[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Primăria Capitalei mai dă 100 de milioane de lei la STB și taie de la Administraţia Spitalelor

Primăria Capitalei a făcut o nouă rectificare bugetară prin care creşte subvenţia pentru transportul în comun cu 100 de milioane de lei, astfel că bugetul total pentru acest segment ajunge la un miliard de lei, potrivit unui proiect votat în şedinţa CGMB de joi.

Potrivit unui proiect de hotărâre votat în şedinţa CGMB de joi, Primăria Capitalei face o nouă rectificare bugetară, iar cea mai consistentă influenţă, pe plus, se regăseşte la capitolul Transporturi, respectiv subvenţia pentru acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif, informează Mediafax.

Astfel, 100 de milioane de lei vor merge la acest capitol, iar bugetul total pentru subvenţie va fi de un miliard de lei.

Tot pe plus va creşte şi bugetul de la Adminstraţia Străzilor, cu aproape 3 milioane de lei, pentru consolidarea Podului Grant.

Pe de altă parte, bugetul Administraţiei Spitalelor ar urma să fie tăiat cu aproape 30 de milioane de lei, iar pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic cu 20 de milioane de lei.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/primaria-capitalei-mai-da-100-de-milioane-de-lei-la-stb-si-taie-de-la-administratia-spitalelor-1216998

TibiV

Super-mishto !...

Taiem de la SPITALE si de la "bulinele rosii"....

Dam in schimb la TRANSPORT PUBLIC GRATUIT... Si, desigur, la inlocuit borduri fara cusur si la re-asfaltat strazi fara nici o fisura...

Am zis undeva, mult in urma, ca blonda este picata din Selena (satelitul natural al Terrei, cunoscuta sub numele popular de LUNA...)

Hai sa ne reamintim ce baliverne lansa pisi blonda in urma cu 3 ani si 5 luni!!!...  >:(

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21065255-analiza-gabriela-firea-promite-transport-public-gratuit-bucuresti-cum-traduce-bani-aceasta-promisiune-cat-costa-fapt-bucuresteni-aceasta-gatuitate.htm
Quote
Gabriela Firea promite transport public gratuit in Bucuresti. Cum se traduce in bani aceasta promisiune si cat ii costa de fapt pe bucuresteni aceasta gratuitate
de Catiusa Ivanov, Joi, 9 iunie 2016, 11:47

Gabriela Firea a declarat recent ca s-a analizat optiunea ca transportul cu RATB sa fie gratuit si ca este realizabil din punct de vedere economic. "Am vorbit cu specialisti si am facut un calcul de oportunitate si am decis ca se poate face. E un plan economic ce poate fi aplicat. Proiectul este fezabil mai ales daca RATB isi va acoperi din cheltuieli vanzand in strainatate tramvaie fabricate in Romania (n.TibiV: la URAC, Uzina de Reparatii Atelierele Centrale)", a mai spus primarul Capitalei la B1Tv.
(...)
RATB a incasat in 2015 din vanzarea biletelor si abonamentelor circa 177 milioane lei. In total, bugetul Regiei se ridica la 815 milioane lei, dintre care 515 milioane lei subventia pe care municipalitatea a dat-o RATB in 2015, restul fiind venituri proprii, dintre care 177 milioane lei incasari din bilete si abonamente.
(...)
Din practica anilor trecuti vedem ca, pentru a putea creste subventiile la RADET si la RATB, s-au taiat bani de la investitii (in spitale, in pasaje, in largirea drumurilor, proiecte de care Bucurestiul are urgenta nevoie). Si nu vorbim aici de pasaje prin centrul orasului, care muta coada de la o intersectie la alta, si genereaza trafic de tranzit prin centrul orasului, ci de proiecte necesare, cum este largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Prelungirea Ghencea, un nou inel de circulatie, proiecte cu care Bucurestiul a ramas restant si fara de care se va sufoca.

Este laudabil ca noul primar vrea sa incurajeze transportul public, insa gratuitatea nu este neaparat solutia in conditiile in care sub 60% din flota RATB este functionala, restul fiind pe butuci, iar tramvaiele, autobuzele si troleibuzele aproape si-au atins gradul de uzura de 100%. Pe scurt, chiar daca va fi gratuit, transportul public de suprafata nu va competitiv, fiindca vor fi din ce in ce mai putine autobuze, troleibuze si tramvaie, vor fi aglomerate, vechi, deci neatragatoare, iar oamenii vor folosi in continuare masina personala.

In plus, atrasi de gratuitatea la RATB o parte dintre cei care merg cu metroul, vor veni spre mijloacele de transport de la suprafata, si asa super aglomerate.

(...)

Aha, in mai putin de 3 ani si jumatate primarita s-a prins ca URAC nu poate exporta nimic, nici macar nu poate intretine parcul actual in parametri decenti...
Asa ca a anajat primaria in cumpararea din import a cel putin 100 de tramvaie (este adevarat, pe bani europeni....)

