Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Noua lege RCA a intrat în vigoare. Cele mai importante schimbări pe care le aduce

Noua lege RCA vine cu poliţe mai scumpe pentru şoferii imprudenţi, despăgubiri mai rapide, dar şi cu obligaţia ca şoferii să predea la poliţie plăcuţele de înmatriculare dacă nu mai prelungesc contractul de asigurare.

Noua lege RCA a intrat în vigoare în data de 12 iulie. Cetăţenii sau firmele care nu încheie contracte RCA pentru maşinile pe care le au riscă amenzi cuprinse între 1.000 şi 2.000 de lei. Specialiştii spun că prin această lege Autoritatea de Supraveghere a decis să protejeze cu adevărat consumatorul. Noua lege RCA îi obligă pe asigurători să îi anunţe din timp pe clienţi când le expiră poliţa de asigurare. Atât asigurătorii, cât şi intermediarii de asigurări trebuie să le dea şoferilor posibilitatea de reînnoire a contractului cu 30 de zile înainte de încetarea acestuia. Legea îi obligă însă pe cei care nu vor să îşi mai prelungească, din diverse motive, contractul de asigurare să predea plăcuţele de înmatriculare la Poliţie. Cei care nu le depun riscă o amendă ce poate ajunge până la 500.000 de lei.

....

Legea îi obligă însă pe cei care nu vor să îşi mai prelungească, din diverse motive, contractul de asigurare să predea plăcuţele de înmatriculare la Poliţie. Cei care nu le depun riscă o amendă ce poate ajunge până la 500.000 de lei.


Citeste mai mult: adev.ro/ot18qr

Si daca am o intarziere de 1 intre contracte, sa zicem duminica, ma duc sa fortez usa de la politie sa dau numerele?

vladb

Crrd ca mai de graba "grupul tinta" e reprezentat de rablele parasite prin parcari. Nu e pentru cei care uita (din diferite motive) pentru 1-2 zile. Eu de exemplu, am avut expirata rovigneta in intervalul 8-30 iunie si daca nu imi faceam curat prin torpedou mai mergeam mult si bine. Noroc ca masina asta e destina exclusiv traficului din oras. Dar tot am emotii sa nu ma fi prins ceva camera mobila... Si chiar daca circul 99% prin oras, masina a avut tot timpul rovigneta...

__dir

#62
E cam general articolul, ar trebui sa asteptam normele de aplicare.

Cat despre "Specialiştii spun că prin această lege Autoritatea de Supraveghere a decis să protejeze cu adevărat consumatorul" am dubii. Anul asta mi-a fost crescut cu 15% RCA (fara daune) doar ca asa a hotarat ASF anul trecut ceva pentru transportatori.

Ionut

Liderii pieței asigurărilor schimbă prețurile RCA. Urmează ieftiniri. De când se vor aplica noile tarife

Allianz Țiriac și Omniasig VIG, doi dintre cei mai mari jucători din piața asigurărilor, au notificat sau urmeză să notifice Autoritatea de Supraveghere Financiară în privința intenției de a schimba tarifele RCA. Mișcarea este prima de acest tip după intrarea în vigoare a noii legi privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto și a normei aferente. Prețurile se vor schimba cel mai devreme din octombrie, din cauza unor probleme de ordin birocratic, induse de noile reglementări în domeniu.

Cele două societăți de asigurare, care în 2015 și 2016 au ocupat primele două locuri în topul celor mai mari prime brute subscrise, analizează inclusiv posibilitatea de a reduce tarifele pe anumite segmente de clienți care se dovedesc profitabile, spun sursele Profit.ro.

Profit.ro

voicul

Cea mai ieftină asigurare CASCO din România: prețul, de trei ori mai mic decât la polițele clasice

REPARAȚIE Noua lege RCA și normele care o completează introduc, în premieră pentru România, posibilitatea ca șoferii să plătească o sumă în plus pentru ca asigurarea lor RCA să capete valențe de CASCO. Capital a verificat care sunt tarifele practicate de asigurătorii pentru acest serviciu suplimentar și a aflat că sumele ce trebuie plătite în plus nu depășesc 10-15%.

Pentru a îşi asigura CASCO un automobil comun, cu motor de 1,6 litri şi vechime nu mai mare de 2 ani, un şofer cu vârsta de 35 de ani din România ar trebui să scoată din buzunar cel puţin 600-700 de euro pe an. Noile reglementări în domeniul asigurărilor, însă, vin cu o surpriză din acest punct de vedere. O asigurare care acoperă aproape tot ce oferă o poliţă CASCO poate fi disponibilă la sub 200 de euro pentru acelaşi tip de maşină.

