Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Exact asta propun. Daca vrei putem sa mai scadem 50 de euro la ce e sub 1.5. Sau chiar sa crestem din 50 in 50 (in loc din 100 in suta).
Bineinteles, masinile peste 3,5 t (transportatorii) vor ramane cu taxele actuale.
Dar automat, existand un timbru de mediu, sa nu mai poata exista si taxe de acces in centrul oraselor. Taxe extrem de greu de colectat. banii directionati jumatate catre primarii (care ar putea amenaja parcari - in special park&ride-uri- gratis pentru masinile inmatriculate in aria lor), jumatate catre programul rabla.

Daca masurile mele vi se par drastice, atunci ganditi-va la alternativa: interzicerea masinilor cu motor termic in centrul oraselor. (imediat ce se vor interzice intr-un oras mare, preturile rablelor vor scadea)
Din experienta va pot spune ca nu rezolvi nimic interzicand unele lucruri, in schimb suprataxarea functioneaza de minune (daca e aplicata cu cap).

Daca folosesti o masina doar 2 zile pe luna, ar trebui sa fie mai ieftin sa inchiriezi, decat sa detii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

In RO platesti rovinieta si platesti acciza la pompa.

Deci nu m-ar surprinde taxa de oras, taxa de centru, taxa la taxa SI taxa de mediu.

Totusi eu inca nu vad optiune pentru masini cu GPL.

adiarc

Si eu sunt pentru acest timbru sub forma unui impozit anual pe toata durata vietii......dar in nici un caz peste un 200-250 euro/an pt vechituri sub 2000 cm3....peste 2000 cm3 sa fie fara numar.....si asta nu pentru ca nu ar trebuii suprataxate aceste epave,ci pt  ca oamenii se vor orienta iarasi spre solutii gen Bulgaria si Romania nu va primii decat gazele de esapament
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Cei care casează rable mai vechi de 12 ani primesc 4.500 lei, pentru panouri solare

,,Se acordă suma de 4.500 de lei pentru achiziţia de panouri solare/centrale termice cu coeficient de poluare redus şi surse altenativ/ecologice, pentru persoanele fizice/sau juridice care predau, într-un centru autorizat de colectare, autovehicule pentru casare, cu o vechime mai mare de 12 ani", prevede legea privind susţinerea eliminării autovehiculelor poluante, depusă la Senat, de mai mulţi parlamentari PNL. Iniţiatorii vor ca această campanie să se suprapună Programului Naţional Rabla, pentru anul 2018.

ZF

Ionut

Proiect: Șoferii care nu au fost sancționați 1 an vor primi un bonus și vor putea scăpa de suspendarea permisului

Șoferii care nu acumulează niciun punct de penalizare în decursul unui an calendaristic vor primi puncte de bonus, astfel încât acestora nu le va mai fi suspendat dreptul de conducere dacă au cumulat 15 puncte de penalizare anul următor, prevede un proiect legislativ. În prezent, în cazul cumulului de 15 puncte de penalizare, dreptul de a conduce o mașină este suspendat pentru 30 de zile, cu reținerea permisului de conducere.

Prin urmare, autorii proiectului propun amendarea Codului Rutier astfel încât "persoanele fizice și juridice care în decursul unui an calendaristic nu au fost sancționate și nu primit punct de penalizare, vor primi ca bonus, pentru anul următor, 2 puncte, față de pragul de 15 puncte pentru care se suspendă exercitarea dreptului de a conduce". Astfel, în cazul acestor șoferi, care nu au fost sancționați în ultimul an calendaristic, dreptul de a conduce nu va fi suspendat, respectiv permisul nu va fi reținut, decât la cumularea a 17 puncte de penalizare.

Profit.ro

dumbravaandrei

O tampenie mai mare decat casa poporului. Daca tot vor bonus, sa trimita lista cu aia "curati" la CEDAM si sa fie o compensare cu 10% fata de grila BM.

pasadia

Quotepersoanele fizice și juridice [... bla, bla, bla ...] exercitarea dreptului de a conduce".

Persoanele juridice au dreptul de a conduce un vehicul? Adica SC Maricica SRL sau PFA Gheorghita Vasile?

perfidus

Am impresia ca s-a lansat festivalul Cantarea Romaniei, etapa interpreti de populisme. Vin proiecte de legi pe banda rulanta. Mai devreme au anuntat-o pe aia cu plafonarea dobanzilor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Taxa auto - proceduri mai simple pentru rambursarea banilor

Taxa auto, în diferitele sale forme, plătită anterior de șoferi, este pregătită să fie restituită doar pe baza unei cereri și a dovezii de plată, fără obligația anexării unor copii ale cărții de identitate și certificatului de înmatriculare a autovehiculului.  În prezent, legea prevede că "la cererea de restituire se anexează, în original sau copie, documentul doveditor al plății taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule, taxei de poluare pentru autovehicule, taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrului de mediu pentru autovehicule, respectiv chitanța fiscală/ ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, precum și copiile cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare".

Profit.ro

voicul

Ce e cu bold imi apartine.

Decizie: ce se întâmplă cu toate RADARELE din România

Plenul Senatului a adoptat miercuri propunerea legislativă pentru modificarea articolului 109 din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice care prevede că radarele vor fi instalate exclusiv pe autovehiculele cu însemnele distinctive ale Poliţiei rutiere.

