[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

panzer

Vad numerele, vad preturile dar nu inteleg intreg-ul. Vorbesc doar de parcare legala.

Pentru parcarile marcate drept Rezidential cred ca am inteles: e clar care sunt, s-a marit binishor pretul (600 lei/an), dar nici asa nu exista disponibile. :( Suntem pe lista, de vreun an de cand a aparul sistemul la adp1, dar nimic. Imbucurator vad ca pe la alte sectoare mai sunt locuri.

Regulamentul asta nou este pentru parcarile Publice, cele care au acum parcagii si pt care pretul este 10 lei/ora. Dar astea nu sunt chiar atat de multe pe cat spune primaria. Nu intra aici cele subterane, care au sistem de plata separat (inclusiv parcarea veche de la Inter). Fara rezervare acestea ar fi cam 2000 lei/an. Daca presupunem ca nu vor vinde mult mai multe abonamente decat locuri a.i. sa poti folosi facilitatea. Altfel, daca nu gasesti niciodata, nu vad de ce ai da banii astia. Cu rezervare la 8600 lei/an pentru persoane fizice, este doar un vis al lor. Nu stiu prea multi sa poata plati atat si nici nu cred ca asta este scopul.

Majoriatea locurilor de parcare legale sunt insa intre blocuri, marcate ca atare, dar fara taxa.

De unde spera ei sa faca rost de bani in plus? Cele Publice sunt pline si acum ziua la 10 lei/h pentru ca sunt folosite ca parcare de scurta durata. La pretul asta nici n-ai putea altfel.

Singura modalitate de a face bani in plus este sa schimbe incadrarea la cele legale, dar gratuite acum: fie in Rezidentiale fie in Publice. Sau sa optimizeze utilizarea la cele Publice folosindu-le noaptea, nu?


panzer

N-am înţeles deloc ce vrea să schimbe Nicuşor Dan cu parcarea în Bucureşti (contributors.ro)

QuoteMai sunt zece zile până la marea revoluţie a parcării în Bucureşti, măsură de presupus să afecteze sute de mii de şoferi, schimbându-le decisiv comportamentul, şi vă spun sincer că eu n-am priceput o iotă despre ce e vorba, deşi am urmărit cu interes subiectul. Nu că n-ar fi nevoie de revoluţie: dacă mă întrebaţi pe mine, sunt ani de zile de când trebuia să avem măsuri restrictive severe privind parcatul, ori chiar circulaţia auto în centrul Capitalei. Indolenţa şi laşitatea politică a precedentelor administraţii nu mai trebuie comentate, şi nu ştiu nici de ce trebuia să se aştepte jumătatea actualului mandat pentru a face ceva; mais, passons. Problema e însă, cum spuneam, că nu înţeleg ce anume se face acum.

E interesant articolul. Mai interesante sunt comentariile. Un comentariu mi-a placut si pot sa il confirm si eu.
QuoteNoaptea, in centru, sunt foarte multe locuri de parcare libere, semn ca supraaglomerarea din timpul zilei este datorata celor din alte zone, care vin in centru. Acestia trebuie sa fie descurajati sa vina cu masina in centru, nu locatarii din centru.
Daca stai in centru ai access la foarte multe optiuni de transport in comun. Nu ai nevoie sa iti folosesti masina. Daca lucrezi in centru este alta problema. Doar taxa duoamnei ar fi rezolvat asta, nu?

Sorinus

Mi-am instalat si eu aplicatia Parking Bucuresti, dar cand sa platesc zice ca nu salveaza card-urile. Ce-o sa fac, sa bag cardul de fiecare data cand platesc parcarea? E f peste mana.

dumbravaandrei

#1473
da, e foarte tampita aplicatia de parcare. Plus ca, trebuie sa fii mega atent unde te localizeaza, pe care lot de parcare, ca de multe ori te plaseaza vis-a-vis unde e alt numar de lot si te trezesti cu amenda...
Nu inteleg de ce nu vor sa faca o aplicatie mai prietenoasa cu utilizatorul...

mld85

Se poate folosi si aplicatia AmParcat, este mult mai user friendly :)

Xed

Eu unul folosesc aplicatia AmParcat insa pe multi ii deranjeaza si comisionul de operare pe care il aplica aceasta aplicatie. Pentru o ora care in mod normal este 10 lei in zona ultra-centrala, in AmParcat e 11 lei sau 6 lei in loc de 5. Daca ajungi sa folosesti destul de des parcarea primariei in Bucuresti se aduna niste bani dati extra.

