Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

yetiman

#180
Nu esti un caz extrem.  :lol:
Exista si un regulament european care reglementeaza viteza aratata de vitezometru.
UN ECE Regulation 39

QuoteThe speed indicated shall not be less than the true speed of the vehicle. At the test
speeds specified in paragraph 5.2.5. above, there shall be the following relationship
between the speed displayed (V1 ) and the true speed (V2).
0 ≤ (V1 - V2) ≤ 0.1 V2 + 4 km/h

La o viteza reala (V2) de 100 km/h, vitezometrul poate sa arate MINIM 100 si MAXIM 114 km/h (100+0,1x100+4)  :D

Legat de GPS, are precizie mai buna, cu doua conditii:
- receptia semnalului sa fie buna
- viteza sa fie cat mai mare

Explicatie: GPS-ul calculeaza viteza dupa formula consacrata: Distanta/Timp
Timpul este extrem de precis, nu exista nici un dubiu. Distanta e calculata prin diferenta de pozitie intre cele 2 momente de timp. Cu cat distanta parcursa in unitatea de timp este mai mare, cu atat eroarea de pozitionare a GPS-ului va avea influenta mai mica asupra preciziei de masurare.
Exemplu: daca ai o abatere de 3m la pozitionare si ai o diferenta de 100m intre cele doua puncte masurate ai o eroare de 3%. Daca diferenta e de 300m, eroarea va fi de doar 1%.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Cristi N

Daca un producator recomanda mai multe dimensiuni de jante atunci diametrul total al rotii va fi foarte apropiat intre variante daca nu cumva chiar acelasi.

In cazul meu am ca optiuni: 215/55/16 sau 235/45/17 si cred ca inca o varianta pe 18". Pentru cele 2 dimensiuni diametrul total este identic.

dumbravaandrei

Pe de alta parte... cand uzati o anvelopa, diametrul poate scadea si cu 1cm (daca nu si mai mult la aia care merg cu anvelopa pana dau de sarme). Ia vedeti ce inseamna aceasta reducere a diametrului cand indici viteza pe baza odometrului :)

rizzuh

Quote from: yetiman on April 12, 2018, 03:43:34 PM
La o viteza reala (V2) de 100 km/h, vitezometrul poate sa arate MINIM 100 si MAXIM 114 km/h (100+0,1x100+4)  :D

Pai tocmai ca (aproape) sunt, spre extrema de "maxim", la 100 km/h real am 109 km/h in bord ;)

Quote from: dumbravaandrei on April 12, 2018, 04:36:39 PM
Pe de alta parte... cand uzati o anvelopa, diametrul poate scadea si cu 1cm (daca nu si mai mult la aia care merg cu anvelopa pana dau de sarme). Ia vedeti ce inseamna aceasta reducere a diametrului cand indici viteza pe baza odometrului :)

Roti mai mici = viteza indicata mai mare.
Roti mai mari = viteza indicata mai mica.

perfidus

Pun asta aici pentru ca este oarecum apropiat de subiect si s-a tot discutat despre eficienta legislației, rolul ei de prevenție si alte aspecte.
Curtea de Apel Craiova a decis sa rămână definitiva o sentință a Judecătoriei Craiova prin care un tânăr din Plenita a fost condamnat la 2 ani de închisoare cu executare pentru infracțiuni la legislația rutiera.
Poate ca ar fi scapat doar cu pedeapsa cu suspendare pentru încălcarea legilor rutiere, dar in timp ce era judecat individul si-a dat in petec si a mai capatat un dosar pentru lovire de la care i s-a tras.
stirea aici

Ar fi benefica o reluare a discutiilor despre aceste pedepse cu suspendare la legea rutiera. Eu personal vad ca urgenta reducerea pedepselor dar eliminarea posibilității suspendării. Poate sa fie și trei luni de munca in folosul comunității pentru conducere fără permis, dar sa fie executată.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Schimbare importantă pentru șoferii care pierd cartea de IDENTITATE a mașinii

Şoferii care îşi pierd cartea de identitate a maşinii nu vor mai fi nevoiţi să publice în Monitorul Oficial anunţul prind pierderea, furtul sau distrugerea acestui document.