Am votat o pisi blonda antenista, ne meritam soarta. Decat asa sunt astea din partidul lor...

Catiusa Ivanov, nu esti blonda, nu rupi ecranul...
Dar...  :cheers: :cheers: :cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

STB a garantat plătirea datoriilor la Fisc cu sediul şi autobuzele recent achiziţionate

Societatea de Transport Bucureşti a ajuns să garanteze la Fisc, cu sediul şi parcul de autobuze o eșalonare a datoriei de 231 de milioane de lei, a confirmat azi, într-o intervenţie telefonică la Digi24, directorul STB, Mihai Creci.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/gadget/apple-renunta-la-orice-fel-de-cabluri-1227919

ghrt

O dovadă destul de clară că s-au sifonat inclusiv banii pentru STB, nu numai cei pentru RADET (plăţi curente şi reparaţii). O să lase asta un oraş în faliment, recapitalizarea va dura mai mult de un mandat de primar - dacă se riscă cineva, numai bine va deconta politic un oraş în avarie şi va lăsa bani de ciordit următorului.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Firea: Codul Rutier trebuie modificat, autobuzele STB să circule pe liniile de tramvai

Primarul general al Capitalei a declarat, luni, că dorește modificarea Codului Rutier, astfel încât autobuzele STB din București să poată circula pe liniile de tramvai, pentru fluidizarea circulației. O solicitare în acest sens va fi transmisă Parlamentului, a precizat Gabriela Firea.

Gabriela Firea a declarat, luni, în cadrul unui comandament organizat la Primăria Capitalei, pentru fluidizarea traficului înainte de sărbători, că traficul se intensifică înainte de Crăciun cu 25%.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/firea-codul-rutier-trebuie-modificat-autobuzele-stb-sa-circule-pe-liniile-de-tramvai-1228990

Cristi N

Poate vrea sa spuna ca trebuie modificat sistemul international al unitatilor de masura pentru ca in codul rutier nu exista vreo restrictie in sensul asta. Problema este ca liniile de tramvai sunt prea apropiate si nu incap doua autobuze in paralel intr-o statie de tramvai.

ghrt

Presa e de mult cumpărată, nu îi va arunca nimeni în faţă adevărul matematicii, iar ea îşi va face o campanie electorară complet paralelă cu realitatea.
Cont (aproape) inactiv.


voicul

^Acum se lasa cu amenda.

Locul din București unde șoferii riscă o amendă de 870 de lei - VIDEO

Șoferul care circulă pe banda rezervată autobuzelor, marcată ca atare, pe bulevardul Iuliu Maniu, din Capitală, riscă o amendă de cel puțin 870 de lei. Măsura a intrat în vigoare de joi, 19 decembrie 2019.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/locul-din-bucuresti-unde-soferii-risca-o-amenda-de-870-de-lei-1234381

voicul

Călătorii din mijloacele de transport din Bucureşti vor primi de la controlori măşti sanitare

Călătorii care vor dori vor primi măşti sanitare în mijloacele de transport din Bucureşti, măsura fiind anunţată luni în cadrul comandamentului de urgenţă de directorul STB.

"Ca element de noutate, anul acesta, Societatea de Transport Bucureşti intenţionează să achiziţioneze şi să distribuie către toţi călătorii care vor dori acest lucru măşti sanitare, pentru ca să fie prevenită şi mai mult apariţia unor focare de infecţie, mai ales în mijloacele de transport în comun", a declarat directorul companiei, Andrei Creci.

Totodată, STB va achiziţiona servicii de dezinsecţie şi dezinfectare a mijloacelor de transport în comun, această activitate urmând să aibă loc pe timpul nopţii. Se va folosi cloramină, care va fi aplicată pe barele de susţinere, pe geamuri, pe scaune sau mânerele acestora.

Primarul general, Gabriela Firea, a menţionat că măştile sanitare vor putea fi distribuite de către conducătorul mijlocului de transport în comun sau de către controlori.

"Având în vedere că este vorba despre fonduri publice, vom stabili care este modalitatea urgentă, dar legală de a achiziţiona într-un tip cât mai scurt un număr mai mare de măşti sanitare de protecţie pe care să le distribuim călătorilor care nu deţin deja una, în momentul în care urcă în autobuz, în tramvai sau troleibuz", a spus ea, citată de Agerpres.