Studii de caz

Concret, la Allianz Țiriac, de exemplu, firma care are cele mai puţine reclamaţii în ceea ce priveşte întârzieri la plata daunelor, o poliţă RCA cu decontare directă pentru un automobil de 1,8 litri condus de un şofer cu vârsta de 35 de ani costă 886 de lei. Poliţa RCA simplă ar costa 780 de lei, ceea ce înseamnă că un cost procentual al serviciului de decontare directă ar fi de 88 de lei. Cu tot cu decontarea directă, poliţa RCA se comportă, practic, exact ca o asigurare CASCO, pentru că plata în caz de daună o va face firma de unde şoferul păgubit a luat asigurare, nu societatea unde este asigurat şoferul vinovat, cum se întâmplă în prezent. În acest fel sunt evitate întârzierile care apar cu o frecvenţă foarte mare în cazul firmelor care emit cele mai multe poliţe RCA. Șansa ca un şofer din România să fie lovit de un altul care să aibă asigurare la Euroins, Asirom sau City Insurance (cele mai reclamate firme locale) este foarte mare, având în vedere că aproape 80% din totalul poliţelor obligatorii din România sunt emise de cei trei asigurători.

Restul pe: http://www.capital.ro/cea-mai-ieftina-asigurare-casco-din-romania.html

dragos76

Apoi nu știu dacă intenționat sau nu, dar titlul induce foarte mult în eroare un cititor. CASCO auto= asigurare care îmi acoperă daunele chiar și când eu sunt de vină. Ori, cu această decontare directă nici vorbă să fie vorba de același lucru. Doar mă încurajează un pic ca să îmi fac RCA la o firmă serioasă, nu să îl iau doar pe cel mai ieftin.

kumar

2018 «coace» noi falimente în asigurări

Piaţa asigurărilor nu e ferită de şocuri şi falimente în acest an. City Insurance, societate cu o situație financiară încă incertă, care deţine 40% din poliţele RCA din România, lasă sub semnul întrebării poliţele a circa două milioane de clienţi, în condițiile în care preluarea firmei de către un investitor elvețian nu mai este atât de clară.

Dacă City Insurance va avea iar probleme de solvabilitate, situaţie foarte probabilă în momentul de faţă, piaţa asigurărilor va experimenta un şoc similar cu cel al intrării Astra Asigurări în administrare specială( 2014) şi apoi în faliment(2015). Acesta este principalul risc al anului 2018, aşa cum reiese din analiza Capital, care a discutat cu mai mulţi specialişti în domeniu. Primii afectaţi vor fi, ca şi în 2015, şoferii, care vor trebui să deconteze încă o dată dispariţia de pe piaţă sau retragerea parţială a celui mai mare şi mai ieftin vânzător de RCA. În acest moment, estimările pentru finalul anului 2017, consultate şi de Capital, arată că City a ajuns la un nivel la care nici măcar Astra sau Carpatica(ambele în faliment acum) nu au ajuns vreodată. Circa de două milioane de şoferi, din cei cinci milioane care sunt asiguraţi, au RCA la City Insurance. Dacă City va fi nevoită să îşi limiteze vânzările, mare parte din aceşti clienţi vor fi preluaţi de alte companii, care în primul rând vând automat mai scump decât City şi care, dacă liderul RCA va avea probleme serioase, îşi vor adăuga şi "suplimente de risc", aşa cum s-a întâmplat şi după declinul Astra când , pe anumite segmente, preţurile au urcat brusc şi cu 100- 200%. City a beneficiat de o majorare de capital de 50 de milioane de euro, ca urmare a unei manevre de preluare de către investitorul elveţian Max Roesller.

http://www.capital.ro/2018-coacenoi-falimente-in-asigurari.html

Ionut

Noutăți RCA: șoferii "răi" plătesc mai mult, cei prudenți au mari reduceri. ASF schimbă abordarea, vrea să ducă piața în secolul XXI și să o scape de concentrarea în doar 2-3 firme. O nouă bază de date cu șoferii este pregătită

În plus față de sistemul centralizat bonus-malus, bazat pe datele din baza CEDAM, care cuprinde istoricul-daună al tuturor mașinilor înmatriculate și asigurate în România, firmele de asigurare vor avea posibilitatea de a aplica anumite reduceri sau, după caz, majorări de preț, în funcție de caracteristicile șoferului: istoricul cu societatea de asigurare, acceptarea unui sistem de monitorizare de tip telematics sau chiar un "cazier" curat în ceea ce privește amenzile de circulație. 

Profit.ro

davyl

O noua abordare apropiata de conditiile care sunt deja in vestul Europei, foarte multe tari (Belgia, Franta, Germania cred, etc.) avand un sistem similar.

Cel putin in Belgia asa este: cei care au incidente isi vad asigurarea cum creste anul viitor, cei care sunt prevazatori si disciplinati, o vad scazand.

