Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: frunzaverde on March 01, 2019, 11:01:50 PM
Au exact problemele DSB in operare - la 3000-5000 km au defect care le imobilizeaza in depou...

Cum este posibil asa ceva? Cine s-ar fi gandit?! Aoleu! :lol: :lol: :lol:

frunzaverde

#241
^
Autoritatile romane n-au nici o vina aici. Trenurile circula pe autorizarea, omologarea si inmatricularea daneza. Astra nu le-a reinmatriculat in Romania, ci s-au inregistrat ca operator feroviar in Danemarca. AFER efectiv n-are ce face.

Avem raspuns si de la AFER si de la Trafikstyrelsen care confirma asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Danezii de ce nu au radiat inmatricularea cand le-au trimis la casat?

frunzaverde

Vehiculul feroviar se radiaza din registru doar in momentul casarii fizice, cel putin in Scandinavia. Altfel n-ar putea fi transportat la fier vechi. In plus au cautat de la bun inceput un cumparator pentru rable; inmatricularea lor e clar ca a avut valoare in tranzactie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Off-topic: imi e dor de Alexandru.

:p

frunzaverde

Nu-i asa ca-i frumos la tractiune electrica? Tin minte cand jurnalistii danezi au intrebat un inginer sef DSB daca automotoarele astea mai au vreo sansa pe undeva. Raspunsul lui a fost franc "poate la cupla cu locomotiva, prin vreo tara subdezvoltata, bananiera". Na locomotiva si na tara... Bananieri cand plantam?

Poza e de pe MetrouUsor:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on March 05, 2019, 06:56:03 PM
Poza e de pe MetrouUsor:
Am pus aceeasi poza putin mai in spate, dar luata in gara Brazi in dimineata zilei de sambata.
Totusi, duminica a circulat formula clasica de tren, locomotiva din poza plus doua vagoane, primul cuseta si al doilea salon.

cristi5

#247
Eu as propune sa scoata motoarele din IC2 si sa le lase la remorca. La criza de vagoane din Romania, ar trebui sa cumpere CFR calatori tot stocul danezilor (din poarta centrului de colectare a fierului vechi) si sa le foloseasca drept vagoane simple.

Andi

Din nou, de ce sa tot cumpere din alte parti cand pot sa repare ce au in ograda?

TibiV

Sintetizez o conversatie interesanta de la electrici, inceputa ieri, despre IC2-urile ASTRA:

QuoteProaspăt scos de la cuptor:

Quote❗ Stimați călători, trenurile IR 15540, 15541, 15546, 15547 de pe ruta Timișoara Nord - Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare și retur sunt anulate începând cu data de 12 martie 2019.
⚠️ Trenurile IR 15522 și IR 15523 de pe ruta București Nord - Titu și retur sunt anulate până la noi informații.
https://www.facebook.com/AstraTransCarpatic.SRL/posts/2376652852556044

QuoteToate 3 automotoarele vor fi aduse la Bucuresti, respectiv Titu unde vor fi pregatite pentru ca din luna aprilie sa circule pe Mangalia,

QuoteSi ce baga pe Timisoara-Baia Mare?

QuoteCel putin pana nu mai vin 3 motoare nu mai circula pe acolo, nu au avut niciodata calatori suficienti ca macar sa isi acopere costurile de exploatare. Nu stiu care e problema acolo, rutierii, timpii etc...

Sursa, incepand de aici: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=150&p=303729#p303566

Un nou succes al IC2... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

In anii '30 Malaxa s-a pus pe treaba si a produs automotoarele care-i poarta numele. Nu mai intru in detalii. Ce se stie mai putin este ca de designul acestora s-a ocupat bunul sau prieten, arhitectul Horia Creanga.


Automotorul Regal:







Model anul 1934, generatia 3



Model Tanc, anul 1935


Automotor cu caroserie perfectionata, anul 1937


Automotor model Balan, anul 1937


Automotor generatia 7, anul 1940


Standul Malaxa (design Horia Creanga) la expozitia de la Milano 1940



cristi5

#251
^^ cred ca multe Malaxe erau copii/licente dupa produse Ganz Budapesta. Poate comfirma cineva. Am va ut la un moment dat un catalog Ganz, semanau foarte bine produsele, atata ca Ganz avea de vreo 3 ori mai multe.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on March 05, 2019, 11:32:37 PM
Eu as propune sa scoata motoarele din IC2 si sa le lase la remorca.

Nu e o solutie pe termen lung. Boghiurile respective nu sunt facute sa fie tractate pe distante lungi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Toate automotoarele facute de Malaxa de la zero sunt licente Ganz. Asta inseamna seriile care mai circula si azi - adica 750 (Salon), 900 si 1000 (Balan). Am discutat de ele chiar aici, mai demult, aratand si evolutia designului de la prototipul Ganz trimis "kit" la versiunea "de serie". Kit-urile (un 750 si un 1000) sunt in poza de mai sus (intitulata "Automotor model Balan"). Probabil Horia Creanga a participat la restilizare.

Restul automotoarelor Malaxa (generatia 1 ... generatia 5) sunt conversii din vagoane prin "motorizare" si "modernizare". Generatiile 3,4,5 sunt in pozele de mai sus - se poate vedea originea in vagoane antebelice prin forma ferestrelor. Echipamentele erau din multiple surse, majoritatea MAN sau Ganz, Diesel. A fost o magarie facuta pe o gramada de spaga, prin care CFR furniza vagonul de care nu mai avea nevoie (adesea model MAV, mostenire), la cost de "fier vechi", si primea automotorul la pret "de nou", platind mult peste cat costa, mai ales ca toata partea mecanica era la jumatatea duratei de viata sau chiar mai departe. Automotoarele de tipul asta au fost scoase din uz in anii '60.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Astra raspunde celor de la Hotnews:

Începând cu data de 12.03.2019, trenurile 15540 și 15547 care circulă pe ruta Arad - Timisoara și retur, respectiv trenurile 15541 și 15546 care circulă pe ruta Timișoara - Baia Mare și retur vor fi anulate. Decizia a fost luată ca urmare a gradului de utilizare redus pe rutele respective (de cca. 15%), cât si de calitatea liniei și a vegetației existente în gabarit, îndeosebi pe zona Satu Mare - Baia Mare, care afectează materialul rulant.

Automotorul care circula pe aceste rute va fi relocat, mărind capacitatea de transport pe alte rute pe care circulă automotoare IC2. În niciun caz nu se are în vedere retragerea acestora din circulație, iar decizia de anulare a trenurilor nu a avut legătură cu defecțiuni mecanice, ci rațiuni comerciale - gradul de ocupare al serviciului și mentenanța suplimentară necesară în urma exploatării materialului rulant pe o linie cu deficiențe de întreținere.

Hotnews