News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

BGP2597

@frunzaverde

De acord că mersul trenurilor e un proces complex. Am învățat chiar anul trecut la facultate cum se întocmește un grafic de circulație, din păcate doar la nivel de bază - principii de introducere a traselor în grafic, calcule de tonaje, accelerații și timpi de mers, fără optimizări. A fost una din materiile care mi-au plăcut cel mai mult în anul respectiv și caut să învăț mai multe despre subiect, prin urmare o să studiez materialul pe care ni l-ai propus cu prima ocazie.

Totuși, pe secundarele noastre unde se pune problema de legături problema nu cred că este atât de complexă pe cât pare, întrucât volumul de trafic pe secții ca Slobozia - Ciulnița, Roșiori - Alexandria sau altele similare este semnificativ sub capacitatea secției, prin urmare, o ajustare a traselor cu 5-10, până la 30-40 de minute nu văd să afecteze nici capacitatea și nici turnusul materialului rulat, ci cel mult anumite încrucișări pe secțiile cu linie simplă, ajustabile la rândul lor. Până la urmă, exact cum ai spus și tu, mersul de la an la an este doar o ajustare de minute în funcție de ce restricții și limitări mai apar sau dispar - lucru trist și absurd de altfel - de ani de zile stăm pe loc cu același mers obosit și lipsit de actualitate.


subway

@frunzaverde
Decat sa-l bruftuluiesti mai bine il iei punct cu punct si-i demontezi argumentatia, daca doar ii dai bodicec la mantinela nu cred ca obtinem efectul dorit...

dan tm

Cine sa faca un mers de tren optimizat? la CFR se merge pe principiul sa mai mearga ici colo un tren ca sa schimbe CFR Infrastructura angajatii la tura?
Si apoi cine sa mearga cu trenul daca autobuzele depasesc trenurile?

trenul Budapesta -Bucuresti are oprire la Teregova. zic.

oare cei din CFR sint diferiti de astia?

https://romanialibera.ro/investigatii/familiiile-din-autoritatea-feroviara-romana-833433

bogdan25

@frunzaverde

O mica observatie la un comentariu de-al tău de mai sus.

Astăzi în București sunt aproximativ 800 de masini la 1000 de locuitori. Comparativ cu datele (2014) din link-ul de mai jos stăm mai "rău" decat multe capitale vestice => dezastrul de azi. 

https://blog.euromonitor.com/top-developed-world-cities-with-low-reliance-on-car-based-mobility/

România în schimb este pe ultimul loc și probabil asta este cauza pentru care marile orașe sunt blocate și unele autostrăzi par pustii (comparativ cu cele din vest). 

Mă bucur ca voi aici nu sunteți de acord cu trenul suburban propus de actualul primar. Tot mai mulți bucureșteni migrează spre suburbii așa cum sunt ele astăzi. Trendul poate s-a mai redus în ultimii ani din cauza infrastructurii.  Dar ei se muta în primul rand din cauza calității foarte scăzute a spațiului locativ (cartierele comuniste).

Dacă planificăm și construim metroul  în limitele Bucurestiului de acum 20 ani + taxe mari pe masina (diesel interzis) + parcare f scumpă rezolvăm traficul doar din centru. Este ceva pozitiv dar nu suficient.

Personal cred ca metroul trebuie să treacă cat mai repede dincolo de actuala centura. Altfel se va construi haotic ca până acum, în toate direcțiile și nu o sa avem niciodată o suburbie adevărată.

Înțeleg exemplele cu suburbiile Parisului dar o planificare cu cap poate evita greșeală francezilor. Un exemplu pozitiv este Almere un oraș dormitor construit langa Amsterdam in ani 70-80. Blocuri de 4 etaje / case / blocuri / case. Poate este un risc sa devina actualele cartiere comuniste ghetou :)   



 

fulger nc

#2224
https://www.anylogic.com/rail-logistics/
http://www.opentrack.ch/mobile/opentrack_e/opentrack_e.html

Daca e asa dificil de facut trase si optimizarea traficului , exista software dedicat sa faca simulari de trase , cu tot cu disponibilitatea parcului , a personalului si care sa tina cont de regionalele de care apartin.

