News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

fulger nc

Schema de culori(cea cu bleu marinul acela inchis) la CFR calatori e foarte reusita.
Dupa parerea mea. Cel putin , ptr trenurile interregio, sau de mediu/lung parcurs.
E sobra , eleganta ...si imi place mai mult , decat cea din poza cu vagonul MAV.
Eu as prefera o schema unitara , diferentiata pe ranguri de trenuri(cu toate ca e dificil de obtinut , dar ar trebui tinut cont de aspect , ptr o diferentiere/branduire a fiecarui serviciu).
La vagoanele astea mai recente(cele cu geamuri lipite unitar pe tot lateralul vagonului) s-a imbunatatit partea de "aplice" informative. Colantarile. Atat grafia , cat si cantitatea de informatii.
Partea cu panoul luminos pus sub geamuri...dupa mine , raspunde la doua criterii.
Unul e simplitatea constructiva. Un singur spatiu dedicat sub geam , imi da posibilitatea inlocuirii panoului , cu ceva mai nou , sau daca e stricat ..fara sa fiu restrictionat.
A doua ..e ca raspunde unui criteriu functional.
Partea informativa trebuie sa fie o "luminita" intr-un ocean.
Trebuie sa fie grupata si pe cat posibil posibil pe orizontala.
Adica ...am semnalizarea de clasa , exact alaturi , sau dedesubt (exact pe linia geamurilor) , panoul luminos informativ.
Pe aceeasi linie colantari cu spatii biciclete, locuri dedicate persoane cu handicap. De obicei spatiile dedicate pot fi semnalizate(sau dublata semnalizarea) prin "compartimentarea" acestora pe exterior prin colantare(prin suprapunerea unui colant semitransparent exact peste zona destinata).
As prefera si "principii" de semnalizare , aplicate recent ..peste scheme vopsire , vazute pe la italieni ..si la altii ce au cumparat rame recent.
Adica semnalizare tipic aeronautica , ptr "suprafete" active.
Cele mobile.
Intuitiva.
Adica ...vopsirea usilor intr-un contrast puternic(portocaliu) si a portiunilor de geam ce se deschid(doar rama partii ce se deschide) . Cu contrast puternic a panoului ce "tine" butoanele de actionare.
Ce obtii cu asta??
O foarte usoara orientare spatiala ..odata obisnuit calatorul(chiar si ptr unul neobisnuit). Ptr ca ....contrastul de culori , atrage atentia imediat.
Evita "plimbarea" unuia cu bicicleta..ptr ca vede de pe exterior compartimentarea. Evita plimbarile cu geamantanele si intrebarea nasului ..ptr ca informatia e grupata.
Fara sa vrei ..intr-o "mare" de bleu-marin si gri ...un dreptunghi portocaliu , atrage privirea. Imediat ..un contrast puternic atrage din nou privirea(panoul dreptunghiular actionare usi).
Imediat privirea e atrasa de informatia panoului , rang tren, vagon, clasa.

Adica , impartirea pe clase de importanta.
-acces , securitate.(cea cu "suprafetele active" , de am vorbit inainte).
-informatii permanente(clasa vagon , daca e vagon cu diferite servicii disponibile ,presa/cafea , compartimente speciale- carucior minusvalizi , biciclete, etc).
-informatii de ruta(luminoase , aplicate).

Ptr toate astea trebuiesc aplicate principii moderne.
Sa fie aplicate unitar , in plan longitudinal , grupate ..si sa semnalizeze pe exterior spatiile desemnate.
Sa nu se mai foloseasca inscriptii anacronice , fara sens...ptr ca se perpetueeaza din alta epoca ..din inertie.
De exemplu: carroza letti.
Ce sens are inscriptia respectiva ..pe vagoanele de dormit????
Inscriptiile in diferite limbi trebuiesc grupate , unde sunt necesare.

Toate chestiile astea trebuiesc analizate de AFER.
Cei ce se ocupa de regulamentele feroviare ..si sa stabileasca solutii standard , aplicabile modernizarilor de vagoane ...sau sa vagoanelor/ramelor ce vor fi procurate.
Sa se faca o uniformizare ..usor asimilabila calatorului.

