Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

De acord, nu mai opresti. Decat atunci cand sunt vami temporare, din cauza de migranti. Dar sunt sceptic ca se va muta traficul pe la Calafat cand in curand prin Serbia o sa ai autostrada pana oriunde in Europa de vest si centrala. Cat despre CF... Craiova - Calafat e varza, aia trebuie reconstruita aproape integral, mai ales Craiova - Sergarcea.

dr4qul4

Acum nu se va muta traficul, dar chiar  si acum o parte din trafic merge pe aici. Si noi avem mult mai multe sanse sa intram in Schengen decat sa intre  Serbia in UE (tara care tocmai a asigurat Rusia ca nu doreste sa intre in Nato).
In plus, la sarbi camionul sta si 3 zile la vama UE.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on October 23, 2018, 11:10:25 PM
De asta stau camioanele cu orelele la granita cu Ungaria.

Controlul standard pentru un autotren la vama Romania - Ungaria este de cateva minute, cat timp se face controlul de pasaport standard pentru soferi si o inspectie sumara a integritatii vehiculului si incarcaturii. In principal se verifica sa nu fie persoane (clandestine) la bord. Marfa circula liber altfel, nu se face vamuire de vreun fel, sau inspectie de documente vamale (care nu exista) sau de documentatii de transport. E cu totul alta mancare de peste ca in cazul vamei romano-ucrainiene sau romano-moldovenesti.

Cozile se formeaza mai degraba din cauza restrictiilor foarte frecvente de trafic din Ungaria (in fiecare sambata la 22:00 traficul peste 7.5 tone se opreste, si mai porneste duminica la 22:00. Sarbatorile legale, care sunt si alea cu droaia - e una saptamana viitoare - sunt si alea la fel tratate), si din cauza regulilor diferite de timpi de odihna. Astea nu le va preveni Schengen - cozile doar se vor muta in ultima parcare dinainte de granita.

Quote from: dr4qul4 on October 23, 2018, 11:10:25 PM
Cand o sa intram si noi si Bulgaria in Schengen, o sa conteze!

Nu, nu o sa conteze mare lucru. Ocolul "vest" - "sud" pe cordiorul Orient - Med este urias fata de ruta directa (coridorul X) - vreo 300 km e diferenta. Care, coridor X, e practic complet modernizat (sunt doar 60 km fara autostrada). Si mult mai usor dpdv al reliefului (cam cu 50%).

Quote from: dr4qul4 on October 23, 2018, 11:10:25 PM
In plus, la sarbi camionul sta si 3 zile la vama UE.

De unde si pana unde o scoti pe-asta? Serbia a implementat TIR-EPD, cu serviciu Green Lane la toate granitele sale. Pentru vehiculele care au TIR-EPD si sunt eligibile Green Lane timpii de tranzit sunt la fel sau chiar mai scurti ca la granita BG-RO-HU. La modul minute. Si cele cateva minute in plus in vama se compenseaza cu varf si indesat.

Si infrastructura de tranzit, si calitatea serviciilor de tranzit este la nivel european, facand Coridorul X ruta principala la tranzit, cu undeva intre 70%-90% din totalul tranzitului (daca adunam si ramura via Zagreb). Tranzitul via Romania este minor, cateva procente din total; nici macar a doua ruta de tranzit nu suntem, aia e prin Igoumenitsa cu ferry-boat-ul.

Schengenul nu va rezolva nimic - ruta prin Romania e ocolitoare, grea, aglomerata si primitiva tehnic. Bottle-neck-ul la sarbi e deja in mare parte rezolvat (de o tara cu 50 ani de experienta la nivel lider global in tranzit greu) si nu e un mare avantaj oricum, mai ales pe langa sutele de dezavantaje ale drumului prin BG si RO. Si, din pacate, ruta ocolita si chinuita nu e nici un avantaj pe termen lung - ca autostrazi poate-i face, dar geografia si zig-zag-ul n-ai cum sa-l corectezi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

Quote from: vancouver on April 26, 2016, 04:48:20 PM
...
Daca luam un calendar realist-optimist putem avea asa:
Tronson 1: Mehadia - Slatina Timis: licitatii lucrari 2018, demarare lucrari 2019-2020, finalizare 2025-2026
Tronson 2: Craiova - Mehadia: demarare lucrari 2024-2026, finalizare 2030-2032
Tronson 3: Slatina Timis - Caransebes: demarare lucrari 2024-2026, finalizare 2027-2028

Independent de asta Craiova - Calafat incepere 2018-2019, finalizare 2022-2023.


