Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobertH

[CN1053228] Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiții "Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean": LOT 1: CRAIOVA (CAP X) - FILIAȘI (CAP Y), KM 248+760 - KM 286+735" LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), KM 286+735 – KM 331+000"

Valoarea totala estimata: Intervalul intre : 2.543.299.367,07  si 2.781.973.710,56  Moneda: RON

Data de deschidere a ofertelor:27.04.2023 15:00

CDV07

Știe cineva dacă în cadrul proiectului acesta este inclusă cumva și modernizarea clădirilor gării Craiova?
Întreb pentru că în urmă cu ceva ani gara mai trecuse printr-un proces de modernizare.

denis2001

@CDV07
Da, lucrarile licitate incep de la capul X al garii, la iesirea spre Calafat/Caracal/Piatra Olt.
Acum 15 ani aproximativ a fost modernizata doar cladirea si piata din fata garii iar ulterior au fost doar asfaltate peroanele.

Cetatean

Deci dupa vreo 10 ani de studii,lasa potentialilor candidati la o licitatie de 500 milioane de euro o luna jumate termen de depunere. La un hatis de hartii...
No,sa ne mai miram ca dupa aia, iasa cum iasa lucrarule in termene duble de executie.
Tronsoanele astea-s pe galben?

motorzbh

Daca dupa 12 ani si 15 alte LICITAȚII NU AI HĂȚIȘUL DE HÂRTII GATA DE LISTAT IN CALCULATOR, MA SCUZI DAR NU AI CE CAUTA LA LICITAȚIE.
Nu este prima licitatie de acest fel. Toate sunt copy paste.
Proiectele oricum sunt varza si oricum preturile la noi sunt de 3 ori mai mari ca in afara. Deci care este problema?Nu vreti bani? Sau nu vreti sa munciti?

Ionut

"Adevărul" e undeva la mijloc, din experiența mea pe rutier. Termenele de depunere se pot prelungi, se cer clarificări. Nici nu poți da 6 luni timp de depunere... trebuie găsit un echilibru.

Cetatean

Cand ziceti ca nu vreti bani si sa munciti,la cine va referiti? La CFR?

Da,e foarte usor sa faci o documentatie pentru o licitatie. Cam in 40 de zile de post,asa se face. Sa respecti toate cerintele,fisele de date si toate specificatiile cerute de beneficiar,ca sa nu te descalifice pentru o virgula...
Si ma scuzati,preturile sunt de 3 ori mai mari fata de ce?
Nu cumva pretul per km e mare din cauza listelor de cantitati umflate? Ma rog,verificate in 12 ani si alte 15 licitatii?
Proiecte aprope de final cu rest de executat 20%?
N-or fi preturi mari pentru ca 70-80% din echipamente sunt de import?
Nu sunt preturi mari din cauza contextului mondial si ca am avut timp atatia ani sa demaram proiecte si n-am facit nimic?
N-or fi preturi mari din cauza ca se lucreaza la mana n+1 cu voia beneficiarului?
Sa va mai dau exemple?
Si legat de hyper documentatia pentru o licitatie...
Nu ca nu le-or avea listate,dar sigur are vreo 15000-20000 de pagini o documentatie. Si le-au studiat toti angajatii,care poate s-au mai schimbat,nu ca la beneficiar...La constructor i sa dau 50 de zile sa o "coase" si la cfr i se dau vreo 2 ani pentru verificare si atribuire :))
Spor!

AndreiB


horatiu.cosma

A vrut să zică că privatul cel rău și profitor pe spinarea statului oropsit trebe sa își facă oferta in 40 de zile, in timp ce CFR moșmondește pe SF de 4 ani. Aia cu preturile de 3 ori mai mari e foarte funny, durează șantierele pe coridor câte 10 ani de atâta profit la coloniștii ăștia de la privat  :D .

motorzbh

Nu face CFR-ul SF-ul, ci un un proiectant de renume mondial pe care-l plătește cu milioane de Euro pentru proiecte  care au 6000 de întrebări de clarificare.
Dar e într-adevăr vina noastră ca nu rupem contractele și nu încercăm cu alții, poate durează mai puțin.
Au fast făcute pana acum 24 de licitații toate cu aceleași cerințe, cu aceleași proiecte de 2 lei .
Toti constructorii au luat 3-4 contracte deci sunt eligibili.
Si oricum toți au ani de întârzieri deci singurul criteriu este prețul. Macar sa fie ieftin.
Dar sunt directori si secretari de stat care au nevoie de vile pe la munte sau in Austria.

