Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phenol

^^automotoarele frantuzesti circula de prin 1 Decembrie (nu stiu daca filmarea a mai fost postata).


cristi5

#211
^ Ma bucur, puterea le recomanda pt Predeal. Arata chiar SF comparat cu Desiro.

Pe capatul dinspre Brasov scrie "Brasov". O fi numele ramei sau destinatia permanenta? :)

La 2:22 se vede mersul. 4 relatii zilnic Brasov-Bucuresti si retur. Pare ca sunt 2 rame. Regim Regio, 3 ore si 15-25 min... Nu pricep... Asa rame confortabile  ar merita niste trase inter-regio... Probabil e supra-saturata piata pe IR? Sau nu mai e capacitate disponibila?



Spre final o doamna lauda trenul, il felicita pe nașu'.

Powered by API/PUM imgur uploader

thinker

#212
IC2  Daca l-au facut mai greu si gafaie, si tot asa are trepidati, socuri la schimbarea vitezelor, probabil si suspensia e afectata.

raportul PROSE  IC2/IC4
https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapport/2014/dsb---expert-assessment-report-ic4-2.pdf

acum daca le-au facut mai grele sa vedem cat tin osiile si cutiile
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

#213
Quote from: cristi5 on January 04, 2019, 01:29:16 PM
Parca totusi aveau mai multe bucati? Atunci nu inteleg de ce trebuie sa anuleze cursa cand se strica un vehicul...

Stiu ca au doua bucati in uz:

- unul bazat la Titu, care face Titu - Bucuresti N - Brasov - Bucuresti N - Brasov - Bucuresti N - Titu
- unul bazat la Arad, care face Arad - Timisoara - Baia Mare - Timisoara - Arad

Quote from: cristi5 on January 04, 2019, 01:29:16 PM
^ IC2ul fiind proiectat pt Danemarca, poate ca nu e o supriza faptul ca gafaie pe Predeal in sus?

E foarte suprinzator. A fost proiectat (bine, esuat) pentru exploatare pe plat la 200 km/h, ceea ce ii da o gramada de putere pentru declivitati mari. IC2-ul are 1120 kW la 106 tone, deci 10.98 kW/t, ceea ce e mult pentru urcat Predealul. Spre comparatie, ramele Regiotrans (X72500) cu trei segmente  au 1200 kW si 161 tone, deci 7.45 kW/t.

Quote from: cristi5 on January 04, 2019, 01:29:16 PM
Nu inteleg de ce a(r fi) trebuit Astra sa il faca mai greu? Sa franeze mai bine? Nu suna foarte de incredere daca e asa :) Si consumul creste probabil...

Presupun ca au ranforsat anumite parti care erau instabile (suspensiile de exemplu). Nasul n-a stiut sa-mi spuna mai mult(e).

Quote from: cristi5 on January 04, 2019, 01:31:36 PM
Am corectat. Pare ca dureaza f mult pana un automotor cumparat ajunge sa opereze. La IC2 cel putin asa a fost.

Situatia e complet diferita:

IC2-urile Astra circula inmatriculate in Danemarca, deci intra sub regulile de operare ale Trafikstyrelsen. Nu stiu care sunt regulile pentru revizii si cine-cum-unde face supervizarea reviziei. Dupa introducerea pachetului 4 va fi mai simplu, dar in momentul asta presupun ca cineva trebuie sa vina de la Copenhaga la Arad si Titu in mod regulat sa se uite la automotoare si sa semneze de luat la cunostinta pe hartiile de inspectie/revizie. Si toate automotoarele luate de la DSB au trebuit revizuite de Astra (au fost scoase de DSB din uz cand le-a venit scadenta), in conformitate cu normele daneze. Imi inchipui ca si pentru Astra a fost nevoie de timp sa se acomodeze cu cerintele si cutumele daneze.

