar nu mă aștept la nicio surpriză. Până la urmă singura noutate e transformarea unor locuri de parcare administrate deja de compania de Parking din fără plată în unele cu plată + achiziția de echipamente (mașini cu camere pentru supracontrol etc.)

Regulamente, tarife, amenzi sunt stabilite de ani buni, dar intenționat nu s-au impus. Măsura este și a fost doar aparent nepopulară, doar pentru că unii erau mai vocali. Iar delăsarea poliției a fost imensă, mai ales că aveau inclusiv ei interes să se păstreze statusul, să se intre pe interzis pe Regina Elisabeta etc.

Ca idee, așa arăta zona Inspectoratului General al Poliției Române, unde și-au tras inclusiv străzi private și au suit mașini MAI pe trotuar. De zona din dreapta acum știu deja că s-a curățat din poze, dar curând o să trec și în persoană să verific.



Link Google Maps

Valentin

#1493
panzer, cred ca le amesteci.

Parcarile "albastre" ale PMB NU au nicio legatura cu parcarile de resedinta ale ADP X. Defineste zona 1, ca zona 1 cf. hartii PMB include si zone ultra-centrale, unde dpdv, asa cum am zis anterior, iti asumi cand stai in centru, ai alternative.

Nu o sa apara parcari "albastre" peste parcarile "albe" ale sectoarelor daca asta e grija ta. Parcarile albastre, cel mai probabil o sa apara prin cartiere (asta daca o sa aiba timp sa ajunga pana acolo, ca momentan se lupta cu centrul orasului) pe bulevardele aflate in administrare (bulevarde/strazi pe care poti sa le gasesti la ei pe site, strazi in administrare), practic "parcarea" la bordura care acum e "moka" si pe buna dreptate, n-ar trebui sa fie moka. Daca vrei exemple concrete, din ce am vazut la ei pe site, au in administrare la PMB (compania de parking) Bd. Drumul Taberei, asta inseamna ca daca vor/o sa ajunga sa se extinda spre cartier ca parcarea care acum exista in spic pe langa Parcul D.Taberei nu o sa mai fie "moka" cum e acum, dar asta nu inseamna ca o sa apara parcari "albastre" intre blocurile comuniste care apartin de sector.

Legat de partea cu jurisdictia, PMB nu intra peste ADP Sector X, nu le mai amestecati, nici eu n-am inteles din prima stire care aparuse care e faza, dar acum e destul de limpede.

oc7avian

Foarte bine completat. Parcările ADP rămân la ADP și nu sunt vizate de ce se întâmplă acum. Riveranii zonelor cu parcări albastre pot achiziționa ieftin abonament fără rezervare în zonele cu parcare albastră. Și pe ei îi ajută enorm că acum pot găsi locuri mult mai ușor, deci e rentabil să faci abonament. Înainte mai bine parcai ilegal decât să plătești abonament, dar să te învârți după locuri că își lăsau unii mașinile cu săptămânile pe locuri cu plată, dar fără să plătească.

În centru însă personal nu știu care stradă de cine e administrată. Ce e bulevard ori cu traseu STB e deobicei la PMB. Dar avem multe străduțe cu parcări albastre în centru.

Am în bookmarks doar harta care arată destul de granular teritoriul fiecărui sector: https://www.nanoterra.ro/harti/bucuresti.html

panzer

E posibil ca acum sa le incurc. :-[ Eu incerc sa le descurc. As vrea sa inteleg actiunea curenta, dar si unde vor sa ajunga.
Intelegerea e valoroasa, actiunile costa. (e.g. schimbarea titularului).

Legat de alb si albastru: ADP S1 a folosit culoarea Albastra:
- O parte din parcarile pt persone cu handicap sunt Albastre. Dar semnul e clar ADP S1, parcare de resedinta + semnul cu scaun cu rotile.
- Cateodata Albastru cu Alb intermitent. Puneti un street view pe Strabuna de ex.
Putem sa acceptam ca fostul de la Sector 1 a avut un excess de zel la materia de gradinita desenul pe asfalt, folosind chiar si marcaje care nu sunt in codul rutier. Sau ca baietii au terminat culoarea alba si au folosit albastrul. 

Zonele de tarifare sunt clare: Zona 0 = Ultra Central, Zona 1 = Central, Zona 2 = restul. Si harta a fost publicata.

