[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Unde a apărut stirea cu refacerea refugiilor pe linia 41?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


voicul

#92
Si daca un operator privat zice: uite aici microbu, fara itp, o usa si 2 roti, am transporta 10 miliarde de oameni, doar ieri!, da-mi subventia ... statul cum are control ca el chiar a trasportat oamenii pe care ii declara?

Este legal ca PMB sa finanteze/subventioneze transportul din alte localitati?


Pe traseele din Bucureşti-Ilfov vor putea opera atât Societatea de Transport Bucureşti (STB), operatorii regionali, cât şi operatorii privaţi şi vor fi introduse un bilet şi un tarif unic pentru călători, urmând ca subvenţiile să fie acordate tuturor operatorilor, a informat Primăria Capitalei, prin intermediul unui comunicat.

Deciziile au fost luate miercuri în cadrul Consiliului Director al Asociaţiei de Dezvoltare pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (ADTPBI), prezidat de către primarul general, Gabriela Firea. La şedinţă au mai participat: prefectul Capitalei, Speranţa Cliseru, prefectul judeţului Ilfov, Marius Ghincea, preşedintele CJ Ilfov, Marian Petrache, şi mai mulţi primari ai unităţilor administrativ-teritoriale.

"S-a stabilit că pe traseele de transport Bucureşti-Ilfov vor opera atât de Societatea de Transport Bucureşti (STB), fosta RATB, operatorii regionali aparţinând localităţilor membre ale Asociaţiei (Voluntari, Buftea şi Chitila), dar şi operatorii privaţi, în condiţiile asigurării aceloraşi standarde, indiferent de natura operatorului (public - STB, fost RATB, sau privat). Astfel, toţi operatorii vor presta serviciul de transport cu autobuze conforme, omologate pentru acest tip de serviciu, vor asigura respectarea orarului aprobat, curăţenia mijloacelor de transport şi alte aspecte care ţin de calitate şi siguranţă a călătorilor. În regiunea Bucureşti- Ilfov se vor introduce un bilet şi un tarif unic pentru călători, urmând ca subvenţiile să fie acordate atât STB, cât şi operatorilor regionali şi celor privaţi, astfel încât transportul să se desfăşoare la acelaşi cost şi în aceleaşi condiţii", informează PMB.

Conducerea asociaţiei a fost mandatată să prezinte în termen de şapte zile modalităţile legale de atribuire a contractelor de delegare de gestiune către operatorii privaţi, până la atribuirea acestor contracte prin licitaţie, cu respectarea legislaţiei naţionale şi europene (Directiva Europeană nr. 1370/2007).

Gabriela Firea a precizat că Primăria Capitalei vizează creşterea calităţii transportului public prin: înnoirea parcului auto al STB cu autovehicule nepoluante, modernizarea unor linii de tramvai, amplasarea de separatoare faţă de traficul rutier general, îmbunătăţirea transportului public, astfel încât tot mai mulţi cetăţeni să renunţe la maşinile personale în favoarea transportului public.

Marian Petrache a arătat că mare parte dintre locuitorii judeţului Ilfov vin să lucreze în Capitală sau îşi aduc copiii aici la şcoală, context în care asigurarea unui transport public de calitate şi stimularea mobilităţii sunt esenţiale pentru dezvoltarea economică a întregii regiuni.

Adrian Mihai a fost mandatat să preia prerogativele funcţiei de director general al asociaţiei, Aura Răducu urmând să ocupe funcţia de director adjunct, cu atribuţii în accesarea fondurilor europene.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti Ilfov, înfiinţată în aprilie 2017, este formată din reprezentanţi ai CGMB, ai Consiliului Judeţean Ilfov şi ai consiliilor locale. Preşedintele ADITPBI este primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Una dintre măsurile cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov este înfiinţarea acestei societăţi, cu scopul de a asigura şi monitoriza transportul în comun în Bucureşti şi Ilfov, de a elabora planul integrat de transport şi circulaţie la nivelul regiunii pentru transportul public de călători şi de a monitoriza implementarea lui, de a asigura integrarea tarifară şi introducerea sistemelor moderne de e-ticketing şi management de trafic şi transport, a menţionat PMB. AGERPRES/ (AS - autor: Irinela Vişan, editor: Antonia Niţă, editor online: Gabriela Badea)

https://www.agerpres.ro/administratie/2018/10/31/pmb-in-regiunea-bucuresti-ilfov-vor-fi-introduse-un-bilet-si-un-tarif-unic-pentru-calatori--203053

voicul

Singura soultie cu impacat imediat DACA (deci doar DACA) oamenii o sa si foloseasca STB. Si am dubii, chiar cu modernizarea STB instanta (deci nu in urmatorii 10 ani), ca o sa se intample asta!


Consultant: Singura soluţie cu impact imediat asupra traficului din Capitală este dezvoltarea transportului public

Singura soluţie cu impact imediat asupra traficului din Capitală este dezvoltarea transportului public în regiunea Bucureşti - Ilfov, consideră Adrian Ilie, consultant în domeniul dezvoltării urbane şi regionale, care atrage atenţia că "ne pregătim de o criză majoră în ce priveşte traficul din Bucureşti".

"Dezvoltarea transportului public este cea mai la îndemână şi singura soluţie care poate avea un impact imediat, dezvoltarea transportului public în întreaga regiune Bucureşti - Ilfov, pentru că locuirea s-a extins în peri-urbanul Bucureştiului, iar populaţia activă traversează zilnic Bucureştiul", a afirmat consultantul, miercuri, într-o dezbatere despre soluţii de mobilitate şi tranzit pentru Capitală, organizată de Asociaţia "Ţine de Noi", în cooperare cu Fundaţia Hanns-Seidel şi cu Centrul pentru Dezvoltare Urbană şi Teritorială.

În opinia sa, primăriile din România nu fac din politicile de transport politici primordiale. "În momentul de faţă, primăriile din România nu utilizează şi nu fac din aceste politici de transport politici primordiale, care să condiţioneze dezvoltarea urbană. În mod normal, ca bună practică, ar trebui ca politicile de transport să fie în centrul ierarhiei oricărei politici de dezvoltare", a spus Adrian Ilie. "Ne pregătim de o criză majoră în ce priveşte traficul din Bucureşti, e abia începutul ceea ce trăim astăzi. (...) Ne aflăm în situaţia de a vedea efectele a 25 de ani de lipsă a planificării. În România cuvântul planificare nu există", a subliniat el.

Ilie a menţionat că aglomerarea economică Bucureşti - Ilfov este atractivă, motiv pentru care a început să apară "o dezvoltare urbană necontrolată".

"Cum ar trebui să fie? În mod normal, pentru o regiune ce produce 30% din PIB-ul României, ar trebui să creăm o autoritate în afara Bucureştiului care să planifice dezvoltarea infrastructurii de transport după mai mulţi indicatori. (...) Populaţia care vine din Ilfov, vorbesc de rezidenţi, e undeva la câteva sute de mii de navetişti zilnic, problema este că nu există o corelare - şi aici nu este legat de activitatea Primăriei - nu există corelare din punct de vedere al avizării urbanistice între Primăria Capitalei, Ilfov şi toate unităţile administrativ-teritoriale din Ilfov. În mod normal, ar trebui ca o autoritate metropolitană sau regională să culeagă aceste date, pentru că, vă dau un exemplu, Primăria Capitalei nu poate cheltui bani pentru obiective ce se află în afara teritoriului său administrativ, (...) aici ar trebui undeva Ministerul Transporturilor sau Guvernul să înfiinţeze o autoritate metropolitană şi regională care să gestioneze politica de transport", a declarat consultantul.

Gheorghe Udrişte, consilier la Cabinetul primarului general al Bucureştiului, crede că trebuie pusă în aplicare o lege a Capitalei.

"De ce nu avem curajul să terminăm odată cu politica asta sectorială cu şase primării de sector şi să nu punem în aplicare Legea Capitalei, o singură Primărie Generală, un singur buget, un plan de urbanism general pentru tot oraşul, o dezvoltare integrată şi unitară în funcţie de nevoi, pentru că este aşa o dezvoltare dezechilibrată în prezent şi rezultatele sau consecinţele le simţim cu toţii în viaţa noastră de zi cu zi şi în deplasările pe care le facem, în serviciile care ne sunt puse la dispoziţie şi atunci putem discuta altfel decât în situaţia în care un primar de la un sector vrea să facă ceva, altul vrea să facă altceva, câteodată ai impresia că e întrecere socialistă între ei. E o idee pe care am avansat-o, o lege a Capitalei, desfiinţarea sectoarelor sau păstrarea sectoarelor într-o anumită formă, conduşi de aleşi, consilieri ai Consiliului General, şi sunt soluţii, sunt mai multe variante de proiect de iniţiativă legislativă", a declarat Udrişte.

Potrivit acestuia, soluţia pentru Bucureşti nu poate fi alta decât un transport public modern, civilizat, căruia să i se acorde tot ce este nevoie pentru a fi prioritizat.

"Nu sunt de principiul de a prioritiza o anume activitate prin mijloace coercitive, ci printr-o dezvoltare şi o modernizare a sa, aşa cum s-a şi întâmplat în ultimii 10 - 15 ani şi acum în Primăria Generală se merge pe această cale, (...) vă spuneam de transportul public, soluţia e prioritizarea acestuia şi dezvoltarea cu precădere a transportului de subteran, a metroului", a adăugat Udrişte.

Consilierul general Ciprian Ciucu (PNL) a menţionat printre măsurile ce ar trebui implementate asigurarea capacităţii optime de transport şi mai multe magistrale de metrou.

"Îmi imaginez un plan în 6 ani, împărţit în două etape - în măsuri în primul rând investiţionale, după care urmate de măsuri restrictive, mergând pe ideea că vreau să redau oraşul oamenilor", a adăugat Ciucu.

La rândul său, consilierul general Florin Grigorescu (USR) a arătat că toate deciziile care s-au luat până în prezent în CGMB şi în Primăria Capitalei sunt pentru favorizarea traficului auto.

http://www.economica.net/consultant-singura-solutie-cu-impact-imediat-asupra-traficului-din-capitala-este-dezvoltarea-transportului-public_160536.html?fbclid=IwAR37EntZnVsDUe3wWrn3kxEjTtm227XWaM4wPZz_zcE8F7w7BWzHrUMxVu0

Lyvyoo

Vesti bune, doar sa se si aplice.

Amenzile la STB cresc până la 500 de lei. Vor fi sancționați și cei cu abonament, dar nu validează
Amenda pentru călătoria fără validarea legitimației de călătorie la STB (fost RATB) va crește la 500 de lei, potrivit noului regulament al serviciului de transport public din Bucuresti și Ilfov. În plus, vor fi amendați și cei care ocupă un scaun cu bagajele și nu plătesc o călătorie în plus, dar și cei care au abonament, dar nu validează călătoria la fiecare urcare în autobuz, tramvai sau troleibuz.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/amenzile-la-stb-cresc-pana-la-500-de-lei-vor-fi-sanctionati-si-cei-cu-abonament-dar-nu-valideaza-1038380

dr4qul4

vesti proaste vrei sa spui.
Care e logica sa te oblige sa validezi abonamentul nelimitat? De ce trebuie sa ma calc in picioare pana la un validator functional?
500 lei amenda te indeamna la spaga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

pentru a putea determina incarcarea unui traseu, unui interval orar, necesitatea de a suplimenta sau mai bine zis, evaluarea unui traseu?

Lyvyoo

In afara urca tota lumea cu zambetul pe buze pe usa din fata, valideaza abonamentul, se sperie de amenda de peste 100E. La noi parte din aglomeratie se trage de la cei 30% (nu am statistica, doar dupa ce "citesc in ochi") care merg fara bilet tot timpul si sufoca / imput mijloacele de transport.

thinker

e frumos in teorie, dar mai ales cand mijlocul de transport e aglomerat e frumos sa te inghesui sa ajungi la in validator, abonament nelimitat avand.

Intreb daca vehiculele au numaratoare automata a calatorilor de ce e necesar totusi sa validezi? Sa se inghesuie calatorii intre ei sa valideze fiecare?

Da sa puna validatoarele la usa, si sa nu se mire ca sta 5 minute in statie autobuzul pana valideaza toata lumea.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

voicul

Numara autobuzul calatorii? Ba, ce destept e!

Asta cu validatul are logica dupa ce mai cumpara 1000 de autobuze.
Acum e simplu: e nevoie de mai multe. Nu ajung. Nu trebuie nici un raport FANCY sa zica asta.

dr4qul4

iar participarea la sondaje trebuie sa fie benevola. Nu sa te amendeze pt ca nu ai validat abonamentul nelimitat. Eventual pot sa dea o reducere celor care valideaza abonamentele. Cand nu se valideaza abonamente, dar se valideaza tichete, este clar....autobuzul era full
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Hef

sistemul de validare al abonamentelor este unul neprietenos. greoi si prost amplasat.
se aseamana ca functionalitate cu sistemul de plati automat de la Otopeni. Iti vine sa te impusti cat dureza pana faci plata.
si la sistemul de validare e semanator, butoane, fara  explicatii, fara instructiuni, montat cand pe stanga cand pe dreapta.
acolo trebuie modificat si adus in zilele noastre. chiar daca poate fi folosit la monitorizari si analize nu cred ca are cineva din STB asemenea curiozitati.
dar sunt sanse sa ma insel eu.

ghrt

Asta cu validarea abonamentelor se încearcă de mult, deoarece e o sursă bună de șpagă.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Are logică și obținerea de informații privind numărul real de călători...
Dar este absolut ILOGIC ca amenda să fie ACEEAȘI pentru unul care este blatist ca pentru unul care ARE "legitimație de călătorie valabilă" (adică abonament) dar care nu a validat-o...
Din câte știu eu, sancțiunile trebuie să fie proporționale cu gravitatea faptei...
Nevalidarea unui abonament valabil mi se pare mult mai puţin grav decât blatul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Lyvyoo

Nevalidarea era propusa la 100 lei daca nu ma insel, iar blatul la 500.