Ptr aspectul vagoanelor , banuiesc ca mare parte din problema e cea a vopsirii(lipsa refacerii acesteia). La vagoanele noi , cu suprafetele vitrate(geamuri , usi) lipite e mai putin acut aspectul(pe de o parte sunt mai noi vagoanele) ..si datorita faptului ca "geamul" se intretine mai usor.
Si ar fi de preferat sa se extinda genul de abordare(cu toate ca stiu ca e o problema cu vegetatia si cu "oamenii" nostri ..care mai arunca cate o piatra).
Si mare parte din problema ..eu cred ca vine si din intretinerea curenta.
Curatatul vagoanelor.
De exemplu ..regionala Galati are externalizat serviciul de curatare a vagoanelor. Si e una din regionalele cu vagoanele cele mai curate. Cu toate ca se poate imbunatati mult.
Cunosc personal situatia.
De exemplu , in trecut ..existau niste instalatii cu perii si jet de apa , ptr curatatul exterior al vagoanelor. Care nu mai sunt functionale. Asemanatoare cu "periile" auto , ptr necunoscatori , dar la scala mai mare. Acum le curata cu solutii "acide"  de genul desengrasantelor ptr aragaze , etc. Solutii industriale ..dar ca cineva sa isi faca o idee.
Ei bine ...astea folosite in exces , matuiesc vopseaua ..inainte de termen.
Plus ca folosirea lor in spatii deschise..nu e , nici prea "eco friendly" , nici prea ok ..ptr operatorul ce o foloseste.
Spatiile , unde erau periile aveau canale de colectare a apelor. In schimb curatatul "cu acid" se face pe liniile de garare curente din revizie.

Ar trebui solutii coordinate ..plus o revizuire a contractelor cu firmele ce se ocupa de curatat.
Si solicitarea expresa in contracte ..privind curatarea periodica cu instalatii de presiune. Sa fie conditionata externalizarea serviciului ..de detinerea acestor instalatii.
Si lucrari de intretinere periodica, care sa includa revopsire, etc.

As vorbi si de solutii standard impuse de ancorare a scaunelor si de configurare a spatiilor/acceselor care sa fie cat mai simplu de curatat.
Functionale.
Spatii "ikea" le-as denumi.
Ptr ca desenul "functional" al vagoanelor e total depasit.
Si nu exista normative clare/cerinte ..din partea CFR calatori , pe de o parte , ptr constructori/reparatori.
Nici din partea autoritatilor responsabile(AFER) cu stabilirea de criterii obligatorii ptr operatorii CF.

fulger nc

https://mobilitate.eu/infratrans-2019-atelierele-grivita/
De exemplu cum e la vagoanele din imagini.
Se vede la unele integrarea panoului informativ "in geam".
La usi , in loc de chemarul galben , ar fi de preferat vopsirea intregii usi , sau colantarea ei.
Cu chenarul butoanelor de actionare intr-un portocaliu , sau rosu mai strident.(cum nu e pe usa , e in contrast cu vopseaua vagonului). Daca sunt fixate pe usa , sa fie alta solutie de contrast.
Genul de chenar de la usa (dar mai subtire facut) sa fie facut peste zonele destinate persoanelor minusvalide , sau spatiilor ptr biciclete. Cu o grafie subtire peste ele.

Din punct de vedere estetic ar fi foarte reusite.
Ar impaca , atat functia(data de informatii) cat si aspectul.
Generalizat , pe trenurile de lung parcurs ar crea identitatea vizuala necesara "brandingului".
Vagoanele de dormit/cuseta , bar/bistro , restaurant ar fi de preferat sa fie mai "agresiv" promovate , prin identificare vizuala mai accentuata.
Adica ..chiar daca sunt vopsite in aceeasi schema generala , elementele distinctive sa fie mai pronuntate(in culori cu contrast puternic). Sau vagoanele ce detin compartimente tip bar/bistro.

MarianD

https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=689&PageNum=6

Eh da ce părere îți dai de schema asta? Cu o lingura rasa de rugina pe toată lungimea acoperișului și recepția lucrărilor semnată de Calatori? Fără sa fie retrimise la "reparator"? Este din linia "eco" a CFR Calatori în care auzi de pe peron cum rugina ronțăie la vagon - n-au așa ceva la OEBB de ex, și nici DB la ICE4.

Oricum pagina 3 de pe forumul amintit e sublimă... acel 20-49 peticit în București Nord... Miroase a urină prin monitor direct..

dan tm

Aici un raport AGIFER.

M-am decis să-l pun aici , cînd am citit  că OTF a refuzat să ducă vagoanele la cîntar motivînd că....

adică e după OTF?

GFR face cum vrea? a dărîmat podul la Cîrcea , are nenumărate deraieri pe linia de Năvodari si ...

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_383_RI_Navodari-Nazarcea_09042021.pdf

40-0802-5

#3349
Apropo de 20-49: am ajuns sa regret seria neclimatizata... era mai ok fata de mizeriile astea din prezent. Dar ma rog, asa intelege SNTFC-ul prin confort pe banii contribuabililor.

