Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phenol

Quote from: Ionut on March 08, 2019, 08:25:53 AM
In cazul reactualizarii SF Craiova – Calafat este depusa documentatia de mediu, caci si acest tronson strabate  4 km in portiune de arie protejata. Proiectul isi propune electrificarea liniei si dublarea acesteia, pe o lungime cat se poate de mare.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

Am ramas putin in urma, dar reiau asta pentru o intrebare: are rost dublarea liniei Craiova - Calafat?

Ultima oara cand am trecut pe acolo (2016) erau vreo 4 perechi de trenuri de calatori pe zi cu ceva marfa pe traseu. Nu ma astept sa fi schimbat multe de atunci.

cristi5

Informatii interesante in SEA Arad-Caransebes

http://www.anpm.ro/documents/12220/34391606/SEA+.pdf

De exemplu
- DN7 va supratraversa CF Aradu Nou-M200 pe pasaj nou. Al treilea (si ultimul) pasaj DN7/CF din zona Arad. Pozitia: https://goo.gl/maps/n6iGXLT8SCt. Oare ce fac cu tramvaiul??? Probabil nu il urca pe pasaj ca la Ghioroc... E super interesant acolo, mecanicii de locomotiva trebuie sa lase pantograful jos sa nu dea de firele tramvaiului

- pod nou peste Mures pt scurtarea traseului AN-M200

- racord nou AN-M200-Arad pt marfa. Actualul traseu Aradu Nou-Arad se mentine simplu (va fi reabilitat). Deci cred ca pasagerii vor trece in continuare prin Micalaca, marfa iese din oras...







Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

Apare o statie noua in Timisoara, Tipografilor.

studiu cu ingroparea liniilor nu stiu, dar cica va fi in PUG

https://www.banatulazi.ro/secretarul-de-stat-alde-ovidiu-sarbu-a-introdus-in-pug-ul-timisoarei-trenul-care-va-lega-aeroportul-de-gara-de-nord/


Asa cum s-a mentionat, trenul urban, sau poate suburban, gen S din strainatate nu e cunoscut la noi dar cred ca nu  poate circula  pina la o refacere a instructiilor.

In primul rind ca e complicat accesul pe retea, apoi trenurile de calaltori trebuie sa aiba sef de tren, trebuie o intreaga documentatie ca sa plece, ca sa treaca inainte. Nu mai spun daca se defecteaza locomotiva, ce complicat se da locomotiva de ajutor, minim doua ore. Apoi aici nu prea se anuleaza trenuri chiar daca  au stationat 3 ore. Sa ne amintim ca de citeva ori 1838 a suflat in ceafa lui 1766 si invers, perechile lor si totusi nu le-au cuplat.

Ori ,,S"-urile trebuie sa circule aproape ca restul mijloacelor de transpor in oras.Pe anumite distante sa zicem Lugoj -Timisoara si Timisoara -Arad, trebuie anulate  anumite opriri, or in prezent  un ordin impune opriri in 70% din statii daca nu ma insel, chiar daca statiile sint departe de localitati dar exista. In alte parti ar trebui  mutat PO mai aproape de localitatea deservita. etc. Valabil si pe alte sectii din tara.

cristi5

Propun sa discutam despre tren urban si despre ce trebuie facut ca sa functioneze in Romania, pe noul topic
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2079.msg236821#msg236821

rizzuh

Quote from: Phenol on March 20, 2019, 07:06:52 PM
Am ramas putin in urma, dar reiau asta pentru o intrebare: are rost dublarea liniei Craiova - Calafat?

Ultima oara cand am trecut pe acolo (2016) erau vreo 4 perechi de trenuri de calatori pe zi cu ceva marfa pe traseu. Nu ma astept sa fi schimbat multe de atunci.

Nu, evident ca nu are rost dublarea Craiova - Calafat. Traficul este practic inexistent. Cele 2 perechi de trenuri de calatori circula mai mult goale, fac peste 3 ore pentru 100 km.

razvan96

QuoteSeful Ford a spus luni ca starea proasta a infrastructurii de transport este un dezavantaj major pentru Romania. ''Am cerut un calendar clar pentru autostrada Sibiu-Pitesti si pentru reabilitarea liniei de cale ferata Timisoara – Craiova si Craiova – Calafat'', a spus el.
Presupun ca atunci cand s-a intocmit SF-ul au avut un cuvant de spus si cei de la Ford.Desi mi-e neclar cu ce i-ar ajuta sa duca masinile spre Bulgaria de unde nu au cale ferata modernizata.
Iar trenurile de calatori circula goale tocmai pentru ca fac 3 ore, daca s-ar face 90 de minute intre Craiova si Calafat pe linie reabilitata probabil ar creste cererea.
Oricum, la SF s-a colaborat cu JASPERS.Si daca in cazul 902, care leaga 2 orase importante, voiau sa nu finanteze un RK peentru o linie simpla pentru ca nu ar fi avut cerere de marfa, e clar ca aici a iesit din SF ca exista cerere de trasport de marfa daca s-a ajuns la concluzia ca trebuie dublare.

catalin_i

S-ar putea ca Ford sa aibă in vedere transportul mașinilor pe Dunăre de la Calafat.

