News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

subway

Cred ca a spus colegul ca ar fi gresit sa comparam microbuzele-duba cu trenul...

cristi5

#2206
Quote from: nirolf on November 16, 2020, 04:39:12 PM
un autobuz care stă blocat în același trafic nu e o alternativă

O, ba da!

Daca 50 de soferi nu ar gandi asa, ar fi cu 50 de masini mai putin pe drum, si autobuzul plin! Vreo 350-400m pe o banda eliberati, deci autobuzul are loc berechet, nu mai e blocat! Nu mai ii "acelasi" trafic.

Cum ii faci sa nu mai gandeasca asa? Autobuze  sau trenuri decente, frecventa mare, benzi dedicate, taxa de intrare in oras, parcare scumpa in oras...

In rest de acord cu "oul si gaina" la suburbii vs transport suburban. Tot oul si gaina e si asta cu transport public vs masina.

carutasul

Perfect de acord cu @frunzaverde că ar trebui mai întâi să ne ocupăm de actualele linii de navetă. Părerea mea ( iar personală) e că principala problemă nu e că nu e gara în centru, ci că e prost legată de celelalte cartiere. Stau și mă gândesc că terminarea M4 ar fi unul din punctele de cotitură, pentru că acum de la gară ajungi în centru, dar cu un ocol destul de mare sau cu schimbare la  Victoriei. Experiența personală e că dacă schimbi mai mult de două mijloace de transport te cam lași păgubaș; cu M4 ai ajunge în centru rapid și fără schimbări. ( să mă scuzați că folosesc experiența personală, nu o fac ca să promovez investițiile în Rahova ci pentru că măcar situația de aici o știu bine, fără să fac presupuneri care s-ar putea dovedi greșite :) Pentru zona mea, proiectul M7 e evident proiectul corect.) Deci aș face cumva să transform Gara de Nord ( sau Basarab, dacă e mai ușor) într-un nod STB real, cu legături convenabile în toate zonele de interes ( Pipera included). Pentru unele zone s-ar putea să fie nevoie doar de reparat linia de tramvai sau de pus niște macaze, la altele ar fi mai complicat. ( iar în Pipera tot zic că ar merge o mică gară de corporatiști :) ) Dacă asta ar merge, după aia am mai putea discuta de extinderea la alte direcții.

Earthchild

#2208
Nu știu dacă articolul a mai fost postat.
LE: a fost postat de vancouver, rog admin sa stearga postarea.

Vlad94

@Earthchild Articolul a mai fost postat acum cateva pagini.

AndreiB

#2210
@Carutasul

Nu schimbul e problema, ci frecventa slaba pe M1 (Dristor-Basarab). Din pacate Hasdeu (M4) ramane la marginea centrului, asa ca nu cred ca se resolva problema legarii de centru direct. Dupa definitivarea retelei, cred ca tot va schimba lumea la Hasdeu pentru Universitate.

Eu vad doua solutii:

1. Pendula de metrou Dristor-Crangasi (permite configuratia liniilor la Crangasi rebrusarea?) care sa injumatateasca frecventa pe M1 (3min la ora de varf vs. 6min azi).
2. Prelungirea liniei de tramvai 44 de la Vasile Parvan la Piata Unirii, pe Splai. Ar oferi o legatura rapida cu M1/M3 din est spre Gara de Nord (M4 nu se intersecteaza cu M1/3), o legatura directa Giulesti-Centru si o legatura directa Gara - Centru. Necesita transformarea Splaiului din "autostrada urbana" in axa dedicata transportului in comun pe ruta Izvor - Unirii.

frunzaverde

#2211
Quote from: tom_sawyer on November 17, 2020, 02:29:30 AM
Deci navetă în jur de 100 de km spre București, cu noaptea în cap. Pe Slobozia-Urziceni-Bucuresti, singurul tren dimineata e 8122. Poți face linia asta competitiva pentru naveta catre București? Sa adune oameni din satele de pe traseu?

In momentul asta, linia asta nu poate fi apta pentru naveta serioasa din Slobozia... Trenul face, pentru 133 km, 3 ore si jumatate - ce naibii, cum sa pierzi 7 ore pe zi pe naveta? Se poate face ceva? Da, s-ar putea. Ce?