Această măsură este prevăzută într-un proiect de lege care a fost votat miercuri de Camera Deputaţilor.

Textul prevede ca Registrul Auto Român va emite un duplicat al cărţii de identitate după identificarea vehiculului.

Legea va merge la promulgare, pentru că a fost deja aprobată şi de Senat.

https://www.money.ro/schimbare-importanta-pentru-soferii-care-pierd-cartea-de-identitate-a-masinii/

rizzuh

Era nevoie sa publice in Monitorul Oficial?! :o Asta e mai tare decat anunturile din ziare cu "Pierdut buletin; il declar nul".

kumar

Modificări de esenţă în obţinerea ITP-ului, din 20 mai

În mai puţin de trei săptămâni intră în vigoare unele modificări legislative în domeniul auto. Practic, se vor schimba o parte din regulile referitoare la inspecţia tehnică periodică (ITP) şi se modifică parţial modul de transmitere a dreptului de proprietate asupra autoturismului.

Concret, din data de 20 mai 2018, la efectuarea ITP, şoferii care au la maşină parbrizul puţin crăpat sau alte defecţiuni minore care nu pun în pericol siguranţa rutieră vor putea trece fără probleme inspecţia tehnică. Astfel, după noile reguli, deficienţele tehnice sunt grupate în trei mari categorii. Cele minore, cu care o maşină poate primi ITP, se referă la acele defecţiuni care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului.

A doua categorie o formează defecţiunile majore. În categoria deficienţelor majore sunt încadrate cele care pot compromite siguranţa vehiculului, pot avea un impact asupra mediului sau îi pot pune în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.

Ultimele sunt deficienţele periculoase, adică acelea care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au un impact asupra mediului. Dacă o maşină are o deficienţă majoră sau periculoasă, inspecţia tehnică nu poate fi trecută, fiind necesară o nouă verificare tehnică în termen de 30 de zile.

Un ITP expirat suspendă automat înmatricularea

Acestea nu sunt singurele schimbări la regulamentul ITP.  Tot începând din acest an, se va aplica o nouă regulă, potrivit căreia expirarea ITP duce automat la suspendarea înmatriculării maşinii, iar conducerea unei vehicul cu înmatricularea suspendată se va sancţiona cu amendă de până la 3.000 de lei. În plus, maşinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual.

Inspecţia tehnică va fi filmată la calitate HD

Tot de pe 20 mai, firmele care au linii de inspecţie ITP sunt obligate să asigure, prin intermediul unui sistem video, înregistrarea activităţii, înregistrare care trebuie păstrată şi pusă la dispoziţia Registrului Auto Român (RAR) pentru eventuale verificări. Staţiile care efectuează ITP vor trebui să păstreze înregistrările video pentru o perioadă determinată de şase luni, iar sistemul de supraveghere video va trebui să conţină minimum două camere de supraveghere şi un înregistrator digital care să permită înregistrarea la rezoluţii HD.

În plus, sistemul va trebui instalat astfel încât să asigure înregistrarea continuă a activităţilor desfăşurate pe linia de ITP indiferent de condiţiile de iluminare ale atelierului. Mai mult, camerele vor fi amplasate în aşa fel încât să permită înregistrarea şi vizualizarea corespunzătoare a indicaţiilor afişajului a standului de frânare instalat pe linia de ITP.

Neanunţarea achiziţionarii unei maşini, suspendă înmatricularea

Astfel, conform Ordonanţei Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, dacă în urma achiziţionării unei maşini, noul proprietar nu anunţă, în cel mult 90 de zile, autorităţile despre tranzacţie, înmatricularea vehiculului va fi suspendată. Cel care va fi prins circulând cu acestă maşină va risca o amendă de până la 2.900 de lei.

http://adevarul.ro/news/eveniment/modificari-esenta-obtinerea-itp-ului-20-mai-1_5ae9dbdedf52022f7582204b/index.html


Ionut

^ Cam aceeasi stire, altfel:

Ce se schimbă din 20 mai la ITP-ul pentru autovehicule

Din 20 mai intră în vigoare reguli noi în legătură cu ITP-ul mașinilor, una dintre ele permițând suspendarea înmatriculării unui vehicul fără Inspecţie Tehnică Periodică (ITP) valabilă, precum şi dacă vehiculul nu a fost înscris pe numele proprietarului de drept la 90 de zile de la achiziţionarea lui. Tot din această săptămână stațiile ITP vor fi obligate să înregistreze video activitatea și să păstreze înregistrările.