Apropo de confort: avand in vedere scumpirile anuntate de catre ei, oare vor face si vreo schimbare in "bine" la capitolul compuneri? **Regionalele TM, BV si IS: ma uit la voi** sau vor mentine aceeasi bataie de falus la adresa trenurilor de lung parcurs?

TVlad

Bazindu-te pe experienta de pina acum, ce crezi ca o sa faca?  :D Nu o sa imbunatateasca nimic, logic. Pret mai mare pentru acelasi jeg.

Din cauza inflatiei, scumpim deci contribuim si noi la inflatie. Si pe urma, scumpim din nou, ca iar a crescut inflatia. Nici o vorba de absorbtia costurilor externe, eficientizare. Dam mai departe catre calator.

dan tm

CFR Calatori
26 februarie 2022

CFR Călători este atentă la nevoile de transport ale călătorilor și suplimentează operativ capacitatea de transport a trenurilor din graficul de circulație, în funcție de solicitări.

În prezent nu sunt legături feroviare cu Ucraina. Dacă vor exista solicitări din partea autorităților pentru suplimentarea capacității de transport, așa cum a făcut-o de fiecare dată, CFR Călători va putea acționa cu întreaga capacitate tehnică disponibilă.

https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/refugiati-ucraineni-aflati-trenuri-asteptati-romani-apa-alimente-gari-transilvania-foto-1_621b43ee5163ec4271868da5/index.html

deosebit de trist ca in Europa, in UE traim asemnea vremuri. Mai este un comunicat al CFR SA insa nu-l gasesc.

din nefericire am gasit si o poza din Al Doilea RAzboi Mondial, din domeniul feroviar.

https://cdn.historia.ro/img/articles/2020/07/10/3.1%20film%20jos%201940%20iunie-iulie%20Stop-cadru%20din%20filmul%20documentar%20R%C3%A3zboiul%20nostru%20sf%C3%A2nt%20(1942).jpg?v=1


Harry

În anii '30 se ia decizia construirii unei gări noi, moderne care să satifacă nevoile orașului Constanța. În anul 1937 este realizat proiectul tehnic de către marele arhitect Duiliu Marcu. Noua Gară urma a fi amplasată pe un teren de mari dimensiuni în zona Spitalului C.A.S. / Municipal (în prezent, aproximativ în zona dintre actuala Gară și Spitalul de Boli Infecțioase).

Din schița prezentată mai jos, prin amabilitatea domnului arhitect Radu Cornescu, pare că este vorba de o gară de tip terminus, o clădire monumentală (poate a doua ca mărime după Gara de Nord) în stil art deco, care ar fi urmat să dispună de un turn care ar fi fost cea mai înaltă clădire din oraș. Din păcate cel de-al doilea război mondial și instalarea regimului comunist au făcut ca acest proiect să nu se concretizeze.


AndreiB

O gara terminus ar fi fost foarte inflexibila cu operarea trenurilor spre Mangalia - cred ca e mai buna solutia actuala, chiar daca mai putin impresionanta dpdv arhitectural.

Harry

Locatia ar fi fost pe locul garii construite de britanici


Whyse1

https://m.zf.ro/zf-investiti-in-romania/zf-investiti-in-romania-autoritatile-din-braila-lucreaza-impreuna-cu-20540266



Quote"Am depus în paralel împreună cu Galaţi un proiect pentru un transport modern nepoluant între municipiile Brăila şi Galaţi, conectând principalele zone industriale, dar şi viitorul aerport. Şi aici vorbim de PNRR". Edilul a explicat că este vorba despre un monorail, care nu afectează mult infrastructura. Autorităţile din Brăila-Galaţi sunt în stadiul în care au depus intenţia de solicitare a finanţării şi au demarat primele discuţii.



,,Traseul va fi făcut de un proiectant cu experienţă pentru că vrem să conectăm atât zona centrală a oraşului, dar şi principalele obiective economice, şi aeroportul, să creăm o legătură între toate celelalte entităţi, atât administrative, dar mai ales private, de la viitorul parc industrial din Brăila – care a primit deja autorizaţie de funcţionare – până la principalele obiective economice din Galaţi".

AndreiB


Whyse1

#3358
Eu ma gandeam mai degraba la un fel de sistem light rail sau chiar tramvai, pe o ruta asemanatoare drumului DN22B. Oricum, nu ma astept sa se realizeze ceva concret, monorail sau nu.

AndreiB

Monorail e oricum ceva care bagi cand ai zero intentie de a face ceva transport public, dar pui asa ceva sa "dea bine".

Personal cred ca o linie noua de CF pe un traseu mai direct (sau doar RK) rezolva 80% din probleme.