1. Pentru Slobozia - Bucuresti : solutia e un expres de naveta (eu i-am zis RegioRapid) dedicat, care sa opreasca doar Slobozia - Ciulnita - Lehliu - Branesti - Bucuresti (Pipera) - Bucuresti (Baneasa) - Bucuresti (Nord). Ideal e un automotor cu 3 segmente, care se cupleaza in Ciulnita (5 minute) cu un automotor similar venit din Calarasi. Ar putea, cu RK pe Slobozia - Ciulnita (17 km) sa scoata undeva la 1h15-1h20.

2. Pentru Slobozia - Urziceni inclusiv Urziceni, as face asa: pleaca un tren din Slobozia perfect gol, care opreste in toate statiile de pe Slobozia - Urziceni, in regim de regio normal, si din Urziceni continua pana la Bucuresti Nord fara oprire. Pleaca devreme tare din Slobozia (vei sti ca ai tras lozul castigator cand trenul pleaca cu zero calatori din Slobozia spre Bucuresti), colecteaza pe parcurs ce se poate, si apoi serveste drept expres pentru cei care vin din Bucuresti.

3. Un regio normal Urziceni - Bucuresti, care colecteaza tot din statiile dintre Urziceni si Bucuresti. La fel, ar trebui sa plece gol din Urziceni (ideal ar fi ca toata lumea din Urziceni pentru Bucuresti sa ia 2-ul).

Insa, pentru ca 1+2+3 sa mearga, linia trebuie revizuita semnificativ, in sensul de circulatie cu 100 km/h (chiar si diesel), cat e viteza proiectata, minimum minimorum. Ideal, revizuita pentru 120-140, si electrificata, ca linia sa fie eficienta. Si sectorul OTP T1 -> Mogosoaia -> GdN trebuie operat ca dubla, ca altfel nu incap si trenurile de Urziceni si trenurile de Bucuresti.

Frecventele ar trebui sa fie "navetizabile" (cateva trenuri / zi dedicate pentru 1., 1 tph pe directia de naveta (spre B dimineata, dinspre B seara) la ore de varf pentru 2. si 3., si "dupa nevoi" in restul timpului). S-ar putea face pe linie simpla.

Dar din nou, pentru ca asta sa mearga, Balotesti - Urziceni - Slobozia - Ciulnita trebuie sa treaca prin lucrari. Nu neaparat de amploare uriasa, dar de ceva amploare.

@AndreiB  - M1 nu are frecventa proasta, vine la 5-6 minute la orele de varf. Si nu e absurd de plin niciodata. De la Gara pentru Universitate, o sa fie doua optiuni (GdN - Victoriei - Universitate respectiv GdN - Hasdeu - Universitate). 1+2 statii respectiv ?+2 statii. Nu va fi o problema mare, cu metroul. Cel mai enervant mi se pare Piata Romana; unde daca ar exista un bulevard civilizat, care sa nu se blocheze si sa fie mon-sens ca Dacia/Grivita, suprafata ar fi optima.

Pendula la Crangasi se poate face, s-au facut ranforsari in trecut fix asa. Crangasi are inclusiv peron cu trei linii (unul n-a fost folosit niciodata la calatori). In 20 de ani de stat in zona Gara de Nord, expresia "trenul circula pana la statia Crangasi!", exact cand te grabeai sa ajungi undeva, era una din cele mai frustrante chestii posibile... Singurul anunt mai enervant ca asta era "Trenul de la linia una circula fara calatori!".

M1/M3 este direct de la Gara de Nord. De acord, bucla e enervanta, dar nu asa enervanta... Cine naibii ar vrea sa mearga cu tramvaiul (care oricum e lent, ca e tramvai, si merge pe strazi) pana la Izvor/Unirii, fix pe axa M4, in loc sa "faca bucla"? Facutul buclei directe e mai lenta deca o ipotetica M4+M1/3 la Izvor, dar e muuuult mai rapida ca 44-ul (tramvaiul cu care ma duceam la liceu, apropo, amintiri multe la 6:45 dimineata intr-un tramvai neincalzit spre ora de chimie cu scorpia...)... Tin minte, ca, chiar si la sfarsitul anilor '90 si inceputul anilor 2000, cand traficul era nimic, si se circula "la liber" (Iuliu Maniu era gol), era mai repede sa mergi GdN - Eroilor - Lujerului (Armata Poporului pe-atunci) cu metroul decat sa mergi direct pe suprafata cu 62-ul. Si cred ca ar fi si mai rapid iesitul pe la Basarab si luat tramvaiul 1 pana la Grozavesti, daca chiar nu vrei sa faci bucla...

