Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Bine ca au trebuit sa organizeze o licitatie intreaga pentru o chestie profund banala precum inlocuirea unor traverse intr-o gara, dar nu au putut sa includa si ciuruirea balastului si completare cu piatra noua. Cand poza aia cu traversele noi pe pat de noroi, imi scade brusc cheful de viata in tara asta  :sadangel:
Trust me, I'm an east-european doctor!

ioandorin

^
Asta cu înlocuirea de traverse era o operațiune obișnuită când eram la începuturi la "L", prin anii '95-2000, fără licitații și alte asemenea, chiar dacă ca număr de personal nu eram ca la începutul anilor' 90! "Privații",dintre foștii șefi la "Linii", abia apăruseră!

AndreiB


ianos_cristian82

Bine zice cel de sus...ca treaba sa fie treaba si pe langa traverse trebuia piatra sparta si nu noroi combinat cu piatra... orcum lucrarea a fost facuta de catre firma privata pentru ca infra nu mai au oameni... >:(  >:(  >:(

ianos_cristian82

#829
București, 15 martie 2023
📢 10,5 MILIARDE LEI pentru REABILITAREA TRONSONULUI CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ
‼‼‼ CFR SA a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea verificării și validării, documentațiile de atribuire pentru primele 3 LOTURI aferente tronsonului de cale ferată CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN - CARANSEBEȘ, pentru achiziția publică a serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare.
✅ Valoarea totală estimată a primelor 3 LOTURI - 5.630.718.894,85 lei, fără TVA
✅ Finanțare: fonduri externe nerambursabile prin Programul Transporturi (PT) și de la Bugetul de Stat
📌 Procedura 1
▻ LOT 1: CRAIOVA (CAP X ) - FILIAȘI ( CAP Y ), km 248+760 - 286+735 (37,975 km)
ℹ️ Valoare estimată: 1.400.738.775,27 lei fără TVA
ℹ️ Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)
▻ LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) - IGIROASA (CAP Y), km 286+735 - 331+000 (44,265 km)
ℹ️ Valoare estimată: 1.142.560.591,80 lei fără TVA
ℹ️ Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)
📌Procedura 2
▻ LOT 3: IGIROASA (CAP Y) - DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X ), km 331+000 - 362+632, inclusiv legăturile CF ale noii variante de traseu BALOTA cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu (41,234 km)
ℹ️ Valoare estimată: 3.087.419.527,78 lei fără TVA
ℹ️ Durata proiectării și execuției lucrărilor:72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)
🛤Principalele obiective feroviare incluse în primele 3 LOTURI sunt:
► 123,474 km reabilitați pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h;
► 16 stații/halte
► 48 de poduri
► 87 de podețe
► 18 pasaje inferioare și superioare
► 1 tunel nou cu cale ferată dublă (6.189 m)
► 1 viaduct nou cu cale ferată dublă (900 m)
► 16 de treceri la nivel cu calea ferată
► 4 puncte de oprire
► 4750 m panouri fonoabsorbante
► construcții clădiri de exploatare/mentenanță
► dublare linii CF: Strehaia - Ciochiuța, stația Ciochiuța, Ciochiuța - Tâmna, Tâmna - Igiroasa, stația Igiroasa, Igiroasa - Prunișor
► variante noi de traseu: Igiroasa - Prunișor Nouă, Prunișor - Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă - Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă - Dudașu
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel
► sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări specifice de protecția mediului
📌 Lungimea totală a liniei de cale ferată CRAIOVA - DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţie (6 LOTURI) este de 10.506.354.835,57 lei, fără TVA.
📷 CFR Infrastructura/SCHIȚE SF










Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

Well done, 2 mld euros ptr 143 de km, asta e o bazooka in toata regula.

alinuttt

2 miliarde de euro e suma totală a proiectului, adică vreo 225 kilometri. Ținând seama și de tunelul Balota, precum și că mare parte e linie dublă, având în vedere și inflația accentuată mai ales la materialele de construcții, nu mi se pare așa de mare suma. Ca și comparație, am văzut vreo 500 de milioane euro valoare estimata pe 25 de kilometri din A8(capatul A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului+drum de legătură) unde relieful e plat. :)

shift2rail

Corect!
Important e ca se profileaza, la orizontul lui 2030, backbone-ul retelei, ex Coridorul IV nord+sud: vmax 160kmph  plus ERTMS L2(hopefully).

dan tm

Nu spune ca au ales traseul pe linia industriala asa cum am scris eu pe pagina 8
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.90

si un alt user a pus si schite cu traseul pe acolo pagina 21

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.300

unde pot vedea mai clar ultima harta?


Pe aici au fost discutii si despre partea bulgara a liniei dupa podul Calafat

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=416.150

între timp am gasit asta( nu mai stiu daca am mai pus  :-[ )

https://www.railjournal.com/infrastructure/e2-3bn-vidin-sofia-rail-modernisation-plan-outlined/


shift2rail

^ ne miscam mai bine decat bulgarii pe acest ex-coridor IV-bransa sud: financiar, Arad-Caransebes e securizat prin PNRR, in timp ce Caransebes-Craiova e bugetat integral in noul POT. Craiova-Calafat ar intra maine in CEF dar e extrem de jos in lista de prioritati a CFR.

Prin contrast, bulgarii estimeaza modernizarea sectiei Vidin-Sofia la 2.3 mld eur(urias ptr Bg) dar nu si-au securizat decat 0.22 mld eur prin CEF.


pasadia

Uitandu-ma pe harta proiectelor (multumim @RobertH !) trebuie sa ma intreb:

- pe noul traseu iese din discutie Drobeta TR.SV.MRF. Practic un triaj mai putin - iar urmatoarea statie unde va putea fi garat vreun marfar urmarit de vreun tren mai rapid este departe in est, la vreo 30-40 de km (cred). Nu sunt sigur, dar intuiesc ca asta va scadea capacitatea liniei si va pune ceva probleme pe o functionare optima. Ma intreb daca nu puteau fi gandite altfel racordurile in acea zona (poate folosind si acele linii industriale dintre Simian si Cerneti?)

- in partea estica noul traseu se desprinde dinainte de gara Prunisor. Privind harta, nu imi e clar daca e o decizie justificata - daca desprinderea se face dupa statia Prunisor aveam 2km de traseu nou mai putin de construit...

alinuttt

^@dan tm Nu prea sunt in masura sa ma pronunt, dar categoric in domeniul constructiilor prețurile materialelor sunt uriașe. Plimbându-mă prin oraș observ multe lucrări civile(nu de interes public) care stagnează, poate inflația e o explicație.

dr4qul4

@pasadia, pe traseul nou, la intrarea in tunel (la Peri), pare ca va fi o gara noua, cu 4 linii.
Cel putin asta inteleg de pe harta proiectelor (cu zoom)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Din cate stiu pentru coborarea/urcarea de la Balota se compun /descompun trenuri;
Pe noul traseu eliminand aceasta problema , de ce ai avea nevoie de un triaj acolo?