Ma uitam in urma si nu pot sa nu observ optimismul nostru incurabil. Nici urma de licitatii pentru executie inca, la sfarsit de 2018.

SF Caransebes -Timisoara-Arad avem contract semnat in decembrie 2015, nefinalizat (la stadiul de executie apare in continuare 0%) . Se asteapta AM daca am inteles bine. Posibil sa le reuseasca pana in T1 2019...
SF Craiova-Drobeta-Caransebes avem contract semnat in 05 octombrie 2018 (dupa doi ani si jumatate de la lansarea licitatiei) cu termen 15 luni.
SF Craiova-Calafat avem contract semnat in aprilie 2017, cu termen 20 luni. Ar trebui sa se apropie de final?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Am trecut acum 3 ani de 2 ori prin vama sarbo-croata si am stat 5 ore si 4 ore cu autoturismul. Camioanele erau complet blocate. Nu am auzit nicaieri, am vazut cu ochii mei. Da stiu imigranti.
Anul acesta in august am fost pe traseul Nadlac-Slovenia-Italia-Slovenia-Croatia-Serbia. La Nadlac coada de camioane avea vreo 15 km. Si era vineri, nu sambata.Eu am stat 1 ora, dar la Nadlac 1.
Am mai stat putin peste o ora abia la vama Slovenia-Croatia (la intoarcere). Unde la fel, tirurile stateau mult mai mult. Si apoi am mai stat 1h30 la vama Croatia-Serbia, care la fel era blocata. Camioanele erau trase pe dreapta. Iar la DTS coada de camioane era de cateva sute de m, tin minte pentru ca am ocolit-o pe contrasens pentru ca masinile aveau banda proprie.
La toate vamile astea m-am uitat sa vad cat de repede trece un camion. Si nu prea treceau.
Acum nu stiu cum e la nivel teoretic, dar in practica, camioanele trec doar cand vor vamesii, nu unul dupa celalalt cum se intampla la autoturisme.
Da stiu, o sa spui ca doar vara e aglomerat ca sunt turisti. Dar eu am spus ca pot sta si 3 zile. Adica pot sta si mai putin, dupa cum le e norocul.

Si sunt constient ca nu se muta traficul pe la noi. Grosul ramane pe Serbia. Dar vor fi camioane bulgaresti care vor alege sa mearga prin Romania doar ca sa evite 2 vami. De la Sofia la Budapesta, camionul face doar 2 ore in plus pe la Calafat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

"Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes -Timisoara-Arad"

Quote from: perfidus on October 25, 2018, 10:15:34 AM
SF Caransebes -Timisoara-Arad avem contract semnat in decembrie 2015, nefinalizat (la stadiul de executie apare in continuare 0%) . Se asteapta AM daca am inteles bine. Posibil sa le reuseasca pana in T1 2019...

Puteti descarca de aici studiul de evaluare adecvata pentru AM. Mai trebuie si RIM.

dan tm

Mi se pare interesant ca folosesc denumiri vechi, dinainte de revolutie, GIGCL, IJCCL si altele mai noi dar care nu mai exista , RA Romtelecom, IRE Timisoara ( Iret spun si acuma batrinii la ENEL)DJPTc (directia Judeteana de posta si Telecomunicatii).

De asemenea mi se pare interesant ca se raporteaza la distanta fata de aria protejata Becicherecu Mic, dar linia e foarte apropiata de situl natura 2000 Lunca Timisului, pe care il si traverseaza

cristi5

Am frunzarit un pic si am vazut ca va fi ocolit Aradul prin est. Ramane si linia actuala care traverseaza orasul?

A mai gasit cineva alte schimbari majore de traseu?

Inteleg ca urmeaza sa dubleze poduri si podete. Asta inseamna ca vor inchide circulatia complet?

