Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Intre Heidelberg si Mannheim tramvaiele alea NU circula prin camp gol. Mai sunt si alte localitati intre ele. Si cat are zona aia metropolitana?
Chiar va rog sa veniti cu exemple de tramvai intre 2 localitati despartite de 10 km de camp.

Si nu va face 15 minute! sunt 20km intre centrele celor 2 orase. In linie dreapta, iar tramvaiele abia se taraie pe linii distruse. Mai degraba va face peste 1h.
Braila arata ca dupa razboi. Si daca imi aduc bine aminte (nu am mai fost de 2-3 ani, dar ani buni mergeam saptamnal) in Galati au scos liniile de tramvai de pe mai multe bulevarde!!!
Asta e realitatea, nu mai visati cai verzi pe pereti.  Ce rost are sa faca 10 km prin camp, cu 1 viaduct imens, la un cost pe masura, cand aceleasi autoritati locale au scos linia de pe Basarabiei acum 4 ani!!!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

fulger nc

Nu am spus 15 min intre centru-centru.
Am spus de la iesire.
In Galati e linie noua , cu catenara noua , intre stadionul Otelul si bariera Traian.
Va fi pe toata axa est-vest de linie tramvai.
Ca s-a scos pe cateva portiuni mici spre spitalul militar , liceul Traian si gara??
Da.
Asta nu inseamna ca se va persevera in prostie.
Liniile de tramvai , atat in Braila , cat si Galati , merg pana spre marginea orasului. Exista posibilitatea de a fi continuate relativ usor si fara impedimente de natura fizica(blocuri , case, etc) pe directia mentionata.
Depinzand de traiect , nu vor trece numai prin "camp".
Exista pe acolo , cartierul ANL , exista o facultate particulara , cateva mall-uri , era o plaja de agrement , pe malul galatean al Siretului , e una la Dunare , pe malul Brailean , e portul mineralier , va trece relativ aproape de CIC-ul podului si portile de taxare.
Nu va trece numai prin camp , la orizontul la care va fi functionala investitia , e de asteptat ca zona sa se fi dezvoltat si mai mult.
Nu e chiar asa cum spui tu.
Chiar daca in Braila multe sosele arata ca dupa bombardament ,linia de tramvai e reabilitata.
Zona de la marginea Brailei , cat si cea dinspre Galati se dezvolta si la un moment dat "s-a oprit brusc.
Motive sunt multe.
Daca o sa observi Barbosi , Vadeni , etc ..toate zonele alea intre , nu sunt legate cu nici un fel de drumuri , inspre sud , spre Dunare.
Daca vrei sa ajungi , in oricare ..faci un ocol mare , multe dintre ele nefiind legate , decat prin drumuri infundate.
Odata terminat DX-ul se schimba complet situatia.
Eu imi exprimam parerea vis-a-vis de monorail , ptr ca , daca cunosti zona ...la ochi , iti poti da seama ca probabil o infrastructura de tip monorail poate fi mai usor de realizat si mai ieftin , din cauza reliefului.
Nu stiu daca e mai ieftin , sa construiesti direct pe sol , fiind nevoit sa faci ori rambleuri mari pe toata distanta , ori viaduct.

In final , o investitie de genul asta , nu se face de azi pe maine.
Trebuie vazuta in orizontul a 5 ani minim.
Si cum va evolua zona intre timp.

AndreiB

Ambele orase sunt mega depopulate, facand orice perspectiva de unire urbanistica imposibila. RK la CF pentru a permite viteza comerciala de 100km/h si trenuri frecvente (2tph) intre cele doua orase e o solutie mega ok pentru nevoile zonei.

Ipoteticul aeroport cu un trafic aerian derizoriu (vezi Sibiu, Constanta, Satu Mare etc) nu are nevoie de legatura feroviara.

fulger nc

Chestia cu depopularea e ...cum sa ii spun ..ceva vazut foarte de departe.
E si departe de realitate.
Eu nu as fi contra solutiilor pe CF.
Sunt cele mai indemana , ptr cine cunoaste configuratia CF in zona.
Pana si un tren spre viitorul aeroport. Din simplul motiv , ca prin Branistea trece deja tren.