Am gasit site-ul cu lista strazilor de la PMB pe sectoare la care se referea Valentin: https://aspmb.ro/strazi-sector-1/
Nu am apucat sa verific daca strazile pe care au actionat deja sunt toate la PMB. Lista tot de la Hotnews.
QuoteViceprimarul Stelian Bujduveanu spune că în perioada 16-22 august polițiștii locali au acționat pe 29 de străzi aflate în centrul orașului: str. Radu Beller; Calea Floreasca (între Spitalul Floreasca și Piața Floreasca); str. Grigore Cobălcescu; Piața Sf. Gheorghe + străzile adiacente; str. Colței; str. Anghel Saligny; str. Elie Radu / str. Gutenberg; rond Piața Rosetti; str. Mihai Eminescu / b-dul Dacia (intrare din Calea Moșilor); b-dul Carol I (între Piața Rosetti și Calea Moșilor); str. Ion Câmpineanu (zona Ministerului Sănătății); sr. Anghel Saligny; str. Eforie; str. Ioan Zalomit; str. Elie Radu / str. Johann Gutenberg; str. Domnița Anastasia (urcare către str. Lipscani); str. Doamnei (între str. Academiei și b-dul I. C. Brătianu); Piața Rosetti (între str. Batiștei și str. Tudor Arghezi); str. Ion Câmpineanu / str. Walter Mărăcineanu; str. Berzei / str. Vasile Pârvan; b-dul Schitu Măgureanu (alveolă); str. Știrbei Vodă (intrare Parc Cișmigiu); b-dul Națiunile Unite / Splaiul Independenței; str. Mihai Vodă; str. Ion Brezoianu (Piața Ion Rațiu); str. Ion Câmpineanu / str. Academiei; b-dul Gheorghe Magheru (acces str. George Enescu); str. Piața Amzei / str. Christian Tell; str. Piața Amzei / str. Mendeleev.

panzer

Hai ca ne mai ajuta odata Catiușa Ivanov si vicele Stelian Bujduveanu sa intelegem mai bine. Hotnews

Parcarea de reședință în centrul Bucureștiului, mai scumpă ca la Viena, Paris, Roma sau Berlin / Când vor scădea prețurile pentru riverani

Quote,,Revoluția în parcare"
Primăria Capitalei a început de pe 15 august să elibereze trotuarele de mașinile parcate neregulamentar. Primarul general, Nicușor Dan și viceprimarul Stelian Bujduveanu au anunțat că șoferii nu vor mai putea parca gratuit pe trotuar sau neregulamentar pe carosabil, să încurce traficul și pietonii, în timp ce parcările publice stau goale.
Trotuarele de pe străzile din jurul Primăriei Capitalei, dar și câteva bulevarde din centrul orașului au fost eliberate de mașini, în prima săptămână. Această măsură este așteptată de multă vreme, însă au fost și mai multe scăpări, una fiind prețurile foarte mari ale abonamentelor pentru riverani

QuoteAcesta (nr Stelian Bujduveanu) spune că se discută micșorarea prețului la abonamentele fără rezervare pentru riverani și chiar scoaterea conceptului de loc de parcare cu rezervare, cel puțin în zona centrală.
,,Luăm în calcul și scăderea acestui tarif de 100 de lei. Am făcut pași în această direcție. Cred că pentru a ajunge la uniformizarea tarifelor pe teritoriul Municipiului București, un preț asemănător celor de la sectoare, 600 de lei pe an în zona centrală, ar fi un preț rezonabil.
Asta ar însemna 50 de lei pe lună, dar până nu avem un consens în grupurile politice, nu putem să spunem exact. Dacă ne întoarcem la tarifele pe care le-ați spus, din alte orașe europene, sunt asemănătoare cu cele din municipiul București pentru parcarea fără rezervare sau parcarea de reședință de la Sectoare.
Dar trebuie să spuneți că aceste tarife pe care le-ați menționat sunt fără rezervare în alte orașe. Și municipiul București are un tarif redus pentru ocuparea unui loc de parcare fără rezervare", a declarat Bujduveanu.
De apreciat efortul vicelui de a explica. Well Done, sincer. Se pare ca suntem mai multi turmentati care nu inteleg si si-ar dori.  :o

Iarasi vorbesc numai de pret. Care se va regla: daca e prea mic, va fi ingramadeala. Daca e prea mare o sa fie niste parcari goale pazite bine de Politia Locala.
Dar solutii? Putem lua un abonament la P&R la Straulesti de exemplu?  Vreo parcare simpla pe traseele astea de Tren Metropolitan pe care le aveti in plan? Aveti in vedere vreun acord cu Market-uri/Mall-uri care au locuri goale noaptea? Platim noi dar sa putem intra!