Ca sa nu mai spun ca dupa un anumit numar de evenimente negative, un asigurator poate decide chiar sa refuze sa te asigure!

dumbravaandrei

Telematics-ul respectiv, avand in vedere si ce intra in vigoare din MAI 2018, eu il vad ca un ABUZ la adresa persoanelor fizice. Sunt curios cum asigura o societate de asigurari confidfentialitatea comportamentului unui sofer si multe alte aspecte. O totala idiotenie!
A... sa vina "cazier" de la Rutiera, mai e cum mai este (macar ne asiguram de anonimizarea anumitor informatii intrucat sunt mecanisme suficiente de a asigura un anumit nivel de protectie). Dar un telematics pe masina... WTF NFW!!!

Am vazut ieri pe TV niste reactii de pe strada.... ma strange in spate ce aud de la unii...

dr4qul4

tinand cont ca mai avem cateva luni si intrain vigoare regulamentul pentru protectia datelor personale, astfel de baze de date se pot constitui doar cu acordul expres al fiecarui sofer. Probabil vor introduce pe asigurare o rubrica in care sa semnezi ca esti de acord ca datele tale sa fie transferate catre aceasta baza de date, pentru a fi folosite pentru sistemul bonus malus.
Tot ce ai semnat pana acum nu mai arevaloare, ca acum trebuie sa fie rubrica separata (adica nu mai merge cu accept termeni si conditii de 10 pagini).
Iar amenzile sunt de pana la 4% din cifra de afaceri GLOBALA!!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Două mari companii apasă pedala clauzei de decontare directă la polițe RCA.
Ce firme de asigurare vând cea mai ieftină formă de CASCO și la ce preț


Adăugată poliței RCA, clauza decontare directă, disponibilă pe piață din luna iulie a anului trecut, transformă asigurarea de răspundere față de terți într-o asigurare cu valențe de CASCO, la prețuri cu mult mai mici decât corespondentul său cu acoperiri mai mari. Profit.ro a adunat date de la companiile al căror profil se pretează la vânzarea de RCA cu decontare directă și poate indica ce firme sunt cel mai active în domeniu și ce prețuri practică pentru acest produs.

Concret, marea schimbare este că, în cazul unui accident, șoferul păgubit va fi acoperit de propriul asigurător RCA și nu de asigurătorul șoferului vinovat. Ulterior, cele două firme de asigurare urmează să își regleze datoriile. Este același sistem de tip regres  care funcționează în cazul șoferilor care aleg să își repare mașina pe propria asigurare CASCO nu pe polița RCA a șoferului vinovat. Decontarea între cei doi asigurători se face ulterior.

Multe detalii pe Profit.ro

Ionut

Peste 823.300 de români au o asigurare Casco a maşinii pentru care plătesc peste 400 euro pe an

Mai mult de 823.300 de români aveau anul trecut o asigurare Casco a maşinii, cu circa 5,5% mai mult decât în 2016, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Valoarea acestor poliţe s-a situat la circa 1,4 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că în medie prima ajunge la peste 400 de euro pe an. Tariful poliţei Casco depinde de marca autoturismului, vechimea, vârsta, domiciliul şoferului, dar şi de acoperirile incluse. De exemplu, pentru un autoturism Dacia Logan deţinut de un şofer de 35 de ani din Bucureşti asigurarea Casco variază între 200 şi 300 de euro pe an la Allianz-Ţiriac, Omniasig şi Generali, cei mai mari trei jucători din această piaţă.

ZF

Ionut

Tarifele de referinţă la RCA, recalculate

Bonusul reprezintă reducerea pe care o pot obţine şoferii cu un istoric bun (fără accidente). Tarifele de referinţă ale poliţelor de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) vor fi recalculate după coor­do­nate noi, ,,unele vor creşte, altele vor scădea", a declarat Cornel Coca Con­stantinescu, vicepreşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

ZF

Ionut

Lista cu șoferii răi din România va ajunge la STS

Autoritatea de Supraveghere Financiară și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au încheiat un protocol de colaborare, conform căruia, cum indică surse oficiale pentru Profit.ro, STS va furniza servicii de găzduire a bazelor de date gestionate de ASF și urmează să devină și furnizor de internet pentru Autoritate. Pentru serviciile prestate, STS va fi plătit din bugetul general al statului, nu din resursele proprii ale ASF.

Probabil cea mai importantă bază de date gestionată de ASF este sistemul CEDAM, care conține istoricul de daună al tuturor mașinilor asigurate în România. Milioane de mașini sunt înregistrate în această bază. Datele înscrise  influențează semnificativ tarifele plătite pentru RCA de șoferii din România. În funcție de istoricul de accidente al mașinii pe care o conduce, un șofer  poate fi recompensat cu un bonus de până la 50% din tariful de bază al RCA sau, dimpotrivă, penalizat cu până la 80% față de tariful de bază.

Profit.ro