Piața asigurărilor auto în România

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:22:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Obligații privind RCA, după schimbarea numărului de înmatriculare

Achiziționarea unui autoturism second hand naște anumite obligații privind asigurarea de răspundere civilă. Ce se întâmplă însă atunci când proprietarul rămâne același și se schimbă doar numărul de înmatriculare? Două cazuri concrete, unul în care o mașină de poliție n-are RCA pe numărul de înmatriculare și nu pățește nimic, altul în care, dimpotrivă, un șofer a fost amendat tocmai din acest motiv, sunt relevante pentru situație.

Persoanele care își schimbă, din diferite motive, numărul de înmatriculare al autoturismului trebuie să informeze cât de repede compania de asigurări privind această modificare, urmând ca asiguratorul să elibereze o nouă poliță auto, potrivit documentării realizate de Digi24.ro, care a implicat discuții cu oficiali ai Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) și ai companiilor de asigurări .

Cei interesati gasesc detalii pe Digi24.ro

Ionut

Maşinile inteligente schimbă regulile jocului: Poliţa de asigurare auto ar putea dispărea

În lipsa oamenilor care provoacă accidentele, riscurile se reduc cu 90%, iar cei ce lucrează în domeniul asigurărilor auto încearcă să se pregătească pentru această schimbare. Dan Peate, un asigurator şi expert în capitalul de risc, vrea să facă pasul cel mare către această etapă, scrie Bloomberg. Decizia lui Peate a fost determinată de o experienţă din trecut, atunci când a vrut să cumpere o maşină Tesla Model X, iar compania de asigurări l-a informat că  preţul poliţei sale de asigurare este de 10.000 de dolari.

Ţinând cont de toate problemele legate de accidentele care ar putea implica maşinile fară şofer, adăugându-se inclusiv limitările modului auto-pilot al celor de la Tesla, este uşor de ignorat cel mai mare avantaj adus de maşinile inteligente - drumurile mai sigure. Acest avantaj şi-ar putea face apariţia odată cu instalarea unor radare şi camere mai avansate pe acele autovehicule, mai scrie Bloomberg.

Antreprenorul din California a condus în trecut o companie care se ocupa de asigurările de sănătate, iar în prezent conduce o firmă specializată în asigurările auto pentru maşinile inteligente. Experienţa pe care a avut-o cu poliţa celor de la Tesla a reprezentat motivaţia pentru crearea acestei noi afaceri.

ZF

Ionut

Adrian Marin, UNSAR: Baza de asigurări Casco a scăzut cu 40% în ultimii 10 ani, în timp ce baza de asigurări RCA a crescut cu 62%

,,M-am uitat la nu­mă­rul de autoturisme din România în 2008 şi în 2018. În 2008 aveam 5,07 milioane de maşini în România. În 2018 am ajuns la 8,19 milioane de au­toturisme, ceea ce în­seam­nă o creştere de 62% a par­cului auto în ultimul de­ceniu. M-am uitat apoi la numărul de maşini cu o vechime mai mică de 10 ani. În 2008 acestea ajungeau la 2,93 milioane, adică 58% din to­talul parcului auto. În 2018 erau 1,74 milioane de ma­şini cu o vechime mai mică de 10 ani, adică 21% din totalul parcului auto. Aceste cifre arată că avem o bază mai mică cu 40% de asigurări Casco, fiindcă de regulă maşinile cu o vechi­me mai mică de 10 ani se asigură facul­ta­tiv, şi o bază mai mare cu 62% de asigurări RCA", a explicat Marin în cadrul FIAR 2019, eveniment or­ganizat de Media Xprimm.

ZF

alexandru.vladescu

Păi bun așa. Asta nu înseamnă că ar trebui modificat ceva la felul în care se poate face CASCO-ul la noi? Eventual trecerea la un sistem RCA+CASCO unde RCA-ul minim să înglobeze un procent din costul reparației mașinii în sistem CASCO.
De exemplu cea mai ieftină asigurare să includă 25% din costul reparației mașinii atunci când ești vinovat și cea mai scumpă să includă 100% reparația mașinii dar nu mai mult decât valoarea ei.

Astfel pe moment, asigurările s-ar scumpi un pic (deși la un Polo din 2013, RCA pe un an de zile în București este 350 de lei pentru o persoană de 55 de ani, ceea ce este extrem de rezonabil).

Ionut

Mădălin Roşu, BAAR: Doar 7% din clienţii RCA şi-ar repara maşina la un service auto independent. Aproape 50% ar prefera un service partener al asigurătorului şi regia proprie

,,Circa 28% din participanţii la studiu au spus că şi-ar repara maşina la un service partener al asigurătorului. Legea spune însă că asigurătorii nu au voie să recomande clientului un service. Dacă consumatorul îşi doreşte să meargă la un service partener al asigurătorului, haideţi să-l lăsăm. Alţi circa 20% din respondenţi au spus că ar prefera să-şi repare maşina pe cont propriu, în baza unei oferte de despăgubire de la asigurător. Vorbim practic de aceea regie proprie mult comentată şi atacată de service-urile independente. Pe de altă parte, doar 7% din clienţii RCA au spus că şi-ar repara maşina la un service multimarcă, deci service-urile cu care noi dialogăm, care sunt cele mai vocale, reprezintă 7% din clienţi. Discutăm cu 7% din clienţi şi reuşim să schimbăm legea RCA în favoarea unor service-uri independente", atrage atenţia Mădălin Roşu.