Daca nu gasesc o solutie in piata ptr nevoile lor sa solicite realizarea unui soft personalizat ptr ei.

fulger nc

#2225
 O mica mentiune legat de solutii privind mobilitatea cu mijloace individuale de tip car sharing.

Autovehiculele personale (4 roti , de intre 2-9 pasageri, carnet B) sunt mijloacele cele mai ineficiente ptr transportul urban.Sunt optimizate ptr viteze peste 90 km la ora.De obicei sunt folosite cu un sfert din capacitatea transport calatori.

In orasele mari din Europa , de pe google maps , pina pe placile informative din statiile de autobuz londoneze ..motocicleta e mediul de transport urban cel mai rapid.

Servicii tip car sharing:
-cu autovehicule pe 4 roti.
-cu motociclete , motoscutere apte ptr permis cat B.
-cu biciclete, trotinete.
Toate electrice.

Autovehiculele: statii de inchiriat si incarcare doar in apropierea punctelor de interes (gari , aeroport).Evitat statii de inchiriere in zonele centrale , ptr a evita sa contribuie la congestionare(ar fi proportional infim, dar ca principiu).Ptr a favoriza mobilitatea intre punctele de interes mentionate.

Motociclete/motoscutere electrice:Intre "peretii" orasului.Sunt de departe modul cel mai versatil si rapid.Un serviciu de inchiriere centralizat , on line si cu posibilitatea de a inchiria pe baza unui abonament.

Biciclete/trotinete:Amplasarea de statii de incarcare/inchiriere pe baza de cartela in zone cu parcuri , apropierea de centru, pietonale unde in general traficul rutier este restrictionat , sau se intentioneaza restrictionarea sa.Din cauza vitezelor la care circula , faptului ca sunt conduse de persoane , care , in general  nu cunosc normele rutiere,  produc conflicte de trafic si e potential periculoasa amestecarea lor cu traficul rutier , mai ales pe artere cu viteza de circulatie normala(e o idee proasta implementarea lor ad-hoc ca metoda de a rezolva problemele de trafic..chiar de e o moda in mari orase europene).

Cam asta ar fi principiul mobilitatii individuale tip car-sharing in acceptiunea mea.

Nu ar reprezenta o alternativa la transportul in comun , ci un serviciu complementar.Implementat simultan cu introducerea de restrictii mai aspre ptr accesul masinilor in zonele centrale.Simultan cu optimizarea transportului in comun.

cristi5

#2226
Quote from: subway on November 18, 2020, 01:34:37 AM
@frunzaverde
Decat sa-l bruftuluiesti mai bine il iei punct cu punct si-i demontezi argumentatia, daca doar ii dai bodicec la mantinela nu cred ca obtinem efectul dorit...
Nu. @fulger nc trebuie sa inteleaga ca scriind mult da de lucru (de citit) la toata lumea. E un fel de atac "denial of service". Toti suntem aici in timpul liber.

Ma rog, din pacate eu am incetat sa mai citesc tot ce scrie peste 3 paragrafe (sau fara paragrafe, gen "wall of text") ca nu mai am rabdare, scris mai dezlanat n-am mai vazut, dar tot trebuie sa fac scroll, si aia e munca...

subway

#2227
Eu speram sa se mai linisteasca un pic.
@bogdan25
Daca ma uit pe fereastra constat ca 1/3 dintre masinile din parcare au numar de provincie nu de Bucuresti...

AndreiB

#2228
Cred ca asta are mai degraba legatura cu disfunctionalitatea sistemului de evidenta a populatiei, subway, dar de facto sunt tot Bucuresteni, indiferent ce scrie pe buletinul lor.

carutasul

problema e că și dacă nu mergi cu mașina tot trebuie să o parchezi undeva. Deci problema parcărilor de reședință e mai urgentă cumva decât cea a traficului .

