News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Blatul se supra-taxează cu 50 de lei.
Amenda este doar dacă nu accepţi suprataxa.

Oricum 100 de lei ar fi mai mult decât valoarea abonamentului valid pe care cel sancționat îl deține...
NU este OK..

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

@voicul

Numara autobuzul calatorii? Ba, ce destept e! .... da numara, exista sisteme inteligente care fac asa ceva

Da voicul, in Timisoara in troleibus cand urci vezi afisat pe monitoare cati calatori sunt, cati au urcat si cati au coborat  la ultima statie... si cati calatori au validat bilet
Da mai da si sistemul rateuri, nu numara exact, dar monitorizeaza destul de eficient.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

ghrt

@TibiV, o contravenţie trebuie să fie ceva destul de grav, nu că n-am căciuliţă. Aplicarea unei contravenţii este asimilată penalului, amenda este mare şi, chiar dacă nu mergi la închisoare, provoacă supărări similare celui sancţionat. Pericolul social nu există (repet: nu există) în cazul nevalidării.

Mai mult, povestea cu validarea este cusută cu aţă albă de la începuturi: oricând şoferul / vatmanul poate să anunţe că e mijlocul de transport plin, chestie care pe moment e frecţie că la capăt / depou / autobază nu au ce să facă, dar în timp se poate face o medie în funcţie de care să fie ajustate orarele. Mai nou e şi facilitatea de numărare automatizată, deci pe autobuzele noi pericolul social dă cu minus (nu vreau să vadă vreun dubios unde am portofelul). Deşi sunt linii constant supraaglomerate la anumite ore, RATB/STBul nu au suplimentat niciodată liniile respective astfel încât să elimine aglomeraţia. Mai mult, esenţial ar fi ca mijloacele de transport să fie ori foarte dese (maxim 5 minute) ori să îşi respecte orarul la minut, ca să nu aştept aiurea în staţie. De ex. am drumuri pe care le fac în 10 minute cu maşina şi 30-40 de minute cu transportul în comun, diferenţa provenind şi din aşteptarea de 5-10-15 minute în staţie. Ghici cu ce merg.

Dar vezi pe cine prind fără bilet controlorii. În general nemuritori care nu îşi vor lua niciodată bilet şi cărora nu au ce le face. Aşa că amendarea celor suficient de fraieri încât să plătească călătoria, pe motivul că n-au căciuliţă, devine o alternativă dezirabilă. Nu uita că validatoarele se blochează când validează un controlor, şi după aia nu ai decât să explici că nu ai avut timp să ajungi să îţi validezi abonamentul că de abia urcasei şi portofelul era în servietă.
Când mergeam constant cu RATB-ul, efectiv toată lumea avea titlu de călătorie sau (relativ rar) erau nemuritori din ăia. Cobora controlul cu mâna goală.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Pentru ca nu avem topic dedicat utilajelor tehnoloice ale STB/ex-RATB, pun aici noua masina de polizat sine care a intrat in dotarea lor undeva prin octombrie/noiembrie...

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1959148950839828&id=338765486211524

Ceva mai multe detalii aici: http://mobilitate.eu/ratb-utilaj-polizare-tramvai/
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#109
- Pai se strica in prima zi?
- Pai e frig in ele?
- Pai se sparg tevile de incalzire?
- Pai dureaza o vesnicie sa fie fabricate?

Pai si atunci cum aveti tupeu de romani sa veniti la licitatie?

---

TRAMVAIUL ROMÂNESC, exclus de la cea mai mare licitaţie din ţară

Astra Vagoane Călători, singurul producător de tramvaie din România, este exclus din start de la cea mai mare licitaţie de profil din ţară. Astfel, compania nu poate participa la procedura pentru achiziţia a 100 de tramvaie în Capitală, din cauză că Primăria Bucureşti impune ofertaţilor o cifră de afaceri medie pe ultimii trei ani de minim 280 milioane de lei, adică peste şase ori mai mare decât cea a firmei din Arad.


https://www.money.ro/tramvaiul-romanesc-exclus-de-la-cea-mai-mare-licitatie-din-tara/

Xenos

Ştirile astea sunt de tipul dacă e românesc ar trebui să câştige automat licitaţia, penibil.

dr4qul4

Astra nu poate sa produca 100 de trmavaie nici in 3 ani. De asta sunt exclusi de la astfel de licitatii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Nu sunt exclusi, au posibilitatea de a se alia cu o firma de renume...dar ei nu si nu...

