Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Bine ca ai sters mentiunea de la sfarsit... ca era complet deplasata.

http://arf.gov.ro/web/despre-arf/
Uite lectureaza motivatia oficiala...

EU zic ca a fost o implementare deficitara a unei directive europene... Dar nu ar fi nici prima oara, nici ultima oara, cand implementam complet aiurea.


tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1033499] ,,Servicii de revizie tip R7 la automotoarele Desiro SR 20D – reparaţie grup power-pack echipat cu motor diesel MTU 6R 183 TD13H si cutie de viteze ZF ECOMAT 5HP600R şi alte servicii de reparaţii constatate in prezenta Recepţiei CFR Călători pe fluxul de revizie tip R7"

Data publicare: 05.08.2021
Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 923.200,00  si 149.897.934,50 lei


Licitația pentru revizia R7 la Desiro va fi câștigată din nou de Remarul 16 Februarie?

În România, nu sunt mulți reparatori de material rulant care să fie autorizați pentru a face astfel de reparații planificate. Unul dintre ei este Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, societate deținută de omul de afaceri Călin Mitică, ce controlează și un concurent direct al operatorului feroviar de stat, și anume Transferoviar Călători.

Ultima licitație, pentru reparații planificate de tip R7 și R8, a fost câștigată de Remarul 16 Februarie, deținută de omul de afaceri Călin Mitică, în asociere cu o firmă controlată de fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus. Numai că nu toate automotoarele statului român s-au mai și întors de la Cluj-Napoca. Șase dintre acestea sunt sechestrate în curtea reparatorului de material rulant încă de acum trei ani, fără ca cei care s-au perindat pe la conducerea CFR Călători, în speță Dan Marian Costescu și, mai nou, Ovidiu Vizante, să facă o plângere penală în acest sens. S-au mulțumit cu un proces civil, care este tărăgănat în ,,buna" practică a Justiției românești.

Motivul pentru care cele șase automotoare nu au mai fost returnate este unul simplu: au fost pur și simplu "canibalizate". Adică s-au luat piese de pe ele pentru a fi reparate celelalte. Aceste automotoare au făcut obiectul contractului de reparație planificată de tip R8, care presupune intervenții la nivelul "cutiei" vagonului: scaune, geamuri, instalația de climatizare, sistemul de frânare etc.

https://clubferoviar.ro/revizia-r7-la-desiro/

paulmare

Sambata seara, un automotor alstom cu motor diesel facea bucuresti-brasov, fumega la greu dieselul ala din 1997 in gara de nord
Automotorul arata foarte bine pe dinafara, totusi chiar pe prima magistrala electrificata (din februarie 1969) - de ce sa trimiti dieselul ?

GrmmrNzi

Pentru că pot, au voie.

Eu aș tăia subvenția pentru porțiunea din traseu cu diesel sub catenară. Dar cine știe ce paragrafe de concurență neloială sunt acolo...

frunzaverde

Nu doar ca pot si au voie, dar e mai ieftin sa mergi cu Dieselul sub catenara decat este sa mergi cu Electrica pe catenara. TUI-ul e mai mic cu Diesel decat cu electrica. A fost facut asa acum multi ani, lobby Regiotrans puternic.

Se poate inclusiv interzice diesel sub catenara, nu e o problema de concurenta cat timp toti operatorii au aceleasi conditii de operare. Eu n-as interzice complet dar as face asa:

TUI calatori:

- Trasa la viteza normala (VS) a liniei : tarif standard
- Trasa cu 1-19 km/h sub VS : 1.5 x tarif standard
- Trasa cu 20-49 km/h sub VS : 5 x tarif standard
- Trasa cu 50+ km/h sub VS : 10 x tarif standard

- Electric sub catenara : Tarif standard
- Diesel sub catenara pe mai putin de 25% din parcursul trenului trasat : 1.25 x Tarif standard
- Diesel sub catenara pe 25-50% din parcursul trenului trasat : 5 x tarif standard
- Diesel sub catenara pe 50% sau mai mult : interzis cu calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

GrmmrNzi

^asta cu TUI-ul mai ieftin pe diesel... noaptea minții

Precis au justificat-o cu ceva gen "pe liniile diesel administratorul are cheltuieli mai mici, că, deh, nema transformatoare, catenară etc., deci taxa de utilizare musai să fie mai mică". Dar pe liniile electrificate...? Eh, las' pe fraierul de CFR SA (de fapt, fraierul de contribuabil) să se ocupe de întreținerea/amortizarea lor, în timp ce noi, "băeții" deștepți, mergem ieftin cu cazanele de mâna a doua din Fr/De.

Nu e prost cine cere, ci cine le permite.

etravel

#501
Quote from: frunzaverde on August 10, 2021, 03:43:06 PM
- Diesel sub catenara pe 50% sau mai mult : interzis cu calatori.
Sigur, dar cu calatorii ce ai?
Vrei sa apara iar obositul de Bâţâilă tragand dupa el ramele alea oribile de banlieue, deci de scurt parcurs, gandite in anii 50, pline de azbest si deci carcinogene? Ca altceva electric nici nu au.
Nu mai bine repara automotorul ala care totusi asigura conditii civilizate de calatorie?




frunzaverde

Nu. Vreau sa-si cumpere vehicule apte pentru trafic. Bataila e inca in circulatie, apropo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Si X72500 ce are? Ok, nu e electric...

TibiV

Quote from: frunzaverde on August 10, 2021, 03:43:06 PM
e mai ieftin sa mergi cu Dieselul sub catenara decat este sa mergi cu Electrica pe catenara. TUI-ul e mai mic cu Diesel decat cu electrica. A fost facut asa acum multi ani, lobby Regiotrans puternic.

Unde gasesc documentul care prevede asta?....
Asta ar putea fi subiect de stire...

Varianta de tarifare propusa de tine este OK.
Dar ce faci cu un tren gen Bucuresti-Tulcea?... Impui o transbordare a calatorilor?
Nu este o critica, doar o intrebare... In urma cu 2-3 ani am pozat un Desiro in mers pe M800 si m-am mirat, dar imediat mi-am amintit ca am fotografiat in acelasi an un Desiro in gara Tulcea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Sincer, da. E mult mai eficient. Un desiro legatura la toate trenurile IR din Medgidia la care se poate, avand in vedere graficul de circulatie pe Medgidia-Tulcea. E si mai rapid si mai ieftin de operat.

Desiro si pe Constanta - Mangalia in extrasezon, si eventual la o luna sau cat o fi intervalul de service cuplate toate si duse la Grivita.

frunzaverde

#506
@TibiV :

Pagina 4 din Declaratia Retelei pentru calcule efective : http://cfr.ro/files/ddr/RO%202021/Anexa%2021%20-%20Tarife%20pentru%20serviciile%20furnizate%20de%20CFR.pdf
Si Pagina 3-4 din Metodologia de Calcul : http://www.cfr.ro/files/ddr/2020%20DRR%20Ro/Anexa%2020%20-%20Metodologie%20TUI%202020%20v9.1.pdf

Mai precis "Ttse"-ul, care in momentul asta e 1.11. Deci un tren cu electrificare va plati taxa de baza la rata de 111% fata de un tren fara electrificare pe aceiasi line. La asta se adauga costul efectiv al curentului si abonamentul de curent platit la Electrificare CFR (neinclus in TUI).

Cat despre transbordari - dat fiind cat de putin echipament modern exista in dotarea operatorilor, o tarifare de genul asta ii incentiveaza sa aduca electrice si electrice cu baterii. Si locomotive multi-sistem. Tarifarea curenta ii incentiveaza sa aduca Diesel si doar Diesel. Oricum, un Desiro Bucuresti - Tulcea este absurd : e un vehicul bun pentru 50 km, nu pentru 330 in 6 ore (ajunge cu veceul dand pe dinafara...) - acolo si azi ar trebui ori transbordare, ori schimb de locomotive si operarea cu vagoane de mediu parcurs... La fel si la "Pensionar-express"-ul de Calimanesti, la care parca voi ati facut reportaj. Ar putea ramane rute gen Brasov - Iasi, dar cu TUI cu "amenda", tocmai ca sa forteze schimbarea.

Si se poate implementa etapizat : faza I, >75% out, >50% amenzi, apoi 2 ani mai tarziu faza 2, >66% out, >33% amenzi si apoi inca 2 ani mai tarziu >50% out, >25% amenzi.

@etravel : X72500 polueaza in draci, dat fiind ca e Diesel, pe linie 100% electrica. E superb sa-l vezi fumegand in GdN sau Brasov cu 1/2 de ora inainte de plecare ca tine caldura sau AC-ul pornit. E superb sa auzi Dieselul si sa simti mirosul de Diesel cand urca Predealul. Not ok pentru mediu, absolut deloc. Mai ales cand alternativa e energie electrica de la hidrocentrale, eoliene, atomocentrale si solar + gaz care e mult mai putin nasol ca Dieselul.

@AndreiB : eu unul nu cred ca Desiro-urile mai rezista mai mult de 5 ani pana-s toate la gard...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on August 11, 2021, 07:22:56 PMNot ok pentru mediu, absolut deloc. Mai ales cand alternativa e energie electrica de la hidrocentrale, eoliene, atomocentrale si solar + gaz care e mult mai putin nasol ca Dieselul.
Categoric not ok. Atat timp insa cat alternativa e doar celebrul Bâţâilă cu ramele alea insalubre si carcinogene dupa el, e de preferat un X72500, macar pana operatorul isi cumpara vehicule electrice apte pentru trafic, cum zici tu.

cristi5

Bataila are AC si scaune mult mai confortabile decat multe CFR. Frustrant cand te gandesti ca in Franta erau trenuri de naveta.

AndreiB

Ar fi trist totusi sa expire Desiro in 5 ani. Nu au fost trenuri chiar ideale pentru CFR (capacitate prea mica), dar ar fi abia la un pic peste jumatate din durata de viata in 2026. Inlocuitorul lor cred ca ar trebui sa fie imho o serie de automotoare hibride cu capacitate mai mare sau o locomotiva hibrida precum Stadler EuroDual si (multe) vagoane noi.