X-urile au fost inmatriculate in Romania, deci intra sub jurisdictia romana - procedura asta dureaza cateva luni. Automotoarele Regiotrans au primit si o revizie completa inclusiv modificari la interior (care dureaza ceva timp). Nu circula inca toate - dupa cum ai vazut, o parte din trenurile din orar se fac inca cu rame RIO trase de locomotiva BB (Bâțâilă in jargon CFR) - de exemplu trenul care a deraiat alaltaieri a alternat intre automotor X si rama RIO.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dagda

^ x72500 are transmisie hidraulica, iar IC2 are transmisie mecanica... probabil si asta conteaza

etravel

Quote from: frunzaverde on January 04, 2019, 04:09:02 PM
Stiu ca au doua bucati in uz:
- unul bazat la Titu, care face Titu - Bucuresti N - Brasov - Bucuresti N - Brasov - Bucuresti N - Titu
- unul bazat la Arad, care face Arad - Timisoara - Baia Mare - Timisoara - Arad
Asta face ca, in orice situatie de indisponibilitate majora, trasele respective sa nu poata fi operate deloc in ziua respectiva.

TibiV

Quote from: frunzaverde on January 04, 2019, 01:07:02 AM
Apropo, primul IC2 a cazut pe 29 intre Oradea si Arad (nu stiu mai multe detalii in afara faptului ca "a cazut motorul complet", ceea ce in limbaj CFR poate insemna orice) si nu pare a fi fost reparat - toate cursele Arad - Oradea - Baia Mare au fost anulate si azi si maine. Deci fiabilitatea la DSB pare ca s-a transferat si la Astra...

Un print-screen de la electrici, din 29 decembrie...


Ciudat "comportament"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Prima saptamana a lunii iulie 1937, marca un important eveniment pentru transporturile romanesti. Se inaugura primul tren de viteza pe ruta Bucuresti - Constanta. Pentru aceasta cursa era folosit un automotor Malaxa 1001-1002 "Balan". Acesta dispunea de doua motoare diesel Ganz -Jendrassyk de cate 220 hp fiecare ce ii permiteau sa atinga viteza maxima de 110 km/h. In total automotorul dispunea de 136 de locuri.



1937, Gara de Nord, trenul este pregatit pentru a pleca in calatoria inaugurala


Conform presei vremii, noul automotor care doar ce iesise pe portile uzinei Malaxa urma sa reduca substantial timpul pe traseul Bucuresti - Constanta, la doar 2 ore si jumatate, viteza medie de deplasare fiind de 100 km/h. Se intentiona ca astfel de automotoare sa fie introduse in circulatie pe toate rutele feroviare majore din tara noastra.


1937, la calatoria inaugurala participa oficialitati, presa si Richard Franasovici, ministrul comunicatiilor

frunzaverde

#218
Quote from: Harry on January 07, 2019, 06:01:17 AMSe inaugura primul tren de viteza pe ruta Bucuresti - Constanta.

Si asta e orarul serviciului din vara anului 1939:



Pleca din Bucuresti la 9:55, sosea la Constanta la 12:39, deci 2h44 la dus (cu opriri in Ciulnita si Cernavoda).
Pleca din Constanta la 21:20, sosea la Bucuresti la 0:01, deci 2h41 la intors (aceleasi opriri).

De aici trenul continua:
Pleca din Constanta la 12:44, oprea la 13:00 la Eforie (azi Eforie Nord) pentru 2 minute, oprea la Carmen Sylva (azi Eforie Sud) la 13:08 pentru inca un minut, si sosea la 13:35 in Mangalia.
Si se intorcea asa:
Mangalia 20:21 - Costinesti 20:39 - Carmen Sylva (20:48-20:53) - Eforie (20:57-20:59) - Constanta 21:14.

