News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BogdanPetrini

Ar fi interesant de studiat și varianta unui tram-train (a se vedea cel mai recent și apropiat model din Szeged) care să pornească din nordul Galațiului până în Sud, utilizând infrastructura existentă de tramvai, apoi să continue paralel cu DN22B (train) și să traverseze Brăila Nord - Sud pe infrastructura existentă de tramvai. Traseul ar avea în jur de 30 de km, iar regimul de operare ar fi destul de echilibrat - secțiunile de operare ca tramvai sunt apropiate ca lungime de segmentul interurban unde ar rula la viteză superioară ca tren.

fulger nc

In articol mentioneaza ca ar urma sa lege si aeroportul.
Ori , locatia aeroportului , din ce se vehiculeaza , va fi la Branistea.
O iesire de tramvai , cu bucla de intoarcere , exista in micro 19 , la iesire spre Braila.
E functionala linia.
Alta exista , in aceasta parte a orasului , spre viaductul , spre combinat. Liniile de pe viaduct nu mai pot fi folosite , din motive de siguranta(viaductul e destul de vechi si ar fi trebuit consolidat , cred. Daca e posibil).
Aici , la capatul viaductului , e o bucla de intoarcere si era si un depou de tramvaie.
Desi liniile exista , nu mai merg tramvaie pe acolo.
Linia din micro 19 ar putea fi continuata cu usurinta , spre Braila.
Cred ca si pe podul actual ar putea sa faca o trecere , nefiind nici o tragedie , sa reduca la o banda trecerea pe pod.
Problema e ca trebuie pod , sau ceva asemanator la traversarea CF ce uneste portul mineralier cu zona Barbosi.
De acolo aliniamentul ar putea merge relativ paralel cu actualul drum si ar trebui supratraversat drumul de legatura cu podul.
Zona aia , in intregime , e doar teren agricol.
Ceea ce nu se vede de pe harta , e ca terasamentul drumului e foarte inalt.
E o zona joasa cu infiltrari de apa.Daca se sapa un put acolo , la trei metri se da de apa. Panza freatica e foarte sus , datorita vecinatatii Dunarii si Siretului.
Daca se doreste unirea Brailei cu Branistea ar trebui sa se mearga pe un aliniament , la nord de actualul DX , in constructie ..si spre Galati se complica mult , ptr ca de la Barbosi , spre Galati ..sunt benzile transportoare ce trec peste sosea , e CF ce subtraverseaza soseaua ...si in general e o zona aglomerata cu constructii.
Ptr a intra direct pe str Brailei si a face jonctiunea cu actuala linie de tramvai la unghi de 90 de grade , ori la spitalul judetean , ori la capat micro 20.
Din motivele astea eu nu cred ca e chiar asa deplasata ideea unui monorail.
Constructia infrastructurii necesare e mult mai "supla".
Si poate face un traiect , oarecum circular , sau un y cu plecare dinspre Branistea si ramificatie spre Galati si Braila.
Ar trece , unind puncte destul de circulate si ce vor deveni de importanta.
Eu sper si la reabilitari ale peroanelor la Barbosi si Filesti si gandirea si refacerea unor accese , catre aceste gari.
Daca tot vor "scoate" la lumina castrul roman de la Tirighina , nu ar fi rau un acces civilizat dinspre gara.
Ar beneficia si zona dinspre combinat , care acum , cu toate ca are multe firme pe acolo ..nu are un acces spre gara.
E distanta mica , dar e un deal abrupt , ce intrerupe accesul.

