Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

Corect, o dublare înseamnă mai mult decât dublarea capacității. Empiric, simplificat, trăiesc asta de fiecare dată când mi se defectează un lift din cele două la bloc. Brusc aștept mult ori nu mai prind lift gol vs 98% cazuri am lift dedicat. Din ce țin minte, și frunzaverde tot pe acolo dădea intervalul de diferență de capacitate.

Însă nu discutăm doar de două stări la marfă: linie simplă și linie dublă. În prezent există a treia: cea în care descompui și recompui trenurile din cauza declivității. Asta afectează capacitatea și mai mult, cu impact inclusiv asupra călătorilor.

Acum încearcă scăparea din acea a treia stare, cea mai rea.

Se poate observa simularea din SF care sunt câștigurile, din care o să atașez niște bucăți.

Context: dezlegare & legare


Timpi simulați în prezent:


Timpi simulați în viitor, în funcție de declivitate și tonaj



Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

 :D  ^ o frumoasa medie comerciala de 85,11 km/h pentru un tren greu de marfa. De invidiat si pentru un tren de calatori. Viitorul suna bine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

cu mentiunea ca cuplul II nu este impins ci este tras.
Asta inseamna ca pentru a recompune trenul conform anexei ,,Aratarea vagoanelor" cuplul II este garat pe linia II locomotiva dezleaga manevreaza pe linia 1 legata la cuplul I , manevtrat cuplul I si dat inapoi peste cuplul II.

Nu stiu daca se practica  inversarea cuplurilor pentru a cistiga timp, adica sa soseasca cuplul II si sa fie manevrat peste cuplul I.

acum sa vedem un mers de tren

Agigea Nord Oil Terminal-Halmeu

+440 la plecare vagoane sosite la ora..

Faurei sosit +375 plecat +947 schimb personal tractiune
Brasov Triaj sosit +864 plecat +1140 asteptat cuplul II plus manevra
Vinatori + 432 asteapta cuplul II

+154 asteapta sef de tren
+ circula abatere
+asteapta loc Dej Triaj

etc

 :-[


Cetatean

As zice ca o sa le transeze rapid in instanta. O sa vedem lopeti pe traseu la anu pe vremea asta.
Curg rauri de prosecco la parteneri...

motorzbh

Eu imi aduc aminte de Simeria Sighișoara și cei 2 ani jumate pierduți în instanta... ca la sfârșit curtea sa dea dreptate CFR. O victorie meritata ... dar care ne-a costat milioane în lucrări suplimentare și întârzieri ... Dar fie ca tine... sa vedem daca modificarea legii are vreo șansă...

horatiu.cosma

Daca s-ar munci pe bune la CFR la documentații profesioniste pentru licitații, la evaluări de oferte corecte și justificate macar pe jumătate pe cât se face conspiratologie, poate nu s-ar depune contestații in halul acesta.

Iar despre "modificarea legii", nu schimba cu nimic datele problemei, exact la fel ca pe vechea lege se pot depune aceleași contestații, sau pot sa nu se depună, cum a fost cazul anul trecut pe refactie Buzău - Făurei.

cristi5

@horatiu.cosma, eu sunt tot mai sceptic la rationamentul asta cu "documentatia de licitatie e o stiinta exacta, si daca o faci bine, cu profesionalism, nu va avea nimeni motiv de contestat".

O contestatie e diferenta intre a avea o sansa la un contract de sute de milioane de euro, si a nu mai avea nicio sansa. Evident cine a muncit la o oferta si mai vede o sansa (sau vrea sa se razbune pe stat, sau din orice alt motiv), va angaja un avocat destept si se va contesta. Si va vrea sa vada ofertele concurentilor etc

Iar la CF pretul pe kilometru e mai bun, uneori si kilometrii mai multi. Deci si contestatii mai bine lucrate.

Sigur, cand esti ONG sau politician de opozitie si ai in vizor imprefectiunile statului (care evident e departe de a fi perfect, dar nici nu poate fi facut perfect peste noapte daca se schimba coloratura guvernului), e atractiv argumentul. Dar eu cred ca e atata de greu de controlat procesul asta complex juridic + tehnic, ca practic e imposibil de stiut daca si cine va contesta, si cat va dura procesul.

In schimb sunt fascinante corelatii gen: Apata-Cata scump pe km si 3 ani contestatii.

PS: apropo de juridic+tehnic: povestea cineva de judecatori care judeca contestatii despre ERTMS, GSM/R, RBC, ...

motorzbh

Din nou: Nu face CFR-ul documentațiile ci proiectantul. Care este plătit regește.  Cu cine vrei sa lucrezi la CFR? cu oameni plătiți cu 2000 de lei pe luna? 2000 dai munca de 2000 primești. Nu vorbesc de aranjamentele unor directori sau alți ștabi din minister. Atata vreme cat CFR-ul a câștigat fără avocați de 5000 de euro pe ora nu-ți e clar ca numitele contestații erau frecție la picior de lemn? Ai uitat de Glogovat?. A câștigat Siemens? Nu. De ce? pentru ca nu avea dreptate. Cu ce casa de avocatura a venit? cu ce casa a câștigat CFR? 

