Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

asta cu marja de eroare o sa doara putin
se poate ca diferenta sa fie mai mare intre ce vezi in bord si viteza reala. adica mai mare decat marja de eroare a radarului.
caz in care ai sanse doar daca masina arata mai mult decat ai real, sau daca folosesti un gps care sa iti zica viteza reala.
pana acum nu prea erau cazuri sa te opreasca daca aveai sub 62kmph. de acum incolo probabil te vor lua de la 55

de ex. eu pe autostrada pun tempomatul la 140 real (de pe waze) ca sa stau in marja aia de eroare. de acum incolo o sa pun la 134 :)

Ionut

Si eu stiu la fel ca yetiman. Din ce inteleg, e vorba de marja de eroare a radarului. Adica daca te lua radarul cu 61 km/h unde limita era de 50, puteai contesta ca esti in marja de eroare. Dar acum nu mai poti. Totusi, daca te prinde cu 59 km/h unde limita este 50, legea prevede avertisment, nu amenda. Eu asa stiu. Sunt doua chestii separate.

dr4qul4

Amenzile incep de la peste 10km/h.
Se refera doar la situatiile in care radarul arata ca mergeai cu +13/14 km/h fata de limita.
Sa nu-mi spuneti ca nu vi s-a intamplat niciodata sa va prinda radarul cu 72/82/92 in localitate (limita de 50) si politistul sa fie bun cu tine si, daca nu ai obiectii si semnezi, sa scada la 70/80/90 ca sa iti dea o amenda mai mica.
Nu iti faceau nici o favoare. Doar incerau sa te faca sa nu contesti, pentru ca se putea sa castigi si ii mai si puneai la munca.

Oricum radarele actuale nu au marja de eroare mai mare de 1%. Dar GPS-ul s-ar putea sa aiba o eroare mai mare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Art. 108 din OUG 195/2002 sanctioneaza depasirea cu 10-20 km/s a limitei de viteza cu amenda + puncte penalizare. Pentru mai putin de 10 km/h nu exista nicio sanctiune, nici macar avertisment.

voicul

Deci ramane cum am stabilit: pana in +10km peste viteza legala nu esti oprit.

TibiV

Prin deductie logica, viteza legala "reala" este cu 10 km/h mai mare decat cea "enuntata"... ;)
Dar aici, dupa parerea mea, este o "defectiune juridica", un fel de "ruptura de logica".
Este ca si cand ai spune ca nota minima pentru promovare este 5, dar poti sa treci in clasa urmatoare si cu media 4,50 ...

Dar imi place (multumesc pentru link, rizzuh) chestia asta:
Quote
(3) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier sau tramvai a următoarelor fapte:
(...)
e) depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic.
Abia astept sa vad un U650 "vajaind" cu vreo 80 km/h...
Sau un tramvai in Bucuresti care "sare peste suta"...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#171
Here we go again...
Oamenii, viteza pe care o vedeti voi pe bord e mai mare decit viteza reala a masinii. E valabil la absolut toti producatorii de autoturisme din lume. Motivul e sa nu poti da in judecata producatorul masinii.
In practica vorbim de un procent de 6-8% in plus, in functie de masina dar si de viteza. Procentul creste cu viteza. La fosta mea masina am verificat asta cu 2 app-uri in doua telefoane diferite + 1 GPS separat. Procentul crestea (specific, la masina mea) cu viteza, la peste 130 km/h (citire masina) procentul trecea de 10%. In plus. Altfel spus, eu mergeam cu 116/7 km/h. Evident, ce vezi in bord depinde si daca ai jantele/pneurile standard sau daca ai circumferinta totala, janta+pneu diferita de cea "normala".
Inca, unii soferi folosesc jante mai mici iarna (si balon mai mare, deh, drumurile sint cum sint) si jante mai mari cu 1 (sau mai multi toli) vara. Diferenta intre vitezele aratate de vitezometrul aceluiasi automobil in cele doua echipari pot fi semnificative si, in opinia mea trebuie cunoscute de sofer pentru a se/ne incadra in limita aceea de +9 care ne poate lasa banii in propriul buzunar.  :)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

Sunt putini cei care fac "jonglerii" din astea cu "jante/pneuri diferite in functie de sezon".
Iar cei care fac asta in mod sigur au "temele facute"...