Ma intreb si in ce buget incape lucrarea... la concurenta cu PiSi, A8, A3 zona Meses, proiecte grele si scumpe. De restul retelei CF ce sa mai vorbim...

Vlad94

QuoteRamane si linia actuala care traverseaza orasul?
Da. Atat linia cat si podul peste Mures vor ramane cu linie simpla, fiind cel mai probabil folosit pt trenuri regio. Varianta ocolita Aradul Nou-Vladimirescu va urmari partial racordul Vladimirescu-Pod Mures, continuand in linie dreapta  peste Mures, racordandu-se cu pachetul de linii din Aradul Nou.
O schita repezita cu zona
https://imgur.com/a/sE9blUF
QuoteA mai gasit cineva alte schimbari majore de traseu?
Parca inainte de Lugoj ar fi, la Topolovat si la Sagu ar fi variante de traseu noi.
QuoteInteleg ca urmeaza sa dubleze poduri si podete. Asta inseamna ca vor inchide circulatia complet?
Nu cred ca vor inchide circulatie, cel putin nu Arad-Timisoara sau Lugoj-Caransebes, pe Timisoara-Lugoj ar fi alternativa de deviere a traficului.


tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1007680] - Refactie totala linie CF Orsova – Jimbolia, interval Valisoara - Caransebes,km 461+100 - 475+835

Data publicare: 22.12.2018 02:47

Valoarea estimata a achizitie este de 38.653.340,00 lei fara TVA

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 18.02.2019 15:00

Andi


Ionut

Declaratii si explicatii de astazi de la intalnirea oficiala API-CFR.

Caransebes-Timisoara-Arad

Aici suntem tot la faza de SF. Detalii si stadiu:
- se face dublarea liniei cam pe 80% din distanta
- avem prevazuta inclusiv o centura la Arad pentru a scoate traficul de marfa din Arad
- procedura emiterii AM este de vreo 2 ani! - se estimeaza ca iese AM in martie 2019
- JASPERS a oferit asistenta, inclusiv pe procedura de AM (in special SEICA)
- este nevoie de hartie de la ANAR dupa elaborarea SEICA pentru depunerea cererii de finantare
- DUPA ce iese AM se va aviza SF in CTE CFR
- acum se sta dupa AM, practic SF e gata
- dupa ce iese AM, se avizeaza foarte repede SF in CTE si apoi in 3 luni iese licitatia
- asadar, se estimeaza ca lanseaza licitatia in iunie 2019 DACA:
1. se obtine finantarea POIM (cerere finantare, macar acord de principiu)
2. avem ITE

Proiectarea si executia lucrarilor se va face pe 4 loturi.

Ionut

,,Pentru sectorul de la Arad la Caransebes este un studiu de fezabilitate (SF) care isi propune dublarea liniei cat de mult se poate, de asemenea cresterea vitezei de circulatie la 120-140 km la ora, iarasi pe o lungime cat mai mare. Speram ca cel tarziu la finele acestui an sa putem sa intreprindem demersuri pentru obtinerea finantarii la cele patru loturi".

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

Ionut

In cazul reactualizarii SF Craiova – Calafat este depusa documentatia de mediu, caci si acest tronson strabate  4 km in portiune de arie protejata. Proiectul isi propune electrificarea liniei si dublarea acesteia, pe o lungime cat se poate de mare.

Un alt SF inceput in 2018, proiect interesant, este Caransebes – Craiova. Aspectul aparte e dat de faptul ca ar fi a doua zona ca declivitate din Romania. ,,Se strabate defileul Dunarii, a doua zona ca declivitate din Romania. Estimam ca in 2020, in functie si de avizul de mediu, sa demaram si sa vedem sursa de finantare. E un tronson lung, de 200 km", afirma Bleotu.

Bleotu citat de ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia Caransebes -Timisoara – Arad va fi impartita in patru loturi. ,,In aprilie – mai asteptam acordul mediu ceea ce  ne va permite ca august – septembrie sa anuntam licitatia la cele patru loturi de lucrari", spune directorul din CFR SA.

Dorobantu citat de ClubFeroviar.ro