Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvan96

Ieri s-a emis in sfarsit RIM pentru Arad-Timisoara-Caransebes.Deja suntem in a doua jumatate a lui martie, deci nicio sansa sa avem AM pana in mai (optimist).

Sorinus

Nu inteleg, ptr Arad-Timisoara-Caransebes se va face ce s-a facut pe M800? Sau doar se dubleaza unde se poate si RK pe restul?

perfidus

Pai scrie mai sus. Postarea lui Ionut e destul de clara. Dublare SI creștere viteza la 120-140 cu corectare trase doar unde se poate - ceva mai simplu ca pe CF800.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

razvan96

Asta am gasit in RIM.

QuotePrin proiect se urmărește asigurarea interoperabilității cu liniile ferate europene, prin implementarea
STI.
Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad include:
• Îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite
circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
• Modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora,
conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
• Modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea
nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• Înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;
• Dublarea liniei pe toată lungimea;
• Înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare
și a terasamentelor;
• Ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele
inudabile;
• Construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri
publice);
• Construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
• Montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot,
pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
• Instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS
(ETCS nivel 2 + GSM-R);
• Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
• Înlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui
sistem de control SCADA;
• Montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare
şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.


QuoteTraseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu
excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii
pentru circulația cu viteza de 160 km/h.
Pentru asigurarea vitezelor proiectate, traseul CF proiectat va părăsi amplasamentul existent pe mai
multe zone, cu dezaxări mai pronunțate față de traseul existent, cele mai mari fiind în următoarele zone:
• Pe intervalul Căvăran – Găvojdia, linia CF 100, varianta de traseu va traversa o zonă de vale,
viteza proiectată fiind de 160km/h;
• Pe intervalul Belinţ – Topolovăţ, linia CF 100, varianta de traseu va traversa râul Bega,
viteza proiectata fiind de 160km/h;
• Pe intervalul Vinga – Șag, linia CF 218, varianta de traseu va traversa o zonă deluroasă,
viteza proiectată fiind de 160km/h;
• Pe intervalul Aradu Nou–Glogovăț, linia CF 220, varianta de traseu va traversa râul Mureș,
viteza proiectată fiind de 100km/h.

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Vlad94

Un minus important este lipsa statiilor noi in Timisoara. Chiar atat de lipsiti de viziune sa fie?

rizzuh

Unde ai face statii noi? Intre Est si Nord nu este o distanta foarte mare si nici prea mult loc liber. Singurul loc bun ar fi in dreptul parcului botanic dara s-ar desfiinta strada Pictor Ion Zaicu si s-ar face statia prin extinderea terasamentului.

Dar care ar fi scopul? O pendula Nord - Centru - Est? Exista cerere de trafic pentru asa ceva?

Vlad94

Una dintre ele in zona Iulius Mall, intre Calea Aradului si Popa Sapca si cea de-a doua in Piata 700 intre Strada Gheorghe Lazar si Coriolan Brediceanu, pentru a conecta fluxul de naveta atat cu toate mijloacele de transport in comun, cat si cu zona centrala. Dar, desigur, s-ar putea realiza o statie de-a lungul parcului Botanic care sa deserveasca perfect zona. Spatiu exista suficient pentru peroane. Cat despre garnituri, s-ar putea introduce trenuri 
Arad-Caransebes in loc de Arad-Timisoara si Timisoara-Caransebes, la care se pot adauga trenuri directe intre Arad si Aeroport, si sa nu uitam de salba de linii regio care in momentul de fata au punct terminus Timisoara Nord.
Daca aceasta linie de tren se va face cu cap, va ajuta toata zona Banatului.

cristi5

Din cate stiu City Business Centre a avut discutii cu arhitectii orasului pt a face o statie langa CBC. E aproape de Nord dar pt tren urban in plin centru nu cred ca ar fi problema.

Cum s-au incheiat discutiile nu stiu dar am sa intreb.

rizzuh

Quote from: Vlad94 on March 19, 2019, 10:15:32 PM
Una dintre ele in zona Iulius Mall, intre Calea Aradului si Popa Sapca si cea de-a doua in Piata 700 intre Strada Gheorghe Lazar si Coriolan Brediceanu

Asa ar fi toate cele 4 gari (Nord, Est + astea doua noi) la ~500 metri intre ele, distanta aia o gasesti la metrou, nu la tren. Abia o sa plece de pe loc dintr-o gara si trebuie sa franeze pentru urmatoarea, mai ales cu trenuri mai lente (EA/EC + vagoane) cum avem noi.

Fiind si magistrala, o sa intarzie toate trenurile de pe M900 catre Nord / Arad / Ungaria. Ar fi posibil fara sa incurce si traficul existent doar cu 3 sau 4 linii, ceea ce este exclus sa se faca, nu este loc decat pentru o dublare.

Quote from: Vlad94 on March 19, 2019, 10:15:32 PM
, pentru a conecta fluxul de naveta atat cu toate mijloacele de transport in comun, cat si cu zona centrala. Dar, desigur, s-ar putea realiza o statie de-a lungul parcului Botanic care sa deserveasca perfect zona. Spatiu exista suficient pentru peroane.

