News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

fulger nc

@Vlad94.
La momentul de fata , din cate am inteles , se discuta reconfigurarea multor linii de autobuz.(in principal , ptr ca troleibuzul depinde de catenara si nu e asa usor de reconfigurat)
Problema a fost , ca in trecut , multe strazi au devenit cu sens unic.
S-a ajuns ca multe trasee sa se suprapuna(in special pe Brailei) si sa ocoleasca anumite zone.
Adica , nu exista un fel de acoperire/densitate  , cat de cat uniforma.
Statia de la tunel , ptr mine , ar fi primul pas si cea mai la indemana solutie. Ptr ca bariera Traian e mult mai bine comunicata ca piata garii. Pe mult mai multe directii. Urban/interurban.
Eu , saptamana asta am venit de la Bucuresti. A trebuit sa merg pana in gara centrala. 20 min , luand in calcul oprirea/coborarea , etc. Sa astept alte 15 min plecarea autobuzului spre bariera. Nu mentionez faptul ca la 22 casiera inchisese si am avut noroc cu un sofer binevoitor. Alte 15 min drumul.
Practic o ora pierduta , ptr a ma intoarce in bariera , ptr a lua autobuz spre nord.
La tunel , Filesti si Barbosi ar fi opriri obligatorii , dupa mine.
La tunel e foarte usor de configurat o oprire CF datorita configuratiei terenului. E intr-un debleu , unde se poate amenaja un peron central acoperit , cu acces restrans la coborare.
Adica se face o cladire la suprafata cu porti de acces , doua terminale achizitii bilete si un ghiseu.
Problema si cu Filesti si cu Barbosi ..e ca nu au acces , cat de cat decent , macar o alee iluminata ptr siguranta.
Ceea ce vorbeam , anul trecut , legat de Filesti si cartierul de dupa linie.
Oamenii au facut o alee pietruita , ptr a nu mai ocoli spre centura si a trece direct pe la subtraversarea soselei spre Smardan.

Vlad94

Daca tot vorbim de tram train, eu as vedea un astfel de sistem intre Pitești și Mioveni/Uzina Dacia si poate spre Câmpulung.

tom_sawyer

#3392
Nu e vorba de tram-train pentru BR-GL, pe pagina precedentă dădeam doar un exemplu de intersecție între calea ferată și linia de tramvai.

zone_rider

Pentru cei mai cunoscători ca mine în domeniul feroviar: ce tip de lucrări pot determina întârzieri legate de COVID, la un contract pentru elaborarea studiului de fezabilitate?

Am întrebat CFR de ce foarte multe contracte pentru elaborarea SF au termenele depășite și mi s-a răspuns:

"Pandemia cu noul coronavirus SARS-Cov2, instituirea stării de urgență și a stării de altertă au perturbat desfășurarea unor activități curente, fiind afectată în mare măsură și derularea contractelor de modernizare a infrastructurii feroviare, iar termelene de finalizare ale acestora au fost prelungite

Menționăm faptul că, termenele de finalizare ale studiilor de fezabilitate au fost depășite din motive neimputabile ambelor părți, iar prestatorii au continuat serviciile, fără ca acestea să aibă implicații financiare asupra Beneficiarului, nefiind necesară aplicarea de penalități pentru prelungirea duratei contractuale."

Cred că CFR acceptă mult prea ușor prelungirea termenelor, mai ales că pentru multe dintre contractele de elaborare a SF (fără PT), termenul este de peste 2 ani (ex: Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj - Focșani, Focșani - Roman etc.)

fulger nc

tom_sawyer.
Ptr cine e interesat am postat dincolo imagini(o fac doar ptr ca e mai simplu , nu vreau sa fie inteles altceva) cu zonele pe unde ar putea trece , ori tramvaiul , ori monorailul.
Ptr a putea aprecia diferentele de nivel si obstacolele din teren.


fulger nc


dan tm

am gasit pe metrouusor ca niste rame sosite demult in Romania din Austria incep sa fie taiate.

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=4047&pageNum=1

strainu

Am și eu o întrebare mai tehnică: din ce motiv e linia 603 atât de sinuoasă între Murgeni și Bogdănești? Are ceva de-a face cu zonele inundabile ale Prutului sau există vreun alt motiv tehnic? Mulțumesc.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

zeckesan

@strainu uite aici discuția de pe topicul de secundare feroviare și răspunsul lui @b1 de acolo - http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1320.msg379073#msg379073

etravel



Textul din cele doua anunturi in culorile nationale ucrainiene spune ceva gen "Trenul pentru aeroportul Otopeni pleaca de la liniile 8 si 9".
Sigur, numai ca nu.
In gara se derulau anunturi  glorioase care mentionau ca trenul spre Otopeni pleaca de la linia 6. Automotorul din fundal pleca la Brasov.

oc7avian

Deobicei acolo trag cele de aeroport. Deci în cazul de față e excepția. Oricum, e plin de voluntari în zonă.

frunzaverde

Tare textul :

Textul e in rusa, nu in ucrainiana (аэропорт in Ru, аеропорт in Ua, поезд in Ru, поїзд in Ua). Nu-i problema, limbile sunt mutual inteligibile...

Dar chiar sa le iasa agramat numele localitatii cu aeroport... Nu e Отопени ci Отопень. Prima varianta s-ar translitera inapoi ca Otopenii, a doua e Otopeni cu i-ul scurt pe care-l avem si noi... Chiar asa greu era sa verifice Wikipedia?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on March 24, 2022, 10:50:19 PMChiar asa greu era sa verifice Wikipedia?
Aparent era foarte greu, la fel ca si Google Translate.
Complet off-topic: ma gandeam acum cum trebuie sa sune "Otopeni" unui nativ italian.  :-[

alexandru_m

Ce wikipedia cand sunt translatori prezenti in gara... :((