AndreiB

In loc de monorail (care ar fi o solutie unicat in regiune deci mai scumpa de intretinut, nefiind sinergii cu restul retelei), poti face lejer un viaduct pe care sa pui tramvai, tren, ce vrei tu. Si Monorail e tot un viaduct.

fulger nc

Ok , va fi solutie unicat.
Totusi , solutiile tehnice ptr materialul rulant ..sunt in mare parte comune si chiar nu vad ce economii se pot face.
La fel infrastructura.
Economia ar fi ..cand ai monorail vs tram/train pe o schematica complexa si rute largi.
Adica , monorailul pierde avantaj pe rute lungi , unde costurile constructiei CF scad considerabil , sunt mai flexibile solutiile tehnice , atat ptr infrastructura , cat si ptr material rulant.
In zona respectiva nu ar fi vorba de solutii complexe , ci o singura
linie , care sa uneasca Branistea(aeroportul) ,Braila si Galati.
Probabil o legatura CF care sa uneasca linia curenta CF cu aeroportul de la Branistea , va fi dificil de realizat.
Un monorail ar putea uni toate punctele CF/tramvai din zona asta Galati-Braila cu aeroportul prin conexiuni modale.
Relieful din zona ar face ca solutia asta sa fie cel mai ieftin de construit.

AndreiB

Ce beneficii aduce Monorailul vs un tramvai cu portiuni pe viaduct acolo unde relieful impune asta?

fulger nc

#3365
Din pct de vedere al calatorului , nimic in plus. Statiile nu ar fi mai dese , sau ceva asemanator.
Din punct de vedere a constructiei ar aduce.
Un tramvai ar avea nevoie de o baza ptr calea de rulare , mult mai lata , mult mai rezistenta. Fara a vorbi de CF/tren.
Alta chestie e catenara.
Sa luam exemplul pasajului Basarab.
Constructia e mult mai "solida" , necesita un amplasament mai mare( ori ptr calea rulare/catenara ..ori ptr amplasarea elementelor de fundatie ptr piloni , in cazul viaductelor.
La un monorail , fundatia poate fi doar ptr un pilon , cu partea superioara in T , care sa sustina "calea de rulare".Cu doua sensuri de mers. "Catenara" , instalatia de alimentara e similara cu cea de la metrou si e oarecum solidara , sau amplasata exact pe ceea ce reprezinta "calea" de rulare.
Instalatia de dispecerizare/centralizare a traficului ar fi integrata cu cea de siguranta. Aici nu exista restrictii , impuse de reglementari AFER , etc.
Adica , exista libertate totala ..ptr a implementa solutii foarte moderne. Sunt instalatii fara operator uman la bord. Controlate dintr-un dispecerat la distanta.
Partea de infrastructura ..nu ar presupune nici un cost suplimentar de intretinere , fata de ceva gen metrou usor , tramvai.
Sa luam in considerare poaibilitatea construirii unei gari in imediata apropiere a aeroportului. Nu ar impune nici un fel de impedimente ptr catenara/mascare lumini ..care sa interfereze cu instalatiile aeroportului.
Practic , se poate obtine o ecranare completa , foarte usor , prin acoperirea catenarei , caii de rulare.
Aceasta acoperire ..poate fi folosita si ptr a asigura o acoperire mai completa a spatiilor destinate calatorilor.
Adica o acoperire mult mai completa a garii ..pe o distanta mai mare.

tom_sawyer

#3366
N-ar trebui să ne pierdem energia în discuții despre monorai. Dacă va fi ceva, va fi tramvai clasic.

Termenul "monorai" apare și în acest articol din 2010:
https://adevarul.ro/economie/imobiliare/braila-afectata-exodul-tinerilor-1_50acbc137c42d5a663892e7f/index.html

Primarul l-a preluat și el din vreo "strategie de dezvoltare" prăfuită, uitată în sertar.

