[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

AGERPRES: Care sunt veniturile STB în 2018 şi de unde vă vin banii efectiv?
Andrei Creci: Cât timp am fost regie banii veneau direct la PMB sub formă de subvenţie, dar acum suntem societate comercială, dar sub contract. Suntem atipici ca să spun aşa. Am primit această calitate de operator regional prin încheierea unui contract de delegare de gestiune a serviciului public de transport local cu această autoritate la nivel de Bucureşti şi Ilfov. Ei ne îndrumă şi ne spun ce trasee să avem, ce număr de kilometri să facem, programul de transport. Şi noi, conform contractului, suntem obligaţi să îl respectăm. A respecta un contract de transport care la finalului anului duce la sumă totală de 100 de milioane de kilometri ori preţul pe kilometru înseamnă banii pe care trebuie să îi luam noi în virtutea acelui contract. În momentul în care ni s-a spus numărul de kilometri avem deja în minte şi câţi bani avem în anul acela. Am de făcut 100 de milioane de kilometri voi avea un miliard de lei. Ce fac cu aceşti bani? Mă chivernisesc cum pot, dau bani la salarii, plătesc energia, plătesc motorina, taxele şi cu ce bani rămân fac investiţii. Dacă mai îmi trebuie cer de la Primărie să îmi suplimenteze, nu bugetul, ci strict pe investiţii, punctual.

Noi mai câştigăm şi din publicitate şi din închirieri de utilaje şi spaţii. Vă pot spune că în primele 9 luni din 2018, veniturile totale ale STB au fost de peste 752,5 milioane de lei, din care 130,6 milioane de lei din vânzarea titlurilor de călătorie, 564,7 milioane de lei venituri din compensaţie, 470.040 de lei din închirierea utilajelor şi a spaţiilor, iar din publicitate am obţinut circa 4,39 milioane de lei.

AGERPRES: Câţi angajaţi are societatea în prezent? Sunt mulţi, sunt puţini? Care sunt salariile în societate?
Andrei Creci: În acest moment STB SA are un număr de aproximativ 10.642 de angajaţi. Conform grilei de salarizare, şoferii au un salariu net de 3.840 de lei, iar casierii de 2.001 lei, la care se adaugă sporurile prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă şi Codul Muncii. Toţi salariaţii STB beneficiază şi de tichete de masă.

AGERPRES: Aveţi probleme cu lipsa forţei de muncă?
Andrei Creci: Avem astfel de probleme, dar implementăm acum un program care va merge mai greu la început, un program care este de viitor mediu şi mai îndepărtat. Ca în orice industrie s-au deprofesionalizat o groază de meserii, au dispărut, iar noi creăm acum o structură de învăţământ dual. El presupune un acord între agentul economic, unitatea de învăţământ şi elev/părinte privind şcolarizarea sa pe o anumită perioadă, costurile fiind suportate de stat, prin minister şi agentul economic, cu obligaţia ca, după cei trei ani de studiu, pe anumite meserii de care ai nevoie tu ca agent economic, el să vină să lucreze în întreprinderea ta. Noi am făcut un calcul care arată că am avea nevoie de 300 de copii, ceea ce înseamnă mai mult de 8 clase de elevi.

AGERPRES: Despre ce meserii vorbiţi? Inclusiv şoferi?
Andrei Creci: Vorbim de lăcătuşi, electricieni, meseriile clasice care nu se mai învaţă în scoală. Noi, în România, şi de şoferi ducem lipsă. Şoferi profesionişti nu găseşti pe toate drumurile. Noi avem şoferi, dar avem şi nevoie, pentru că fluctuaţia este foarte mare. Ne pleacă şi ne vin zilnic, la cei aproape 11.000 de salariaţi. Nu ştii ce ai şi pe ce te poţi baza. Salariile în societate nu sunt mari, dar la noi se plătesc orele suplimentare, facem chemări sâmbătă şi duminică, neavând suficienţi oameni, apelăm la aceste soluţii legale prevăzute de Codul Muncii, dar care sunt costisitoare.