În favoarea actului normativ au votat 92 de senatori şi unul a fost împotrivă.

Potrivit proiectului iniţiat de 16 parlamentari PNL, dispozitivele fixe sau mobile destinate măsurării vitezei se vor instala exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisuri şi însemnele distinctive ale Poliţiei rutiere.

Dispozitivele mobile (tip pistol) destinate măsurării vitezei se vor utiliza la o distanţă maximă de 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive ale Poliţiei rutiere, mai prevede proiectul.
(deci masina poate sa fie si pe strada vecina, nu?)

'Prin cadrul normativ (OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice), cât şi prin atitudinea şi comportamentul lucrătorilor Poliţiei rutiere nu se acordă niciun fel de atenţie prevenţiei apariţiei evenimentelor rutiere nedorite. (...) Aceste modificări au scopul principal de a readuce OUG 195/2002 la scopul său iniţial – prevenţia accidentelor şi dobândirea unui comportament responsabil al conducătorului auto. În forma sa actuală şi aşa cum este ea interpretată şi aplicată, OUG 195/2002 este o ordonanţă orientată doar către aplicarea de sancţiuni şi atât. Ori, aplicarea de sancţiuni trebuie să fie ultima modalitate în modelarea comportamentului conducătorului auto', se arată în expunea de motive a actului normativ.

Propunerea legislativă va intra în dezbaterea Camera Deputaţilor, cu rol decizional în acest caz. AGERPRES

https://www.money.ro/decizie-ce-se-intampla-cu-toate-radarele-din-romania/

ovicor

Ma astept sa-mi iau dislike-uri, dar imi expun parerea. Vitezomanii care circula cu +100km/h in localitate trebuie sa se astepte ca-i ia radarul de oriunde, inclusiv din stratosfera. Am fost luni dimineata de la Bistrita la Cluj, retur la amiaza. Cred ca cei ce circula cu 80km/h in localitate sunt considerati "melci".Trec unii pe langa tine cu viteza A+. N-avem autostrazi, dar nici vieti n-avem mai multe! Marturisesc ca, de regula, viteza mea de deplasare este +10/+20 limita legala, unde mai ai sansa de-a evita unele pericole si imi asum o eventuala amenda. Asa ca, din partea mea, radarele sa-si faca treaba, e , alaturi de altele, o buna forma de preventie!

dr4qul4

Eu iti dau un +.
Regulile sunt facute pentru a fi respectate. Si eu le incalc, dar cand sunt prins imi recunosc greseala si platesc. Nu caut vinovati si scuze.
Cand apas pedala, stiu exact ce fac si imi asum consecintele.
Sunt pentru radare pe masini neinscriptionate, in boscheti, radare fixe, amenzi pe baza de proba video (doar de la echipamente omologate, nu din telefonul oricui).
Daca noi soferii putem folosi flashuri, detectoare, waze si statii, oare de ce politia sa nu aiba voie sa foloseasca tot felul de trucuri.
Singurul lucru cu care nu pot fi de acord este sa fii oprit in trafic de o masina neinscriptionata!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

perfidus

Si de la mine un +, ovicor.
Cred ca este prima data când citesc asa inepții într-o nota justificativa a unei legi (sau ma rog, in preambul). Cum sa bazezi o lege pe niște constatări atât de ambigue precum presupuse abuzuri generalizate ale politistilor?
A facut cineva o analiza câte amenzi radar s-au dat cu masini neinscripționate si câte cu autoutilitarele de politie? Este foarte grav când se întâmplă un astfel de precedent.
Este un exemplu de lege pur populista si imi pare rau ca efectele vor fi contrare. Mai multe victime pe șoselele si asa pline de cruci ale patriei.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

elphax

eu stiam ca politia si radarele au 2 roluri:
- sa sanctioneze cand e cazul
- sa previna tot timpul -  ca sa se evite riscurile de orice fel

de asta sunt obligati sa anunte zilnic unde sunt radare ( se da la radio), de asta sunt semne in localitatile respective, de asta s-au pus la un moment dat radare fixe si erau vizibile si afisate, de asta au dat voie la un moment dat cu detectoare
atunci cand stii ca sunt radare esti atent si traficul este mai sigur.
ganditi-va si la waze, iti arata unde e politia , dar daca vii tare de tot, gen 150 la ora nu prea apuci sa franezi la timp, stiu cazuri de persoane care au reusit sa franeze partial si au luat amenda. cine vrea sa nu ia amenzi oricum nu exagereaza. cine merge ca tampitul deja si-a asumat ca exista un risc mare sa ia amenda, chiar si cu trucuri

e mai important sa previi accidentele decat sa dai amenzi sai sa aduci bani la buget, nu ? de asta eu zic ca e bine sa fie inscriptionate

nirolf

Problema e că la 500 m după radarul inscripționat toată lumea îi dă iar 80-100 în localitate. Ce facem, că nu avem mașini de poliție suficiente să punem din 2 în 2 km. Radare fixe nu avem voie. Faptul că exista șansa să mai fie și câte un radar neinscripționat îi făcea pe unii să fie mai cumpătați.