Ar fi și absurd să nu fie tramvai, dat fiind că ambele orașe au rețele de tramvai cu același ecartament.

dan tm

Poate s-a gindit la monorail considerind ca nu e nevoie de mult teren.
Adica doar terenul pentru piloni.

fulger nc

La urma urmei si tramvai , care sa uneasca orasele ar fi ok.
Reteaua din Galati , daca ar fi toata reabilitata , strabate orasul pe doua diametrale perpendiculare(N-S, E-V).
Acum , mare parte din aceasta retea e reabilitata, sau in curs.
In Braila , la fel.
Ptr multi potentiali utilizatori e important sa existe o conexiune de tipul asta si cand se va face aeroportul , acesta sa fie bine legat prin transport public.
E foarte important aspectul asta , daca se vrea ca un aeroport sa fie util ptr persoane , pe o raza cat mai mare.

dr4qul4

Eu nu inteleg pentru ce este nevoie de tramvai intre cele 2 orase? Intre ele avem 10 km de camp! Si sunt conectate printr-o linie de Cale Ferata.
Iar aeroport?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

tom_sawyer

#3370
Linia de cale ferată e prea ocolită, >30 km. Un tramvai le-ar face practic să devină un singur oraș, la un cost al călătoriei mic și frecvență bună.

Traseul ar fi în lungul drumului expres.


Raport revizuit la studiul de evaluare a impactului asupra mediului DX Brăila-Galați (2012):




http://apmgl-old.anpm.ro/files/ARPM%20Galati/ACORDURI/EIA%20si%20EA/2013/ian/09.01.2012RIMrevizuitCNADNRDrumexpresBrailaGalatiPart1.pdf

dr4qul4

30 de km? Doar daca masori ocolind direct Galatiul.
De la Gara Filesti (care este lipita de oras) ai 18,5 km in linie dreapta si 24,5 pe CF.
CUm nici un tramvai nu va fi in linie dreapta, vei castiga in jur de 3 km.
Tramvaiul nu merge cu aceeasi viteza ca trenul si chair daca pui de la gara la gara (adica 8 km) nu ai nici o sansa sa faci mai putin pe strazile din galati fata de linia de CF.

Nu va fi niciodata acelasi oras pentru ca, pe langa zona dintre Braila si cartierul ANL din Galati (care e in jud Braila..) unde ai panza freatica foarte sus (si nu e simplu deloc sa construiesti), ai si zona dintre ANL si Galati, de peste 2,3 km de mlastina din Lunca Siretului unde au  mai incercat si altii sa construiasca. Imi amintesc ca acum 13-14 ani incepusera acolo un cartier "de lux" in padure, au carat o gramada de umplutura si dupa au fost inundatiile alea mari pe Siret de era totul o balta, asa ca au abandonat.

Iar cand va fi gata DX-ul vor aparea microbuze care vor lega imediat cele 2 orase. Voi chiar credeti ca e nevoie de transport de capacitate mare acolo?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Xenos

Transportul public de mare capacitate este intotdeauna net preferabil unei solutii de lumea a III-a precum microbuzele. Intre Heidelberg si Mannheim circula tramvaie pe vreo 20 km distanta, care leaga si tot felul de comunitati locale. Un tramvai ar fi ideal, probabil.

fulger nc

O linie de tramvai/tram-train/monorail ar uni municipiile prin transport public in sub 15 min parcurs ..dintr-un oras in altul.
Combinat cu faptul ca podul va uni pe rutier satele de pe malul Tulcean ..se va crea o zona de conexiune , undeva pe traiectul drumului de legatura DX-pod.
Practic articulezi toata zona la mijloace de transport public pe sine(care e un mijloc sigur , indiferent de anotimp, ora) ..undeva la 30 min , cu tot cu conexiuni.
CF nu exclude rutierul , sau tramvaiul/monorailul.
Tramvaiul doar ar ajuta la articularea diferitelor mijloace.

Whyse1

#3374
Quote from: dr4qul4 on March 05, 2022, 10:34:44 PM
Iar cand va fi gata DX-ul vor aparea microbuze care vor lega imediat cele 2 orase. Voi chiar credeti ca e nevoie de transport de capacitate mare acolo?
E nevoie de transport public, la intervale regulate.
Reabilitarea liniilor CFR nu poate fi facuta de autoritatile locale, si sincer nu cred ca CFR are de gand sa faca ceva in zona asta prea curand (reabilitarea infrastucturii, tren metropolitan, orar decent etc)