News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

JohannDB

Iată, ca "divertisment" cum e să treci podul de la Cosmești, DN 24, km 7-8, cu aproape 40 m lungime și "numai" 3 m lățime, plus 4,37 m înălțime și 93 de tone.... Mai trebuie să ajungi și la Iași, pe dealurile de după Vaslui, până intrii, într-o "coborâre în cap" în Iași pe pantele spre oraș, de pe la km 178 la 188, limita de oraș, al DN 24........



Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#3526
  Vadul Roșca, pe râul Putna, jud Vrancea, recent..... DJ 204 D, Vadul Roșca - Vulturu ....
          O copie la "indigo" cu podul CF de la Budila, din Iulie 2018... Numai că aici avem un pod rutier !! Și culmea, în reabilitare !! Constructorul, pare că a făcut o greșeală "strategică", printr-o deviere de curs, negândită bine, prin care a "canalizat" cursul Putnei, spre una din culee (culeea în cauză și prima pilă după ea în cursul apei). Greșeala a fost că (poate) n-au luat în calcul o mărire a volumului apei, ceea ce s-a și întâmplat, și care apă, prin canalizarea extrem de "laterală", a dus la spălarea bazei de sub culee, ducând la prăbușirea ei, prin cavitația creeată, sub baza ei (o culee ridicată pe o platformă, de bază, din beton, fără "macaroane" /acei stâlpi de adâncime de sub baza culeeii), la care că după ce materialul de fundare, spălat de volumul mărit de apă, n-a mai putut sta "în picioare" - stătea "în aer" !!
  Așa și la Budila; apa în exces, scăpată de sub control, la barajul Tărlung/Săcele, de "Apele Române" cu o deschidere de baraj la care nu se știa că o evacuare de fund cedase, au creeat o undă de viitură care a spălat sub pilonul 1 dinspre Hărman, până ce pilonul rămas în suspensie sub talpa de fundare, s-a păbușit spre aval, exact unde apa a săpat cel mai tare.... Pilonul 1 părbușit cu suprastructura de deasupra, a închis cursul apei, formând un baraj artificial, ce a condus volumul de apă spre pilonul 2, pe care l-a săpat și pe acesta, sub talpa de fundare și care s-a prăbușit și el la câteva ore distanță de primul... Și rămășițele pilonului 2 cu suprastructura, au căzut în apă, formând un al doilea baraj, care a canalizat torentul de apă spre pilonul 3 ( ultimul către gara Budila) , săpând și sub talpa acestuia de fundare, lucru ce a dus cca 24 de ore mai târziu, și la prăbușirea acestuia, prin ruperea suprastructurii de la culeea dinspre gara Budila... Așa Tărlungul, a curs, mai departe în legea lui, până a scăzut volumul de apă.... Și podul dus a fost; bine că a fost montat la acest moment, suprastructura completă a noului pod cf, la care urmează betonarea căii de rulare monolit, completarea culeelor cu terasament, a zidurilor sparge val, a zidurilor de protecție stânga/dreapta și a celor două praguri, deversor și sparge val.....
La vadul Roșca a fost mai simplu; a căzut culeea și-au ajuns la apă grinzile primei secțiuni, de la culeea cu  pricina la primul  pilon; restul e în picioare.....
N-aș vrea să fiu în locul celui cu reabilitarea; muncă patriotică  să vedem cine mai dă banii în plus pentru "plusul" de manoperă....


mirceaeliade


reed



Asfalteaza peste culee baietii,manopera extra o sa fie platita de domnii contribuabili .
Luati imaginea ca pe un pamflet,aici e doar iluzie optica.


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Tavi


kitsune

Da. Podul peste Canalul Dunăre - Marea Neagră
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#3533
Trafic semaforizat începând de luni, 23 mai, pe podul de pe DN 28, km 40+232, Sârca, județul Iași 🚦

🔵 Începând de luni, 23 mai, pe podul de pe DN 28, km 40+232, Sârca, județul Iași, circulația autovehiculelor se va desfășura pe un sens, alternativ, dirijat prin semafoare. Măsura urmează a fi instituită ca urmare a începerii lucrărilor la partea de suprastructură a acestui obiectiv, în cadrul proiectului de lărgire a căii podului.