Pai cam aia ar fi singura zona care permite o gara, dincolo de CF este destul loc si sunt doar niste hale darapanate daca imaginile de pe Google Maps sunt de actualitate.

Quote from: Vlad94 on March 19, 2019, 10:15:32 PM
Cat despre garnituri, s-ar putea introduce trenuri Arad-Caransebes in loc de Arad-Timisoara si Timisoara-Caransebes, la care se pot adauga trenuri directe intre Arad si Aeroport, si sa nu uitam de salba de linii regio care in momentul de fata au punct terminus Timisoara Nord.

Astea toate se pot introduce acum, cu opriri in Est si Nord, mai putin Arad-Aeroport, pentru ca nu este gara la aeroport iar racordul de la Remetea este din directia gresita. Dar asta se poate rezolva relativ ieftin si rapid (dublata linia actuala, prelungita pana langa terminal, facuta gara si facut racord catre Timisoara; sau acelasi lucru dar cu linia de trece prin Giarmata-Vii).

vancouver

Si in vestul Europei, de-a lungul magistralelor in orasele mari sunt multe gari. La distante ca la metrou. Si nu incurca pe nimeni. Trenurile long-distance trec pe acolo fara oprire, iar cele regionale lasa calatorii f. aproape de punctele de interes din oras, ceea ce este excelent. Oricum pe zonele din interiorul oraselor deseori magistralele au 4-5-6 linii (sau daca nu au, se pot dezvolta astfel) si este suficient un peron pentru 2 din cele 4-6 linii, pe liniile principale pe care trec trenurile de viteza nu e nevoie de peron. O investitie mica si practic se face o linie de metrou interurbana.

Hai sa fim mai deschisi si mai flexibili la idei, mai ales la idei care in alta parte fac parte din cotidian.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Cu mai mult de 2 linii se poate face lejer. Dar cu 2 linii mai greu, pentru ca trenurile intraurbane vor incurca restul traficului. Mai mult de o dublare nu se poate face in Timisoara decat la costuri mult mai mari, cu demolari de blocuri.

razvan96

Quote from: tom_sawyer on December 22, 2018, 10:34:09 PM
Anunt de participare: [CN1007680] - Refactie totala linie CF Orsova – Jimbolia, interval Valisoara - Caransebes,km 461+100 - 475+835

Data publicare: 22.12.2018 02:47

Valoarea estimata a achizitie este de 38.653.340,00 lei fara TVA

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 18.02.2019 15:00

S-a prelungit pana ieri termenul de primire a ofertelor.Sunt 2:
1. INTERNATIONAL RAIL TRANSPORT SI CONSTRUCTII CAI FERATE SRL
2.Asociere : ASOCIEREA SC WIEBE ROMÂNIA SRL – SWIETELSKY CF - SWIETELSKY BAU

Din nou putine oferte, la fel ca la majoritatea licitatiilor de lucrari ale CFR din ultima vreme (cu exceptia BraSig unde e un contract urias).

cristi5

Cat e acum traficul, un tren pe ora pe linie simpla? Pe linie dubla va fi suficienta capacitate si pt urban si pt lung-parcurs. O sa piarda lung-parcursul 2 minute la anumite ore, so what.

Problema e cu totul alta: trenul urban e complet necunoscut la CFR.

Si din pacate azi am primit confirmarea ca trenul urban e o necunoscuta si la primarie. Probabil pt ca sunt focusati pe rutier si voturile soferilor. Asta in conditiile in care Timisoara a mostenit de la imperiu o retea excelenta de linii regionale!

Inteleg ca Robu a avut un studiu care dadea ca fezabila ingroparea cut&cover a CF si construirea unui bulevard deasupra pe traseul CF de azi. S-a si laudat cu el in presa si i-au raspuns ziaristii ca nu e nevoie de metrou la Timisoara :) Stie cineva de studiul cu ingroparea CF? Puneti link-ul sa ne distram.

Cine a facut studiul banuiesc ca ori l-a prostit pe domnul rector (prorector pe vremea mea) ori era specialist numai in rutier pt ca pe feroviar linia nu poate cobori asa de mult intre garile Nord si Est, plus ca lucrarea s-ar face sub trafic feroviar, deci e imposibil. Nu poti sa tii CF inchis 10 ani acolo pana e gata cut&cover. Plus ca pt declivitate ar trebui ingropata gara de Nord, desfiintata gara de Est etc.

Apoi CFR s-a dus la Robu cu Coridorul, i-au promis un nou pasaj platit din proiectul de coridor, si Robu a (facut) uitat studiul lui si a inceput sa se laude cu pasajul gratis si "tren de mare viteza". Stie cineva unde va fi noul pasaj? Ar trebui sa fie in SF.

Groaznic cat de needucati sunt si politicienii locali pe infrastructura. Si chiar si oamenii de afaceri f capabili si alti factori de influenta, nu inteleg fezabilitatea si costurile mutarii CF de exemplu.

PS: si chiar nu pricep ce voia Robu sa faca cu pasajele largite de la corpul R si Popa Sapca. Ca daca subteraniza, alea trebuiau demolate banuiesc. Tocmai ce le-a terminat...

cristi5

Exista in RIM informatii despre corectari de traseu? Sau despre cum se reconfigureaza gari?