Daca ne uitam in "subtilitati" asta e un proiect zonal(al noii zone , recent infiintate). Ceva pe CF ar trebui sa vina de la CFR. Dar nu exista preocupare. Si sa fiu scuzat ..dar nu exista preocupare in sensul asta , la CFR , la nivel national , nu zonal.
Din moment ce nu se face o rationalizare a "patrimoniului" , de cladiri , gari , etc.
Activele fixe , nefolosite , produc doar pierderi.
De asta imi tot bat gura ..cu folosirea maximala a garilor ptr activitati comerciale. La CFR nu si nu .
Nu exista la CFR intelegere si preocupare ptr tema asta.
Lasarea de izbeliste , neintretinerea zonelor CF , face ca zonele aste sa devina adevarate ghetouri , zone de aruncat gunoi.
E o incapatanare crunta a nu renunta la patrimoniu ce nu pot intretine si concentrat pe zone/puncte de interes.

Asa ca ..hai sa lasam totul , ptr ceva incert si sa nu se faca nimic , la nivel de autoritati locale.
Chestia cu aeroportul , e la fel , o "interpretare" , fara nici un fel de cunoastere a zonei. Chestia cu traficul aerian derizoriu e la fel ca multe situatii ipotetice. Orice solutie tehnica , daca va fi "castrata" , va fi un esec. Daca e facuta corect , va functiona la potentialul maxim.
Am mai spus , cei ce mentioneaza aeroportul Tulcea , probabil vorbesc din fotoliu ..cu un pahar de vin fiert in mana. Sa simuleze o calatorie. Nu e atractiv sa aterizezi intr-un loc obscur , fara transport public , fara un motel luminat , fara nimic sa inspire siguranta.
Sa faci obiective de lung , foarte lung parcurs , de capacitate mare ..pe care le conectezi doar printr-un drumeag ..unde nu vor sta nici taximetristi seriosi(din motive evidente) , ci doar rechini ..e sa faci lucrari in bataie de joc si sa iti bati joc de bani.
Ptr chestia cu depopularea. 10 ani in urma centura mica a Galatiului era "granita" fizica , pe partea de est a orasului. Nu exista nici o constructie , dincolo de centura. Vedeti realitatea acum. Nu sunt numai case , ca sa nu aiba legatura cu popularea zonei. Dupa ultimele date de recesamant populatia Galatiului , inca trece de 300 mii.

tom_sawyer

Cred ca pentru linie de tramvai poate fi folosit actualul pod peste Siret (parte DN22B sau "șoseaua de pe dig").

fulger nc

#3380
Si eu cred , ca nu e foarte dificil ca tramvaiul sa treaca pe acolo.
La iesirea din Galati , soseaua are doua benzi pe sens si o zona mediana inierbata. E destul de lata , zona din mijloc.
Pe pod , se poate suprima o banda , fara probleme , daca nu exista alta solutie. Nu se produc aglomerari foarte mari acolo si in plus , la 500 metri , soseaua se reduce la o banda pe sens.
Exact la trecerea peste CF.
De la trecerea peste CF , exact langa cartierul ANL , distanta in linie dreapta spre zona unde e capatul de linie tramvai , din Braila , e relativ mica.
Eu am mai spus , singura problema ce o intuiesc , ar fi ca e teren jos ...nu ar gasi strat suport , daca se decoperteaza si ar trebui sa faca acel strat suport(fundatia). Dar asta e doar o parere a mea , nu se poate sti ce si cum , decat dupa ceva studii in teren.
Ei stiu , cat trebuie sa suporte calea de rulare, totul.
Nici nu ar fi necesar sa fie folosit exact acelasi tip de tramvai urban. Cateva garnituri cu un "raport final" schimbat , ptr o viteza de croaziera ceva mai mare ar fi suficiente.
Ptr ca buclele finale din orase pot fi folosite si de garniturile urbane si de cele interurbane , ptr ca au acelasi ecartament , sisteme alimentare.
Ptr calator , doar schimbi tramvaiul , folosind acelasi peron , deci devine foarte util.
Fata de CF ai avantajul ca reteaua de tramvai , trece in ambele orase , exact prin centru.

dr4qul4

de la Cartierul ANL pana la marginea Brailei ai 9,1 km de camp. Unde nu se va construi nimic in urmatorii 50 de ani ca e panza freatica la 1m adancime si izolare totala.  Si pana acolo mai ai vreo 5-7 km (adunat) de la liniile de tramvai existente.
Vad acum ca au reabilitat linia pe SIderurgistilor. DAR Galațiul mai are acum doar o singură linie de tramvai funcțională. Macar daca era pe banda dedicata, dar o parte importanta din ea e folosita si ca banda de circulatie.