Trenul avea in dotare aer conditionat, fotolii de plus, si servire la scaun. Automotoarele astea (spre lauda celor care le-au facut si spre rusinea noastra) in loc sa stea la muzeu, unde le e locul, inca fac serviciu... In filmulet puteti vedea automotorul 1008-1009 facand serviciu in 2018 pe Chisinau Cris - Arad. Bineinteles, fara fotolii de plus si aer conditionat:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

^
Ieri si azi (6 si 7 ianuarie) iarasi au fost anulate toate trasele ATC intre Timisoara - Arad - Baia Mare si retur, respectiv. Anul asta, automotorul respectiv a functionat o singura zi (pe 5/1). Zvonistica de depou spune ca au probleme cu franele (ce surpriza).

Automotorul Titu - Bucuresti - Brasov - Bucuresti - Titu circula normal. Am vrut sa-mi verific ipoteza cu urcatul greu la Predeal, si pare ca se confirma - ATC-ul intarzie pe Brasov - Predeal, la urcare, in cam 60% din cazuri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Din ce am inteles asta din clip ar fi de rapt din seria 700. De altfel daca te uiti atent este diferit total de 1001-1002. Cele 32 de automotare din seria 1000 fiind casate.

Dagda

Deci Regio Calatori are automotoare mai "potrivite" :popcorn:

x 72500 - ul a ajuns mai repede in statii atunci cand a fost pe ruta Brasov-Bucuresti?
Tinand cont ca vechiul tren nu era apt de 140 km/h pe Bucuresti - Campina, ci doar de 120km/h ar trebui sa se vada o imbunatatire a timpilor. Unde putem verifica?

Phenol

Admit ca nu am vazut livretele regio dar nu cred ca Regio Calatori are trasa cu 140 km/h.

Dagda

^ hm, pai daca trenul poate 140 km/h si linia e apta de 140 km/h  :(

Trasele / livretele nu sunt publice pe undeva?  :book:

frunzaverde

#224
Quote from: Phenol on January 08, 2019, 06:40:05 PM
Admit ca nu am vazut livretele regio dar nu cred ca Regio Calatori are trasa cu 140 km/h.

Le am eu. Le pun pe forum in cateva minute, sa aranjez un loc de "stocaj".

Regio Calatori (si spre surprinderea mea) are trasa de 140 pe Regio-urile Bucuresti - Brasov! Dar nu pe toate trenurile. Astfel, are 140 pe:

R16031 (cu plecare Bucuresti Nord 8:40)
R16035/16039 (cu plecare Bucuresti Nord 18:06)
R16034 (cu plecare Brasov 14:00)
R16030 (cu plecare Brasov 5:00)
Maximum 550 tone cu 126% procent de franare, care se pot scoate din "rame reversibile" sau "rame Diesel".

Restul trenurilor au 120 km/h in continuare, cu maximum 750 tone si procent de franare 105%, care se poate scoate din "rame reversibile RIO + automotoare".

Asta trebuie sa fie cea mai complexa nota de formare din livretul de calatori: Statia Ploiesti Vest manevreaza locomotiva de la semnal la siguranta si ataseaza, în zilele de vineri, sâmbata si duminica, la semnal automotor (AMX 4500) sosit cu tr. 16068.

Quote from: Dagda on January 08, 2019, 06:47:35 PM
Trasele / livretele nu sunt publice pe undeva?  :book:

Livretele nu sunt publice, adica nu se pot downloada de nicaieri si nici nu se pot cumpara de pe undeva. Dar, anual, apar din diverse surse - ori de la cunoscuti din CFR, ori de la pasionati care sunt pe forumuri (si lucreaza si la CFR in serviciul Mers Tren). In cazul asta primesti un RTF sau un PDF prietenos. Ori poti cere de la un mecanic/IDM binevoitor. Atunci vine sub forma de carticica, de obicei cu paginile bine folosite si uzate, murdarit de cafea si de ulei, cu sublinieri, taieturi etc. Dar si cu tecturi "la zi". Pe vremuri erau secret de serviciu, si inainte erau secrete de stat; acum riscurile sunt mici, si sansele sa le obtinem, mult mai bune.

