[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

La unirii e peste mana sa parchezi, in special daca vrei sa te duci in centrul vechi. In schimb exista 3 parcari la intersectia Sf Vineri x Mosilor. Care sunt mai mereu goale.
Probabil pentru tine este perfect asa, dar masinile sunt parcate la bordura, pe trotuar sau chiar pe spatiile pietonale (de ex in Piata Timpului) de s-au spart toate dalele de granit (sau de ce sunt). Multi bolarzi sunt intepartati ca sa faciliteze parcarea.

Hai sa vedem cum reuseste PMB sa interzica parcarea in spatiile astea, cat timp nu pot cere identificarea soferului. Amendarea proprietarului este ilegala, pentru ca asa zice legea, care e mai presus de un viceprimar papagal.
Nu e nici o problema ca blocheaza rotile, se pot debloca prin dezumflare! Dar ma astept sa faca "parcagii de ocazie" rost de chei universale sa deblocheze ei masinile. Eventual vor si duce dispozitivele la fier vechi.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xed

Apropo de "parcangii" va trebui gasita o solutie si impotriva lor. Sunt cateva locuri de unde nu pleaca nici cu politia care ii ridica regulat. De exemplu pe strada Mihai Voda de langa Palatul CEC sunt cativa baieti de au prins radacini acolo sau mai e parcarea din Piata Natiunilor Unite. Am vrut acum cateva luni sa parchez intr-o seara de sambata acolo si chit ca m-am invatat sa ii usuiesc pe multi cu aplicatia de telefon, aici erau vreo 3 malaci. Cand i-am vazut ca venea spre mine "sa ma parcheze", am zis nu merci  :lol:

AndreiB

Ai 1,500 de locuri de parcare subterane la Universitate - oriunde vrei in centru se rezolva.

dr4qul4

Vad multi optimisti pe aici. Mult prea optimisti pentru perioada asta.
Sa inteleg ca masura asta este atat de buna incat din Decembrie nu vom mai avea masini parcate la bordura sau pe trotuare?
Pentru ca orice alt rezultat inseamna un esec. O masura care nu se poate aplica, sau care nu are rezultatul dorit, este o masura proasta, luata de niste visatori care cred ca au gasit panaceul miraculos.

PS. pe mine nu ma impacteaza aceasta modificare. Am abonament platit de firma intr-o parcare acoperita, exact in centru.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Lyvyoo

Eu as spune ca e cea mai serioasa tentativa de strategie de parcare de pana acum, cel putin la nivel declarativ. Vicele are tot interesul sa miste lucrurile pentru ca doar astfel il va impinge pe seful sau de partid la PMB. Poate cu dorinta aceasta de ascensiune electorala avem si noi noroc de unele proiecte.
In teorie mi se pare ca au dreptate cu principiile enuntate pentru ca bugetul PMB e in foame masiva, iar taxarea riguroasa pe un inel ce ar putea corespunde cu Zona 0 a fostei, are potentialul de a aduce milioane in conturi. Atat ca e vorba de conturile Companiei Parking nu ale PMB si de aici poate incepe o alta discutie. Dar intentia este laudabila si cred ca ar trebui incurajata si eventual venit punctual cu sugestii, asa cum fac cei de la Metrou Usor pe proiectele ce tin de transport in comun.

Cristi N

Pentru zonele de spatiu verde si trotuare pavate cu dale exista solutie prin care se amendeaza direct proprietarul. Se voteaza hotarare de consiliu prin care se sanctioneaza distrugerea celor 2 si in felul asta se ocoleste codul rutier.
La S2 si S6 functioneaza treaba cu spatiul verde, vine direct amenda acasa proprietarului autoturismului, in unele cazuri amenda e insotita si de factura pentru inlocuirea gazonului.

