Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Morosanu

In Italia pe mare parte din autostrazi este asfalt poros, asfalt drenant ii zice, si e pe toate benzile...
Politica distruge tot ce atinge.

hvm

Si in munti unde exista zapada/gheata si material antiderapant? Eu nu prea vad cum poti avea un asfalt poros care lasa apa sa intre in el iarna pentru ca apoi sa inghete....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Cetatean

Pana cand nu se pun astia cu amenzi serioase pe aia de iti stau in oglinda,mi se pare criminal sa ridici viteza,indiferent de drum.
Se circula execrabil in toata tara.
Am mai spus-o: circulam pe autostrada Simeria Sebes, lapovita,se mergea cu 70-90. Ne a depasit in BLANA un tanc de Mercedes,masina noua! I am regasit pe podul de la Kronospan o roata despinsa cu juma de suspensie si pe el 200 de m mai in volo,tras pe dreapta. Nu cred ca avea mai mult de 25 de ani.
La ala nu ii pasa,de viteza,de ce ii in jur. Are tasu bani sa ii ia masina noua maine.
Noi tre sa mai construim 1500 de km de autostrazi,sa ii facem pe oameni sa circule corect si apoi discutam de cresteri de viteza.

RaduG

Intervin și eu în discuția despre acvaplanare, cu următoarele informații:

Strat de apă de 3mm:


Start de apă de 5mm:



În general este acceptat că mașinile încep să acvaplaneze la viteze între 72-93km, și sunt foarte mulți factori care influențează acest fenomen: https://en.wikipedia.org/wiki/Aquaplaning

Aici un clip foarte bun cu diferența dintre un cauciuc nou și unul uzat:




hefaistos

Asta-i gluma buna. La noi dai de balti pe autostrada de 3-5 cm, nu de 0.5 cm.
Unde? pai de exemplu pe A3 la intrarea in Bucuresti.
Eu as face altceva. As mari la 5 ani pedeapsa minima pentru omor din culpa. Ca sa fie obligatoriu cu executare.
Si confiscarea vehiculului care a depasit cu mai mult de 50 de km limita admisa, indiferent de legatura dintre sofer si proprietar.
Si orice accident sa fie investigat de politie si toti cei vinovati sa fie amendati cu 3 salarii medii pe economie (asta ar ajuta si companiile de asigurari)
Si dupa 2-3 ani, daca se reduc accidentele grave, putem vorbi de marirea limitelor de viteza sau eliminarea limitelor diferite ploaie/timp frumos.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

vancouver

Ca sa elimini un efect, trebuie sa determini cauza. Daca dai pur si simplu cu bata-n balta marind niste amenzi sau punand pedepse cu inchisoarea atunci sigur nu obtii nimic.

Daca de exemplu ai determinat faptul ca multe accidente au loc din cauza ciocnirii violente cu un cap de pod, atunci iei masura eliminarii tuturor acestor obstacole fixe de pe drumuri. Daca vezi ca multe accidente au loc pe DN2, atunci cauti sa rezolvi ceva acolo (aici e de apreciat activitatea insistenta a lui @cristi5 - chiar daca eu personal as fi militat pentru alta solutie - dar esential si de apreciat: omul a determinat o cauza si cauta sa o elimine si stie ca se poate: precedentul suedez).

Legat de balti, la noi nu sunt balti pe autostrazi de 3-5cm, decat PUNCTUAL. Si atunci trebuie semnalizate cu semnul specific si o limitare de viteza la 80 km/h pe ploaie.

Dar cum la noi limita pe ploaie oricum este 80, devina absurd sa pui limita de viteza punctuala, ca sa ajuti soferii. Si nu-i mai ajuti, si-i lasi sa dea cu capul de zid. De aceea legea cu 80km/h nu numai ca este stupida, dar este chiar periculoasa si duce la un numar mai mare de accidente: prin lipsa unor limitari punctuale acolo unde apa nu se scurge ca in plan si se formeaza balti!

Deci repet: limita de 80 km/h pe ploaie nu numai ca este gresita, este chiar un pericol si duce la accidente mai multe.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cavver

Quote from: hefaistos on October 18, 2021, 06:49:39 PM
Eu as face altceva. As mari la 5 ani pedeapsa minima pentru omor din culpa. Ca sa fie obligatoriu cu executare.
Si confiscarea vehiculului care a depasit cu mai mult de 50 de km limita admisa, indiferent de legatura dintre sofer si proprietar.
Si orice accident sa fie investigat de politie si toti cei vinovati sa fie amendati cu 3 salarii medii pe economie (asta ar ajuta si companiile de asigurari)

1. frecusul de care ai parte cand ai condamnare cu suspendare pentru omor din culpa e suficient ca sa te cuminteasca.
2. ce te faci daca e vehiculul este inchiriat  ?
3. inainte de amiabila politia era implicata in orice indoire de table. ti se pare ca amiabila a aparut degeaba ?