Hotnews

Ionut

Comisia solicită României să îşi alinieze taxele de înmatriculare a vehiculelor la legislaţia UE

Comisia Europeană a decis, joi, să trimită României o scrisoare de punere în întârziere pentru că nu asigură rambursarea integrală şi imediată a taxelor de înmatriculare a vehiculelor de ocazie achiziţionate din alte state membre, informează un comunicat de presă. Potrivit Executivului comunitar, dat fiind că normele româneşti aplicabile restituirii taxelor nu respectă principiile cooperării loiale, echivalenţei şi efectivităţii, este încălcată legislaţia UE (articolul 110 din Tratatul privind Funcţionarea Uniunii Europene).

În cazul în care România nu ia măsuri în următoarele două luni, Comisia poate transmite un aviz motivat autorităţilor române.

Scrisoarea de punere în întârziere reprezintă deschiderea formală a procedurii de infringement, Comisia având rolul de autoritate de investigare. Conform prevederilor Art. 258 din TFUE statul membru are posibilitatea de a transmite Comisiei Europene observaţiile sale ca răspuns la scrisoarea punere în întârziere. Aceasta reprezintă, de fapt, dreptul statului de a se apăra, garantându-se, astfel, protecţia intereselor statului membru.

În cazul în care statul nu a transmis niciun răspuns sau, în urma analizării observaţiilor primite de la statul în cauza, Comisia consideră răspunsul nesatisfăcător, aceasta adoptă un "aviz motivat" pe care îl transmite statului. Avizul motivat reprezintă un "semnal de alarmă" final şi conţine cerinţa Comisiei ca statul membru să ia măsurile necesare înlăturării încălcării legislaţiei comunitare.

Agerpres

ovicor

Cei care au de recuperat transe din taxele de inmatriculare sa-si verifice conturile in perioada imediat urmatoare. E posibil sa fi inceput deja actiunea de virare!

Ionut

Şoferii care nu înregistrează contractul de vânzare-cumpărare riscă suspendarea permisului şi a înmatriculării

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunţat că începând de duminică, 20 mai, şoferii care nu înregistrează contractul de vânzare-cumpărare al autoturismului riscă suspendarea dreptului de a circula, potrivit Mediafax. Aceleaşi sancţiuni sunt aplicate şi proprietarilor ale căror maşini nu corespund din punct de vedere tehnic. Suspendarea dreptului de circulaţie pe drumurile publice se aplică temporar până în momentul în care cumpărătorul îşi declară autoturismul.

Sancţiunile care vin în cazul în care un şofer este surprins de poliţişti circulând pe drumurile publice cu ITP expirat sau cu dreptul de proprietate nedeclarat se încadrează între 9 şi 20 de puncte amendă, respective între 1.305 lei şi 2.900 lei, reţinerea certificatului de înmatriculare şi reţinerea plăcuţelor, potrivit comisarului-şef din cadrul Direcţiei Rutiere, Gelu Mareş.

ZF

Cristi N

Poate cu ocazia asta cei de la MAI verifica si ei in fiecare judet cam dupa cat timp te poti programa pentru inmatriculare, eventual mai deschid cate un ghiseu-doua acolo unde e nevoie. De exemplu in Prahova se primesc dosare doar cu programare si durata e de aproape 3 luni pana la momentul magic.