Cetatean

Offtopic
Zic urmatoarele:
- 2000 de lei nici in ruptul capului nu mai are nimeni din palatul ala.Nici portarul.
- banii nu sunt o scuza. Sincer.
- sunt de aceeasi parere,cred ca le este greu tuturor cand semneaza contracte si situatii de lucrari de sute de milioane de euro.
- dar,un mare dar,nu-ti convine,fa loc,mergi la privat. Lasa pe altcineva.
- de ce cfr nu isi poate contracta servicii de consultanta ca si ofertantii pentru elaborarea sau mai bine zis clarificarea caietelor de sarcini,proiectelor etc. sa nu se mai trezeasca cu sute si mii de greseli si apoi sa plateasca milioane pe claimuri.
- ca si alte institutii,mi se pare ca sunt in urma cu ce se intampla in piata
- de ce nu aduc oameni care au fost pe lucrari sa se lumineze?
- ma refer bineinteles si la cele 2-3 firme specializate pe "claimuri" care au angajati foarte buni, diplomati,tehnicieni si ar putea imbunatati, petici pe unde se pierd banii
- o sa vina si ziua (daca nu a venit deja) in care ofertantii sau mai bine zis firmele de avocatura vor angaja oameni pe tehnic,pentru procesele astea. Si o sa dolara! :))

Nu ma intelegeti gresit,nu tin cu ursul...dar m-am saturat sa pierdem timp,bani,ani din viata cu proiecte care sunt execuate in X ani,prost,in bataie de joc desi sunt verificate de prea multi si prea multe autoritati.
Ca ziceati de proiectele in curs...daca nu pierdeam 2 ani cu procesele,nu pierdeam nici banii pe care ii platim pentru indexarea contractelor si cresterea preturilor,nu?
Pentru asta,raspunde cineva? NU!
Dar,platim noi,cu bani...de la buget

tom_sawyer

[CN1043559] Servicii de proiectare privind realizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții - "CENTURA FEROVIARĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA"

Data publicare: 09.06.2022
Autoritate contractanta: JUDETUL TIMIS

Valoarea totala estimata: 9.800.000 lei

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 20.07.2022

MarianD

@oc7avian
Aia din SF au uitat sa spuna (sau doar nu stiu - most likely):
- Locomotiva dupa ce ajunge din gara B inapoi in gara A (pt cuplul 2), trebuie primita la o linie libera (nu i se poate da la semnalul de intrare parcurs direct pe linia ocupata);
- Locomotiva apoi primeste plan de manevra, se duce in capul trenului (regareaza) la cuplul 2 SI NU impingatoare in spate (ce idiot a gandit asta?);
- Cuplul 2 merge in statia B, pe o linie libera a statiei.
- Primeste plan de manevra (adica i se comunica sa puna cuplul 2 in spate la cuplul 1);
- Locomotiva detaseaza (cuplul 2 este mentinut pe loc cu franele de mana), se duce spre statia C, revine pe o linie libera;;
- Locomotiva cupleaza la urma cuplului 2, face proba franei, trage trenul inapoi spre statia A, fara a depasi semnalul de intrare de contra (limita statiei) sau cu OC peste limita statiei (poate din cauza lungimii);
- Cupleaza la urma cuplului 1 cu cuplul 2, se asigura contra pornirii, ABIA apoi locomotiva detaseaza (da aer la tren pana strange franele de mana necesare / si saboti);
- Locomotiva se duce din capul A inspre capul C (deh), recupleaza pe trenul recompus conform aranjamentului initial;

Un pic mai multe manevre decat ce a aratat ala in SF nu? Eu zic ca e vorba de 2-3 ore (exceptand timpul de tranzit intre statia A si B) netinand cont de traficul existent (daca vine tren de calatori, faci dracu de manevra). Oricum statiile intre Filiasi si Caransebes au (cele mai multe din ele) putine linii, deci greu greu sa faci manevre de genul asta.

dan tm

Exact ce am scris si eu mai sus, nu se circula cu cuplul II prin împingere.

Acuma cu anumite proceduri, ar putea fi primită direct peste cuplul 2 dar nu se prea practică.

Pe linia Caransebes-Orsova nu prea se practica descompunerea in cupluri daca nu ma insel, mai mult cu împingătoare în zona Poarta.

motorzbh

@Doja. Totul pleaca de la bani. In mod normal raspunsurile la clarificari le da entitatea care a facut documentul de clarificat. In mare parte proiectantul. Dar de unde iei experti in proiectare CFR? Nu vorbesc de ERTMS sau tuneluri.Ca sa-i ai trebuie sa-i fabrici. Ca sa-i fabrici trebuie sa-i angajezi din faculta. Cu 2000 de lei. Si nu vine nimeni sau stau 2-4 ani si pleaca. Degeaba angajez uber firma de proiectare daca eu nu am capabilitatea sa o verific. Fie ca nu am personal specializat fie nu am suficienti sa analizeze intr-un timp rezonabil documentatiile. Pentru ca in final CFR trebuie sa receptioneze linia. Nu inginerul fidic. Ala da o semnatura pe bani si s-spalt pe maini.Nu vorbesc de manjeala. Cum iti explici ca inginerul nu a avut nici o obiectie la pilit sau 614? Dar CFR-ul a avut sute.noi vorbim de siguranta circulatiei aici nu de fabricat becuri.pe mine nu ma intereseaza sa plec. Am investit 15 ani in ERTMS. Voi incerca sa-l fac sa mearga. Dar nu pot singur.Am nevoie de oameni sa faca teste sa verifice lucrari etc. La regionale nu in palat. Si aia au 2000 de lei.Mentenanta ...cu cine si cu ce bani de piese?

Vlad94

Au inceput sa scrie ziarele ca s-ar fi declarat castigator Webuild pe Caransebes-Lugoj. Sa speram ca nu vor fi contestatii.