Plus ca refacerea liniei centrale (a existat inainte de "sistematizare" exact ce zici tu), e un pic complicata fix in zona Izvor, ca tramvaiul trebuie sa urce pe Cobalcescu si sa coboare pe Berzei/Uranus. S-ar putea reconfigura bucla de la Sf. Constantin sa iasa la Lazar (m-ar fi scutit asta de 5 minute de mers pe jos timp de 4 ani) si apoi la Pod Izvor, dar va fi lent ca dracu pe Sf. Constantin. Si pe "Bulevard" sub nici o forma nu or sa circule vreodata tramvaie.

Au existat la inceputul anilor '90 idei de genul, dar pe la Hasdeu, si de-acolo in Rahova (refacerea liniei taiate in anii '80). Cand s-a reconstruit podul Hasdeu ('91? '92?) au montat si sina de tramvai pe pod, care sina a ramas pe pod (izolata) pana la asfaltarile din anii 2000.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2212
@frunzaverde

Poate sunt eu rasfatat cu frecvente de 1-2min din Londra, insa mie intervalele mi se par mari in Bucuresti si descurajeaza schimburile. Mie 6min la ora de varf mi se pare enorm de asteptat. La ore normale e si mai rau: 9min. Daca astepti 9min la Gara si 8min la Victoriei (ambele din intervalul orar 10-13), cu Uber erai deja in scara blocului. Cred ca si cu 85 daca il prinzi.

Referitor la Slobozia, 1h35 e perfect posibil si azi, insa imposibil din cauza mersul trenurilor ne-cordonat, pe care nu reusesc sa mi-l explic. Ma indoiesc ca face cineva naveta din Slobozia in Ciulnita (poate invers dar sunt mult mai putini oameni). Singurul scop al trenurilor Slobozia-Ciulnita sunt legaturile cu M800.

Iar aici, se rupe firul. Avem asa:

Primul tren din Slobozia: 05:34 - Ciulnita: 06:02. Primul tren spre Bucuresti 06:48. 46min petrecute degeaba in Ciulnita. De ce nu ar face Slobozia 06:15 - Ciulnita 06:45?

Al doilea tren din Slobozia: 07:24 - Ciulnita: 07:54. Primul tren spre Bucuresti 09:38. 1h44 in Ciulnita degeaba. Nu exista tren din Slobozia care sa fie corelat cu Ciulnita-Bucuresti (cea mai buna conexiune e de 25min). Atunci sincer, nici nu stiu de ce mai exista trenuri Slobozia-Ciulnita.

In plus, toate trenurile Slobozia - Ciulnita opresc in Slobozia Sud, o statie de manevra in camp la 2km de un sat prafuit sau niste fabrici peste camp (fara poteca). De ce? Care e logica opririi acolo.

Nu inteleg cum CFR nu e in stare sa co-ordoneze mersul trenurilor astfel incat sa existe legaturi de <10min in nodurile feroviare. Uneori pare ca cineva face mersul trenurilor de lung parcurs si alta persoana mersul trenurilor regionale pe secundare si cele doua persoane nu isi mai vorbesc de cand s-au certat in 1993.

Trenurile dinspre Slobozia sosesc la linia 5 iar cele spre Bucuresti pleaca de la linia 3. Asta ar trebui sa fie conexiune de <3min realizabila. Chiar si fara sa refaci nimic, un desiro care sa penduleze Slobozia - Ciulnita si sa faca legatura cu toate trenurile de lung parcurs din Ciulnita e perfect realizabil azi. Fac pariu ca CFR taraie un DA + 1-2 vagone arzand o tona de motorina si necesitand manevra, cand asta ar trebui sa fie patria Desiro.

hvm

^
hai sa ma bag si eu ca musca'n lapte legat de congestia din marele orase. In cate din aceste mari orase unde congestia e mica, sunt atat de multe automobile in oras pe cap de locuitor? Si in cate din ele se plateste taxa de parcare mai mica de 5E/zi (in bucuresti cred ca este si 0.5E/zi la unele contracte mai vechi) pe cand restul cred ca le numeri pe degete pe cele unde platest max 5E. In general daca nu ma insle taxa e undeva de la 15E/Zi in sus. In situatia aceasta multe persoane prefera sa renunte la masina (la o taxa de 450E/luna doar pe parcare) si se indreapta spre solutii alternative: bicicleta, metroul sau autobuzele. Si in aceste conditii si autobuzele/metroul sunt mai profitabile fiindca au mai multi calatori, pot sa adauge mai multe garnituri la intervale mai scurte, samd.