Phenol

Din ce am inteles, marfarele care transporta masini sunt usoare, deci pot intra linistit si pe aici in Bulgaria. Totusi, ma intreb daca e mai ieftin sa transporte masinile in portul Thessaloniki  decat in Constanta?

AlexxC

Per total via Grecia spre Mediterana si mai departe, drumul este mult mai scurt atat ca distanta cat si ca timp. Interesul nostru este sa exportam prin Constanta...concluzia e usor de tras

perfidus

Nu doar Ford are interes spre Calafat. In zona Poiana Mare - Băilești sunt unele din cele mai mari suprafețe pentru culturi de cereale din sud. La Podari, Clariant construiește o fabrica de bio-etanol pe baza de paie (SunLiquid (R)), are nevoie de materie prima din tot sudul si trebuie sa si livreze produsul finit. Spre Calafat se va trage o magistrala Transgaz, forța de munca in zona e destulă și ieftina. Cu putin noroc, zona va redeveni atractiva pentru industrie. Cei de la Jaspers au luat in calcul un potential de dezvoltare într-un interval întins pe zeci de ani de acum înainte, nu bazat pe cele doua curse de călători pe zi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

bănuiesc că e în vederea realizării unei linii Sofia-Budapesta și mai departe. Acum, dacă e fezabilă sau nu... investiția necesară e majoră cred.

rizzuh

Se poate incepe in pasi mici, cu un RK, curatarea statiilor de pe traseu si construirea de racorduri unde sunt necesare (catre fabrici). Chiar si linie simpla, diesel, distanta nu este mare si sunt destul de multe statii pentru incrucisare, daca s-ar circula cu o viteza mai de doamne-ajuta poate ar atrage si calatori.

Vlad94

QuoteDe exemplu
- DN7 va supratraversa CF Aradu Nou-M200 pe pasaj nou. Al treilea (si ultimul) pasaj DN7/CF din zona Arad. Pozitia: https://goo.gl/maps/n6iGXLT8SCt. Oare ce fac cu tramvaiul??? Probabil nu il urca pe pasaj ca la Ghioroc
Probabil vor realiza un pasaj mixt rutier si cu linii de tramvai pe margine. Un exemplu de astfel de pasaj se gaseste la Braila langa fostul combinat de hartie si celuloza.
E584
https://www.google.com/maps/@45.196873,27.903448,3a,90.0y,34.02935h,86.05326t/data=!3m4!1e1!3m2!1sIgFpROGo7x-DcZQWC24qrg!2e0




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Pai si in zona Arad-Ghioroc sunt cateva din astea. Unul la Ghioroc, unul pe DN7, altul pe DN79... Cel de pe DN79 cred ca a "primit" tramvai pe la inceputul anilor 80 cand s-a construit CETul. Daca bine retin, in cartierul respectiv (Gradiste) nu era tramvai inainte.

Dar nu sunt sigur ca vor construi tramvai pe noul pasaj din 2 motive
- linia de tramvai Ghioroc-Arad e cam praf. Mi se pare ca merge mai mult din traditie (dateaza din 1906, celebra Sageata Verde). Linia e extrem de prost intretinuta si nu mai e dubla decat in statii
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_%C3%AEngust%C4%83_Arad%E2%80%93Podgoria

- pretul... pare ca un pasaj  cu tramvai e foarte "pretios" din moment ce intreaga varianta de viteza km614-Gioroc a fost trasata astfel incat sa se poata pastra pasajul cu tramvai de la Ghioroc. E drept ca a fost recent reabilitat...

Vlad94

Linia de tramvai Arad-Vladimirescu si Vladimirescu-Ghioroc a fost reabilitata in 1983 respectiv 1984,cel dintai tronson fiind si dublat integral. Deci linia nu e atat de rea si din cate am inteles se doreste reabilitarea ei. Cat despre ratiunea trecerii tren-tramvai, aceasta s-a realizat din cauza traficului redus dintre Aradu Nou si Glogovat, dar odata cu realizarea variantei de viteza, nu cred ca vor mai permite sa existe aceasta piedica de 30km/h cu pantograful coborat.