dr4qul4

Amenzile astea cad la prima contestatie.  O hotarare de consiliu local nu poate ocoli codul rutier, care prevede clar ca trebuie sanctionat vinovatul, adica cel care a parcat masina in loc nepermis!
HCL-urile alea au deja procese in justitie, si nu va mai trece mult pana cand un judecator de la o curte de apel le va considera nelegale, moment in care primariile vor trebui sa restituie banii incasati.
Sa nu uitam ca si ridicarea masinilor a fost interzisa si varianta reintrodusa acum se limiteaza doar la masinile care incurca circulatia!
Tot ce pot face, este sa blocheze rotile/parbrizul sau sa pandeasca soferul sa vina la masina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

asta nu cred că intră la codul rutier. o dau pe civil, că poți distruge spațiul verde și fără mașină.

dr4qul4

Dar cine distruge spatiul verde? Proprietarul sau soferul?
Daca imi fura cineva masina si omoara un pieton, tot proprietarul este vinovat?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AndreiB

Solutia cea mai simpla e sa facem identic cu procesul de la rovinieta.

Cristi N

Sanctiunea e prevazuta de HCL301/2019 care la randul ei e modificata prin HCL 114/2022. Este obligatia proprietarului ca bunul sau sa nu distruga spatiul verde.





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Rovinieta si asigurarea sunt per masina. Proprietarul este raspunzator de actele masinii si de dreptul de circulatie. Si exista legislatie pentru taxarea circulatiei pe drumurile publice, care prevede inclusiv sanctiuni.
Solutia pentru parcari este sa se permita autoritatilor locale sa ceara identificarea conducatorului auto.
Primaria trimite informare direct catre proprietar, iar daca acesta nu indica alt sofer (eventual sa-i transmita si copia dupa permis), sa fie automat amendat. Dar pentru acest lucru, ar trebui introdusa o exceptie pentru punctele de penalizare, ca nu poti suspenda dreptul de a conduce unui proprietar fara permis (sau o persoana juridica).

HCL nu poate modifica o lege! Ce au facut desteptii de la 2 si 6 este doar sa aglomereze instantele de judecata! Oricine primeste o amenda in baza acestei HCL sa nu se prezinte la sediul politiei locale, si apoi sa conteste amenda pe motiv de nelegalitate! Repet, exista deja o decizie devinitiva in interesul legii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Deocamdata Parlamentarii nu doresc sa acorde acest drept PL. Proiectul de lege al USR a fost respins cu gratie chiar daca era sustinut de Asociatia Municipiilor, acum e pe traseu un proiect identic al PNL. Ma astept ca nici asta sa nu fie adoptat sau cel putin nu in mandatul asta.

Sunt discutii si daca blocarea rotilor e legala sau nu.

Ridicarea unei singure masini cu toate operatiunile componente: drum de la baza la locatie, acte+ ridicare efectiva, drum ianpoi cu masina pe platforma si in final descarcare+formalitati, dureaza cel putin o ora. E buna cel mult ca sperietoare.

Stalpisori se monteaza dar nu se pot pune chiar peste tot, chiar si asa va dura ani pana cand se vor monta destui.

Asa ca pana una alta asta e singura metoda care functioneaza.


Hef

De la 15 august, în București intră în vigoare o schimbarre majoră privind parcarea pe locurile publice (mai puțin parcările de reședință), potrivit unei hotărâri din 2019 a Consiliului General. Capitala este împărțită în trei zone, iar șoferii vor putea parca doar pe locurile special amenajate, cu plată. Șoferii din București care nu-şi vor plăti parcarea se vor alege cu o amendă de 200 de lei /zi și cu imobilizarea autovehiculului prin blocarea roții sau a parbrizului.

Tarifele pentru parcare sunt în funcţie de zonă:

– 10 lei în Zona 0

– 5 lei în Zona 1

– 2.5 lei în Zona 2;

Sursa: https://www.g4media.ro/harta-cat-va-costa-parcarea-publica-pe-fiecare-strada-din-bucuresti-din-15-august-amenzi-usturatoare-si-roti-blocate-pentru-soferii-care-nu-platesc-parcarea.html

dudley

Vad ca a disparut gratuitatea in weekend pentru zonele 1 si 2, in rest cat de cat decent.