Nu mentionez aici nimic de amenda in cazul in care ai parcat neregulamentar. Nu mai tin minte daca era in Londra sau Amsterdam, mi-a povestit cineva ca a platit 600 E amenda.

Totul e din aproape in aproape. Atat timp cat la noi ai 1 milion de masini la 2 milioane de locuitori, n-ai cum sa scapi de congestie...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

BGP2597

Problema legăturilor se regăsește în mai toate nodurile și este multe ori făcută ori cu bună știință, ori din pură prostie. Sunt mult mai des întâlnite situația în care trenul regio ajunge în nod imediat după ce pleacă trenul de legătură.
În Ploiești Sud, până în 2017 era o legăutră între IR 1655 / R 5071 utilă pentru cei care veneau de la București și aveau ca destinație o stație de pe secția Ploiești - Mizil. R 5071 venea din Brazi și aștepta în Ploiești Sud. În 2018 l-au mutat cam cu 5-10 minute mai devreme, ca să aștepte să fie depășit la Cricov sau Inotești de IR-ul care trecea fără oprire. Motivul aparent era circulația deviată între Brazi și Ploiești Sud, cu toate că în fapt trenul respectiv putea fi ținut fără probleme în Ploiești Sud unde erau o grămadă de linii libere la ora 7:45. Acum din decembrie văd că l-au pus din nou la legătură.

La fel s-a procedat și cu legăturile din Videle și Roșiori (astea îmi vin acum în minte) către secțiile secundare, trenurile către Alexandria sau Giurgiu plecau înainte să sosească trenul de la București și invers.

Toate nodurile au un trafic extrem de prost gestionat.

AndreiB

Poate ar merita un articol despre conexiuni ratate pentru a incuraja CFR sa considere subiectul mai serios.

fulger nc

#2216
@horatiu.cosma.
Nu ma deranjeaza critica.
Daca spun ca o reparatie capitala cu aducerea in parametrii initiali de la darea in folosinta a liniei ,nu e suficienta,  nu ma refer ca e o operatiune inutila pe toate liniile.
E foarte utila si necesara si pe firul principal ..pe ruta Galati-Birlad TFC culege roadele.
Sunt linii unde nu e suficient.Si e bine ca pe langa reparatii sa se ia in calcul si rezolvarea punctelor conflictive.
Pe Galati-Bucuresti indiferent de varianta , ai cateva treceri la nivel cu sosele.Nu sunt multe si nu e treaba celor ce se ocupa de infrastructura feroviara ..ptr ca nu "urci trenul" pe pod , ci "treci soseaua" pe deasupra ca e mai simplu.
De asta am spus ca e nevoie de implicare ..si sa se aseze la masa mai multi ptr un rezultat tangibil.

Stabilesti obiective.
Criterii.

Aduni autoritatile implicate si sa gaseasca solutii ptr rezultatul dorit.

Pe Ploiesti-Bucuresti(e un exemplu de unde am circulat in ultimul timp) e un sector aglomerat.Linia e buna , apta ptr viteze ..in schimb orice intarziere provoaca ..intarzaieri in cascada si face inviabil un obiectiv de timp , daca bagi si mai multe trenuri.

Deci pe anumite sectoare trebuiesc mai multe fire , posibilitati sa separi trenurile de marfa si sa dai prioritate trenurilor cu rang superior ptr a respecta dezideratele de timp.

Daca in jurul Bucurestiului e posibila o naveta de peste 60 km distanta , in restul tarii nu e.

Obiectivul de a optimiza naveta , pe criteriul distanta ar trebui sa fie in jur de 60 km in restul tarii si 100 km in jurul Bucurestiului.
Cu obiectivul de timp sub 1'30 ..si ideal de 1ora.

