Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

adiarc

Sunt convins ca prp problema la noi este ca NU se respecta legislatia in vigoare,pe scara larga,mai ales datorita faptului,CA NU SE APLICA LEGEA,de catre " organe".Si putem lua orice exemplu de la traditionalul- nesemnalizare la schimbarea directiei de mers,la nepurtarea centurii in spate,etc,etc.

Avem mijloacele necesare(politie,camere video,etc),dar nu avem vointa sa umblam putin la cota de motorina sau la mentalitate......bine,poate in curand nici cadrul legislativ nu va mai permite  ;).....

Asa ca sa ne concentram la cum aplicam ceea ce exista cu mici corectii pe alocuri,unde avem aberatii....nu de alta,dar schimbarile dese mai mult strica
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

NU era mai simplu si rapid este sa se auto-posteze pe Waze?!

SE SCHIMBĂ CODUL RUTIER: Anunț ISTORIC pentru șoferi

Comisia juridică şi Comisia pentru transporturi ale Camerei Deputaţilor au dat, marţi, un raport favorabil proiectului de lege pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier, care prevede, printre altele, că prezenţa maşinilor de poliţie cu radar trebuie presemnalizată prin panouri, cu 500-1.000 de metri înainte.

Potrivit modificărilor adoptate de cele două comisii, ,,maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers".

De asemenea, panoul care atenţionează existenţa unui radar se montează de către administratorul drumului, la solicitarea poliţistului.

Pe lângă faptul că maşinile de poliţie trebuie să fie inscripţionate cu însemnele Poliţiei Române, potrivit unei completări aduse amendamentului, acestea trebuie să fie poziţionate vizibil.

Tot comisiile au decis că dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de maşina de poliţie.

Guvernul a anunţat că nu susţine această iniţiativă.

Proiectul de lege a fost iniţiat de către deputatul PNL Florin Roman, iar cu propuneri de modificări au contribuit şi parlamentari ai PSD şi UDMR.

,,Iar o să sară deontologii de doi metri. Raport final pe proiectul de lege privind interzicerea radarelor ilegale. Nu a radarelor legale. Acestea trebuie semnalizate aşa cum se întâmplă în toată lumea civilizată şi unde implementarea legilor similare a dus la scăderea numărului de victime din accidente rutiere. Avem mulţi decedaţi pe şosele în primul rând că avem drumuri proaste. Apoi neatenţia la volan şi consumul de alcool. Ceea ce este în prezent nu e în regulă. Prevenţia trebuie să devină prioritară! Acolo unde sunt machete cu maşini de poliţie, numărul accidentelor soldate cu victime scade. În paralel au crescut amenzile pentru cei care nu respectă regulile în trafic!", a anunţat Florin Roman pe contul său de Facebook.

La rândul său, deputatul USR Cătălin Drulă a spus că proiectul de lege a revenit într-o formă ,,oribilă", anunţând că, deşi a fost iniţial respins de Comisia de transporturi, acum a fost adoptat.

http://www.capital.ro/legea-care-face-imposibila-aplicarea-codului-rutier-in-ce-privest.html

Ionut

Proiectul care extinde perioada în care amenzile de circulație pot fi plătite la jumătate, de la 48 de ore la 15 zile lucrătoare, a fost promulgat

Proiectul care stabilește că perioada în care amenzile de circulație vor putea fi achitate la jumătate va fi extinsă, începând de anul viitor, de la doar 48 de ore la 15 zile lucrătoare, a fost promulgat astăzi de președinte. Sistemul va fi aplicat deocamdată doar în cazul amenzilor de circulație, prin instituirea unui sistem electronic și a unui cont unic de plată a amenzilor la nivel național. Facilitatea a fost pregătită încă din 2015, dar a primit abia acum semnătura finală. Noul sistem este prevăzut să fie aplicat începând cu 1 ianuarie 2019, până la finele acestui an Guvernul fiind obligat să adopte normele metodologoce de aplicare a legii.

Profit.ro

Stefan01

^
In sfarsit se elimina situatia inepta de a face dovada platii amenzii.

"Plata amenzilor în condițiile noii legi va elimina obligativitatea pentru plătitor de a face dovada plății către agentul constatator sau organul din care acesta face parte."

Sursa: Profit.ro

perfidus

#199
Pe site-ul MT a fost publicat urmatorul proiect:

Ordinul ministrului transporturilor pentru modificarea și completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere - RNTR 7

Important:

QuoteCu această ocazie a fost clarificată procedura aplicabilă pentru recunoașterea inspecțiilor tehnice periodice efectuate în alte state membre în cazul vehiculelor care urmează a fi reînmatriculate în România, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate  în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1017 din 21 decembrie 2017.

Quote
De asemenea, au fost actualizate unele prevederi tehnice privind emisiile poluante, mase și dimensiuni, echiparea cu centuri de siguranță, sistemul de încălzire și au fost completate prevederile aplicabile autovehiculelor cu postul de conducere pe partea dreaptă provenite din alte state decât statele membre ale Uniunii Europene.
[/i]

Ce zice Ordinul la pct. 20:

20. La capitolul IV, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 31, cu următorul cuprins:
,,31. Sistemul de direcție
31.1. Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului."


Au aparut in prersa stiri cum ca vehiculele cu volanul pe partea dreapta nu vor mai putea fi înmatriculate in Romania.
La o lectura atenta se pare ca nu este adevarat. Doar autovehiculele noi, neinmatriculate anterior in alte state membre, nu vor mai putea fi inmatriculate in RO, si se pare ca nici cele modificate (schimbat volan pe partea stanga?) de la inmatricularea initiala.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

yetiman

Cele DEJA inmatriculate in UE nu pot fi interzise la reinmatriculare in Romania. Asta e cert.