Primarul Gabriel Mutu a anunţat că astfel de măşti vor fi distribuite şi în şcolile din Sectorul 6.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/calatorii-din-mijloacele-de-transport-din-bucuresti-vor-primi-de-la-controlori-masti-sanitare-1251228

Hef

Inca un mod de a sifona niste bugete. Cine vrea masca isi cumpara. Sunt foarte ieftine.
Dar, putina demagogie nu face rau la imagine.

ghrt

Masca e bună strict când strănuţi, şi e bine să fie înlocuită cel mai rar zilnic. De aia o batistă e mult mai potrivită, dar trebui să o ai la îndemână, şi o mână liberă.
Cont (aproape) inactiv.

oc7avian

Cum aș fi offtopic în zona de ticketing, o să dau răspunsul aici la:
Quote from: frunzaverde on February 07, 2020, 05:29:12 PM
Problema e ca reteaua de tramvaie este, in mare parte, dezastruoasa - cu foarte multe cioturi, ocoluri si chinuieli. Si aici nu vorbim de calitatea sinelor, ci de structura retelei - partea centrala a retelei a fost distrusa complet in anii '50-'80 si mare parte din ea nu a fost niciodata refacuta. Rezultatul este ca foarte multe tramvaie nu ajung in zonele centrale - ci au terminusuri in locuri cu atractivitate redusa - gen Vasile Parvan sau Sf. Vineri sau Sf. Gheorghe - si nici un tramvai nu traverseaza centrul. Si multe rute sunt incercari de a lega, pe ramasitele retelei, terminusuri care odinioara erau legate cum trebuie. Pana nu se face o rerationalizare a retelei - tramvaiul va fi, cu anumite exceptii (41, 32...), o solutie cu atractivitate modesta - pentru ca reteaua chinuita si ciumpavita a Bucurestiului nu e atractiva. Chiar si linii gen 21, cu calatori, din cauza terminusului excentric, sunt atractive doar ca solutii "last mile" - Obor (metrou) - Colentina. Pana la urma, linii gen 35, 11, 8, 47, 23, sunt practic invitatii ale STB la a-ti lua masina...

Dacă unificarea rețelei STB & Metrorex are loc, atunci următoarea hartă ne arată organizarea curentă pe zona metrou + tramvai:


Într-adevăr ai dreptate cu problemele zonei centrale. Acolo doar cu autobuzul mai ai vreo șansă pentru că se suprapun multe linii, dar infrastructura nu permite un schimb facil/comod. Aș adăuga problemele cunoscute ale zonei Pipera. Subiectiv, atât cunosc eu.

Însă în ultimii ani apare o schimbare în București. Au apărut noi poli office care sunt cuplați mult mai bine la infrastructura curentă. Cumva zona office se dispersează prin diverse locuri ale Bucureștiului. În principiu, pentru tranzit rapid optim avem ordinea ca distanță parcursă cu fiecare: metrou, tramvai, autobuz. Problema actuală e că noi avem 2 sisteme paralele, care afectează mobilitatea. Am stat ani buni doar în lumea Metrorex pentru că era o bătaie de cap cu cardul STB (trebuia să am grijă de credit etc.). De când cu BPay mi-am schimbat mult comportamentul de călător pentru că aveam flexibilitate: puteam să mă decid pe loc. Dar tot mi se pare absurd să mă scald în două lumi diferite, mai ales că mult timp nu era rentabil să am abonament STB.

Revenind la dispersarea polilor office exceptând Pipera, ei nu sunt în centru și nici n-o să fie prea curând grosul acolo. Aș zice că inelara 1/10 atinge majoritatea lor, pe lângă metrou. Deci din multe zone în București e rentabil să faci transbordare metrou - tramvai. Grozăvești? Da din Militari ori orice rută la Basarab. Timpuri noi? Tramvaiul 19 dacă vii din Berceni. Sema Park? 41. Putem continua.

Pentru călători contează două lucruri în principal: timpul/viteza și condițiile de călătorie (curățenie/aglomerare/predictibilitate). Din păcate s-au luat puține măsuri pentru a îmbunătăți zona asta. Și e trist că nu e greu să ataci unele zone cu probleme investind sume minime. Indiferent de salarii, călătorii decenți vor lăsa mașina dacă au alternative. Pot garanta că banda unică de pe Iuliu Maniu a atras călători pentru că am urmărit discuții pe grupul complexului în care stau. Bine, se vede pe harta de sus unde locuiesc, dar banda aia a fost unul dintre motivele pentru care m-am mutat aici și nu în altă parte.

Ca o mică concluzie, rețeaua e departe de perfecțiune. Dar ce văd în harta de mai sus e ceva decent dacă profităm de ea. Autobuzele pot umple golurile dacă avem cap. Iar aici mă refer la măsuri ce pot fi luate rapid.


dr4qul4

Ludovic Orban tocmai a declarat ca va da jos gardurile puse la liniile de tramvai.
Pe principiul "orice e facut de ceilalti" este prost.

Nu a spus "daca vor castiga PMB" pentru ca sunt siguri de asta.
Sunt curios ce zice Nicusor de aceasta declaratie. Parca din programul lui a copiat firea aceasta masura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)