Cu banii ingropati in acest proiect (care nu se va face niciodata) ar putea sa bage o linie de tramvai pe Brailei, pe Faleza sau chiar pe Cosbuc. Strazile alea pe care chiar se circula.
Si nu poti folosi podul de pe dig pentru ca ai trecerea aia cu CF si iti trebuie pod si peste ea.

Asta e realitatea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

                                   La replica asta :...""Fata de CF ai avantajul ca reteaua de tramvai , trece in ambele orase , exact prin centru.""....., aș mai adăuga, ca un foarte depărtat observator, faptul că (trecând zilele trecute pe DN 21) dinspre Slobozia.... - Albina - Vărsătura -  Brăila - Galați), la ieșirea din Albina, după ce treci podul pe DN 21, la dezmembrări Albina/Brăila, ceva mai sus, pe stânga, vis-a-vis cu platforma industrială, la ce-o mai rămas din ea, ai bucla de întoarcere a tramvaiului ce ajunge aici..... După "Brăila Mall", Decathlon, Brico, City, și ce mai este pe acolo, după girația în care DN 21 face un cot de 90 de grade și din str. Principală devine "Șoseaua de centură" pe ultimii 1700m (până la km 00) de la girația de la OMV cu DN2B (km 103+300), drumul trece de data asta peste linia (dublă) de tramvai și chiar am rămas cumva surprins, când am sesizat că această linie aici la Brăila, mai are luciu de roată; mi se păruse că are traficul oprit, dar...... Careva din Brăila poate știe mai bine.....
                                  Altfel linia asta lungă spre sud/sud vest, la limita de oraș Brăila..... ar putea fi de folos, gândită să ducă la maxim până în nordul Galațiului...... Galați la care depoul din Ștefan cel Mare/G.Coșbuc, pare să fie "cam părăsit"........ Și apropo de lucrările de la acest moment din Galați de pe G.Coșbuc; se mai ține linia de tramvai, sau cineva i-a pus gând rău ??

Whyse1

#3383
Quote from: JohannDB on March 06, 2022, 01:23:37 PM
drumul trece de data asta peste linia (dublă) de tramvai și chiar am rămas cumva surprins, când am sesizat că această linie aici la Brăila, mai are luciu de roată; mi se păruse că are traficul oprit, dar...... Careva din Brăila poate știe mai bine.....               
Functioneaza liniile 24 (Parc Monument - Combinat) si 25 (Parc Monument - Lacu Sarat) pe acolo, nu este oprit traficul

Quote from: JohannDB on March 06, 2022, 01:23:37 PM
Și apropo de lucrările de la acest moment din Galați de pe G.Coșbuc; se mai ține linia de tramvai, sau cineva i-a pus gând rău ??
Reabilitarea este pe fonduri europe si include si linia de tramvai.
https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/176279-a-inceput-modernizarea-bulevardului-george-cosbuc-primarul-da-asigurari-riveranilor-si-agentilor-economici

dr4qul4

Din ce inteleg se va reface doar de la Bariera Traian pana la Mall/Patinoar si de acolo va merge pe Henri Coanda.
In rest pe Cosbuc (adica spre Brailei) nu exista linie (nu stiu daca a existat vreodata). Dar eu pe Brailei-Cosbuc as fi vazut tramvai.
Pe Basarabiei mai exista doar pana la Traian (pe acolo ajunge la Piata Centrala), spre Putului au asfaltat fara linie

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#3385
Quote from: dr4qul4 on March 06, 2022, 12:46:20 PM
Si nu poti folosi podul de pe dig pentru ca ai trecerea aia cu CF si iti trebuie pod si peste ea.