Dar de unde provin 99% din masinile cu volan pe dreapta? Si ai uitat de BREXIT? Daca Marea Britanie iese, intr-adevar, din UE, atunci masinile SH de acolo nu vor mai putea fi inmatriculate in RO. Decat daca vor fi inmatriculate in alta tara UE si apoi aduse in RO.

Asa ca raman portitele deschise...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Presa scrie ce ii doare in c*r.
Daca conducatorii nostrii zic ca stadionul de la Târgu Jiu este o realizare desi el nu e terminat ... ce sa le ceri la astia mici de la ziare obscure.
Asa e 100% gata, din 20% si alte povesti inselatoare.
Titlul, in cele mai multe cazuri, nu e conform cu continutul.

Atat timp cat cu 1000 de lire iei o masina, pe care o vinzi in tara cu 2000 si noul proprietar tipa de bucurie ca a economisit 3000 de lire ... o sa se gaseasca portite.
Sa nu uitam: Malta si Cipru au volan pe dreapta.

voicul

Un nou model de proces-verbal de contravenție intră în vigoare.

Din data de 24 august vor intra în vigoare mai multe noutăți în materia amenzilor contravenționale, noutăți aduse de un act normativ care a apărut de curând în Monitorul Oficial.
Printre acestea se numără şi schimbări legate de elementele obligatorii dintr-un proces-verbal, funcţionalitatea acestuia şi termenul în care se poate achita amenda la jumătate din minimul legal.

Ministerul Afacerilor Interne va trebui să aducă, până pe 24 august, un nou model de document care să poată fi folosit de la acea dată, întrucât noutăţile ce vor fi aduse de această lege nu se pot aplica pe actualul model de proces-verbal.

Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale a fost publicată miercuri, 25 iulie, în Monitorul Oficial. Potrivit acestui act normativ, vorbim de următoarele elemente obligatorii:

data şi locul unde este încheiat;
numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator;
numele, prenumele, domiciliul şi codul numeric personal (CNP) ale contravenientului;
descrierea faptei contravenţionale cu indicarea datei, orei şi locului în care a fost săvârşită, precum şi arătarea împrejurărilor care pot servi la aprecierea gravităţii faptei şi la evaluarea eventualelor pagube pricinuite;
indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţionează contravenţia;
indicarea societăţii de asigurări, în situaţia în care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulaţie;
posibilitatea achitării, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ;
termenul de exercitare a căii de atac şi instanţa la care se depune plângerea.
Aşa cum se întâmplă şi acum, deşi toate elementele de mai sus trebuie să fie detaliate în procesul-verbal, lipsa doar a unora dintre ele va duce la nulitatea documentului.

Astfel, conform legii noi, lipsa vreunuia dintre aceste elemente va putea determina anularea procesul-verbal:

numele şi prenumele agentului constatator (dispare, aşadar, obligaţia de a trece şi calitatea agentului, acum obligatoriu de trecut);
numele şi prenumele contravenientului;
codul numeric personal pentru persoanele care au atribuit un asemenea cod (vorbim de o noutate, CNP-ul nefiind necesar acum);
în cazul persoanelor juridice, denumirea şi sediul;
fapta comisă şi data comiterii sale;
semnătura agentului.
La fel ca până acum, nulitatea documentului va putea fi constatată şi din oficiu.

https://www.capital.ro/un-nou-model-de-proces-verbal-de-contraventie-intra-in-vigoare-c.html

voicul

Cred ca aici se incadreaza:

Gavrilescu, despre taxa auto: Cel care poluează va plăti o penalitate
Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului şi va prezenta o variantă finală, a declarat, marţi, în cadrul unei conferinţe de bilanţ, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

'Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte', a spus Gavrilescu.

https://www.money.ro/gavrilescu-despre-taxa-auto-cel-care-polueaza-va-plati-o-penalitate/

adiarc

am serioase dubii ca nu e doar gargara...in 2019 si 2020 sunt alegeri.Este o masura corecta,pt ca trebuie stopat importul de vechituri,dar n-au ei atata coloana vertebrala...de fapt n-au deloc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

E posibil la anu sa se introduca taxa de poluare, ca iar s-au dat declaratii ca se face taxa "Beton" ce nu va putea fi atacata in instanta.
Totusi 2019 e an de alegeri ...

voicul

Ministrul Transporturilor a semnat ordinul care interzice mașinile cu volan pe partea dreaptă din afara UE

Ministrul Transporturilor a semnat modificarea regulilor de omologare individuală și eliberare a cărții de identitate pentru vehicule rutiere, interzicând omologarea în România a mașinilor cu volan pe partea dreaptă.

Interdicția va intra în vigoare imediat ce ordinul va fi publicat în Monitorul Oficial. Registrul Auto Român (RAR) a omologat în ultimii doi ani peste 25.000 de autovehicule cu volanul pe partea dreaptă, relatează profit.ro.



Proiectul de ordin a fost în dezbatere publică până la finalul lunii iulie și a fost semnat acum, urmând să intre în vigoare imediat ce va fi publicat în Monitorul Oficial.

https://www.money.ro/ministrul-transporturilor-a-semnat-ordinul-care-interzice-masinile-cu-volan-pe-partea-dreapta-din-afara-ue/

perfidus

Vad ca jurnalistii insista sa transmita mesaje incomplete, in forma in care se vand mai bine. S-a subliniat deja in cateva mesaje mai sus ca e vorba doar de prima inmatriculare. Nu pot interzice vehiculele deja inmatriculate in UE si acum UK este inca in UE. Vom vedea dupa Brexit ce se mai intampla.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Raman masini din: Cipru, Malta, Irlanda. Posibil si Scotia ca ziceau ca ei vor sa raman in UE.

cristi5

UK mai are mult pana iese. Inca nu exista un acord.