[B] Pasajul Domnesti-Prelungirea Ghencea

Started by Ionut, August 19, 2015, 04:06:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oneway

^ Nu este prima oara cand data nu corespunde... i-a mai fost atrasa atentia la unul dintre clipuri in comentariile de pe youtube :zen:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

carutasul

Am trecut astăzi pe la pasaj, se lucra destul de intens, pregăteau terenul pentru "biscuiți" la rampa dinspre București și aparent continuau cu predalele la "cerc", era macaraua în zonă dar fiind la volan nu am putut vedea ce făcea exact. Nu am mai scos filmarea de la bord că avem destule filmări recente și nu e ceva suplimentar care să merite efortul.


nirolf

Primăria Capitalei începe lucrările la tronsonul comun cu linia de metrou ușor pentru Prelungirea Ghencea


Quote
Odată cu luna februarie, Primăria Capitalei, prin Trustul de Cladiri Metropolitane, a demarat lucrările pe tronsonul Terminal Ghencea – Strada Brașov, în cadrul proiectului de lăgrire, reabilitare și modernizare a arterei Ghencea – Prelungirea Ghencea, între Terminal Ghencea și Centura București, la Pasajul Domnești.

Lucrările au început cu defrișarea vegetației și eliberarea terenului pentru începerea lucrărilor la rețelele edilitare, canalizare și relocarea rețelelor deja existente, pentru a se alinia cu noua formă a bulevardului lărgit. Astfel, pe parte cu stadionul Ghencea vor fi realizate două benzi de circulație, trotuar nou, pista pentru biciclete și vor fi amenajate stații noi de autobuz, care nu existau din cauza faptului că sensul de circulație era lipit de calea de rulare a metroului ușor 41.

Detalii și planșe

Xed

Voi adauga si paragraful urmator si cele 2 planse din articolul dat de tine, pentru a avea toata informatia disponibila aici pe forum  O:-)

Quote
Ca lucrări la infrastructura de tramvai și transport public, se vor realiza stații noi de transport în toată zona, stațiile liniei 41 vor fi modernizate și reabilitate, iar terminalul Ghencea va fi parțial reconfigurat. Etapa actuală pe 2022 nu include lucrări de extindere a liniei de tramvai către Pasaj Domnești, dar infrastructura va fi adaptată pentru conectarea directă a liniilor de la terminalul Ghencea și în intersecția cu strada Brașov. Lucrările la noua cale de rulare urmează să înceapă din 2023 când vor fi introduse în buget, dar finalizarea liniilor până la Pasaj Domnești depinde strict de finalziarea lărgirii bulevardului până acolo. Ca organizare a traseelor după finalizarea lucrărilor, conform planurilor preliminare, linia 41 va rămâne pe traseul actual, iar linia 47 la deveni o linie de importanță vitală pentru vestul orașului, urmând să circule pe traseul Piața Unirii – Pasaj Domnești.

Pe scurt, vor largi Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminalul 41, linia de tramvai ramanand pe mijloc iar intersectia bulevardului cu aceeasi Str. Brasov o vor adapta pentru continuarea liniei 47 pana la Pasaj Domnesti







Fred

Quote from: Xed on February 17, 2022, 10:50:21 AMPe scurt, vor largi Bulevardul Ghencea intre Str. Brasov si Terminalul 41
E mentionat si vreun termen pentru proiectul asta? Acum cateva zile era un reportaj la TV (nu tin minte pe care canal) despre intarzieri sau chiar suspendarea lucrarilor la largire inspre Raul Doamnei, intrebau oamenii (si soferi) pe strada ce parere au si erau foarte revoltati. Nu stiu cat de mult era adevar si cat era jurnalism prost, de-aia intreb.

Xed

La o prima vedere nu am gasit nimic. Probabil ca trebuie luat la puricat vreun document cu planul de investitii de pe acest an.

Ma astept ca pe aceasta portiune sa nu dureze mai mult de un an. E totusi vorba de o sectiune mica de sosea pe care vor sa o imbunatateasca. In schimb pe Prelungire Ghencea, nu vezi ca nu sunt in stare nici macar sa voteze exprorierile pentru a debloca largirea dincolo de Raul Doamnei spre Domnesti? O sa asteptam cu anii largirea in pe toata lungimea soselei iar apoi mai stam inca niste ani pana se vor misca si cu linia de tramvai...