Quote from: Dagda on January 08, 2019, 06:34:33 PM
Tinand cont ca vechiul tren nu era apt de 140 km/h pe Bucuresti - Campina, ci doar de 120km/h ar trebui sa se vada o imbunatatire a timpilor. Unde putem verifica?

Se vede o imbunatatire masiva a timpului de mers. Eu unul n-am mai vazut vreodata tren Regio/Personal care sa faca 53 de minute Bucuresti - Ploiesti Vest cu opririle "normale" de personal (Regio Calatori face toate statiile cu doua exceptii: Chitila si Ploiesti Tj.).

Poti vedea circulatia in timp (aproximativ) real aici : https://www.infofer.ro/index.php/ro/cauta-tren. Bagi numarul trenului si vezi pe unde e, ce intarziere are (sau daca circula timpuriu) etc. etc..

Quote from: Dagda on January 08, 2019, 06:47:35 PM
^ hm, pai daca trenul poate 140 km/h si linia e apta de 140 km/h  :(

Nu e asa simplu. Cand ceri o trasa, trebuie sa spui ce viteza maxima si ce procent de franare poti asigura (in mod obligatoriu) la tren.

Sa zicem, daca ceri o trasa de 150 km/h si nu poti sa o asiguri (de exemplu poti asigura doar 100 km/h, pentru ca in ziua respectiva doar de-atat ai locomotiva disponibila) si generezi intarzieri, ti se calculeaza intarzieri, si ti se pun in cont. Daca mai incurci si traficul, sa vezi cum te trezesti cu ONI (Oprire Non-Itinerantica) 25 de minute prin Halta Cucuietii din Vale si inca 50 de minute in Halta Cucuruzul din Deal ca sa lasi trenurile care pot sa-si faca trasele la timp sa treaca pe langa tine...

Daca ceri o trasa de 100 km/h nu ai voie, sa depasesti viteza aia. Aia e VS a trenului, orice depasire este clasificata abatere de siguranta. Poti sa ai si TGV pe linie de TGV, VS-ul e cel scris in livret, aia e si cu-asta basta. Se poate depasi doar cu ordin de circulatie scris si inmanat de IDM la mecanic sau cu trasa noua, pentru viteza noua, tecturata (corectata) in livret. Nu de alta, dar ca mecanic nu ai de unde sa stii (decat eventual daca ai semnalizare TMV sau ERTMS) ce e in fata ta, si daca mergi prea repede, iar e riscul sa incurci. De exemplu, poate, in fata ta, e un cazanar care merge cu 50 km/h, calculat ca sa-l "prinzi" din urma la 100 fix cand iese pe abatere in vreo gara. Sau, poate cazanarul lent este pe firul celalalt, in spatele lui fiind IR1xxx Baia Mare - Bucuresti, si exact unde ai tu loc de accelerat e programat ca IR-ul sa depaseasca cazanarul pe firul tau. Daca tu accelerezi peste livret, nu mai are pe unde sa intre la intrecere IR-ul, asa ca rezultatul minutului timpuriu pentru tine, care ai depasit VS-ul, este 1h de intarziere pentru IR-ul vecin.

Cand se va generaliza ERTMS-ul (sau alt sistem "in-cab"), se va putea flexibiliza intr-o anumita masura chestia asta, existand metode in timp aproape real de semnalizare viteze si trase. Dar numai intr-o anumita masura - in continuare vor exista "capabilitati VS" pentru fiecare tren care intra. Nu avem uneltele necesare pentru a putea arbitrar, in timp real, calcula si reface trase daca operatorii baga ce vor ei - nici in RO, nici oriunde. Optimizarile si recalcularile in timp real ale traselor sunt practic imposibile - e o problema NP-hard de optimizare, pe care s-o rezolvi (chiar si aproximativ) in timp real e foarte, foarte dificil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!