AGERPRES: Puteţi să îmi spuneţi câte reclamaţii primiţi în fiecare zi?
Andrei Creci: Primim zeci de reclamaţii pe zi la care şi răspundem. Mai mult decât atât, am reluat tradiţia de a ţine şi audienţe şi nu numai pentru angajaţii societăţii, iar biroul de relaţii cu publicul vrem să redevină serviciu. I se va da mult mai multă importanţă. Încercăm să fim foarte prompţi, pentru că acum informaţia circulă cu foarte mare repeziciune şi trebuie să dăm o informaţie corectă. Punem accentul pe acest gen de comunicare, pentru că până nu demult lucrurile se făceau doar în interior. Noi ştim şi noaptea ce se întâmplă cu fiecare autobuz. Eu sunt atenţionat şi informat minut cu minut de orice fel de incident, de orice maşină parcată neregulamentar, care a blocat o anumită linie, iar timpii sunt cuantificaţi în pierderea STB şi recuperaţi de la acea persoană în instanţă. Lucrurile se fac într-adevăr în interior, dar ele nu sunt spuse şi lumea nu ştie. Trebuie să comunicăm mult mai bine. Societatea de Transport Bucureşti merge bine, are încă probleme de curăţenie şi de parc învechit, dar sunt probleme pe care le vom rezolva.

Agerpres

voicul

Bucureștenii, nemulțumiți de STB. Care este cea mai aglomerată linie din Capitală - VIDEO

Aproape 90% dintre locuitorii Capitalei s-au săturat să meargă cu mijloacele de transport în comun. O arată un studiu al Institutului de Cercetare a Calităţii Vieţii. Aglomeraţia din autobuze şi haosul din trafic rămân cele mai mari nemulţumiri. Studiul, realizat pe un eşantion de aproape 2 mii de persoane, mai arată că oamenii se tem să mai meargă cu transportul public după ce au nimerit în mijlocul unor conflicte iscate chiar în autobuze sau tramvaie.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/bucurestenii-nemultumiti-de-stb-care-este-cea-mai-aglomerata-linie-din-capitala-1080233

lucian



Primăria Capitalei reacționează, după decizia CCR: Nu vizează și STB-ul din București

Autorităţile administraţiei publice locale nu pot avea calitatea de acţionar în societăţile comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome, arată judecătorii Curţii Constituţionale în motivarea deciziei prin care au admis sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind actul normativ referitor la reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale. Primăria Capitalei vine cu precizări și arată că această decizie nu se aplică și Societății de Transport Bucuresti SA.
"Referitor la informațiile apărute la data de 14.02.2019 pe site-ul www.stiripesurse.ro (preluare Agerpres), cu titlul: ,,CCR, lovitură COLOSALĂ pentru administraţiile locale – Acestea nu pot avea calitatea de acţionar în societăţi comerciale, foste regii", Primaria Capitalei face următoarele
PRECIZĂRI
Societatea de Transport Bucuresti SA a fost înființată prin reorganizarea fostei Regii Autonome de Transport București, prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 55/ 22.02.2018, adoptată cu votul a peste două treimi din numărul total al consilierilor municipali.
În ceea ce privește motivarea Curții Constituționale a României, invocată în articol, pentru Societatea de Transport Bucuresti SA nu se poate aplica Decizia prin care s-a admis sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind actul normativ referitor la reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, întrucât acționarii STB SA sunt Municipiul București, prin Consiliul general, și Județul Ilfov, prin Consiliul Județean.
În plus, Hotărârea CGMB de înființare a Societatii de Transport SA, prin reorganizarea fostei RATB, nu a făcut obiectul vreunei hotărâri a instanței de anulare a unor hotărâri adoptate în anul 2017 de Consiliul General al Municipiului București, care vizau înființarea a 22 de noi companii.
Societatea de Transport Bucuresti SA este considerată o companie veche, nu una nou înființată. STB SA figurează la Oficiul Național al Registrului Comerțului ca fiind o companie în funcțiune încă din anul 1990, fiind înființată sub denumirea RATB-RA, prin Decizia nr.1179 a Primăriei Municipiului București.
Precizăm că informatiile aparute in presa au fost preluate și distruibuite pe pagina personală de Facebook a domnului Gabriel Dumitraşcu, actualmente candidat PNL la primărie, in disperare de cauza, nestiind cum să justice felul în care a condus RADET și faptul că nu a făcut nimic pentru a salva regia de termoficare de situatia dezastruoasa in care a ajuns astazi. 
Dl Gabriel Dumitraşcu a mai făcut declarații nefundamentate la data de 24.01.2019, într-un articol publicat de cotidianul Evenimentul Zilei, intitulat ,,Avarii RADET. Ce trebuie să faci pentru a-ţi recupera banii. De ce este STB ilegal".
Societatea de Transport Bucuresti SA atrage atenția că răspândirea sau comunicarea de informații false constituie faptă penală, iar STB SA își rezervă dreptul de a acționa în consecință.", arată un comunicat al Primăriei Capitalei.