Duta C

@vancouver...se pare ca nu intelegi.Colegii au dreptate cu amenzile.Sa ai cocoseze de tot,sa le confiste masinile etc etc....CAUZA ESTE NEBUNIA DIN CAPUL VITEZOMANILOR.Ai tu putere asupra sufletului??Foarte multi devin labili psihic nu se mai pot controla,le creste adrenalina si se duc ca raketa! Cei asa de greu de inteles?

alin2pas

Și totuși toți șumahării sunt mielușei când sunt semnalate radare în preajmă. Probabilitatea de a fi prinși cu viteza mult peste limita legală este atât de mică și sancțiunile mici, încât nu le pasă. Nu e nebunie, e doar miserupism.

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

elphax

Las asta aici pentru cand vor mai fi discutii legate de latimea normata pentru DX, pentru cazuri de opriri de urgenta - se vede ca respectivii au oprit lejer pe linia de demarcare si mai este cel putin 1 metru pana la parapet.  Cu o semnalizare corecta se pot evita incidente grave .

Evident ca nu dispare riscul complet, suntem cu totii constienti de asta :)

Pe multe sectoare de drum de la noi, mai ales daca se dubleaza DN cu DX - este bine sa se evalueze corect volumul de trafic versus diferenta de cost suplimentara la autostrada ( pentru latime, curbe mai largi, poduri si tuneluri mai late etc, exproprieri etc)



Powered by API/PUM imgur uploader

Skynick

#491
Senzatia de claustrofobie exista. S-a mai tot discutat. Benzile nu au latimea de 3,75, au 3,50, se mai pierde jumatate de metru la benzi. In situatia in care depasesti un tir care se baga usor pe mijloc din cauza unui autovehicul oprit pe banda de urgenta, este extrem de neplacut si foarte periculos.

Problema de fapt nu e drumul in sine, care are niste parametri ci faptul ca ai senzatia ca esti pe autostrada, nu prea te prinzi de limitarile astea si nu stai sub 130 cum ar fi normal. Astfel ajungi in situatii periculoase destul de repede. DX-ul e periculos daca nu-l folosesti la viteza pentru care a fost proiectat pentru ca spatiul de a iesi dintr-o situatie neplacuta e limitat. Nu vedeti cati intra in parapetii de pe autostrazi, ca nu mai e unul drept. Aici riscul e x2.

BIGRED1984

cred ca ar merge un Poll (nu a mai fost de mult) , anonim, gen "Cu cat mergeti real,constant, pe autostrada, cu cat veti merge pe DX ?"

alin2pas

Pe DN1 Turda - Cluj Napoca sunt două benzi pe sens cu parapet median din beton, iar acolo banda 2 nu are mai mult de 3,25 metri, cu parapetul exact la marginea benzii (acolo au fost benzi normale cu linie dublă continuă între sensuri, apoi s-au montat parapete din beton, la fel ca în alte locuri), iar banda1 se termină exact la marginea asfaltului (practic nu există acostament) și se circulă fără probleme pe B2 cu 100-110 km/h, fără să mai punem la socoteală șumahării. Pe un DX ai câte o distanță de 0,5 metri  de asfalt între B1 și acostamentul neconsolidat, precum și între B2 și parapet; benzile au ambele 3,5 metri lățime și curbele au rază mai mare, deci se poate circula lejer cu 120 km/h pe B2 (că pe B1 vor fi camioanele limitate la 90 km/h).

cristi5

#494
Suntem rupti in spate-jos cu drumuri de 10m si mai inguste, fara separare de sens, cu acces de la fiecare portita si drumeag lateral (acces valabil si pe Turda-Cj si alte DNuri largite la 2+2), si la un DX 2+2 cu separare de sens si acces controlat, de cel putin 5 ori mai sigur ca DNul alaturat (cel mai probabil peste 10 ori mai sigur) strambam din nas.

Reamintesc ca in Suedia cu banda de 3,25m pe sensul de 2, si cu o singura banda pe celalalt dar cu separare de sens (sa vezi acolo claustrofobie) se obtin de 5 ori mai putine sicrie decat pe drumul de 13m fara separare de sens, tot din Suedia.

Claustrofobia are leac: incetinesti un pic, nu ii dai chiar 129.

Cel putin inca 3000 km de astfel de DX as dori de la Mos Nicolae.