horatiu.cosma

Discuțiile pe subiectele astea cu CNAIR în rolul principal au început în societatea civilă acu 10 ani. Fast forward 10 ani, concluziile sunt cam așa:

- SF-urile/PT-urile nu sunt așa, niște inginerii făcute în laborator de unii și aruncate în brațe la CFR "no, ăsta e rezultatul reacțiilor chimice, good luck with that". Nu, realizarea unui SF e un proces în care CNAIR a început după foarte mult public shaming să se implice activ. Merge de mânuță cu proiectantul în teren pe trasee, se uită cu mare atenție la studiile geo de teren, e foarte sensibil cu alesul traseelor, sa nu intre prin cetăți medievale, păduri sau arii protejate care cu minim efort ar putea fi evitate, se zbate ceva mai serios să aleagă soluții tehnice de secol 21 care să fie mai simplu de întreținut, nu aceleași copy paste-uri din 1930 cu grinzi cu zăbrele și alte asemenea.

Eu chiar îmi doresc pentru binele CF să înceapă și CFR să facă treburile astea, în loc să tot caute conspirații și vinovați externi. Evident că e nevoie de bani (pentru oameni și proiecte), evident că e nevoie de semnale politice de sus că e prioritar și e important ce se întâmplă pe calea ferată, însă urnitul căruței din noroi se face din ambele direcții, nu doar din una. Dacă fiecare așteaptă după celălalt, nu se va ieși din acest cerc vicios "pe mine nu mă interesează, fiindcă proiectanții și constructorii grași mă iau la mișto, fiindcă statul e incapabil, fiindcă bubulii mondiali..." împreună cu "de ce să le dau bani și energie dacă văd că nu îi interesează, că recepționează pe nemestecate aceleași SF-uri de 2 lei, că manageriază aceleași șantiere ce se târăsc cu viteza de 10 ani/proiect...?"

Xenos

Corect, atitudinea la CFR e de sictir si de frustrare, de ostilitate fata de cei cu care contracteaza. Indreptatita (Aktor) sau nu (Swietelsky, Wiebe, Porr și alții) e o atitudine falimentară. Să meargă spre ideea de cooperare și de implicare activă. Vă pute proiectul, dați-le cerințe cum trebuie. Iese totuși prost, dați reject. Are omul nevoie de ghidaj, dați ghidaj. Totuși avem ceva know-how în zona asta din sec XIX, nu venim de pe tarla. Apropo, vreun plan coerent pt RK sistematic există la CFR SA sau v-au murit specialiștii pt lucruri simple?

motorzbh

CFR-ul nu are capabilitatea de a face proiectele de mana cu proiectantul. Ca nu avem oameni pentru asa ceva. De fapt nu avem oameni nici sa facem mentenanța per se. De aia am angajat proiectant ( de fapt și ca ne obliga comisia).
Sa vorbim de ERTMS. Când a venit auditul in 2017 sa vadă de ce nu merge numitul ERTMS , auditul a constatat ca nu sunt oameni și a zis sa se angajeze cel puțin 25 de oameni de specialitate în central pentru implementare.
5 ani mai târziu și suntem 8 oameni in acest mult hulit serviciu.
1 sef, 2 cu ETCS-ul, 1 cu IMTF, 2 cu GSM/R si 2 cu rețeaua de transport IP/MPLS.In realitate facem de toate ca suntem moașe comunale ca nu poți sa stai cu lunile pe teren la testele dinamice. sunt 2 echipe care se rotesc săptămânal.
Aceiași oameni se ocupa de:
1. analiza SF-urilor.
2. răspunsuri de clarificare .
3. Mers în instanta la multiplele procese fie înainte de deschidere fie în timpul contractului.
4. Managementul rețelelor și mentenanța lor.
5. Ședințe de progres sau analiza neconformități si remedierea lor.
6. Reprezentare in diverse comitete si comisii de implementare a ERTMS local si european. Ca se modifica standardele se trece de la GSM-R la FRMCS si asa mai departe.
7. FAT-uri la echipamente și clarificări ca nenea constructorul nu înțelege de ce trebuie puse balizele de TAF la 200 m și alte chestii doar sa mai renunțăm la cerințe sa le iasă profitul de 500%.
As vrea sa-l vad și eu pe unul din specialiști de la constructori care face asa ceva. La noi nu exista planificare pe mai mult de 24 de ore, întotdeauna e ceva urgent care trebuie făcut in secunda aia.
Pleci la cursuri, suna telefonul vino mâine la o ședință.Bagi doua nopți pe tren ca de aia lucrezi la CFR. 
Si noi suntem excepția, ca suntem singura entitate care se ocupa cu implementarea, Liniile sau Electrificarea nu au serviciu special pentru asa ceva, e un nene care face bucătăria de proiecte.
Rezultatul:
Te uiți în recepția de la Arad: Nici o problema la linii, deși șina e foarte proasta are multe gauri și e vălurită pe porțiuni.O problema cu linia de contact, o problema cu clădirea de mentenanta și în rest 124 de probleme de ERTMS. 
De ce ? ca aia nu au personal de loc sa se ocupe măcar de recepție.
Nu vorbesc de fazele când ne-am pus piciorul în ghips ca a venit un constructor sa ne dea afara ca directorul general avea firma cu el si vroia sa semnam recepția finala la Arad ( care nu s-a semnat nici astăzi).
Sau de ilegalitățile flagrante în semnarea procesului verbal de recepție cu termene mai mari de 90 de zile și altele.
Deci noi am încercat sa facem ceva și au fost dați oameni afara.
S-a lansat Craiova Caransebeș. Hai sa vedem cate mii de clarificări vor fi.
Ca observațiile noastre nu au fost operate.


cristi5

@pasadia @dr4qul4 vreau doar sa clarific ca ce vedeti pe harta la Balota (cu rosu), inclusiv Peri, DT Severin, este din ceva varianta de SF nu de pe SEAP, deci nu e infomatie 100% definitiva. Se vede ca loturile lansae au alta culoare

@horatiu.cosma mi se pare usor indecent sa compari CNAIR cu CFR in conditiile in care totul se reduce la
1) bani de salarii si de angajat suficient oameni
2) interes politic pt CF, sa se rezolve (1).
3) surse de venit pentru (1) : sa nu uitam ca pe rutier rovigneta functioneaza, ia pe feroviar as vrea sa vedem niste cifre de TUI neplatit de CFR Calatori, marfa...
4) proiectarea de feroviar e un domeniu mult mai complex (a nu se intelege ca vreau sa-i apar pe proiectanti), incepand de la tolerante mult mai mici pana la multiplele tipuri de cerinte care trebuie armonizate (infrastructura, electrificare, insalatii, si mai sunt inca vreo 5)

Si sincer eu nu am auzit de mari esecuri de proiectare pe CFR ramase nedetectate la timp pe motiv ca nu s-a dus nimeni de mana cu proiectantul pe teren. Pe traseu vechi stiu ceferistii pe de rost ce au (inclusiv magaziile de marfuri si ce mai e) iar pentru o ridicare de NSS nu trebuie mers in teren. Pe traseu nou problemele pe care le vedem sunt legate mai degraba de fond forestier, arheologie si constructori aktori.

Cat despre proictarea de pe rutier, vedem acum problemele pe A7 pe FIDIC rosu. Se reproiecteaza si pe rutier si pe feroviar. Chiar si Marea Reproiectare de la Maierus, ceruta de AM (deci acolo proiectul initial al CFR e abandonat practic) uite ca e gata si deja se pune in opera, inainte de termen (urma ca Maierus sa fie printre ultimele lucrari din contract).

Pe Craiova-Arad e galben deci fosta reproiectare devine proiectare cu acte in regula.

cristi5

Quote from: dan tm on February 16, 2023, 06:56:01 PMMagazie de marfuri noua la Aradul Nou cînd aproape toate magaziile de marfuri de pe retea sînt fie ruine, fie cuiburi de boschetari sau cîini vagabonzi.

Putem intreba pe 544 care e ratiunea pt care se mentin magaziile astea. Eu zic ca e mai util decat sa discutam "back and forth". CFR a fost mereu prompt in a raspunde la intrebari.