Dar pentru a "remedia" acest lucru, ar trebui refacuta interfata Parking Bucuresti.

Cristi N

Cand se initializeaza plata aplicatia te transfera automat catre netopia payments. Acolo eu mi-am gasit cardurile pe care le folosesc de obicei desi nu am mai platit vreo ora de parcare pana acum.

E posibil ca problema sa fie de la telefonul tau, sa nu fi ales vreodata: "nu salva cardul" cand ai folosit netopia la vreun comerciant.

panzer

FOTO Cum arată centrul Bucureștiului la o săptămână după ce a început ,,revoluția parcărilor" Hotnews

Foarte fain articolul Hotnews. Well done Catiușa Ivanov.

QuoteTrotuarele de pe străzile din jurul Primăriei Capitalei, dar și câteva bulevarde din centrul orașului au fost eliberate de mașini, în prima săptămână de la anunțul făcut de primarul Nicușor Dan și viceprimarul Stelian Bujduveanu că în centrul Bucureștiului nu se va mai putea parca gratis pe trotuar, în timp ce pietonii fac slalom printre mașini.

QuotePentru eliberarea abonamentului, riveranii (persoane fizice care au autoturisme și au domiciliul pe strada unde este amenajat parcajul public) trebuie să prezinte buletinul de identitate care să demonstreze faptul că domiciliază pe strada pentru care doresc să li se elibereze abonamentul și certificatul de înmatriculare al autovehiculului care să demonstreze că respectivul autoturism este proprietatea sa ori copia după contractul de leasing pentru persoana fizică pentru dovedirea faptului că solicitantul deține în folosință autovehiculul respectiv. Pentru a se putea acorda acest tip de abonament, adresa din certificatul de înmatriculare trebuie să fie aceeași cu cea din buletin.
Deci chiriasii au pus-o! Plata doar cu ora.

AndreiB

De ce? Chiriasii mei au adresa din buletin la apartament.

TibiV

Deci au pus-o DOAR chiriasii "la negru"...

Hai sa privim problema si invers...

Poate asta ii va obliga pe proprietarii (tot "la negru") sa isi "albeasca" contractele, altfel vor ramane doar cu chiriasii amarasteni, care nu isi permit o masina. Si care sigur nu isi permit nici chiriile exorbitante cerute de acesti proprietari "africani"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BogdanPetrini

Dar chiar și pentru cei albi, rămâne problema ca "adresa din certificatul de înmatriculare trebuie să fie aceeași cu cea din buletin". Câți sunt dispuși să-și schimbe actele mașinii când se mută cu chirie?

dr4qul4

Aceasta prevedere este ilegala!
Da pot cere adresa sa fie in CI, da rnu si in talon! Au mai incercat si altii si in justitie se invalideaza tot regulametnul de parcare!
Motivul? S-au inventat contractele de leasing si folosirea masinilor de serviciu in interes personal!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

De acord. Dar cred ca prevederea ca locurile de parcare pentru rezidenti sa fie disponibili doar pentru cei cu CI / viza de flotant la adresa respectiva e buna.

panzer

In realitate schimbare adresei din Buletin are implicatii mai mari decat schimbarea certificatului masinii. Daca shimbi localitatea tb sa schimbi si pasaportul.

Imagine de pe Gutenberg. Nici un loc de resedinta.
N-ar trebui sa fie o balanta intre cei care stau acolo si cei care au treaba acolo? Si de ce pana la 23:00? Intitutiile isi inchid portile pe 16:00, firmele pe la 19:00.

Care este scopul de fapt cand adopti o astfel de solutie la o scara larga? Motivul il stiu: banii. Motivatia o stiu: oras civilizat. Dar ce vrei sa obtii?