E o linie de marfă, simplă, neelectrificată. Când trece trenul (o dată pe săptămână/lună?  :dunno:) se oprește circulația, cu agent de cale ferată. Nu e niciun deranj.

fulger nc

In Galati , pe Basarabiei , care vine perpendicular pe Cosbuc e linie de tramvai. Venea de la poarta combinatului si merge pana aproape de poarta santierului Damen.
Practic o diametrala vest-est , cu ramificatii spre piata centrala , un depou , la capatul dinspre oras , a viaductului de acces a combinatului.
Aceasta diametrala avea o ramificatie pe Cosbuc , spre nord si de la Shoping City , alta spre spitalul militar pe Bucovinei.
In momentul de fata , doar ramificatia de pe Bucovinei e scoasa.
Restul retelei , in mare parte exista , chiar daca nu se circula in totalitatea ei.
Pe Siderurgistilor , de la stadionul Otelul , pana la spitalul de boli infectioase din bariera Traian se reface total. Sina noua , catenara , statii , cu insule centrale protejate , etc.
Am pus poze pe celalalt for , ptr ca e mai usor sa le postez , la sectiunea dedicata proiectelor Galatiului.
Din aceasta diametrala , sectiunea cuprinsa intre stadionul Otelul si micro 19 , a fost reabilitata anterior(doar calea rulare , catenara nu).
Deci , putem spune ca diametrala nord-sud va fi complet reabilitata si functionala , intr-un an , cel tarziu.
Pe Brailei si pe faleza superioara nu ar fi indicat.
Pe Brailei ar rupe , practic , o artera circulata , care are si un fel de rol de promenada a orasului. E recent reabilitata pe zonele mediane , inierbate , cu copaci plantati.
In plus e foarte bine comunicata , pe rutier.
Majoritatea liniilor de autobuz si troleibuz , trec pe acolo.
Faleza superioara ar pune probleme ptr tramvai.
Cu toate ca nu as fi contra , dar complicatiile ar fi mari.
Taluzari , traversari , etc.
Reteaua de tramvai , cum a fost ea odata , era bine conceputa.
Doar a fost o perioada , cand multi ar fi vazut-o scoasa.
Din fericire s-au scos , doar mici segmente si daca exista material rulant si vointa , ea poate fi adusa relativ usor ..la un nivel de functionalitate decenta.
Cu toate ca e la "nivel" , mare parte din retea va fi separata prin borduri si cu o semaforizare inteligenta se poate asigura un tranzit decent.
Legatura cu Braila poate fi facuta cu material rulant usor modificat , ptr viteze croaziera mai mari.
Ptr mine , zona joasa ridica semne de intrebare privind constructia efectiva , cum se mentioneaza si mai sus.
Din acest motiv vorbeam de monorail.
Caz in care , ipoteza lui @dr4qul4 ..cu linie pe faleza superioara , devine factibila.
Se poate urmari un aliniament pe toata latura sudica , paralel cu fluviul , pe langa turnul de televiziune , pe unde se va face parcul de aventura. Cu toate ca trebuiesc depasite multe obstacole , multe terenuri sunt ale primariei si infrastructura unui monorail e mai propice ptr a depasi obstacole fizice in teren , fara a afecta mult zonele respective.

fulger nc

@tom_sawyer.
Da , linia respectiva nu e cine stie ce circulata.
Nu stiu cum ar fi posibila intersectarea cailor de rulare , ptr ca in rest , eu nu vad probleme acolo.

tom_sawyer

#3388
Intersecția dintre linia de tramvai de pe str. Henri Coandă și fosta linie CF industrială (acum scoasă) ce ducea la fosta Intreprindere de Sârmă, Cuie și Lanțuri (=Shopping City Galați; ca fapt divers, ISCL funcționa în hangarele fostului aeroport):



Sursa

Tramvaiele SH din Olanda au fost aduse pe calea ferată și descărcate direct pe linia de tramvai.

Vlad94

Eu am sperat ca linia de la Piata Centrala sa fie extinsa pana la Elice (intersectia strazii Traian cu Bulevardul Marii Uniri). Insa am inteles ca planurile primariei ar fi realizarea unei retele de troleibuz pe strada Traian intre Stradaa Brailei si Bariera Traian. Daca ma intrebati pe mine, cel mai simplu si util lucru care se poate face este sa se realizeze o statie cf la iesirea din tunel si sa fie conectat cubterminalul de la Bariera Galati. Astfel cei care vin cu trebul pot lua troleibuzele/autobuze spre centru. Nuncred ca aceste doua orase au nevoie de un sistem tram-train.