Harry


Ionut

Poate uniformele vin si cu noi comportamente care sa le inlocuiasca pe cele grobiene de prost gust.




Toți șoferii și vatmanii fostei RATB vor avea peste doi ani uniforme, incluzând sacouri și cravate. În paralel, abuzurile șoferilor față de călători continuă, iar compania și Primăria nu răspund

Societatea de Transport București (STB), fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB), a atribuit pentru suma de 3,1 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 4,6 milioane de lei, fără TVA, un contract pentru furnizarea de uniforme destinate șoferilor și vatmanilor operatorului de transport public, care vor include costume, cămăși, cravate și eșarfe.

Astfel, costumele (loturile 1 și 2) vor fi furnizate de Trico-Han SRL pentru suma de 2,26 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat de 2,92 milioane de lei, fără TVA. Cămășile pentru bărbați, cravatele și eșarfele (loturile 3 și 5) vor fi livrate de Inter Sport, care va încasa 839.810 lei, fără TVA, comparative cu un estimat de 1,64 milioane de lei, fără TVA. Furnizorul cămășilor pentru femei (lotul 4) va fi Cipimartex Distribution. Contractul a fost semnat pentru suma de 17.000 lei, fără TVA, de la un estimat de 32.112, fără TVA. Conform datelor transportatorului, cantitățile care vor fi livrate sunt: aproape 4.800 de sacouri pentru bărbați și 100 pentru femei, în jur de 9.600 de pantaloni pentru bărbați și 200 pentru femei. Cifrele sunt similare și în ceea ce privește cămășile. În total, cele cinci loturi ale licitației numără aproape 80.000 de piese de îmbrăcăminte.

În paralel cu această acțiune de vestimentație, reclamațiile continuă la adresa șoferilor fostei RATB față de modul în care tratează călătorii, ultimul caz semnalat fiind abandonarea pe timp de noapte, în stația de autobuz, a unor minori care doreau să achite călătoria prin SMS. În acest caz, șoferul a refuzat să le accepte îmbarcarea în autobuz pe motiv că nu au cartelă, fără să îl intereseze plata prin SMS a călătoriei, opțiune valabilă. Contactați repetat de Profit.ro de peste patru luni pentru precizări pe acest subiect, atât reprezentanții biroului de presă al companiei, cât și cei ai Primăriei Capitalei nu au dorit să răspundă până la acest moment.

Profit.ro

dr4qul4

1. De cand te controleaza soferul daca ai bilet?
2. "Doreau sa achite" inseamna ca nu au achitat. Plata prin SMS trebuie facuta inainte de a urca in masina.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Sindicaliștii din Societatea de Transport București protestează astăzi: vor salarii mai mari și indemnizații de concediu. În paralel, abuzurile șoferilor față de călători continuă, iar compania și Primăria nu răspund

Sindicaliștii din Societatea de Transport București (STB) anunță că vor protesta, luni, la Autobaza Militari, începând cu ora 11.00. Oamenii cer plata indemnizațiilor de concediu, salarii "corecte pentru munca prestată", grile de salarizare corespunzătoare tuturor categoriilor de personal, dar au și revendicări care țin de protecția muncii. Liderul de sindicat STB, Florin Ivan, a anunțat că luni este programat un protest la Autobaza Militari, scrie News.ro. "Scopul protestului îl constituie: recuperarea banilor furați de conducere pentru indemnizația de concediu; recuperarea banilor furați de conducere pentru libere și consecutive; susținerea Statului Personalului din Transportul Public Local; pentru muncă egală = plată egală", a transmis Florin Ivan.