Prima parte este insa relevanta: intr-adevar, daca vezi pe bord "60 km/h" probabil ai cel mult 57-58 km/h.
Si da, asa sunt din fabrica.
Deci daca ai fost oprit si politia spune ca ai avut "76 km/h in localitate" eu sunt convins ca pe vitezometru ai avut 80 km/h...
Contesta, daca ai chef, timp, bani... si tupeu.

(Ca limitele/limitarile legale sunt sau nu anapoda - asta este alta discutie.
Gen semnalizari de limitare la 30 km/h ca este "Santier in lucru" si de fapt nu se vede nici macar o roaba parasita iar carosabilul este perfect OK, fara nici o ingustare...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Quote from: TibiV on April 08, 2018, 02:02:54 AM
Sunt putini cei care fac "jonglerii" din astea cu "jante/pneuri diferite in functie de sezon".
Iar cei care fac asta in mod sigur au "temele facute"...

Tibi, sa vezi la noi, maniacii astia cu Honda, eu inca sint "recuperabil". Multi sint valeleu, definitiv pierduti  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Daca ati sti voi cati au beneficiat de "marja de eroare" modificand PV-ul de la 102 km/h la 99km/h. Numai de la Iasi stiu cateva "vedete" locale - deputati, senatori, prefecti, membri in CJ etc. acolo era miza "marjei de eroare" ;) . s zicem ca era o portita de plocon pentru il giudecattore. ca si aici se dadeau sentinte dupa cum batea vantul si soarele, nu era chiar o practica unitara. Nu e chiar asa de greu de verificat in unele judete intrucat numai 2 judecatori se ocupau de astfel de cauze si va puteti uita la "consistenta" sentintelor.
Dar vorba aia... sunt inamovibili si justitia e independenta  O:-) O:-)

rizzuh

Quote from: TibiV on April 08, 2018, 02:02:54 AM
Prima parte este insa relevanta: intr-adevar, daca vezi pe bord "60 km/h" probabil ai cel mult 57-58 km/h.
Si da, asa sunt din fabrica.
Deci daca ai fost oprit si politia spune ca ai avut "76 km/h in localitate" eu sunt convins ca pe vitezometru ai avut 80 km/h...
Contesta, daca ai chef, timp, bani... si tupeu.

La mine la 65 km/h in bord am 59 km/h in realitate, masurat cu GPS-ul. La 110 km/h am de fapt 101. La 140 am 131. Acesta este un caz extrem; la alte masini diferenta e de 2-3 km/h, nu 9 ;)

cristi5

Da, depinde de cat de aproape este marimea rotii de cea maxima (care ar "freca aripa" ca sa zic asa). Pentru acea marime este calibrat vitezometrul. Practic senzorii masinii masoara turele rotii (odometrie), nu distanta parcursa.

De unde rezulta si ca nr de km la bord e totdeauna mai mic decat cel real. Cu totii avem masini mai bune decat par :) :)

Si daca ai pana, faci si mai multi km...





dr4qul4

E si normal sa fie asa. vitezometrul este setat pentru marimea maxima a jentilor (si a cauciucurilor), pe care ti le poti alege ca optiune din fabrica, dar si pentru o roata umflata la maxim (adica de la 3 in sus).
Si e mai bine sa-ti arate mai mult decat mai putin. Ai avea un bun motiv sa-i dai in judecata sa recuperezi banii de amenzi daca ti-ai lua masina cu jentile cele mai ieftine (care sunt si cele mai mici).
Daca iti pui tu jenti separat, e pe raspunderea ta.
Iar daca mergeti dupa GPS, aveti grija ca si ala da rateuri destul de mari. Si cu plus si cu minus.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rizzuh

Am marimea maxima disponibila, 225/45/R17 (Hyundai Elantra). Nu cred ca exista in alta tara cu roti mai mari, decat modelul Sport din SUA (care are pe 18"), dar nu cred ca e calibrat vitezometrul pentru alea (care oricum sunt mai scunde anvelopele, diametrul rotii fiind aproape acelasi, altfel nu ar avea loc).