https://www.stiripesurse.ro/primaria-capitalei-reac-ioneaza-dupa-decizia-ccr-nu-vizeaza-i-stb-ul-din-bucure-ti_1326453.html

subway

#123
@voicul
In loc sa ne trimiti la digi mai util ar fi fost sa pui studiul Academiei in <originel>. O faci tu sau te bazezi pe altii??? Ca oricum ca stire de breaking-news e cam <expirata>.
;)

RaV

#124
A devenit (în sfârșit) disponibilă versiunea (pre-release/beta) a aplicației promise anul trecut, de urmărire în timp real (via GPS) a parcului de vehicule STB:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.stbsa

Să sperăm că dezvoltatorul acceptă feedback de la utilizatori și va îmbunătăți aplicația, căreia îi lipsește deocamdată o funcție de bază (zic eu): posibilitatea de a vedea vehiculele disponibile să sosească într-o stație anume - în acest moment le poți vedea doar după ce selectezi un traseu...

rizzuh

Ar fi super utila integrarea direct in Google Maps, nu o aplicatie separata.

oc7avian

#126
^^^

Aăuleu... Au luat Google Maps, au reinventat meniul din Google Maps și l-au pus peste Google maps. Literalmente au rescris interfața și atât...

Tocmai ce am răspuns pe topicul de Metrorex fix despre cum se poate implementa ce doresc ei. Dovada e Budapesta
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=319.msg234146#msg234146

RaV

Văd acum că există şi o versiune desktop/web a noului sistem: https://info.stbsa.ro/

oc7avian

Quote from: RaV on February 28, 2019, 04:06:00 PM
Să sperăm că dezvoltatorul acceptă feedback de la utilizatori și va îmbunătăți aplicația, căreia îi lipsește deocamdată o funcție de bază (zic eu): posibilitatea de a vedea vehiculele disponibile să sosească într-o stație anume - în acest moment le poți vedea doar după ce selectezi un traseu...
Deși API-ul nu are documentație publică, am reușit să mă joc un pic cu el. Fiind încă în Beta, au organizat liniile mai întâi. Au deja și datele despre timpii de ajuns a tuturor autobuzelor/tramvaielor etc., doar că trebuie să facă o mică reorganizare pentru un folder cu stațiile.