ZF

Ionut

Veşti bune pentru şoferi: Decontarea sumei prin RCA, în cazul accidentelor auto, să fie făcută în maxim 45 de zile

Mai mulţi parlamentari PSD şi unul ALDE au depus la Senat un proiect care modifică Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto şi care introduce obligativitatea prezentării decontului sumei în maxim 45 de zile de la data reparaţiei autoturismului într-o unitatea autorizată.

Detalii pe ZF.ro

Ionut

Asigurările pentru bolizi se scumpesc masiv. Categoriile de maşini pentru care RCA scade

Se scumpesc cu peste 40% poliţele RCA pentru bolizi, în timp ce şoferii cu maşini mici vor plăti asigurări uşor mai ieftine. Pentru 21 de categorii de clienţi RCA, tarifele de referinţă sunt mai mici faţă de martie 2019, cu valori cuprinse între 0,2% şi 17,6%. Este vorba în general despre şoferii care deţin maşini mici, cu capacitate cilindrică sub 2.000 centimetri cubi (cmc). În schimb, în cazul a 14 categorii de clienţi RCA, tarifele cresc, cu valori care ajung până la 44%, iar majoritatea acestor categorii sunt reprezentate de maşinile cu capacitate cilindrică mare. Potrivit ASF, tariful de referinţă mediu înregistrează o scădere de circa 7%, faţă de perioada anterioară. De exemplu, pentru un proprietar de maşină cu capacitate cilindică între 1.401 şi 1.600 cmc, cu o vârstă cuprinsă între 31 şi 40 de ani, tariful de referinţă scade cu 11%, de la 908 lei în martie 2019 la 805 lei.



Adevarul

Ionut

Numărul accidentelor a scăzut cu 72% în starea de urgenţă. Ce fac asigurătorii cu banii din poliţele RCA? COTAR acuză după ce ASF a informat guvernul privind posibila creştere a RCA dacă s-ar amâna plata poliţelor

COTAR: Piaţa asigurărilor din România va suferi un colaps generalizat. UNSAR: Indicatorii de solvabilitate şi lichiditate ai companiilor membre respectă cadrul legal în vigoare. ASF: Sunt afirmaţii apărute în spaţiul public care nu au nicio legătură cu realitatea, probabil şi din cauza intereselor economice din spate. Eventuale creşteri ale tarifelor RCA, în con­tex­tul crizei coronavirusului, nu ar fi justificate în condiţiile în care numărul de accidente a scăzut în perioada stării de urgenţă cu peste 70%, în timp ce asigurătorii încasează în continuare poliţele RCA de la clienţi.

ZF

stangabriel

https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/numarul-accidentelor-scazut-72-starea-urgenta-fac-asiguratorii-banii-19096319

Informatia esentiala :

Eventuale creşteri ale tarifelor RCA, în con­tex­tul crizei coronavirusului, nu ar fi justificate în condiţiile în care numărul de accidente a scăzut în perioada stării de urgenţă cu peste 70%, în timp ce asigurătorii încasează în continuare poliţele RCA de la clienţi.


kitsune

Acum ceva ani am luat o căprioară pe capotă. Masca față (cea din plastic) spartă, în rest nimic. Fiind în vacanță, am sunat la 112 (sfătuit de localnici, pentru că nu mai exista post de poliție în zonă), au venit, au căutat capra (norocul ei că fugise, altfel ajungea tocană), am mers la post pentru dovadă.
Acasă, am deschis dosar de daună, m-am programat la service, etc. Cumva, asiguratorul nu a reușit să facă dosarul ca lumea, eu mergeam cu masca spartă ca o strungăreață, m-am lăsat păgubaș și m-am dus la service, zic "plătesc eu, dă-l dreaq de casco că durează de ceva timp". Zice ăla de la service: "1300 lei. Păi cum? Păi fără casco e 800, cu casco 1300, că sunt alte condiții". "Știi ce? Ia anulează tu totul, cumpăr masca online (250 lei) și o montez singur". Zis și făcut, 4 șuruburi plus 2 la număr, 10 minute cu indulgență. Era dolarul 3 lei atunci, acum e 4, deci valoarea în lei e puțin diferită azi, dar jecmăneala tot aia e.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

https://www.gandul.ro/auto/proprietarii-de-vehicule-pe-care-nu-le-folosesc-obligati-sa-plateasca-rca-decizia-curtii-europene-de-justitie-afecteaza-aproape-2-milioane-de-romani-19625711?utm_source=Prosport+Home&utm_medium=website&utm_campaign=fidmee
Curtea Europeană de Justiție (CJUE)a decis recent ca toate vehiculele care se află înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să aibă RCA până în momentul în care sunt radiate. Astfel, chiar dacă au mașini vechi pe care proprietarii nu le mai folosesc, tot trebuie să le facă RCA
:thumbsup:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Trebuie, nu inseamna ca o sa le faca.
E ca la parcari: teoretic platesti prin SMS, practic nu te verifica nimeni.

Da poate mai scapam de 2, 3 rable ...

dr4qul4

macar va disparea posibilitatea suspendarii rca-ului :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist