Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Vlad94

^^CFR ar fi acceptat varianta estacadei daca PMT o impunea. In schimb, de 10 ani, relatia autoritailor locale fata de aceasta cale ferata a fost ostila. Aproape toata lumea cerea demolarea tronsonului si absolut nimeni nu a cerut estacada. Adica, avem o cale ferata care trece la 500 de metri de centru si care ar avea un impact regional imens, si tu vrei sa o demolezi. Asta denota clara lipsa de viziune, in special la nivelul CJT, dar si PMT. Intr-adevar, ideea de mutare in subteran era de dorit, dar costurile nu s-ar justifica niciodata. Poate vor face estacada doar intre Pasajul Brediceanu si Pasajul Popa Sapca si tot ar fi ceva.


TibiV

https://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6605-17-noiembrie-2022-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-pe-ronat-triaj-arad

CFR SA - contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe RONAȚ TRIAJ - ARAD
București, 17 noiembrie 2022

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că joi, 17 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de2,18 miliarde lei,fără TVA, pentru Lotul 4 RONAȚ TRIAJ - ARAD, aferent obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 4, reprezentată de domnul Martinez SONNENDRUCKER Pablo, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.184.174.656,60 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ - ARAD (lotul 4), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș - Timișoara - Arad(162,19 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

"Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebeș - Timișoara - Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj - Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 4va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaRONAȚ TRIAJ - ARAD (lotul 4), în lungime de 54,86 km, lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, în2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 6 poduri și39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiRONAȚ TRIAJ - ARAD sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
►1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
►4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
►11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou

Obiectivul generalal contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
- lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
- lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Sper ca CFR, pe perioada implementarii acestor lucrari, va splitui cumva trenurile, astfel incat sa nu ajunga la Craiova cu intarzieri de 2h. Ma rog, adica, sa lease 1-2 noaptea pana la Timisoara (din 4) si restul sa le limiteze la Severin. S-asa acum fac 10h, vor ajunge lejer la 12, doar la vagon de dormit e suportabil.

Altfel, va fi haos si pe Craiova-Bucuresti, cu intarziatele constante navingand printre traficul on time + quick wins-urile care in Ro nush cat de quick sunt.

shift2rail

^posibil, dar in 2026 vei parcurge distanta Arad-Caransebes (140km) in mai putin de 1h30!

TibiV

Posibil, dar la 1h30 pentru 140 km probabil oamenii vor alege tot deplasarea pe 4 anvelope - iti dai singur ora de plecare, gasesti "vagon restaurant/vagon bar" pe marginea drumului, si nu suporti toate mizeriile (cocalari nespalati, bude al caror miros ar putea fi folosit "cu un pic de IT" pentru coborarea barierelor - se simt de la distanta mai mare decat "duce" ETCS/ERTMS), dar care au devenit "mandra emblema" a CFR (Calatori si Infrastructura, whatever...)  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Două probleme inspirate din reabilitarea C IV nord:
1) să ai cu ce tren să călătorești -  uitați-vă că nu mai e aproape nimic în afară de Dacia pe Brașov - Sighișoara - Alba - Iulia -  Deva - Arad (au scos acel IR de dimineață, de Baia Mare, și pun un IC care nu mai oprește din Brașov până în Teiuș - noaptea minții, nici în Sighișoara, nici Mediaș, nici măcar rebrusare în Alba-Iulia, reședință de județ, ci oprire în Teiuș);

și 2) să fie trasat cu cât permite linia.

shift2rail

cu vmax 160km/h, Ar devine un cartier al Tm (sau invers...), iar la o cadentare de 15'-30' ai spus adio turismelor intre cele doua orase.

cu conditia sa schimbi perceptia negativa asupra CFR Calatori excelent captata de @TibiV.

shift2rail

Festin de semnaturi la calea ferata pe final de an, astazi FCC pe Lugoj-Tm Est, aprox 60 km, vmax 160km/h la finalul lui 2026:

https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25930471-timisoara-lugoj-fost-semnat-contractul-1-91-miliarde-lei-pentru-modernizarea-54-linii-cale-ferata.htm

PNRR is magic.

TibiV

Oficialul:

https://cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6625-28-noiembrie-2022-cfr-sa-contract-de-1-91-miliarde-lei-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-pe-sectiunea-lugoj-timisoara-est-lot-2

CFR SA - 1,91 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe LUGOJ - TIMIȘOARA EST
București, 28 noiembrie 2022

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 LUGOJ - TIMIȘOARA EST, aferent obiectivului "Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și FCC CONSTRUCCION, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea LUGOJ - TIMIȘOARA EST (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș - Timișoara - Arad(162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaLUGOJ - TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș șiRemetea Mare, în5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 14 poduri și39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiLUGOJ - TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
► 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare
► 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin
► 1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului)
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
► rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare

Obiectivul generalal contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
- lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
- lucrări pentru ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

"Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș - Timișoara - Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj - Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm "eventualele probleme de proiectare", așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Reamintim faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Mai simplu spus, ce tronsoane nu au fost încă atribuite definitiv, respectiv semnate? Și care este situația între Lugoj - Caransebeș, cumva licitațiile încă nu sunt lansate?

razvan96

Caransebeș-Lugoj e singurul rămas de semnat. Acolo parcă era necesară o reevaluare a ofertelor.

shift2rail

^^@Simu pare sa sugereze ca pe coridorul Rin-Dunare problema a fost decuplarea proiectarii de executie.

bygones are bygones, sa speram ca s-au invatat lectiile la CFR din modernizarea Arad-Bv si ca in '27 (deadline pnrr: dec '26) se va putea circula pe intreaga distanta Caransebes-Arad. la vmax 8)

NGC

^^

Reevaluarea mai are de asteptat pana o sa avem si o hotarare de la CAB la decizia CNSC recenta.

frunzaverde

@shift2rail - sansele sunt fix 0.0% in forma actuala. Nu se poate tehnologic ce vrea CFR, o reconstructie totala, practic "brownfield", cu dublare, in 3.5 sezoane de lucrari... La limita ar fi posibil cu linia inchisa complet, si cu ambitiile reduse semnificativ (de exemplu fara demolari de poduri mari).

Poti vedea Simeria - Arad cat dureaza, si extrapola cu usurinta - lucrarea e similara ca complexitatea asteia fara zonele cu tuneluri. In plus, opozitia locala din zona Timisoara o sa faca totul inca si mai "clusterfuck". 100% banii se vor pierde.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!