Fred

Ma uit pe harta si bucata pe care o au spre capatul lui 41 are 1.5 km, cea neterminata pana la Raul Doamnei e 750m, fix jumatate. Daca nu au fost in stare sa termine pana la Raul Doamnei si inca 100 de metri (ca sa faca intersectia de la Raul Doamnei complet functionala, pana termina mai departe) ma intreb cand o sa faca bucata aia dubla.

Brasov-Terminal 41 are aceeasi lungime cu Brasov-Valea Oltului. Sa termine macar ce au inceput si sa dea in functiune inainte sa inceapa alta, pe care sa incurce traficul si sa o lalaie ani de zile. Nu prea ajung acolo ca sa am date precise de trafic, dar as paria ca spre Valea Oltului sunt blocaje mult mai mari decat spre stadion.

paullie

@Fred se circula destul de serios si pe linia lui 47. Blocajele catre V Oltului sunt ceva mai mari nicidecum mult mai mari

Separat de asta eu am si alt motiv pentru care nu vad de ce s-ar apuca acum de largit acea portiune. Când vor termina MARELE si MINUNATUL bulevard spre Alexandriei plus tramvaiul pâna la centura Domnesti terminalul acela al lui 41 devine inutil. Deci largim acum ca apoi sa facem ce? Sau pastreaza un terminal inutil?

lucian

Daca tot a fost adus în discuție 47 si tot e moda asta pe la STB ca o linie sa tranziteze capitala de la un capăt la altul,eu l as duce pe 27...sau invers oe 47 pana la ikea pallady.Oricum 27 este dublat de 23,acum ca a mai fost suplimentat si 7-le,ar fi de ajuns.Oricum 27 pleacă mai mult gol de la unirii.Mai mult am văzut ca multi aleg varianta cu 19 dintre cei care vin de pe Giurgiulul si coboară la Sincai,pentru a continua traseul spre centrul capitalei,mai multe variante.Scuze,daca am ieșit cu mult din subiect si am îndreptat discuția mai.mult spre alta direcție...

Fred

Pe termen lung largirea spre terminalul 41 nu e inutila, de acolo mai departe pana la intersectia cu Drumul Sarii sunt 2 benzi pe sens cu linie de tramvai pe mijloc, segmentul asta va fi coerent cu ce e in zonele vecine intre Sebastian si DNCB. Exista tramvaie care merg de la terminal spre oras, nu stiu ce linii sunt si cat de des merg dar linia e folosita. Oricum largirea nu e pentru tramvai, e pentru traficul auto. E foarte buna, doar sa o faca in ordinea corecta a prioritatilor care cred ca sunt
1. Brasov-Raul Doamnei
2. Raul Doamnei-Valea Oltului
3. Valea Oltului - DNCB
4. Brasov-Terminal 41.

Chiar si cu pasajul de la intersectia cu DNCB terminat tot vor fi blocaje pe Prelungirea Ghencea cat timp e o singura banda pe sens, in special pentru ca sunt foarte multe intersectii micute pe parcurs unde se face stanga, in special la Cartierul Latin. Nu trec prea des prin zona aia, dar asa tin minte din ce am vazut, nu cred ca s-a schimbat dramatic situatia.

Mao

^
Nu s-a schimbat situatia. Merg zilnic pe tot traseul Prel. Ghencea, pana la centura, pe la orele pranzului (13:00-13:30). Sunt 3 locuri unde traficul este incetinit/blocat uneori (rar).
1. Intersectia cu Valea Oltului - se rezolva cu semaforizare sau giratoriu
2. Cartierul Latin (viraje la stanga) - Giratorii la intersectiile cu Str. Alunului, Str. Maracineni, str. Paduretu si in rest interzicerea virajului la stanga (cu parapet median poate).
3. Centura - asta se rezolva cu pasajul

Intersectia cu Raul Doamnei e cat de cat fluida la ora aia (giratoriul ajuta).