Obiectivul pe medie distanta (200-300 km aprox) ar trebui sa fie de 2 ore maxim ptr intercity si pana in 3 ore interregio.
Stabilit in jurul oraselor resedinta de judet importante.

Ptr larga distanta obiectivul trece prin servicii in tren si in gara mai complete si mai de calitate ptr a separa oarecum rangurile de tren si a le mentine atractive ptr ca optiunile cu linii de mare viteza sunt un obiectiv indepartat in conditiile actuale.

Orice alternativa care ptr individ presupune schimbarea a mai mult de doua mijloace de transport descurajeaza calatoria.O retea de transport interurban/urban bazata pe principiile astea .."cadentarea" calatoriei ..descurajeaza.Intoarsa pe toate partile.

Stim cu totii ca mobilitatea a fost factorul ce a determinat explozia economica de la inventia motorului termic.In actualitate multiplicat de tehnologia digitala.

Cand un gigant precum google ..dezvolta o aplicatie tip "google lens" ..care "citeste" forme si coduri  cu o simpla camera folosita drept scaner si toti dezvoltatorii de tlf preinstaleaza aplicatii ptr citirea de coduri QR  noi spunem ca sunt obsolete.Si nu vreau sa sune replica a lovitura sub centura ..nu e genul meu.

Obiectivele de baza ar trebui sa fie timp si cat mai putine schimburi de mijloace de transport.Asta e si motivul principal ptr care milioane de calatori din lumea intreaga aleg metroul.Ptr ca odata intrat in metrou poti ajunge in orice punct din orase cu maxim 2 schimburi.Nu reusesti performanta asta cu nici o alta combinatie.Reteaua feroviara in orase vine sa multiplice si sa ii dea o extensie pe distanta si rapiditate.
Reteaua de CF e acelasi multiplicator ca factor economic ca si autostrazile ptr ca favorizeaza mobilitatea.Sa ai o retea eficienta favorizeaza mobilitatea pe distante mai mari.

Nevoile unui individ sunt simple.
Calatorul tipic ...muncitor 8 ore , salariu mediu va pendula intre timp/costuri si un plan secund comoditate ptr a se deplasa la munca.
Am vorbit in posturi anterioare ca ce trece de 1ora30 min incepe sa descurajeze deplasarea zilnica.
Media distanta e in afara rangului de naveta zilnica ..si chiar in tarile cu retele HSR e posibil ptr o categorie redusa de clienti , nici naveta saptamanala nu e ptr o categorie larga.

Deci prioritatea ptr CFR trebuie sa fie naveta , trenurile suburbane pana in 60-100 km ca si baza ptr un numar crescut de clienti.

Bucurestiul ..ca si Galatiul sunt puternic limitate de modul cum a fost conceputa reteaua..sau cum a ramas acum.
Gara principala intr-o parte a orasului ..care in trecut era o zona industriala cu foarte multi angajati.
Care nu mai sunt acum ptr ca modelul economic s-a schimbat.Nu exista posibilitate usoara si simpla de a rupe pisica.Daca nu se incearca o strapungere vom fi limitati la fundaturi gen statie terminus in T2 ..care va avea aceesi soarta ca gara Progresul.

Ca si sinteza as dezvolta prioritar in jurul marilor orase(Bucuresti, Craiova , Cluj, Timisoara, Galati, Iasi, Constanta,Arad, Sibiu sau Brasov) ca si prioritate retelele de naveta (urbane, suburbane,regio) , media distanta(200-300 km) cu reparatii capitale la linii , rezolvare puncte conflictive ,  numar suficient de linii ptr a nu fi afectat traficul.
Sa se obtina acel ..2 ore ptr intercity/interregio si 1'30 ptr regio/suburban/urban.

Noi nu avem orase de 2 mil loc ptr trenuri HSR in schimb avem o populatie mult mai uniform distribuita in teritoriu si o retea ..care inca acopera bine.De ce sa nu se incerece o imbunatatire unde exista potential si chiar esti util calatorului.

frunzaverde

#2217
@AndreiB :

Pare ca trenurile Ciulnita - Slobozia sunt facute pentru a transporta elevii din Drajna/Dragalina (gara Ciulnita nu serveste localitatea Ciulnita, dar, ma rog...) la liceu in Slobozia si inapoi, respectiv navetisti din Drajna/Dragalina spre locurile lor de munca din Slobozia. Nu s-a gandit nimeni la conexiunile dinspre si inspre Bucuresti.