Ca prin vest cam asa este: te-ai nascut in centrul Vienei, n-ai loc de masina clar, dar e o parcare in afara orasului cu linie de tramvai ceva, unde poti sa iti tii masina la un pret mai mult decat decent. (puteti inlocui Viena cu numele oricarei capitale si chiar multe orase din Vest)

QuotePână în 2020, parcările de reședință erau foarte ieftine, până în 100 de lei pe an, majorarea până la 600 de lei fiind făcută în 2021, de actuala majoritate din Consiliul General, la cererea primarilor de Sectoare, care au spus că nu mai pot construi alte locuri de parcare și le întreține pe cele existente, la acest tarif.
De 2 ani pretul este 600 lei/an in S1.
In 2021 erau 9827 locuri. In 2022 a crescut la 9.969. O crestere de 145 locuri noi. ~10.000.000 lei incasati.
Probabil doar "le-au intretinut" pe cele 9827 existente in banii astia. (=sarcasm)

oc7avian

Știu de câteva hypermarket-uri care oferă abonamente lunare sau anuale. La Cora Lujerului era undeva în intervalul 200-250lei pe lună sau ~2000lei pe an. Fix în zona prețului practicat de oamenii care își închiriază locul de parcare din complexuri rezidențiale (deobicei 50€ pe lună).

Foarte puțini au luat pentru că prima bandă la bulevard e gratis (parcare oficială), pe străduțe nu se dau amenzi decât dacă faci sesizări, și nici atunci nu-i amendează pe toți. Și mai e teren viran în spate, unde se face parcul.

Zona e sufocată de mașini, s-au betonat spații verzi pentru parcări și e "amuzant" să vezi câte mașini nu sunt mișcate mai deloc. Un procent uriaș, ținute ca să fie.

zone_rider

#1498
Se tot vorbește despre prețuri și rezervare, dar văd că nimeni nu menționează faptul că în ultimii ani Primăria Capitalei nu a făcut nicio parcare nouă. Ar trebui să ne readucem aminte de promisiunile electorale de acum 2 ani! Singurii care au mai mișcat ceva în zona asta au fost Baluță și Negoiță. Ceilalți primari, în frunte cu Nicușor, sunt experți în vopsirea parcărilor cu albastru sau alte bazaconii. Sau mai aud despre greaua moștenire, de parcă cei care au candidat nu au știut în ce se băga....

irirat

#1499
^ probabil nu ai căutat pe net sau nu ești din zona ca sa te afecteze. Uita mai jos 150locuri de parcare noi in sect. 6, nu linii vopsite pe străzile existente. Mai e și una supraterana in construcție pe lângă Cora dar nu am linkul la îndemâna.
Sursa: https://www.facebook.com/561619202/posts/pfbid02WAfpPMGrwENJL1Cvd197FqxoDj6PHQGoaVcPXCGy2XqGSv1PCunn3bqVLpxRxwF3l/

[Înainte și după] #Militari , Încă 150 de locuri noi de parcare.

Dimineața la birou, în ședințe de planificare și organizare,  seara pe teren.

Încă 76 de locuri de parcare noi, la Apusului cu Uverturii.

La fel și pe Performanței,  tot în #Militari, încă 60 de locuri parcare noi. Urmează amenajările peisagistice specifice. Copacii îi vom pune la iarnă ca să ne asigurăm că vor prinde. Și pe Partiturii, tot in #Militari,  am mai făcut 20 de locuri.

Când am revenit aici pe Partiturii, m-am luat cu mâinile de cap. Adiacent parcărilor amenajate o parte din teren este public și o parte privat. Retrocedat de primarii anteriori care și-au bătut joc de Sectorul nostru. O sa facem un parculeț pe terenul public rămas.  Am fi putut sa fi făcut un parc fain dacă nu ar fi fost teren privat retrocedat intre blocuri...