Ionut

Proiect: 3 luni fără permis dacă folosiți telefonul sau filmați când vă aflați la volan

Deputatul PMP Petru Movilă a depus un proiect de lege care prevede ca şoferii prinşi că folosesc telefoanele mobile în timp ce conduc sau sunt identificaţi ulterior, prin postări pe reţelele de socializare sau în mass-media, să fie sancţionaţi cu suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile. Movilă mai vrea ca amenzile şi punctele de penalizare să nu se aplice doar în cazul folosirii telefoanelor mobile la volan, cum prevede legislaţia acutală, ci în cazul tuturor mijloacelor de înregistrare audio sau video, cu excepţia dispozitivelor de tip ,,mâini libere".

Digi24

Ionut

CODUL RUTIER ar putea fi modificat din nou. SCHIMBĂRI pentru cei care susţin EXAMENUL AUTO. Ce s-ar putea întâmpla cu EXAMINATORUL şi INSTRUCTORUL AUTO

Propunerile vor trece prin comisia pentru industrie şi cea juridică, după care ar urma să primească o formă finală. Se propune liberalizarea EXAMINĂRII AUTO, astfel încât să fie efectuată şi de către civili atestaţi de către MAI care nu au legătură cu şcoli de şoferi. Prin această măsură se urmăreşte "posibilitatea distribuirii cadrelor politienesti pe domenii ne-externalizate,  cum ar fi eliberarea documentelor, etc", relevă documentul citat. De asemenea, se propune eliminarea STRESULUI LA EXAMENUL AUTO, urmând ca examinatorul să stea pe bancheta din spate a maşinii şi instructorul alături sau la categoria C, cu instructorul lângă candidat şi examinatorul lângă instructor.

O altă propunere a deputaţilor insistă pentru prevenţie şi cer acţiuni clare prin care participanţii la trafic să fie convinşi sau îndrumaţi să respecte regulile rutiere, informează stirilekanald.ro. "Exemple: vizibilitatea politiei rutiere, interzicerea folosirii de masini de politie neinscriptionate, pozitionarea vizibila, in permanenta, a politistului si autospecialelor de politie, instalarea de indicatoare cu prezenta echipajelor de politie rutiera statice, a radarelor fixe, a punctelor de control  etc. Folosirea echipamentului portabil de masurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de catre politistii rutieristi din interiorul autospecialelor inscriptionate, sau din afara acestora, la loc vizibil de pentru participantii la trafic, la o distanta de cel mult 5 m de autospeciala de politie. Inscriptionarea unitara a autospecialelor politiei rutiere, indiferent de tip si marca si echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice si luminoase", propune documentul deputaţilor.

Se propune şi urmarea OBLIGATORIE a cursurilor de conştientizare a riscurilor săvârşirii unor contravenţii, pentru cei care vor reducerea perioadei de suspendare, începând cu a doua contravenţie ce prevede sancţiune complementară de suspendare drept conducere, săvârşită într-un interval de doi ani (prima oară rămâne dreptul de reducere conform legislaţiei actuale, în baza promovării examinării gratuite), şi înlăturarea restricţiilor existente privind dreptul la o nouă reducere a perioadei de suspendare.

De asemenea, o propunere vizează CREŞTEREA VITEZEI MAXIME admise în localităţile unde nu sunt case lângă şosea. "Restrictiile de viteza in localitati sa fie instituite doar pe segmentul de drum unde exista locuinte, institutii scolare, etc. Nu se impune aplicarea restrictiilor pe sectoarele de drum aflate in interiorul localitatilor unde stanga-dreapta nu exista niciun fel de locuinte, iar caracteristica constructiva a drumului este similara cu segmente de drum din afara localitatilor unde nu exista decat restrictia generala de viteza de 90 km/h", scrie in propunere.

Deputaţii mai cer ca dreptul de examinare şi obţinere a permisului să fie într-un TIMP REZONABIL, deoarece întârzierile în acest sens sunt de luni de zile. Perioada maximă de timp de la finalizarea şcolii de conducere până la examinarea practică ar urma să nu depăşească 30 DE ZILE, iar perioada de programare pentru ÎNMATRICULAREA UNEI MAŞINI să nu treacă de 45 DE ZILE.

Gandul.info