Profit.ro

Ionut

AGERPRES: Cum arată reţeaua de transport public din Bucureşti şi parcul circulant al societăţii în 2019?
Andrei Creci: Ne mândrim cu reţeaua noastră de transport pentru că este una dintre cele mai mari din centrul şi estul Europei, mai ales la tramvaie. Sunt 765 de kilometri pătraţi, din care 228 kilometri pătraţi arie metropolitană, şi deservim circa 2,5 milioane de locuitori. În total, sunt aproximativ 500 de kilometri. Pe această reţea funcţionează 26 linii de tramvaie, 16 linii de troleibuze şi 122 de linii de autobuze. În trafic circulă în jur de 280 tramvaie, 181 de troleibuze şi 865 de autobuze. Zilnic, în Bucureşti, sunt efectuate 1,18 milioane de călătorii, din care 520.000 cu tramvaiele, 120.000 cu troleibuzele şi 540.000 de călătorii cu autobuzele.

Agerpres

Ionut

AGERPRES: În weekend-ul trecut v-aţi confruntat cu un fenomen meteo extrem de neplăcut, atât pentru călători cât şi pentru angajaţii societăţi, respectiv cu o ploaie îngheţată. Cum consideraţi că a fost gestionată această problemă de STB şi ce pagube au fost înregistrate?
Andrei Creci: Având în vedere condiţiile meteo extreme, la nivelul STB SA am activat comandamentul de iarnă, prin care a fost mobilizat întregul personal de coordonare şi intervenţie. Am colaborat permanent cu autorităţile locale pentru a se interveni în aproximativ 120 de avarii la reţeaua electrică a tramvaielor şi troleibuzelor, produse în zilele de sâmbătă şi duminică (26-27 ianuarie). Frecvenţa ridicată a avariilor la reţeaua electrică a impus retragerea tuturor troleibuzelor în depouri şi înfiinţarea a 7 linii navetă de autobuze în zonele în care nu existau alternative de transport. Menţionez că echipele de intervenţii STB au lucrat neîntrerupt pentru curăţarea gheţii depuse pe firul de contact şi dezafectarea reţelei de crengile şi copacii căzuţi.

Vreau să precizez că STB SA are în planul de investiţii pentru anul 2019, ca propunere, achiziţionarea a două echipamente de dezgheţare a firului electric de contact pentru troleibuze şi tramvaie, însă achiziţia acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curăţare a firului de contact, atunci când condiţiile meteo extreme o impun.

Agerpres

Ionut

AGERPRES: Circulaţi cu mijloacele de transport în comun sau doar cu maşina personală? Vă întreb pentru că aş vrea să ştiu dacă sunteţi mulţumit de modul în care arată acestea din punct de vedere al curăţeniei..
Andrei Creci: Eu circul şi cu mijloacele de transport în comun şi într-adevăr este o problemă pe partea de curăţenie. Am ajuns în această situaţie tot din cauza lipsei investiţiilor, cu toate că în ultimii ani s-au mai achiziţionat nişte staţii de spălare. În prezent, ca să fie întreaga flotă de mijloace de transport curată şi la standarde decente ar trebui să mai angajam încă 300 şi ceva de oameni şi nici atunci nu suntem siguri că putem tehnic să facem asta. Cred că se va ajunge la o formă de externalizare a acestui serviciu de spălat, cu o firmă care să aibă capacitatea să facă acest lucru în autobazele noastre, în toate depourile, iar mijloacele de transport să iasă curate. Ea trebuie dublată şi de o campanie de conştientizare printre cetăţeni. Dacă noi oferim un tramvai mult mai curat, condiţii mult mai bune şi respectul trebuie să crească. S-a dovedit că bucureşteanul apreciază lucrul nou şi frumos. În general, trag nădejdea că bucureştenii vor respecta efortul nostru. În mod sigur anul acesta vom demara externalizarea acestor servicii.

AGERPRES: În momentul de faţă de câte ori se face curat în mijloacele de transport în comun? Uneori, dimineaţa, la prima oră, arată jalnic din acest punct de vedere...
Andrei Creci: Se face mai des decât o dată pe săptămână. Ele intră curate dimineaţa, dar intră la ora 5, iar de la 5 până la 8 sunt trei ore de trafic aglomerat, cu sute de oameni care urcă şi un grad de încărcare ridicat... Autobuzele din dotarea STB aflate în circulaţie sunt igienizate după un program bine stabilit, care se execută fie zilnic, fie periodic, în funcţie de necesităţi. Deocamdată, repet, este asigurat de angajaţii societăţii, cu personal specializat, la depouri şi autobaze.

Agerpres