Mai în detaliu, am căutat ce date au despre linia 601. Am văzut că la fiecare stație au timpii de așteptare pentru toate autobuzele care ajung în stația respectivă, nu doar linia pe care am căutat-o (unde apare null la arriving time, înseamnă că autobuzul n-a plecat din capăt ex: Stația Semănătoarea ori nu circulă ex: cele de noapte) 

Am ciuntit mare pare din fișierul primit ca răspuns, doar pentru a arăta cum arată și a demonstra că foarte curând vom avea posibilitatea să vedem per stație. La Pod Cotroceni îmi apăreau toate, însă au un bug de rezolvat: 336-le apărea de 4 ori că vine în ~300 de secunde.
{
    "id": 118,
    "name": "601",
    "type": "BUS",
    "color": "#c9ef53",
    "stops": [
        {
            "id": 6098,
            "lat": 44.445782,
            "lng": 26.044765,
            "name": "Semanatoarea Poarta 2",
            "lines": [
                {
                    "id": 118,
                    "name": "601",
                    "type": "BUS",
                    "color": "#c9ef53",
                    "arriving_time": null
                }
            ]
        },
        [...]
        {
            "id": 6163,
            "lat": 44.43783,
            "lng": 26.070508,
            "name": "Pod Cotroceni",
            "lines": [
{
                    "id": 115,
                    "name": "336",
                    "type": "BUS",
                    "color": "#25f63e",
                    "arriving_time": 302
                },
                {
                    "id": 115,
                    "name": "336",
                    "type": "BUS",
                    "color": "#25f63e",
                    "arriving_time": 302
                },
                {
                    "id": 118,
                    "name": "601",
                    "type": "BUS",
                    "color": "#c9ef53",
                    "arriving_time": 335
                }
}


Ideal ar fi să facă API-ul public, astfel încât oricine să poată dezvolta în jurul acestor date deținute de ei.
Ce au de gândit încă: ce fac cu stațiile apropiate de capete care, până nu pleacă autobuzul, n-au informații despre când ajunge

Cristi N

Pentru capete ar putea folosi graficul de circulatie teoretic. Daca sunt cu adevarat pusi pe treaba ar putea sa compare pozitia din acel moment a vehiculului care este in cursa n-1 cu graficul de circulatie si pe baza rezultatului sa dea o ora estimativa.

voicul

KarioKa asta ii tare buna la multe kestii!





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

STB licitează servicii de asigurare a vehiculelor și a călătorilor pentru 12 luni

STB a lansat licitația pentru ,,Servicii de asigurare auto a vehiculelor ,asigurare a calatorilor si a bagajelor acestora", pentru 12 luni, cu o valoare estimată la 11 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 27.05.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 27.08.2019. Conform caietului de sarcini publicat pe SEAP, serviciile vizează răspunderea civilă auto, asigurarea CASCO și asigurarea contra accidentelor.

Ca vehicule, contractul vizează minim 1086, maxim 1395 autobuze, minim 183, maxim 260 troleibuze și minim 293, maxim 449 tramvaie, precum și maxim 256 vehicule din parcul propriu tehnologic. Suma asigurată pentru fiecare vehicul va fi de 10.000 lei, dintre care 5000 vor fi destinate avariilor produse în urma accidentelor rutiere, iar 5000 vor fi destinate pentru elementele de sticlă, vandalism și graffiti, avarii produse de cauze diverse, de exemplu inundații, explozii indirecte, căderea unor corpuri străine pe vehicule sau deraieri produse de alte cauze înafara celor legate de vehicule.

Mobilitate.eu

AndreiB

In curand o sa intre operatorii privati pe mai multe linii regionale (deja au aparut cativa e.g. Chitila). Exista vreun plan pentru integrarea lor in aplicatia InfoSTB?

voicul

M-am gandit eu sa fiu mai eco si sa nu pierd 100 de ani prin statii, deci: InfoSTB - install - allow location SI ... atat!
"In order to use the application the location must be enabled and set ... settings(cu link activ)"

Personal nu stiu ce sa fac sa scap de mesajul asta. GPS-ul este activ.

Cineva care a folosit aplicatia stie care e problema?

AndreiB

Problema cred ca e pentru ca nu ai permis aplicatiei sa iti acceseze locatia. In iOS este Settings > InfoSTB > Location > Allow while using.

La Android nu stiu, dar presupun ca e ceva similar.