Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

fulger nc

De abia astept sa merg cu unul , daca intra pe Galati , sau spre aeroport.
Sa vad cum se prezinta.

vancouver

Cata vreme privații cumpara fără probleme material rulant iar CFR Călători nu are voie ca e de stat și statul nu poate cumpara nimic, doar cu licitație și doar nou și doar prin ARF (care oricum cumpara și pentru privați și pentru CFR), atâta vreme e clar ca privații au un avantaj concurențial imens.

E clar cât de stupid este ca CFR nu cumpara nimic. Și ca astfel in curând se alege praful. Când te coiesti și ți-e frica n-ai cum sa câștigi. Decât poate suturi in c&&.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB


dargauda

Eu cred ca au o legislatie pusa la punc mult mai bine ca noi,birocratie mult mai mica si functionari publici care vad de treaba lor.

tom_sawyer

#484
Automotoarele Bombardier Talent la mâna a doua achizitionate de TFC:







98 de locuri, 100 km/h viteză maximă, ~35 m lungime peste tampoane. Mai mici decât Siemens Desiro (Săgeata Albastră).


Sursa: user  kalkbahn, forum MetrouUsor
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=394827&handler=ByPostId

http://www.angertalbahn.net/kra_/regiobahn/210620.html

AndreiB

100km/h. Grozav, numai bune sa incurce traficul pe magistrale, ocupand mai mult de o trasa standard de calatori pentru o capacitate mai mica decat un singur vagon etajat.

punktnet

Sunt omologate pentru viteze inclusiv de 140km/h, nu iti face griji.
Just kidding.

vancouver

Sunt f. bune pentru secundare, unde numarul de pasageri e mic, insa ai nevoie de mai multe curse pe zi, ca sa ramana serviciul atractiv. Nu e normal sa se faca drumuri lungi cu astfel de automotoare. Ca sa dau un exemplu, e ok sa faca Tulcea-Medgidia-Constanta, iar la Medgidia la linia vecina in 10-15 minute dupa ce ajunge automotorul de la Tulcea sa opreasca un alt tren al aceleiasi companii sau al uneia cu care s-a inteles, cu destinatia Bucuresti.

In Germania asta e principiul: trenuri cu parcursuri scurte, adaptate la fiecare linie. La distanta mare ai de facut schimbari multiple. Doar ca schimbarile astea sunt gandite, si mergand in cadenta la 1 ora, chiar daca pierzi legatura, peste o ora mai este una (nu peste 4-5 ore, ca in Romania).

Adica, revenind la exemplul cu Tulcea, liniile Bucuresti-Medgidia si linia Medgidia - Tulcea au caracteristice total diferite: prima e de 150-160, electrificata, dubla, cu capete 2 orase mari, deci capacitate mare necesara. A doua e de 50-60-70-80 simpla neelectrificata, cu un capat oras mijlociu, cu timp f. mare si deci atractivitate f. mica. Nu poti gasi o rama sau o garnitura de tren care sa mearga eficient pe ambele. De aceea pui pe M800 numai trenuri capabile macar de 140, cu multe vagoane, iar pe Med-Tul exact acest tip de rama, cu capacitate mica, diesel, cu vmax 100. Pe care o pui sa penduleze continuu intre Constanta si Tulcea. Cum ajunge la un capat, cum se intoarce. Acum timpul Tul-Med este de 3:10 + 25 min pana la Constanta = 3:35 ore, dar cu mici interventii quick-wins se poate reduce la sub 3 ore Tul - CT. Cu 3 rame din astea se poate asigura atunci o cadenta la 2 ore. Asa ceva trebuie sa faca MT, sa creeze pachete de servicii, care sa le preia un privat, cu cadenta prestabilita, dar concomitent reparata calea de rulare cat sa permita un timp rezonabil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#488
^
Pe MetrouUsor se discută că n-ar fi dotate cu WC (closet/toaletă).


tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1030753] - ,,Serviciul reparare osii motoare şi libere pentru boghiurile automotoarelor DESIRO SR 20D".

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 390.000,00  si 14.820.000,00  Moneda: RON

Declaratie de participare

1. Ofertant unic : CAROMET
2. Ofertant unic : ELECTROPUTERE VFU PASCANI



Anunt de participare: [CN1031701] - ,,Piese pentru automotoare Desiro SR 20D" - impartita in 10 loturi

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 564.590,00  si 7.183.348,00  Moneda: RON

Lot 1: Bucșe pentru uscătorul de aer din instalația pneumatică de pe automotoarele Desiro SR
Lot 2: Perne de aer suspensie
Lot 3: Indicator nivel antigel de pe automotoarele Desiro SR 20D
Lot 4: Pini contact diverse tipuri
Lot 5: Traductoare – diverse tipuri
Lot 6: Radiator ulei pentru instalația hidrostatică de pe automotoarele Desiro SR 20D
Lot 7: Compresor din instalația de climatizare de pe automotoarele Desiro SR 20 D
Lot 8: Set furtunuri – diverse tipuri
Lot 9: Furtun diverse tipuri
Lot 10: Uscător de aer din instalația pneumatică de pe automotoarele Desiro SR 20 D


Declaratie participare
1. Ofertant unic : MAXMAN, Loturile: 2, 7

Restul loturilor - anulate.



tom_sawyer

Au mai ajuns în țară 5 automotoare din lotul de 12 al TFC. Cred ca mai rămas unul de venit.


MarianD

Este epic mijlocul de remorcare asigurat de TFG pentru transportarea convoiului. Un batran LDH puturoooooOOooos care trage chinuit niste SH-uri.
Hai ca-i fain. Apar samsarii de material rulant:
"Hautomotor Bombarder mancatas - recent adus in tara din Jermania, versiunea laight weight fara buda, motor cu 1 cilindru in stea Euro 6 Tier 13, servo-capota. A transportat numa bunicute pana la piata!".

frunzaverde

#493
Pai ce, alternativele sunt mai bune?

- Poti sa te bucuri de "magia" mersului cu un Sulzer puturos, prospat reparat la de cinci ori cat face locomotiva cu totul, tragand dupa el doua vagoane din anii '80, nereparate de douaj' de ani, si curatate ultima oara tot atunci... La buda, daca nu-ti muta nasul deschiderea usii, contacteaza de urgenta 112, test covid se livreaza instant.

Sau, ca sa fim on topic, poti sa te bucuri de marea oferta de automotoare din piata:

Statul vine cu oferta perfecta: poti circula cu mirificele automotoare "Malaxa", si poti experimenta suspensiile de vagon de marfa. Din anii '30. Cuplate cu scaunele de plastic, si cu motorul de activitati miniere puse in secolul XXI, cand cotetele au ajuns din greseala la RG in loc de topitorie, experienta e unica in lume... Nici chiar in Bangladesh...

- Sau poti sa te bucuri de un Desiro, unde buda s-a curatat ultima oara prin 2011, aerul conditionat a functionat prin 2007 si interiorul a fost curat de grafiti cand a iesit de la Siemens din uzina...

Bine, asta cand CFR Calatori nu iti anuleaza trenul cu o zi inainte, si te lasa in camp sa-l astepti ca boul...

Si la privati avem oferta vasta:

- VT-urile unei companii cu trei litere, pe care nu le-a vazut nimeni niciodata, pentru ca sunt camuflate si "undercover", acoperite constant de un nor de mister, indiferent ca merg sau stau... Sau poate norul ala e de fum negru de Diesel, pe langa care si o aburoasa paleste de invidie...
- De ce nu, un IC2, la care poti trage lozul necastigator al "raman in camp" respectiv "anulat" mai des ca la Loteria romana...
- Sau poate un Caravelle frantuzesc, unde poti sa te bucuri de stilul mahalalelor pariziene de acum 50 de ani? Oh-la-la!

Si in viitor, vom avea, poate, bombardelele cu hidrojen pe roti de fier - ca, de ce nu, Romania poate deveni din groapa de gunoi feroivara a Europei, experimentatorul de tehnologii dubioase si cu viitor incert... Ca bani sunt si calea ferata merge bine, asa ca ne permitem...

Asta-i cam ce avem in trafic local... Eu zic ca se potrivesc perfect in bantustanul numit Caile Ferate Romane, cu sloganul clasic si nemuritor : nu-ti convine? ia-ti masina mica!...

P.S. Ce ziceti de o imagine perfecta a degringoladei CFR? Imaginati-va CFR-ul in 2026 : o locomotiva Sulzer din anii '50, model DA reparata de CFR Calatori 700 mii de euro (cand pe piata se vand cu 100-200 mii dupa RR, si o locomotiva noua e 2 milioane), tragand un automotor cu hidrogen cazut pe post de vagon cu 30 km/h pe Suceava - Botosani... La Veresti se strica duplexul, da' nu-i nimic, ca vine o Malaxa salvatoare... Vai in ce hal am ajuns...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ionut.damian

#494
Toti dam vina pe ARF ca nu a adus automotare. Insa care a fost rationamentul infiintarii acestei companii, si de ce doar ea poate organiza licitatii de achizitie pt material rulant, pe fonduri UE? Eu nu stiu sa mai existe o astfel de institutie intr-o alta tara europeana. Isi mai aduce aminte cineva cand s-a infiintat ARF?