@AndreiB & @BogdanPetrini:

Problemele la mers sunt de foarte multa vreme. Mersul anual este pur si simplu un update al mersului anterior, in care se adauga si scot minute in functie de ce restrictii au aparut si ce restrictii s-au scos. Legaturile s-au dus naibii in Ciulnita in momentul in care s-a facut reconstructia si s-au schimbat timpii de mers. In Videle, Rosiori, Caracal si Craiova s-au dus dracului legaturile pentru ca s-a dus dracului linia magistrala. Si, bineinteles, nu-s nici bani, nici dorinta, nici posibilitate, sa repare ceva...

Si nu e ajutata treaba de faptul Mersul Trenurilor e o problema extrem grea si inca deschisa in subdomeniul matematicii numit Cercetari Operationale (ii zice Train Timetabling Problem sau TTP), vorbim de o optimizare a unui graf pe baza unor constrangeri non-lineare complexe - de la incrucisari la disponibilitatea de parc. Cititi aici, daca va intereseaza formulare riguroasa
- doar ca matematica ma depaseste (am scos doar un sase si ceva la cercetari operationale cand am facut, acum 16 ani, cursul, la ASE) - https://infoscience.epfl.ch/record/212995/files/RobMakAzaChenBier15.pdf , care oricum e simplificata fata de realitate, ca e doar un model.

La chestia asta se chinuie matematicieni de mii de ori mai destepti ca orice are CFR-ul la dispozitie de zeci de ani (cu diverse metode, de la optimizari Lagrange pana la algoritmi genetici). In practica, ce iese de-aici e modest: algoritmii nu sunt suficient de buni pentru a nu-ti da calatorii cu ei in cap.

Solutia (euristica, ca una exacta nu se poate gasi) este gasita cu oameni, care stau si fac diagrame "manual", ajutati de algoritmi care fac simulari si propun solutii partiale. Mi-am castigat niste bani bunicei intr-o vara in studentie, de mult, facand din astea, cu hartia cu patratele, rigla si carioca. In Suedia. Super frustranta munca; stai cinci ore, faci frumos diagrama, crezi ca ai gasit trasa perfecta, si descoperi ca n-ai locomotiva... Si o iei de la inceput.

Pentru a reorganiza Mersul, e nevoie de bani, si inca multi... Si nu cred ca mosuletii de la ASE care fac Cercetari Operationale, care ar fi singurii din Romania competenti, sunt capabili sa ajute, fiind depasiti rau de tot...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#2218
Ok, dar in Drajna/Dragalina locuiesc 6,200 de locuitori. Nu zic sa nu fie luati in considerare dar in Slobozia sunt 48,000 de locuitori. As sugera ca legaturile lor sunt mult mai importante decat cele ale celor din Dragalina.

Mi se pare extrem de ineficient sa cheltuim miliarde de euro in reconstructii si sa nu platim o suma mult mai mica unor specialisti externi (daca nu putem cu angajatii actuali) sa retraseze legaturile in Ciulnita pentru Slobozia/Calarasi, in Fetesti pentru Tandarei, in Medgidia pentru Tulcea si in Constanta pentru Mangalia. Mai ales ca sectiile astea sunt aproape toate infundate si trenurile nu au legatura cu traficul de pe M800 (exceptand Mangalia).

OTF privati au schimbat mersul pe sectiile pe care le-au preluat, deci ma indoiesc ca e imposibil. Se pierd multi calatori potentiali. Poate daca CFR Calatori nu poate ar trebui concesionate toate liniile astea OTF privati, cu conditii contractuale care sa oblige conexiunile.

frunzaverde

#2219
@AndreiB, de acord ca legatura Slobozia - Bucuresti e mai importanta; dar CFR Calatori e osificata complet - pentru ei, existenta personalului direct (care face 3h30) e suficient... Si da, se pot face ajustari punctuale, dar trebuie sa-i pese cuiva serios, si sa fie dispus sa aloce resursele necesare pentru a suplimenta personalul la serviciul Mers Tren pentru a face calcule si simulari si diagrame...

