News:

.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

survola

Pare să fi fost un pod hobanat la fel ca cel prăbușit la Genova.

Andrei O

Cred ca e fix la fel ca si podul de la Genova. Poate s-a prabusit din aceeasi cauza, desigur doar o speculatie.

dr4qul4

Inteleg ca se da vina pe constructor, doar ca, la proiect de 8,5 mil de lei, ce credeti ca au facut acolo?
Chiar crede cineva ca trebuia sa refaca structura in banii astia? Sau era doar o cosmetizare?
Trebuie vazut ce s-a cerut in caietul de sarcini. Si cine a fost expertul care a semant ca trebuie doar cosmetizat si reasfaltat.
Uitati cum aratau hobanele alea acum 10 ani!
Nu sunt inginer, dar crapaturile alea nu se rezolva decat prin inlocuire.




Powered by API/PUM imgur uploader
Oare pilonii aratau la fel? A avut constructorul macar sarcina sa verifice structura de rezistenta?
Sau a fost un caiet de sarcini pe modelul CNAIR...Nu stim ce este acolo, voi licitati "reabilitarea", construiti ce credeti si raspundeti pentru tot.
Daca insa, prin caietul de sarcini, s-a cerut si verificarea structurii de rezistenta, atunci constructorul este vinovatul principal.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

b1

,,Ori a fost o cedare la hobanele care erau de 50 de ani...(...) Noi nu am dezvelit hobanele, ca să vedem ce se întâmplă cu armăturile din interiorul hobanelor. Am respectat în totalitate proiectul pe care l-am avut la dispoziție. Nu s-a umblat la structura de rezistență, aproximativ 99% deloc. Am făcut numai un fel de modernizare și reabilitare a podului, inclusiv tencuieli la grinzi, placa de pe pod s-a făcut nouă și s-au făcut restul modernizări, dar fără a umbla la structura de rezistență a podului", a declarat pentru Digi24 Romică Rotaru, patronul firmei care a făcut lucrările.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

dr4qul4

dar probabil tot ei au facut si proiectul tehnic.
Sau ma rog, un subcontractant/asociat de la licitatie.

Sau a fost Fidic Rosu si PT-ul le-a fost servit de CJ Neamt?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

A fost licitata aceasta lucrare? Daca da, ar trebui sa gasim caietul de sarcini pe SICAP

dr4qul4

pai la 8,5 mil lei se putea face fara licitatie?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


vancouver

Da, pare acelasi tipar de problema ca la Genova, pod hobanat, dar hobanele din beton armat, nu pe cabluri. Ori betonul armat si mai ales betonul in sine nu tine la intindere. Betonul e bun la comprimare si in structuri de tip grinzi fenomenul de taiere si de incovoiere sunt bine controlate de dispunerea armaturii exact perpendicular pe directia posibilelor fisuri.

Dar sa faci o structura de beton armat doar intinsa (hobanele) pare sa fie o greseala. Treptat armatura se smulge din beton, chiar daca probabil au existat etrieri pentru fretare. Poate doar daca barele longitudinale ar fi fost sudate intre ele si extrem de groase sa fi tinut mai bine.


Iar ce au facut baietii aia la "reabilitare", da, pare doar o spoiala, adica acoperirea fisurilor cu mortar. Nici macar nu au spart pana la armatura sa vada in ce stare e, sa o dea cu antirugina si sa o acopere cu inca un rand de etrieri...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#3564
Da, si la Genova au turnat beton ca sa nu aiba sageata? :lol:

Am salvat poza asta, sa ramana in anale, ca e memorabila.




https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25610165-cine-modernizat-podul-lutca-prabusit-dupa-jumatate.htm

vancouver

Nu stiu ce au turnat sau nu au turnat la Genova, important este sa se stie ca acest tip de poduri este sensibil si trebuie evitat.

La o structura normala de beton armat exista o siguranta multipla. Se vede de ex. la blocurile bombardate din Ucranina: desi lipsesc intre timp pereti intregi, chiar etaje intregi, majoritatea stau inca in picioare. Sistemele de ecuatii care trebuie calculate pentru a afla tensiunile sunt multiplu neomogene, adica exista mult mai multe ecuatii decat necunoscute. Asta pentru cineva din afara domeniului inseamna exact ce am spus: dipare una din structuri (un stalp sa zicem) structura tot sta in picioare.

Ori aici, la acest tip de structura, daca un singur tirant (hobana) din beton armat cedeaza, adio toata structura.

Intelegi diferenta?

E ca si cum ai face un bloc de locuinte gol la parter (sa zicem faci parcare), dar faci doar 4 stalpi la parter in cele 4 colturi. Bubui un stalp, o sa-ti pice blocul. Ori in realitate nici un bloc nu se face asa, ci avem o padure de stalpi plus cateva diafragme (pereti), gen casa liftului sau pe contur.


Concluzia foarte importanta, fiind al doilea pod de acest tip care cade: nu mai trebuie facute poduri hobanate cu hobane din beton armat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

aschiutza

Stie cineva daca mai exista modelul asta de pod prin tara?

TVlad

Eu credeam ca se evita din principiu folosirea betonului in structuri supuse in mod normal eforturilor de intindere, nu de comprimare.

Ca a venit vorba de poduri similare cu cel prabusit: eu nu am mai vazut nicaieri acest tip dar exista altele la care se foloseste beton in elemente supuse tractiunii. De exemplu podul de la Voila nu e hobanat dar are tiranti din beton (armat?). Ca el mai sint si altele prin tara (unul la Heresti GR, peste Arges, dezafectat, unul peste Mures linga Alba Iulia si poate altele). M-am intrebat mereu daca in cazul lor betonul nu era cumva pus doar ca protectie anticoroziva peste un nucleu de otel din interior. Nu am reusit inca sa lamuresc chestiunea.

danutzu_1069


JohannDB

  Ca fapt divers... "Podul Morandi" de la Genova..... Explicații la partea cu hobanele....