TibiV

Quote from: bogdan25 on November 18, 2020, 07:10:13 PM
Tot mai mulți bucureșteni migrează spre suburbii așa cum sunt ele astăzi. Trendul poate s-a mai redus în ultimii ani din cauza infrastructurii.  Dar ei se muta în primul rand din cauza calității foarte scăzute a spațiului locativ (cartierele comuniste).

Asta este o mare prostie....

Cartierele comuniste sunt "parfum", super-aerisite fata de "realizarile" imbatabile ale noilor dezvoltatori (developeri, ca nu mai stim sa vorbim romaneste...)

M-am nascut si am crescut in Titan.
M-am enervat prin 1980 cand Ceausescu a decis sa "indeseasca" blocurile. (Mi-a stricat niste locuri de joaca/harjoana cu fetele...)
Dar si acum, dupa "indesire", cartierul Titan este mult mai "aerisit" decat orice dezvoltare de... "turkish delight"... facuta de astia noi...

La fel in Berceni... Zona "comunista" este OK ca si densitate. Noile "dezvoltari" sunt o voma...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Exact! Am avut oroarea de a sta intr-o "dezvoltare rezidentiala" din asta vara asta, cateva saptamani, cand am fost in RO. In Ghencea, vanduta cu mare lux. Avea bariera cu portar, si bloculete cu 4 etaje. Dar, in rest, pe bune, s-au inspirat de la nea Ceasca la greu. Si au dat-o in bara chiar si cu plagiatul.

- Bucataria era la fel de minuscula si "stil-vagon" ca orice bucatarie comunista, in care de-abia incape o masa cu trei scaune lipita de perete. Si cu un gemulet vai-mama-lui...
- Sufrageria apartamentului avea, ca singura sursa de lumina naturala, usa balconului. Care ocupa cam 1/3 dintr-un perete. In rest perete, super-claustrofob.
- Dormitorul avea un geam un pic mai mare, cam 1/2 dintr-un perete.
- Balconul era ocupat de 2 unitati AC. Deci, vara, imposibil de folosit daca doreai racoare in casa. De ce dracu n-au pus o unitate de bloc? E, d-aia...

Bineinteles, zero spatiu verde "in complex", doar o chestie dubioasa de beton cu doua leagane.

Cum pana mea sa construiesti asemenea mizerii? Si sa le vinzi ca "apartament de lux"? Daca faci asa ceva la 20-40 km de Bucuresti, in 5 ani or sa fie ghetoizate complet.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Cred ca mai degraba bogdan se refera la visul impartasit de multi prieteni de ai mei din Bucuresti de a avea o casa "pe pamant", care din motive economice ajunge sa fie de facto intr-un sat in Ilfov.

frunzaverde

@AndreiB - stiu de visul "casa pe pamant cu plata pe luna" (era sloganul oficial al unui dezvoltator). Dar McMansion-ul individual, cu curte de gratar de-a lungul unui cul-de-sac liniar cu bariera si paza la intrare - visul romanesc - nu este deloc, dar absolut deloc pretabil la transport public.

Exact din acelasi motiv pentru care cul-de-sac-urile americane nu au transport public : oricum ai dispune statiile, sunt intotdeauna foarte putini locatari in apropierea lor si pentru majoritatea va fi prea departe o statie de transport, si rutele prea intortocheate, ca sa fie atragatoare o astfel de solutie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2234
You're preaching to the choir, frunzaverde. Eu sunt un cosmopolit convins - am renuntat si la masina de 2 ani si nu cred mai cumpar alta vreodata. Pentru mine, scopul e sa locuiesc intr-un loc cu distanta de mers pe jos de baruri, restaurante, cafenele, parcuri etc. si transport pe sina pentru a merge oriunde altundeva (interurbanul il fac exclusiv cu trenul in Romania in vizita).

Dar, am observat ca mentalitatea mea nu e foarte raspandita in Romania, unde lumea vede densitatea ceva de la care sa scape. Eu personal consider densitatea mare un avantaj, pentru ca iti permite amenitati net superioare vs. suburbii.

Ce am observat recent in suburbiile Bucurestene e o tendinta de gated communities (vs. anii 2000), care sunt si mai nasoale pentru transport public.