Privatii nu sunt o solutie - tot ce ofera sunt servicii punct-la-punct, fara conexiuni de vreun fel. Optimizarea unui astfel de regim e banala (e un graf cu o singura muchie si doua noduri, nu e mare lucru de calculat, doar incrucisarile). Serviciile de conexiuni sunt si la ei la fel de varza ca la CFR, daca nu chiar mai rau...

Si da, reconstructiile totale au fost o mare cretinatate.

Cat de metrou - te-a rasfatat Londra... Orarele e pe site cred ca sunt "de covid" si "in asteptarea trenurilor pentru M5": nu cred sa existe in vremuri normale 8 minute pe M2 succedare nici la 22:00... Si chiar si cu 8+8+2+4 minute, nu cred ca Uberul o sa ajunga la Universitate mai repede, chiar si la 10-13 (te blochezi ori pe Victoriei, ori la Ateneu, ori pe Magheru, ori chiar pe Grivitei daca ia ghinion maximal). Asta daca Uberul stie pe unde s-o ia si n-o ia pe Stirbei cand e maxim de blocaj...

@hvm - gradul de motorizare in Bucuresti este mai mic decat cel din vestul Europei! Aglomeratia vine de la densitate care e muuuult mai mare in Bucuresti decat oriunde altundeva in Europa.

Rezolvarea nu o vei face doar cu amenzi si parcari. Ci oferind un transport in comun civilizat. Adica nu 8 calatori pe m2, fara aer conditionat, pe linii care te duc la nodurile de la Faur Poarta 4 sau la Granitul sau Republica (unde doreai sa ajungi in 1981), dar nu te duc in Pipera sau la Universitate sau la Grozavesti sau in Baneasa (unde vrei sa ajungi in 2021)... Daca refaci reteaua de transport in comun in Bucuresti astfel incat sa te duca unde vrea lumea sa ajunga, si o dotezi corespunzator (tinta de maximum 2-4 calatori pe m2, nu 8 ), masinile or sa ramana... in parcare. Daca mai faci 3-4 magistrale de metrou, si un transport de suprafata legat destept la metrou, si optimizat pe fluxurile din orasul anului 2021, nu 1981, pe deasupra o sa fie liber. Distantele in Bucuresti sunt suficient de mici, incat daca oferi un serviciu public decent, lumea o sa mearga rapid spre el.

Nu cred ca scumpirea parcarii va avea vreun efect - parcarea in Bucuresti e deja incredibil de scumpa - doar ca nu in bani, ci in disponibilitate - te costa 1h de invartit prin centru, plin de nervi, sa gasesti ceva disponibil, orice, oricat de mic. Asta ar trebui sa fie deterrent suficient, sa te trimita la transportul in comun. Doar ca transportul in comun, mai ales suprafata, e atat de prost organizat, incat nu e atractiv deloc (daca nu ma crezi, ia harta Bucurestiului, si vezi cum arata reteaua STB in zonele de interes, ce intervale de succedare au vehiculele, si unde se duc grosul liniilor).

@fulger nc: ???? Tu, daca-ti citesti posturile, intelegi ceva? Eu nu.

Ia un sfat, pe care nu cred ca o sa-l aplici, dar ti-l dau : Incearca sa transmiti o idee pe post. Una. Singura. Lasa-te de "sintetizat", de analogii mari, de explicatii complexe, pentru ca, la nivelul de dezordine din scrisul tau, sunt imposibil de citit. Si, serios, ce naibii, lasa-te de chestii de care chiar nu te pricepi - te faci de ras urat de tot. Nu ne lua de prosti - vrei respect, merita-l... Si nu te-ataca nimeni pe "forma", ci pe "fond" - postezi efectiv gunoi. Inclusiv chestii pe care apoi le stergi pentru ca "nu le crezi" - trollism. Pe bune, ma mir ca Ionut nu ti-a dat ban inca...

Nu te pricepi la semnalizare sau organizare feroviara, cauta naibii cu Google, citeste, intelege, si apoi scrie, nu debita prostii cu "cred, dar intelegeti ideea". Si nu incerca sa dai lectii - nu ai nici o baza pe care sa faci asta - pana acum ai dovedit cu prisosinta ca nu te pricepi la mare lucru - dar ai tupeu mult, si degeaba. Si lasa-te de orgolii prostesti - pana acum ti-ai dovedit doar incompetenta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!