Eu ies pe A1. Plec fix de la intersectia Brasov-Prel. Ghencea si Waze imi da aproape mereu un traseu prin oras (Prel. Ghencea-R. Doamnei-Dr. Taberei-V. Ialomitei-V. Oltului-Timisoara-V. Cascadelor-Preciziei-Iuliu Maniu-A1) si unul mult mai simplu (Prel. Ghencea-DNCB-A1). Chiar daca al 2lea este mai lung, de cele mai multe ori, diferenta in timp intre cele 2 este de maxim 10 minute. Aproape mereu aleg varianta cu DNCB. V. Cascadelor (uneori) si Iuliu Maniu (mereu) sunt varza.

oc7avian

Legat de termenul de finalizare și exproprieri, aici cred că e rezumat cel mai bine: Inițiativa Prelungirea Ghencea - Facebook. Se va pune pe ordinea de zi până la finalul lunii (am uitat data, dar e când se supun la vot mai multe proiecte majore)

Quote
Dragi vecini, dupa cum am promis, ieri 15 februarie am fost pe santierul Supralargirii Prel. Ghencea si apoi am vorbit la telefon cu directorul TCMB - Trustul de Cladiri Metropolitane, executantul lucrarii.
Noutatile de la TCMB sunt astea:
1. Au marit nr. de muncitori pe santier – acum sunt 100 de oameni; se lucreaza pe partea dreapta la relocarea conductelor de apa si canalizare, a retelelor electrice, cablu si telecom iar pe partea stanga la finalizarea trotuarelor.
2. Vor finaliza Tronsonul Brasov – Raul Doamnei in vara asta, cu retelele de utilitati, cu trotuare si piste biciclete.
3. Ne-votarea exproprierilor din cauza iesirii consilierilor PSD din sedinta CGMB in 10.02.2022 este destul de grava, va intarzia demolarile cu cel putin 1 luna peste 15 martie pentru ca intre momentul aprobarii in CGMB a sumelor actualizate si consemnarea lor in contul special al PMB vor trece cateva saptamani – 1 luna. Pana atunci nu vor putea intra pe teren pentru demolari.
4. Mai mult, proiectul de HCGMB ne-votat in 10.02.2022 actualiza sumele pentru TOATE exproprierile, nu pe un singur tronson cum s-a facut pana acum si ar fi permis sa fie facute exproprieri si pe alte tronsoane, pe masura ce se alocau suplimentar bani in bugetul PMB si Primariei sector 6. De la ambii primari a primit asigurari ca finantarea largirii se va face conform necesitatilor de plata.
5. Spera ca primarul general si consilierii generali sa ajunga la o solutie in legatura cu votul pe actualizarea exproprierilor in urmatoarea sedinta dar important este sa nu se intarzie si mai mult proiectul pentru ca tot cetatenii vor fi afectati.
6. Din cauza asta au fost nevoiti sa inceapa sa lucreze pe Tronsonul Brasov – Capatul tramvaiului 41 la realizarea a 2 benzi auto, desi nu acolo e urgenta mare, dar trebuie sa le dea muncitorilor de lucru pana pot demola pe celelalte tronsoane.
7. Muntele de pamant depozitat pe langa trotuarul din apropierea intersectiei Prel. Ghencea cu Drumul Cooperativei, reclamat de un vecin, va fi inlaturat in aproximativ 2 saptamani cand TCMB va incheia un contract nou de depozitare a deseurilor de pe santier.
**************************************************
Revenim cu informatii noi in 15 martie.

Claudiu T.

Actualizare de la Irinel Ionel Scriosteanu 23 Febr. 2022 10:45

𝗠𝗲𝗿𝗴 𝗯𝗶𝗻𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗹𝗮 𝗽𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗗𝗼𝗺𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶
✔️ A început montarea predalelor la tablierul metalic aferent girației suspendate.
✔️ S-a finalizat montarea predalelor pe toate rampele pasajului Domnești.
✔️ Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre #Bragadiru, la rampa de urcare dinspre #Chiajna, precum și la rampa de coborâre spre București. A început montarea acestora și la rampa de coborâre spre Chiajna, precum și la rampa de urcare dinspre București.
✔️ Continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna și a început realizarea grinzii de parapet și la rampa de coborâre spre Chiajna.
✔️ Continuă realizarea suprastructurii la rampa de urcare dinspre București.
✔️ S-a finalizat suprabetonarea la rampa de coborâre spre Domnești și se lucrează la realizarea armăturii la rampa de urcare dinspre Domnești.
✔️ Se lucrează la racordarea rampei de urcare dinspre Chiajna cu Centura Capitalei, iar săptămâna viitoare traficul va fi deviat pe acea zonă, pentru a continua executarea lucrărilor la rampa de coborâre spre Chiajna.
✔️ Se lucrează la realizarea terasamentelor la giratoriul de racordare cu drumul județean spre Domnești.
✔️ Continuă relocarea rețelelor de utilități, precum și realizarea rețelei de canalizare pluvială și a rețelei de iluminat public.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră