Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on July 23, 2018, 07:16:34 PM
Cand faceam practica in uzina scria mare "Sectia Boghiuri". Deci ceva boghiuri faceau, poate nu pt vagoane de persoane...

Pare ca fac, greseala mea. Construiesc Y32-uri, licenta frantuzeasca cu adaptari minore (redenumit Y32R cu niste derivate). Intocmai ca si vagoanele AVA200 (adica toata productia lor), care sunt dezvoltari pe licenta Corail (deci practic tehnologie de sfarsit de anii '80).

De aici pana la un produs complet nou, pentru un boghiu autopropulsat, cale lunga...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: dan tm on July 23, 2018, 10:42:11 AM
Dar pe de alta parte calatori ar avea, e bataie mare pe trenul lor mai ales spre mare, in Timisoara Nord e mai mereu coada la ghiseu inainte sa deschida.
In majoritatea timpului exista cerere si pentru Brasov - Bucuresti (sau invers), problema lor mare e cu capacitatea de transport, care e ridicola, si cu anularile din sezon.

tom_sawyer

#197
Se pare ca Regio Calatori aduce niste automotoare din Franta, seria X72500:



Sursa: user Adrian78, forum trenuri

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=157&t=14543

cristi5

#198
Automotoarele in drum spre Brasov pe FB Jurnal Feroviar. Doua au sosit deja. Au 1200 kW (3 motoare MAN), 160km/h, produse de ALSTOM intre 1997 si 2002. In final se zice (eu nu cred, vezi mai jos) ca vor fi de 60 DMU de 2 si 3 unitati, ceea ce mi se pare mult dat fiind ca totalul existent in Franta este de 90 cu 2 unitati (153 locuri) si 15 cu 3 unitati (238 locuri). Sper oricum ca daca vor aduce mai multe si vor functiona, sa inchirieze si la alti operatori.

Oare cum or fi scaunele? Sper ca e destul de mare rezervorul de la buda... 

https://www.facebook.com/JurnalFeroviar/posts/2193522074256816

In comentariile de la postarea FB se zice ca vor fi folosite pe Brasov-Iasi, via Tecuci-Barlad. Pana la Tecuci, diesel sub catenara... Se mentioneaza ca Regio Calatori vor sa aduca si EMU (automotoare electrice)

O poza din sursa franceza de mai jos. Observati singura usa per vagon


Poza din interior, clasa 1 (wikipedia)


Wikipedia ne dezvaluie si de ce le arunca francezii:
Quote
Phase reliability of these railcars has also been particularly long, which earned them a bad reputation even today. Two back operations at the factory took place: Retrofit 1, 1998 to mid- 1999, aimed to security changes and installing new versions of the onboard computer system; Retrofit 2, from mid- 1999 to late 2000, where more than 200 modifications were made, mainly at the level of passenger comfort. In 2006, recurrent problems still existed at the level of generators and devices for opening and closing doors.

Alte surse (in franceza) mentioneaza "pionier dar retragere prematura", "colos cu picioare de lut", "nascute cu ghinion", nu exista interes pentru RK greu dupa 20 de ani, concurenta de la automotoare mai moderne, doar 29 de vehicule din parc sunt functionale. Singura speranta mentionata e vanzarea in Romania :) :)
http://transportrail.canalblog.com/pages/x72500---pionnier-mais-retraite-premature/27590100.html

Handicapul important e singura usa per vagon. Asta e o problema in trafic de naveta, ceea ce nu va fi cazul in Ro  ca nu avem trenuri metropolitane. Avantajul e puterea motorului care permite viteze bune chiar si pe pante mari. Adica poate urca Predealul in timp record dar n-o sa-l lase nimeni...

tom_sawyer

#199
Contactat de către Economica.net, un reprezentant al Regio Călători a negat însă că a cumpărat acele trenuri.

În schimb, surse din domeniul feroviar spun pentru ECONOMICA.NET că cel care le-a cumpărat este un operator din Iaşi. Acelaşi care a mai cumpărat anul trecut material rulant Siemens de la ÖBB.

Este vorba de Ferotrans TFI, despre care presa a mai relatat la începutul anului că a cumpărat ultimele automotoare diesel ale Căilor Ferate Olandeze.

Compania este deţinută de către Dumitru Anchidin, şef al sucursalei CFR Marfă din Moldova. Reprezentanţii Ferotrans TFI nu au putut fi contactaţi pentru a confirma informaţia.

Sursele noastre din domeniul feroviar mai spun că operatorul din Iaşi, cu o vechime de opt ani, se pregăteşte de o revenire în forţă pe piaţa transportului feroviar de călători.

economica.net

tom_sawyer

#200
Automotoarele cu sigla Regio Calatori: (sursa BodoMinea, Metrou Usor)


adisoft1991s

Ic2 la primul drum spre Brasov Ir 15531


frunzaverde

#203
M-am dat cu IC2-ul, intre Brasov si Bucuresti.

IC2-ul l-am luat ca am fost curios, si am vrut neste senzatii tari, romano-daneze. L-am luat in "sus", ca totusi nu ma risc in jos pe Predeal cu el. Pare ca solutia de "reparare" adoptata de ATC e sa faca trenul cat mai greu si sa stea cat mai stabil pe sine. Rezultatul e ca se chinuie rau, rau de tot la deal. Intre Brasov si Predeal face urat, si se chinuie sa urce chiar si cu cei 65 km/h pe care-i permite linia. Cu opinteli serioase, zgomot in cabina, miros de incins si ceva vibratii a facut 45 de minute, ajungand cu 7 minute intarziat la Predeal, desi a trecut de Darste timpuriu (si am observat ca si CFR-ul, respectiv Softrans urca timpuriu Predealul). In rest, cutia de viteze facea ceva zgomot, mai mult ca la Desiro, se simtea de fiecare data cand schimba treapta, si in sus, si in jos. Ciudat, incalzirea se taia la fiecare schimbare de viteza.

De la Predeal la Bucuresti a mers ok, a recuperat intarzierea intre Ploiesti si Bucuresti, unde i-au facut trasa de "mort", parca special ca sa recupereze (46 de minute fara vreo oprire). Pe joante face foarte, foarte urat (cam ca Softransul), dar nu face nici un fel de zgomot sau vibratie pe sina sudata. Toate inscriptiile in tren, inclusiv cele de siguranta sunt in continuare in daneza, trenul este inmatriculat in continuare in Danemarca. M-am distrat cu nasul traducandu-i ce scria pe trenul lui; nasul nu s-a distrat cand i-am spus de istoria motorului, de care parea ca n-avea nici cea mai mica idee.

Interfata absolut oribila de cumparat biletele (facut de pe mobil), log-in obligatoriu, dar bilete rambursabile pana cu 3 ore inaintea plecarii trenului din gara.

Apropo, primul IC2 a cazut pe 29 intre Oradea si Arad (nu stiu mai multe detalii in afara faptului ca "a cazut motorul complet", ceea ce in limbaj CFR poate insemna orice) si nu pare a fi fost reparat - toate cursele Arad - Oradea - Baia Mare au fost anulate si azi si maine. Deci fiabilitatea la DSB pare ca s-a transferat si la Astra...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#204
Quote from: frunzaverde on January 04, 2019, 12:18:19 AMProblemele de la DSB au inceput sa apara si la ATC. De exemplu, azi au anulat pe nepusa masa toate trenurile Timisoara - Oradea - Baia Mare, le-a cedat automotorul pe 29...
Inainte de 29, am plecat pe 22 dimineata la Brasov. Inainte sa ma sui in tren, am aruncat un ochi la tabela de plecari din GdN. Nu era listat 15531, iar la peron nici urma de automotor. Am avut si o poza in telefon cu tabela fara 15531, am sters insa din greseala fisierul. Bine ca nu am contat niciun moment pe Astra, cu atat mai putin sa iau bilet online, incepeam ziua cu stangul.
OTOH uite unde au putut sa puna Brasovul pe harta, exact in creierul muntilor.




Phenol

^^nu pun mana in foc, dar parca tocmai instalatia de franare le-a lasat in drum automotorul IC2 in zona Santana

cristi5

#206
IC2 are ceva senzori pt a detecta acel capat de linie? Dar automotoarele frantuzesti cumparate de Regio calatori?

cristi5

#207
^ IC2ul fiind proiectat pt Danemarca, poate ca nu e o supriza faptul ca gafaie pe Predeal in sus?

Nu inteleg de ce a(r fi) trebuit Astra sa il faca mai greu? Sa franeze mai bine? Nu suna foarte de incredere daca e asa :) Si consumul creste probabil...

Parca totusi aveau mai multe bucati? Atunci nu inteleg de ce trebuie sa anuleze cursa cand se strica un vehicul...

Phenol

Regio Calatori a cumparat automotoarele frantuzesti, TFC tot cu ADH si DH2 circula.

cristi5

Am corectat. Pare ca dureaza f mult pana un automotor cumparat ajunge sa opereze. La IC2 cel putin asa a fost.