🔵 Reamintim, lucrările au demarat pe 11 aprilie, până acum acestea desfășurându-se la partea de infrastructură și în albie. Proiectul are în vedere aducerea părții carosabile la lățimea drumului, cu scopul eliminării pericolului reprezentat de îngustarea drumului și a ambuteiajelor create în zonă. Executant - SC  CONHIDRO SRL, termen de finalizare 90 de zile.

DRDP Iași





Podul e aici.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on June 03, 2022, 07:58:04 PM
Quote from: tom_sawyer on October 07, 2020, 09:40:22 PMA IV-a încercare a fost cu noroc. Podul NATO de la Voila va fi refăcut de constructori sibieni și sălăjeni în schimbul a peste 15 milioane de lei

Comisia desemnată la nivelul CJ Braşov a declarat câştigătoare oferta prezentată de Asocierea de firme SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL din Sibiu și SC Drum Inserv SRL din Zalău.


stiri.tvr.ro

Hai sa punem tot textul stirii...

QuoteBlindatele grele ale NATO ar putea să nu mai aibă pe unde ajunge în poligonul de la Cincu din cauza unui pod de nici o sută de metri. Trebuia construit de peste un an, dar nu înainte de a-l demola pe cel vechi. Pentru că Ministerul Apărării a cerut urgentarea construcţiei, Consiliul Judeţean Braşov a atribuit contractul unei asocieri de firme, însă lucrările nu au început. Vechiul pod era complet degradat. Este necesară o infrastructură rutieră solidă, între Gara de la Voila şi baza militară de la Cincu, zonă intens tranzitată de trupele NATO. Structura metalică a noului pod a fost adusă la fața locului, însă problema principală rămâne demolarea vechii construcții peste răul Olt. Poate fi distrusă doar prin implozie sau piconare, ambele variante fiind respinse de Hidroelectrica.

03 Iunie 2022, 08:02 (actualizat 03 Iunie 2022, 10:36) Știrile TVR |

Gheorghe Osalciuc, primarul comunei Voila: E un pod făcut pentru trafic ușor şi, la 60 de tone, nimeni nu garantează că ar rezista.

Mihai Pascu, director executiv Direcția drumuri județene și servicii publice, CJ Brașov: Avizul de la Hidroelectrica presupune că nu avem voie să facem niciun fel de lucrare în albie, deci nu avem voie să afectăm deloc acel canal de fugă al barajului de care fac vorbire.

DANIELA ILIE, reprezentant constructor: Toată structura metalică pentru podul nou a fost realizată încă de anul trecut și recepționată în apropierea șantierului și, din păctae, nu ne-a fost plătită.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Research begins on five Danube bridges simultaneously
06.06.2022

Bulgaria and Romania are launching simultaneous feasability studies at five locations on both sides of the Danube to build new bridges, the transport ministry said after a meeting in Bucharest of the Bulgarian-Romanian working group on connectivity under the auspices of the two prime ministers.

https://www.24chasa.bg/novini/article/11749158

minisoferul

In afara de Turnu Măgurele- Nikopole, Călăraşi – Silistra si Bechet – Oriahovo care ar mai putea fi celelalte 2 locatii posibile ?


danpandrea


tom_sawyer

#3538
Următorul va fi unul nou la Girugiu-Ruse, asta e deja "bătut în cuie".

Realist vorbind, s-ar mai putea face încă unul (în viitorul previzibil).

Părearea mea e că cel mai potrivit ar fi la Corabia. Pentru că nu poate fi neglijata componenta feroviară. Noi avem linie ferată Caracal-Corabia. Pe partea bulgară nu e, dar se poate construi o legătură scurtă (20 km) către linia Nicopole-Plevna.
Peste Dunăre de Corabia, în zona cu pricina, este câmpie ca în palmă.

Pe aici ar fi adevărata legătură feroviară Grecia-Bulgaria-România-Europa. Podul Vidin-Calafat este eșuat dpdv feroviar, dat fiind că linia de după Vidin are restricții mari din cauza reliefului.

Dpdv rutier, amplasamentul de la Corabia se justifică prin faptul că este cam la jumătatea distanței dintre Girugiu și Calafat.

carutasul

parcă mai demult tanti Veorica discutase de Turnu Măgurele. Asta ar fi o variantă bună pentru București-Sofia, dar Corabia sună mai bine pentru o axă europeană nord-sud. Să vedem ce iese... Marele pas înainte e că pare că s-a ieșit din logica ghionturilor reciproce, să sperăm că ține...